Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@2cvjimmi wrote:
Vau! Vielä kun tietäisi hinnan…? Juu tottakai voi soittaa, mutta edes sen pyynnön kun tietäisi ennen soittoa.
Valitettavasti tähän ei oikein osaa mitään sanoa kun hintaa kysyessä ohjeistettiin vaan soittamaan. Annoin tosin itseni ymmärtää että ainakin Dyane saattaisi irrota hyvinkin kohtuulliseen hintaan..
Vielä myymättä. Saa tarjota jos hinta hirvittää. Kuun vaihteessa auton saa katsastaa ja sen jälkeen lähtee talvisäilytykseen, jonka jälkeen katsomaan on hankalampi päästä.
Moro! Jousipönttö saapui Torniosta viime viikolla, unohtunut päivittää.. Melkein kaikki muutkin osat on mitä todennäköisimmin löytyneet. Kävin viime viikolla puhelimessa listaa läpi yhden herran kanssa, mutta en vielä poista listalta mitään ennen kuin asia varmistuu.
Katsastus suoritettu marraskuun alussa ennen talviseisontaa. Ei ole tiedossa muita esteitä läpimenolle kuin tuo öljyvuoto, jos sattuu tarkka katsastusinssi kohdalle. Lappeenrannassa on kelvannut. Tai no, eturenkaat alkaa olla loppu että siinä on toinen. Auto on purettu joskus viitisen vuotta sitten osiin kun se on ladosta löydetty. Tuolloin hitsattiin sekä koppaa että runkoa aika paljon, ja paikkoja oli molemmissa jo ennestään reilusti. Ovien alareunoista alkaa hiljakseen puskea kukkaa, mikä näkyy kuvissakin kun tarkasti katsoo. Maalipinta on huono (mm. valumia).
Kyseessä ei siis ole mikään siisti museoauto, mutta eipä ole hinnaltaankaan vastaava. Rohkeasti katsomaan tai soittamaan vaan jos kiinnostaa.
Lähtihän se irti, vaikka kovasti laittoi hanttiin. Päädyin lopulta ajamaan Dremelillä jumittavien pulttien putket pystysuunnassa halki jotta pääsin kääntämään ne auki. Silti eivät pultit meinanneet putsaamisen jälkeenkään lähteä liikkeelle! Pulttikotelot on nyt entiset, mutta sillä ei ole mitään merkitystä kun olivat näemmä takapuolelta aivan lahot. Rungossakin oli koteloiden kohdalla vai nyrkin mentävät reiät… Vähän kemppiliimaa ja uudet kotelot niin kyllä se siitä 🙂
Kiitokset kaikille vinkeistä. Olisi varmaan kannattanut kysyä jo ennen katkaisua 🙂
Runko on tarkoitus säästää ja hiekkapuhaltaa, joten ehkä tuo pulttien suojapeltien varovainen irroittaminen on se paras vaihtoehto. Pääsee tosiaan putsaamaan rungon niiden altakin ❗
Hyvin on osaa löytynyt (isot kiitokset Sipoon miehelle!). Tuuletusluukku säätimineen vielä listalla, mutta voi olla että elektrolyysikylvyn jälkeen totean nyt saadut varsin käyttökelpoisiksi 🙂
Uutena tarpeena alustamassojen rapsuttelun jälkeen olisi 1 kpl jousipönttöjä, toisen puolen pönttö kun on näemmä jo reippaasti hitsailtu ja täynnä reikiä…
Takapenkki löytyi, joten etupenkkiä enää tarvittaisiin.
Kiitokset! Jos pyyhkijän reiät ainoa ero, niin tuo tuuletusluukun ympärys ei ole ongelma. Tuo polkimien ympärys on ihan ok, paikkailtu kyllä jo aiemmin ja monesti mutta vaikuttaa siltä että sen voi säästää. Rintapelti se mitä ilmeisemmin on mitä hain. Aiemmin pelkän Dyanen kanssa touhunneena ei ole niin tuttuja nämä 2CV:t, niin tietääkö joku onko tuo rintapelti sama vanhuksissa ja uudemmissa?
Kyllähän se superikin varmasti olisi pirteä, mutta jotenkin vaan kiehtoo ajatus tuosta BMW:n prätkämoottorista… pelkkä äänimaailma olisi jo komea.
@Akaile wrote:
Yksi vaihtoehto voisi olla se, että teettää/tekee tuon muutoksen keski-euroopassa, käy katsastamassa ja tuo Suomeen. Siinä ei ole paljon varaa napista, jos se on EU:n sisällä hyväksytty liikenteeseen…? Ja luonnollisesti tämän jälkeen löytyisi ennakkotapaus Suomesta, jota voisi hyötykäyttää seuraaviin hakemuksiin?
Esim. Virossa rekisteröintiä minulle on ehdotettu useammastakin suunnasta kun olen asiasta keskustellut. Siispä kysymys: Onko kenelläkään omakohtaista kokemusta tai muuten kiistatonta faktaa siitä että tällainen veivaus onnistuisi? Netistä en onnistu löytämään mitään minkä perusteella moinen olisi mahdollista…
@kiikussa wrote:
Vieläkö on ajankohtainen? Takapenkki löytyy Mikkelin Anttolasta.
Moi! Saattaa olla että takapenkki löytyy vielä samasta paikasta mistä projektikin tuli, mutta se selvinnee tällä viikolla. Etupenkille on varmuudella vielä tarve, takapenkin tiimoilta palaan asiaan loppuviikosta.
Ikkunat saapui tänään, penkit ja kolmiopellit vielä hakusessa.
Uutena tarpeena olisi Cibie-umpio repsikan puolelle (mikäli näissä nyt eroja puolten välillä on), sekä hyvät -63 mallin taka-, sivu- ja rekisterikilven valot.
Alkoi kiinnostamaan mutta netistä ei löytynyt pahemmin lisätietoa, joten laitoin mailia suoraan Sparrow Automotivelle. Vastaus tuli nopeasti 🙂
“We make a basic kit which consists of an adaptor plate, crankshaft adaptor, modified fly wheel bolts, modified diaphragm flywheel (exchange), inlet manifold adaptors, spigot bearing and seal, all fittings to bolt the 2 parts together, modified dowels and engine mounts. This is £600 plus carriage and an exchange flywheel.
You will need to source a BMW engine, any R series engine will fit as far as we know but stick to the ‘oil heads’ rather than the air cooled ones. You’ll need to make an engine frame, not difficult but fiddly, this needs to match the variables of engine/car/chassis/oil cooler/gearbox. This is why I try not to get involved making them unless I have the vehicle here. You’ll also need a big oil cooler, exhaust, engine loom, fuel pump, swirl pot, standard 2cv Valeo clutch, small Valeo starter motor.
As you can see from the video, our test car is abused. So far it’s been very reliable. Obviously the clutch and gearbox are taking in some cases 3 times the power. As long as you stick with a specific fully synthetic gear oil and quality parts it will be reliable.
You can use either a GS/A gearbox or 2cv box. We have been using 2cv boxes with Dyane Diffs which give longer ratios mixed with larger tyres.”Juuh tuota katselinkin, mutta näyttäisi koneet olevan jo varattuja..
-
JulkaisijaArtikkelit