Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 195)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Öljynpaineanturi ja Jaeger-mittari #154704

    Bilteema vehkeethän painivat ihan omassa sarjassaan…
    Mitä tämä tarkoittaa:että on toiminut hyvin?
    Jos puhutaan näytön tarkkuudesta ja luotettavuudesta,
    eikös mekaaniset mittarit jo rakenteensa puolesta ole
    tässä suhteessa oletuksellisesti paremmassa
    asemassa. Niiden heikko puoli on tuo kapillaariputken
    rikkoutumisriski . Itse olen käyttänyt kuparisia kapillaariputkia.
    Kapillaariputki on välttämättömyys, muuten mittarin mekaaniset osat kuluvat
    nopeasti jatkuvassa liikkeessä.
    Minulla on ylimääräisiä kaikkine tarpeineen, näin selvennykseksi.
    Gustaf

    vastauksena käyttäjälle: Öljynpaineanturi ja Jaeger-mittari #154700

    Minulla olisi kupariputkella varustettu (ja) painemittareita.
    Ehkä on viisainta unohtaa jasakit, varsinkin sähköiset, olen kuullut
    elektroniikkaasiantuntijalta että ne on kehnosti tehtyjä(lämpömittarit),
    painemittarit rasittuvat vielä enemmän. No ninkuin näkee, en luota
    sähköisiin painemittareihin.
    gustaf

    vastauksena käyttäjälle: Ropellin irroitus #151833

    Propelin irroituksessa olen todennut 20mm vääntövarren olevan ainoa
    nopea ja hellävaraiselta tuntuva konsti, pituus n.40cm (ilmeisesti 20mm
    kaasu- tai vesijohtoputki ajaisi saman asian ). Vain muutama edestakainen
    ravistelu (ei tarvitse hakata, johan siitä Pyhä Andree kääntyisi haudassaan)
    riittää. Lyhyemmät varret ja pajavasarat eivät toimi kunnolla tai jos toimivat,
    sattumanvaraisesti.

    vastauksena käyttäjälle: Pitkä perävälitys #150831

    Tiedoksi vain että v-laatikon kytkinkoppa on aina koneistettu runko-osan kanssa
    yhteensopivaksi, ja ne tunnistaa päällä olevista meistetyistä identtisistä
    numerosarjoista, kuten moottorien lohkotkin. Mittaeroja löytyy siis enemmän tai vähemmän
    pituus- ja leveyssuuntaan, käytännössä tietenkin alle millin luokkaa.
    Pakun tai ami 8:n perän kun laittaa kutosen laatikkoon saa pidemmän laatikon ja vielä
    harvemman kun käyttää ami 6:n perää. Sen saa istutettua kutosen laatikkoon kun
    pienen vetopyörän tukilaakeri(alimmainen akseli)holkitetaan: ami 6:n akseli on kaulasta kapeampi
    ja siinä käytetty laakeri ulkohalkaisijaltaan pienempi. Itselläni on tällainen kasaamisvaiheessa.
    Paksunnosholkki on tehty jostain vetoakselin holkista muistaakseni (kovaa ainesta).
    Tietenkin voisi käyttää ami 6:n alkuperäistä laakeria ja koneistaa laakerin ulkohalkaisijalle istuva
    soviterengas. Nyt kun mietin niin tämä jälkimmäinen konsti olisi kyllä helpompi–toisaalta edellinen
    versio onnistuessaan sisältää tukevamman laakeroinnin. Vaihdelaatikon kuoria voi hitsata haponkestävällä
    alumiinilangalla( toimii hyvin erilaisissa alumiiniseoksissa). Muovimuotteja valmistavilla firmoilla saattaa
    olla tällaisia vehkeitä. Ja itseasiassa minullakin on alumiinin kovajuottamiseen käyvää lankaa(400celsiusta
    lämpötilavaatimus).

    vastauksena käyttäjälle: Jousivarvan kierrepakka #150922

    Biltemalla on ainakin ollut myynnissä liukuvasäätöinen kierteen korjaustyökalu.

    vastauksena käyttäjälle: Jousivarvan kierrepakka #150914

    Ihamäen Ristolla oli sellainen. Minulla taas on vaikka kuinkapaljon konsteja
    joilla selviää sekä avaamisesta että vanhojen osien kunnostamisesta ilman
    pakkaakin ja kaikkia jousipöntön osia löytyy, uusia jousiakin.

    vastauksena käyttäjälle: Alustan ja koteloiden suojaus ? #130427

    Tässä keskustelussa ei kukaan ole tehnyt selvää siitä mitä pellavaöljyä tarkoittaa!
    Tilanne on vähän sama kuin että jotkut sanovat tankkaavansa auton ja sitten kone hajoaa eikä kulje
    minnekään mainitsematta pantiinko tankkiin bensaa vai dieseliä. Pellavaöljyä on markkinoilla kahta
    laatua, kylmäpuristettua ja keitettyä, jota perinteisesti maaliöljyksi tai vernissaksi sanotaan. Jälkimmäisen ominaisuuksiin
    kuuluu kovettuminen. Kylmäpuristettu ei kovetu kivikovaksi. Poikasena tämän oppi kantapään kautta: Vernissalla käsitellyt
    hiihtomonojen pohjat repesivät rantineunoksista ja tämä tapahtui vielä eräretkellä Lapissa. Syynä tietenkin että nahka menetti joustavuutensa. Kylmäpuristetulla tätä ongelmaa ei ole. Kylmäpuristetun öljyn rasvahappokoostumus on heterogeenisempi ja siinä on enemmän hapettuessaankin pehmeäksi jääviä rasvahappoja. Ja älkää nyt helvetissä
    vaan juoko keitettyä pellavaöljyä! Kylmäpuristettu taas on terveellistä varovasti nautittuna.
    Ja varoituksen sana vielä kaikille jotka öljyttyä runkoa hitsaavat, erityisesti teräketjuöljyllä käsiteltyä: ohut kovettumaton öljy kaasuuntuu helposti. Oliiko se nyt Niemisen Masa joka kiitti onneansa ettei ollut juuri suoraan rungon alla
    kun koko rungon pohjapelti repesi räjähdyksen voimasta. Tässä on toinenkin viisaus:Teräketjuöljyllä käsiteltyä runkoa
    TÄYTYY hitsailla, tämä kyseinenkin runko oli useampaan kertaan käsitelty.
    Itse olen menestyksellä suojannut rungon höyrykoneen sylinteriöljyllä, sillä paksummalla laadulla johon olin vielä
    liottanut alaustamassaa jäykisteeksi:esim. 10v. käytetty runko käsitelty käsissä pyöritellen jonka jälkeen ajoa 20vuotta, runko vielä käyttökelpoinen, olisi ollut vielä parempi jos olisin tiennyt pellavaöljykäsittelystä tai uudistanut suojausta.
    Suosittelen googlaamaan pellavaöljysuojauksesta!

    vastauksena käyttäjälle: ostetaan sätkä.ostettu #150755

    ESpoon Soukassa poikani itselleen rakentama auto jäänyt seisomaan.
    Kori tuotu Saksasta, runko kunnostettu, kaiikki suojattu pellavaöljyllä
    ja säilynyt entisellään, kutosen kone levyjarruilla, vm. muistaakseni -74.
    Väri valkoinen(kuvia löytyy)
    Jos kiinnostaa , puh 040 750 4256(16.00 jälk.)

    vastauksena käyttäjälle: Moottori. Löytyi jo. #150925

    Minulla on pari asennusvalmista kutosen pakettia, toinen tasan 40tuhatta ajettu, toinen n. 80t.,
    saksasta aikanaan tuotuja vuosimallia 84-5. Näihin löytyy myös kytkimenvaihtoon tarvittavat osat,
    kevyemmälle ja painavammalle vauhtipyörälle,maun mukaan. Niissä on kiinni nyt kevyemmät vauhtipyörät.
    Muitakin koneita on, esim. 95t. ajettu, järjestyy uusilla mahlen putkisarjoilla(täytyy asentaa).
    ILKKA WALORANTA 040 750 4256
    HELSINKI (ovat tallilla itäkeskuksen lähellä)

    vastauksena käyttäjälle: dyanen bensamittari ehkä se anturikin #148579

    Tarkistappa tankin maadoitus, minulla kyllä mittareitakin löytyy.

    vastauksena käyttäjälle: OSTAN 2cv 6 Moottorin TIIPERHÖMPEREINEEN #150238

    En huomannut että tarvitset myös laatikon, voin vaikka muuttaa laatikkosi
    kutosen laatikoksi, kokemusta ja osia löytyy. Eli muutosprojektiin löytyy
    kaikki vehkeet ja valinnanvaraa.

    vastauksena käyttäjälle: OSTAN 2cv 6 Moottorin TIIPERHÖMPEREINEEN #150237

    Minulla on useita moottoreita kallein on 40t. ajettu tehdaskone,
    300e kasaa itte paketin priima nokan kanssa ja kunnostettujen
    mäntien kanssa (männänreng. urat sorvattu 2mm leveille renkaille
    sopiviksi). Voin antaa kilometritakuun.
    Niin ja paljon muuta noiden vaihtoehtojen väliltä.
    Ovat Helsingissä.
    PUH 040 750 4256(16.00 jälk.)

    vastauksena käyttäjälle: Wanted 2cv6 osasia #149125

    Origin. niskatukia, lasikuituinen peräreppu+ kaikkea muutalin sälää

    vastauksena käyttäjälle: Konepelti 2cv6 OSTETTU #149370

    Minulla on useita 2cvn konepeltejä aina uudesta lähtien,
    myos dyanen konepeltejä täällä hakaniemessä
    (talli Vartiokylässä)

    vastauksena käyttäjälle: Talvirengassarja , myös vanteita (täsmennys) #148342

    Nokian viimeisintä 125×15 hakkapeliittasarjaa teräsvyöllä, taitaa tyyppimerkintä olla NR o6. Ovat siis uusilla vanteilla, tasapainoitetut ja nastoitetut, paistetut 80-90-luvun taitteessa. Säilytetty kylmänkosteassa
    tasalämpöisessä ja pimeässä kellarissa (hp 450 e). Sen toisen satsin voin myydä 180:llä (myös nokialaiset mutta ristikudoksella ,05et, ja taatusti
    vanhemmat). Ja vielä selvennykseksi: olen valmis myymään vain jommankumman kyseisistä sarjoista, en molempia.

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 195)