Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Elikkä ilmeisesti siis perästä tuleva, aika monessa vanhemmassa laatikossa on tuo takimmainen kaksoislaakeri kulunut, perän hammasvälys kasvaa, perän hampaistossakin voi olla murtumakoloja, jos on aukaistu joskus ja irroitettu jarrukilvet monesti taas unohtuu nuo paperitiivisteet, perästä tulee silloin kireämpi, paperitiivisteet kuivana muistaakseni 0,15 mm. “Paperittomana” pitäisi perävälys säätää uudelleen jos “puhdasoppisia” halutaan olla, yksinkertaisella laskutoimituksella selviää mutta harvallapa on noita säätörengasliuskeita… Mahdollisuuksia on monia.
Onko laatikossa öljyä ja jos , niin asianmukaista? Monenlaisia ääntelyitähän loorasta voi kuulua, riippuen vielä mm.millä vaihteella ajetaan. Diagnoosin yrittely mahdotonta ilman tarkempia tietoja.
Tarjous sulkeutunut!
Yhryn 18 heppaisen epäilyihin, mikä on päältä kaunis ja täysin ehostettu voi sisältä olla silppua. Itsellä kokemusta Ducellierin latureista ja on syntynyt käsitys että eriityisesti niissä tuo suojalakkaus käämeissä heikkolaatuinen ,ei ainakaan kovin hyvin kestä kuluttavaa ilmavirtaa. Maalaukset sun lakkaukset eivät kovin hyviä konsteja, eivät tunkeudu kovin hyvin käämityksen sisäosiin. Esim. raitiovaunuissa käytetty eristelakka ei ole estänyt kuparivihtrillin puhkeamista kukkaan vioittuneissa elikkä syöpyneissä käämilankojen kohdissa. Itse olen yllättynyt kuinka hyvin kylmäpuristettu pellavaöljy on toiminut, useampaan kertaan olen välikuivumisten jälkeen kastanut öljyyn jolloin saa kerrospaksuutta.
Nuo mainitsemani putkisarjat siis sovitettu suoraan asennettavaksi,vähän kalliimmat USAlaisen Pedrickin kromirengassarjoilla, Euroopassa ei tiettävästi ole näitä tehty kromirenkaille, vai tietääkö joku?
Masan huomio vartenotettava, itse porasin Juntumaan ACAN kakkoskurkun suuuttimen 87,5:stä 0,95:een, ykköskurkun suutin oli ehkä vaihdettukin jo, 1.05mm. Laskin että poraus muutti läpivirtauspinta’alaa n. 14 %, ja hämmästyttävän kosla kiihtyy nyt takertelematta. Aivan perstuntumalla voi huomata esim. kakkoskurkun toiminnallisuuden, efektiä pitäisi löytyä poljinta painettaessa, epäilen että nykyään ei monesta kulkimesta löydy ns. viimeistä puhtia, täysiä hevosia. Tiedoksi vain että minulla on poranteräsarjoja ykköskurkulle 0,40, ja 0,95 ja 1,05 mm, jos joku on kiinnostunut, eivät vaadi porakonetta, terän peräosa paksu ja sormin pyöritettävä.
29 minuuttiaKutosen männät painavat n. 300- 310 g/kpl Visan männät aikoinaan kun punnitsin muistaakseni 50-70 g painvammat. Minulla oli visan männät kutosessa, hioin hyvin väljiksi putket, kylmänä pientä kolinaa, aivan erinomainen kone, ami 8:n laatikolla vei tasan 5,4 l satasella, kuormasta ja ajotavasta riippumatta. Harmittelen vieläkin kunsuostuin myymään sen vonkaamisen vuoksi, taitaa vieläkin pyöriskellä mitä olen myyntipalstoja seuraillut. Kakkoskurkku ei pelannut enkä ollut asiaan syventynyt,oli yksi syy miksi myin pois, 110 km kulki ykkösellä, oli minulle aivan riittävästi.
Minulla muutama volkkarin putkisarja, painavat n.285 g / kpl, voin luopua kiinnostuneille ja hyvin edullisesti, ovat siis. 77,5 tai 77 mm, kuus ja puolsatasia siis.Tuo vuodesta -81 eteenpäin asennettu vauhtipyörä muistaakseni n. 2 kg kevyempi, n. 7 kg, parikymmentä vuotta takaperin kun punnitsin, jousilevykytkin taasen jonkun satasen rammaa perinteistä painavampi , mutta sen painohan keskittyy keskemmälle vauhtipyörää joten ei taida kovin paljon sillä olla efektiä.
minulla olisi 2 kpl michelin taivirenkaita , 135x , nastat poistettu. pintaa n. 5 mm. joutavat pois kun noita renkaita on vähäksi aikaa.
Ainakaan tuo ei näytä samalta kuin se minulle järkytyksen aiheuttanut peltitötterö. Veikkaisin että tuonkin sisältä voisi löytyä jotain ihmeellistä.
Voin lähettää kuvan korppuhalkiokumista s. postiin jos kiinnostaa muailman ihmeellisyydet.
Voisitko laittaa kuvan huohottimesta, näkisin onko se samanlainen viidakkopajan tuote kuin pari vuotta sitten näkemäni: oli kasattu väärin, läppäkumi osittain tukossa ja halkiokumi oli jotain muovisekoitetta, oli sulanut muodottomaksi korpuksi— ja öljyä pursusi reippaanlaisesti sitten putsariin. Tämä oli musta väriltään ja ilmanputsarille tuleva nysä poikkesi hieman tavanomaisista, oli hiukan ahtaampi, millin pari halkaisija pienempi.
Ovatko kannet käyneet koneistamossa ja venttiilinohjurit vaihdettu? Ei ole ensimmäinen kerta kun holkitetut kannet vuotavat. Entä venttiilintiivisteiden kunto ja paikallaanolo?
Burton ei taatusti takaa männänrenkaiden oikeaa asemointia, tarkistus ostajan vastuulla. Renkaat voivat olla jopa nurinpäin, heitetty vain uriinsa, takaa erinomaisesti renkaiden ehjänä pysymisen kuljetuksen aikana.Nelosen lauhdutin riittää, Vinlandiassa vähintäinkin. Öljynläpömittari kyllä kannattaa hankkia ja toimiva sellainen, riippumatta lauhduttimesta. Minullakin olisi tarjolla Hesassa.
Lauhduttimiakin on…Tuo paineen jääminen putkistoon johtunee sen männässä vai oliko se venttiilissä olevan tapin kulumisesta joka tyssää noihin pystysuunnassa oleviin lukitustappeihin, toleranssit alunalkaen pieniä ja kuluva aines pehmoista sinkkivalua kai. Minulla aikanaan yksipiirisylinterissä ilmeni tuo omituinen vika. Muistaakseni viilailemalla saa ehostettua osia niin että saa venttiilin aukeamaan.
-
JulkaisijaArtikkelit