Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minäkin jatkoholkkia kannata. Holkin kuluneisuudesta voi tehdä päätelmiä ihan visuaalisesti, minulla useampi holkki kulunut epäkeskeisesti, myös sormenpäillä tunnustelemalla voi tehdä epätasaisuusvertailua, sormenpäillä huomaa uskomattoman pieniä epätasaisuuseroja. Nuo epätasaisesti kuluneet olleet nelkuissa, olisiko viimeisiä vedellyt kampi ja kulunut pusla tehneet tehtävänsä?
Mitä JIIPee tarkoitta höynäytyksellä, sovittiin putkisarjan asennuksesta ja hän perui jutun ja rupesi vaatimaan ostamaansa putkisarjaa palaututettavaksi: Mahlen merkkihuollon putkisarja, onko paremmasta laadusta tietoa, minulle ei. Jiipee väittää että sarja huono, ja vielä myöntää ettei ole edes katsonutkaan pakettia. Vähintäin 25 % alennuksella sai kuin vastaavan identtisen ja olisin sen ruokapalkalla asentanut. Omasta puolestani Jiipee saa hoitaa asiansa muiden kanssa, minulle jo enemmän kuin tarpeeksi vaivaa näistä venkuroinnesta. Jottei mies jäisi vaille apua, suosittelen positiivisessa hengessä kaikille JIIPEEtä, koska minulla ei mahdollisuutta valvoa miten suositukseni käytännössä ymmärretään, sanoudun irti kaikista reklamaatioista, omalla vastuulla siis joikaisen syytä edetä.
Tämä on se kaksoisristitappinivel , palloniveliähän ei vetoakseleissa ole pahemmin näkynyt, kuulaniveliä kyllä. Esim. raidetangon päissä oleva nivel on sen näköinen että voisi palloniveleksi kutsua.
Pari noita kuvassa olevaa pitäisi löytyä. Ja rumpu on neljällä pultilla kiinni.Minulle jäänyt se käsitys että nelkku- Dyaneissa ollut kaksoisristinivelet ja olisivat Ranskassa valmistettuja ja kasattuja, 2cveet taasen jotka belgialaisperäisiä, olisivat kuulanivelillä, 70 -luvun alkupuolella, vuosikymmenen puolenvälin jälkeen ei kaiketi kaksoisristinivelisiä enään rakennettukaan.
Nelkku 2cveet minulle vieraampia, osassa ollut kai kaksoisristinivelet, vai kuinka?Minulta pitäisi löytyä jos sinulla on ns. kaksoisristinivelillä varustetut, neljällä pultilla kiinni olevat. Muut mallit ovat ns. kuulaniveltyyppisiä. Näitä on ollut paljon hallussa, ainakin pari hyvää pitäisi olla, toinen muistaakseni
uusi. Myös muutama samanmallinen ulompi pää löytyy. Ja kuulaniveliä runsaasti, sekä ala- että yläpäitä jos niistä on kyse.Saattaa vielä olla pari neljän kiinnityspultin rumpukin varalla. Ilkka HesastaPS: kaksoisristitappiniveliin myös suojakumeja varalla
Minulla on tuollainen, ei kylläkään “pyörimässä” . Tulipa mieleeni että tuohan voisi käydä muotintekomallina, ei taida tärvääntyä kopsaamisessa, jos näin on, lainaaminen ei mahdoton aatos, eli voisin harkita.
On kyse siis kytkinlevystä ja sen kitkapinotteista? 7,5 millinen on kulunut käytössä, 8 mm ovat levynpaksuudet
olleet uutena , tähän tullaan ynnälaskulla: 2×3,5mm+ kytkinlevyn pellin paksuus( pelti jousitettu muuten).
Muistelen että olisi ollut ongelmia 6 milliseksi kuluneen levyn kanssa, oli kyseessä jousilevypaineasetemainen konstruktio, tavallisessa levyssä taitaa noissa paksuuksissa ruveta niitit jo hioutumaan.Kinnittää huomiotani koneen ikä, pitäisi olla vm. -71:stä (neljäs n:o ja musta pelti). Onko saneerattu joskus? Yleensähän näillä ajettiin niin kauan kuin auto pysyi kasassa, korjattiinkin vielä tarvittaessa.
Punaisella numeropellillä varustetut 70-luvun lopun ja 80-luvun alkupuolen tehdaskoneita jotka ostettu kaiketikin maahantuojalta. Itsellä on ollut käytössä yksi sellainen vähänajettu. Pehmeä käyntiääni johon varmasti vaikutti osaltaan vuodesta -77 lähtien käytetyt ykinkertaiset venttiilijouset, kulki kovaa ja erinomainen kiihtyvyys.Juu, rumpuja on , ajettu 40 v. takaperin nelkun kone loppuun näillä, 35 v.- tallissani ootelleet ajoon pääsyä.
S. p. ilkka .waloranta ja tunnettu merkki väliin, gmaililla toimii. 045 201 6870Mitenkähän vinkkini olisi riistoa? En nyt keksi parempaakaan neuvoa 5 millin sarjojen etsijälle ja itsekin tarvitsen tuon koon tappia, uskoisin löytyvän kuuklaamalla, hengenhätä kun ei ole.
Ei kannata väheksyä kiinalaisten tietotaitoa, jo viikinkibandiitit, menestyneimmät ja vauraimmat hankkivat miekkateräksensä kaukoidästä. Euroopassahan kunnollisen teräksen tekeminen suhteellisen uusi taito. Kunnon
miekallahan turvasi pitkän maallisen ja menestyksekkään elämän, käytännössä vuoli kultaa. No riistämällä tietenkin…
Itse olen valmis myymään uusia osia markkinahintaa halvemmalla, yli’innostuksessa kun on tullut hankittua, katson kyllä että en ole riistetty vaan hölmö, kun en ole tiennyt kaikkea tulevaisuudesta ja elämän rajallisuudesta.
Akaille myy Ukrainalaisia sarjoja, olettaisin että ovat korkealaatuisia, (kierrepakkasarjoja on liikkeellä halpishintaan
älyttömän halvallakin, eivät varmasti Kiinasta peräisin mutta voivat kertaheitolla pilata kierteet, ehkä johonkin satunnaiseen “rojektiin” käypiä).
Akaille myy sarjojaan mielestäni asialliseen hintaan, toki hänen täytyy olla tietoinen markkinatilanteesta ryhtyessään hankkimaan näitä kiltalaisille tuiki tarpeellisia kaluksia. Ja nopeampi toimitus on kun hankkii kotimaasta.
Ukrainassa korkealuokkaista osaamista, itse luotan neuvostoajan rautaan kuin Herraan, Mosin-Nagant kivääritkin
kun ovat harrastukseni kohteena, eipä ole kukaan valittanut niiden toimimattomuudesta , täällä hautuumaat täynnä
todisteita… tarkkuus uusimpien kiväärien luokkaa hienosäädöillä. Puhumattakaan Kalashnikoveista….
Ukrainalaiset varmasti huippulaatua, ehkä tehty jopa sodaknäyntiä varten. Akaille voisi miettiä kannattaako kaikkea suhteuttaa ja syitä etsiä oman minän ulkopuolelta, tuohan on psykologinen juttu, Maailma on iso ja avara, toivottavasti mahdollisimman avoin.Uuusi kuumankestävällä maalilla yltympäriinsä maalattu etupönttö löytyy, myös takajarruihin uudet hihnat ja kaikki tarvittava, myös rumpuja laakereineen,aj. keskim. n. 100000, 15 e/kpl. Sijainti Helsingissä. Paikalleenheittokin onnistuu, on niin lystiä hommaa.
Minulta löytyy kanssa uusi, 6 e , on muuten näiden hinat halventuneet, muistelen että markka aikaan sai ison kasan oravannahkoja nostaa tiskille että sai tuollaisen lunastettua. Niin ja Helsingistä, tarkemmin Hakaniemestä löytyy. Myös uusia pahvitiivisteitä löytyy. 045 201 6870, iltapäivisin.
Tarve olisi saada M5 x 0,75 tappi ja pakka. Löytyykö?
Rauno O4OO 851 489.
Esim. Ebaystä löytyy, Aliexpressistä myös, erityisesti Kiinasta löytyy myyjiä jotka lähettävät vielä ilmaiseksi ja muutenkin
hinnat uskomattoman halpoja. Tuolta kannattaa tilata ellei joku täällä anna ilmaiseksi ja suoraan käteen. Minulla
taitaa muuten olla pakka, laadukaskin mutta tapin olen onnistunut tärvelemään, voi sellainenkin löytyä muttei
ole priimalaatua. Kuuklaamalla löytyy kaikki mahdolliset ja mahdottomat koot.Näitä on, tätä leveää mallia, Club-mallinko se on nimeltään. Onko varma että vika on mittarissa, vaijeri voi myös
tehdä tenän, niitäkin on. 045 201 6870Mm Ecasin kauppaama huohotinmötikkä on vedetty vähin äänin myynnistä. Rakenne ei olekaan reed-kalvoon perustuva kuten aiemmin luulin, ilmeisesti bunn-kalvotyyppinen. Näitähän on joku täkäläinenkin ostanut. Sinänsä näppärän näköinen laite mutta kestävyys ei liene ollut kummoinen, Vähintäinkin asennuspaikka takaa laitteen
tahmaantumisen ennenpitkää, ehkä rakenne muutenkin pitkänpäälle kestämätön.
Brittien kehittämä ja nyt tarvikemyyjien reiluun hintaan kauppaama reed-kalvoon perutuva laite ilmeisen pitkäikäinen,
helppo tarvittaessa pestä ja kalvo sijaitsee huohotinpöntön yläosassa jolloin kondensoituneet öljytahmat eivät helposti
sitä tuki. Sinänsä ratkaisu ei kovin originelli, esim. BMW- kaksisylinterisissä moottoreissa käytetty pitkään.
Tuo Hannun huohotin ei voi olla rikki, ei ole tarkkaa kuvausta miten 10 cm:n vesipatsas on mitattu, onko tehty
U-lenkkisellä manometrillä vai suoralla letkulla, tuollaista alipainetta ei synny jos käytännössä läppäkumi on rikki=
siis revennyt, palasina, irronnut niiteistään tai kovettunut pysyvästi aaltomaiseksi– ominaisuus jonka voisi myös sisällyttää rikkinäisyyskästteen sisälle koska on konkreettisesti havaittava pysyvä vuotokohta ja takaa ettei
alipainetta synny.
Oli mitattu miten tahansa, alipaine tehtaan toiminnallisuusnormien sisällä. Lisäksi tavanomainen mittaustapa mittatikun suojaputken päästä ei järin luotettava, jos tekee mittausadapterin huohottimen kanteen, siis erilliseen kanteen laittaa letkuliittimen, arvot voivat tulla puolta paremmiksi. Miksi? Mittatikun alaosassa olevat reiät voivat olla
öljyn peitossa. Tavanomainen mittaus siis hyvä tehdä kun öljypinta on perustasossa.
Jo 35:n vuoden takaa olen seuraillut uuden huohottimen lyhyttä elinkaarta huolestuneesti uudenveroisessa koneessa ja arviot silloisten huohottimien toiminnallisuusiästä (n. 5 v) tuntuvat täsmäävän kokemuksiini. Myös ajetut kilometrit vaikuttavat koska vaikuttavat kumien ja muoviniittien rasitusaikaan– näppituntumalta arvioisin että
n. 100 t. ajettu huohotin voi hyvinkin olla jo toimintakykynsä alarajoilla ellei aikaisemminkin. Ellei kone puske
öljyä ja öljynkulutuksessa ei ole moitittavaa ja ennenkaikkea jos ilmanpuhdistinkotelo ei kastu öljyroiskeista, huohotin käytännössä toimii vaikka alipainetta ei mittauksessa syntyisikään.
Päästömittauksiin menevän lienee syytä tarkistaa huohottimensa kunnon, varmuuden vuoksi jotta yksi vikalähde tulee suljettua pois.
Muuten Burtonin myymä korjaussarja muovikiristimineen ei ole ainoa vastaavantyyppinen, tarjollahan on paljon fiksumpikin ratkaisu joka käytännössä ikuinen. Ehkä Burton saa muovikiristiimestään paremmat katteet eikä kukaan tule marisemaan kopionneista. -
JulkaisijaArtikkelit