Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minkäs kuntoiset etuovet? Hinta? Sijainti?
Tati: kiitos tarjouksesta! Saatanpa tuohon tarttuakin. Ensialkuun on tulossa toinen tukivarsi. Mutta koska tuohon vanhaan on olkatappikin hommattu, niin täytyyhän se vanha jossain välissä saada sieltä ulos. Palaan asiaan.
No nyt on sitten hommattu toiset vanhat ;-D Eli kunnostetaan nyt sitten kuitenkin. Ehkä elvytän nuo vanhatkin, katsotaan jos putsauksen jälkeen on vielä peltiä jäljellä. Ei kait näitä peltihommia opi kuin tekemällä ;-D
Oho, on komeet!! Itseasiassa ei edes törkeän hintaiset…
Kyllä kait noista nykyisistäkin vielä sais, mutta koska noita tarvikelokareita on tarjolla aika mietoon hintaan, ei taida jaksaa. Joutunut tässä tekemään niin paljon peltihommia viimeaikoina(olemattomalla rutiinilla 😉 ), että alkaa riittää vähäks aikaa.
Ja alkaa olemaan materiaali kovin ohutta noissa nykyisissä.126 km/h GPS-nopeutta 😉 Ja sätkän osilla(602cc). En ole itse rakentanut tätä moottoria, joten en tiedä mitä on tarkalleen syönyt…. Mutta ilmeisesti matalampi-puristeiset männät ainakin on… Solexin kaasari, mihin hain lambdalla n.12.8:n seoksia.
Seos menee vähän ohkaselle? Lambda kertoo enemmän kuin tuhat arvausta…. Jos “viritys” on onnistunut, tarvitaan lisää polttista.
Pitkään poissaolleelle, paluu tälle foorumille on karu. Sanoisin että tuo latauksen hitaus, suoranainen lagitus, ei ole ominaisuus, vaan jotain perustavaa laatua on nyt pielessä… Teeman vaihto kokeilumielessä lienee helppo toteuttaa, jos epäilys sitä kohtaan on herännyt. Ei ilmeisesti ole vielä kokeiltu?
Ok. Kiitos tyhjentävästä kommentista. Muisti alkaa palailemaan pätkittäin… Kutosen konekin laulaa niin iloisesti että nykyinen loota antoi periksi. Pitänee hankkiutua itseään viisaampaan seuraan, ja aloittaa geesun laatikon metsästys/modaus. Tosiaan mitään hurjia huippunopeuksia tässä hae, mutta paremman alaväännön valjastaminen onnistunee paremmin pitemmillä välityksillä + tuo Akailen mainitsema kestävyys-pointti…
Mhm loistava ohje!
Akselin irroitettua sain. Sorruin tyttömäiseen hätäilyyn ja ostin vaihto-osan Saksasta. Siinä oli kierteet rikki onko se nyt sitte matopyörän kiristysmutteri vai mikä se on.
Jasu: ruiskukone on konepukissa. Siirsin ruiskuhilut jytäjammuun kesällä. Säätämis harjoittelua vielä…
Raidetangot istuu lujasti kartioissa 🙁
Kiitokset hyvistä linkeistä!
Raidetangon kiristys tuli suoritettua, toivottavasti ei mennyt liian kireelle. Alkaa vaikuttamaan siltä että kyllä ton joutuu purkamaan koko akselin pois tuolta. Kannattaiskohan ostaa franzoselta koko paketti ja lähettää vanha sinne vaihto-osaks? Ulosvetäjän ainakin tarvii että saa raidetangot irti hammastangon päästä.
Vois tietty yrittää osto-palstalta kysellä jos jollakulla olis ehjä koko paketti.
T:Antti
Okei. Googlettamalla löytyi kuvia aiheesta, vaikuttaa mielenkiintoisalta 🙄 Eikun purkamaan. Onneks pääsen sisätiloihin!
t:Antti
Laitetaas vähän päivitystä:eli homma korjaantui hiiren klikkauksella!? Defaulttina oli turhan tukevat kierrosluku-tiedon filtteröinnit päällä, eli kun kiekkoja n.1200rpm tuli jotain pientä häiriötä ja kiekkatieto ei ollutkaan enää kuranttia. Tätä en nähnyt edes oskilloskoopilla, enkä dataloggerilla vaan kokeilemalla. Tietotekniikkaa…
Kone alkaa olla valmis keulille heitettäväksi.
Tässä säätöhommia opetellassa on saanut huomata, miten paljon koneen lämpö vaikuttaa seoksiin. Eli kuumana seokset ovatkin sitten rikkaalla, vaikka kylmänä ollaan laihalla vaikka antais kuinka “warmup richment:iä”. Mielenkiintoista puuhaa kertakaikkiaan. Kaasarin säätäminen on kyllä helpompaa 😉
Noin se varmaan on tehtävä! Ei pitäs ajatella asiaa liian monimutkaisesti…
-
JulkaisijaArtikkelit