Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 103)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 652 i #167638

    Menee laihalle just niinkuin Jasu kuvailit. Näkysköhän tosta kuvasta, kun yrittää varovasti antaa kaasua:

    PW kyllä seuraa, mutta mutta. Pitää tutkia tuota rpm-based kiihdytysrikastusta.
    Ja tossahan oli ennakka asetettu kiinteäksi.

    Se turboprojektin käyttöönotto on kyllä hatunnoston väärtti!!! Asenne kohdillaan 😈

    On tääkin hauskaa, mutta vaatii kärsivällisyyttä. Oppirahat on maksettava.

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167635

    En kehtaa vielä tästä tilasta laittaa videota 😳 Äsken poksautti läppärungon ilmaan komean pamauksen saattelemana 😆

    Tän ei oikeasti pitäis olla näin vaikeeta. Pari vuotta sitten squirttasin roskalavalta löytyneen aggregaatin moottorin tulille yhdessä illassa…

    Seuraava raplaaja saa online-tukea jos tästä jotain opitaan. Mutta joo videot on hyviä.

    Otin äsken datalogin ja voisin lähettää vaikka Jasulle, jos siitä sais ideaa, mitä tapahtuu kun antaa kaasua….

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167633

    No ne on siellä kannen vieressä. Ihmettelin vaan ku tuplaus ei riittänyt…

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167631

    Hahahaa! Loistava ja kuvaava kuva.

    Käy tosiaan tyhjää suht nätisti, eli saapi säädettyä läppärungon ilmaruuvilla kohilleen. Kaasua ei tietty siedä yhtään. Kun kaasuläppää avaa, saa tietty ilmaa runsaasti, ja menee erittäin laihalle ja hyytyy. Aivan eri efekti kuin jos suuttimet läppärungossa. Tätä joutuu pohtimaan seuraavaksi.

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167628

    Juhuu!! Sehän käy! Onnistumisen iloa 😆 Tosin vasta tyhjäkäyntiä, mutta nyt pääsee sentään oikeasti säätämään.

    Sytkäkarttaa säädetty, bensakarttaa haettu. Ja lopuks erilaisia kombinaatioita kaasuläpän asennosta ja ilmaruuvista niin johan pärähti.

    Voi tätä ilon päivää, heh.

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167627

    Mielenkiintoinen juttu, että kun testimoodin sain pelaamaan, niin bensaa tulee startatessa ihan eri tavalla!? Kun olin vetänyt kylmäkäynti-ja cranking pulssinpituudet tappiin, niin nyt ne piti vetää takaisin johonkin järkilukuihin ettei kastele… Melkein jaksaa jo käydä… 🙄

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167626

    Välimatka huono, tosiaan tarttis lisäideoita 😥

    Yhtäkaikki, homma etenee. Nyt sain testmoden toimimaan. Ja tuleehan sitä bensaa kun syöttää!

    Eli homma on asetuksista kiinni. Tässä extra koodissa on vaan kombinaatioita niin runsaasti että heikkopäistä hirvittää. Kun vetelee asetuksia ja ve-arvoja laidasta laitaan on pauke välillä aika mahtava 😈

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167624

    Tuota noin, suuttimet olivatten siis kiinni ja startilla pyörittelin.

    Itsekseni selittelin aihetta niin, että syöttäjännite tulee suuttimen läpi signaalille kun suutin kiinni ja sitten kun ohjataan suutin auki eli signaali maihin -> 0 V ??

    Tosin nää skooppimittaukset on mulle uutta maaperää, aiempi kokemus aiheesta hyvin simppeliä laatua.

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167622

    Se ompi mitattu D37 liittimeltä ohjauspinnistä.

    Testmode ongelma tais selvitä just googlettamalla, oon painanut “BURN”-nappia kaks kertaa 😳

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167620

    Nyt on vähän mittailtu, en tullut hullua hurskaammaks…
    Mitattu ohjaussignaalia:

    Laitoin virranrajoituspiirin takas, ei näy mitään eroa näin mitaten. Nostin bensanpaineet 4 bariin. Laitoin myös paksummat kaapelit. Ei vaan saa soppaa 😈 Koettelee, koettelee.

    Alkaa kallistua tää homma firmware-puolelle. En saa injector testmode:akaan toimimaan. Tai miten sen nyt ottaa…toi käppyrä kait näyttää oikeankaltaiselta!?

    Tein vielä paineistetulla suuttimella suoraohjaustestin ja soppaa tulee erittäin komeasti.

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167619

    Eilen tuli skooppi postissa. Vielä ei ole kerinnyt tutkimuksia suorittamaan…

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167617

    Pidän asenteestanne 😀 Pari juttua kävi mielessä kun onnettomuus kävi, prossalankun hinta näytti olevan 110$. Tilasin irtopinnejä digikey:stä. Diyautotunen faq:ista ilmeni etten ole ainut rähmäkäpälä ja sieltä siis vinkki noista irtopinneistä.

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167615

    😆 huumorinkukka kaunein kukka!

    Joulujen lisäksi vielä Hyvää maailmanlopun päivää!

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167613

    Ok, toi oli hyvä tieto.

    Löysin tollasen:
    http://www.diyautotune.com/tech_articles/megasquirt_injector_driver_troubleshooting.htm

    Ton mukaan homma kunnossa 🙄 Pitänee kokeilla sitten sieltä helpommasta päästä eli megan liittimeltä uusi ja paksumpi ohjauskaapeli ja sama +kaapelille. Onnistuin katkomaan ms2-prossakortilta pari pinniä, nää nakkisormet….

    vastauksena käyttäjälle: 652 i #167611

    Em. Skooppi meni sivu suun,seuraava kiikarissa.

    Mielenkiintoinen juttu sinänsä kun suutin testmodessa ei tapahdu mitään, se laskuri mittaa vissiin virtapiikkejä?

    D37:n maadoituspinneissä on myös ristiriita megamanuaalissa ja extra manuaalissa… Mulla on nyt sitten kaikki em. pinnit maissa.

Esillä 15 viestiä, 16 - 30 (kaikkiaan 103)