Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 103)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: O: kaasari kutoseen (löytyi) #165518

    Wiki taulusta:

    solex 34 pcis 6
    solex 36 pics 6

    solex 34 pcis 10
    solex 34 pics 10

    Noi olivatten vissiin viimeisiä, aiemmissa vika luku 5.

    En tiedä eroja? Sopiskohan noihin 2-kurkkuisen kaasuvaijeri?

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164993

    Nyt loppuu ideat. Bensapumppu uusi, bakeliitti ehjä, imu/pakosarja ehjä, tuntuu että vaiva vaan pahenee. Ei taida enää olla jäljellä kuin toinen kaasari. Hyvin mielenkiintoista. Kohokammioissa on kyllä bensaa kun kannen aukaisee, että pääsee kyllä sinne saakka.

    Siirryin ostetaan osastolle…

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164989

    @Akaile wrote:

    Mites kaasuttimen pääakselin välys?

    Ei tuntunut väljää. Jos tämä ei nyt ala toimimaan, pitää ensin uusia starttipilotti-testi huolella. Ja sitten suuttimien kimppuun. Ihminen on lentänyt kuuhun, tän pitäs olla helpompi juttu 🙂

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164987

    Käynyt mielessä nämäkin, yritin aiemmin etsiä starttipilotilla vuotoja. Tosin en huudattanut täyskaasulla, jos vuotaa pelkästään kakkoskurkulle 😀

    Yhtäkaikki bakeliitti vaikutti ihan hyvältä, ja eilen kiinnitin kaasarin imusarjaan takaisin extra-huolella. Imusarjan mahd. reikä on hakematta…

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164984

    Olinkin jo katellut jarruilmasuuttimet/kapilaariputket, merkintöjen mukaan vakiot. Tietty voi olla poratut… Purin kaasarin vielä kerran ja puhaltelin ja liottelin… pääsen vasta huomenna testaamaan auttoiko. Jotenkin tuntuu että siellä kaasarissa täytyy olla joku tukos, täyskaasu seos on niin pielessä. Jos asia olis näin, niin suutinjumppa ei kyllä tilannetta paljon auta 😥

    Bensapumput mitkä nyt on kokeiltu, vaikuttivat kyllä ihan ok:lta. Paha noista tietty on päältäpäin mitään faktaa sanoa, mutta kalvo ok eikä pumpun vivuissa näkynyt kulumaa… Hyvä tietää että uusiakin saa, pumppu ei paljon maksa, kaasari vähän enemmän.

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164980

    Ei ollut kyllä bensapinnan korkeuden säädöllä 21mm:iin mitään vaikutusta. Taitaa olla kaasarissa joku tukos, mitä en vaan saa millään pois, joka vaikuttaa tuohon bensansaantiin. Ensiökurkulla mentäessä saa seoksen pysymään järkevänä kaasulla sopivasti passaten, mutta kaasu pohjassa seos menee tosi laihalle ja menohalut hyytyy. Hyvin kiihtyy kun nostaa kaasua 😀 En tää melkoinen esitys.

    Nyt olis markkinarakoa jos jollain löytyis toimivaksi tiedetty kaasari 😉 Voishan sitä alkaa ton suutinjumpan kun pääsee käsiksi suutinkauppiaaseen.

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164978

    Pitää vielä kokeilla tuo Masan tarjoilema vinkki ennenkuin alan sivuprojektin tästä koneesta. Pakko kyllä myöntää että kaasaria tutkiessa kannen ollessa auki ei tullut mieleen laskea bensanpintaa 😯 Mutta en kyllä yhtään yllättyisi jos tämä auttais…

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164975

    Eipä muuttanut visan pumppu asiaa. Tosin lyhyen koeajon perusteella tuntui seos tyhjäkäynnillä vakaammalta eli ei seilannut laihan ja normaalin väliä…. Saiskohan tohon jonkun korvauskaasarin? kun ei viittis tätä konetta enempää harrastaa, haluis keskittyä rauhassa toisen koneen rakentamiseen.

    Mulla on myös nyt kiinni tuollainen FMI 1.4. Pyöräprojektissa on Innovatesta ostettu LC-1 laajakaista. Oli muuten näppärä hitsata lambdan kierreholkki kuskinpuolen lämmönvaihtimen takapäähän kun se on niin helppo irroittaa. Ja etäisyys pakoventtiililtä n.50cm, toimii.

    Kulku / kulutus, selventävä kuva:http://en.wikipedia.org/wiki/File:Ideal-stoichiometry.jpg

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164970

    Strobon kanssa sytkä katottu ja ei ole nokassa heittoa. Kiihdytyspumppu toimii, se näkyy lambdassakin ja ei siis varsinaisesti tukahdu kun kaasua painaa. Jollain kriteereillä tämä siis käy ihan nätisti mutta kun seokset menee niin laihoille kuin menevätkin niin kyllähän siinä puhtikin kärsii. Voisko toi solexi olla oikeesti noin surkea… Bensapinnan olen säätänyt 18mm:n mukaan!? 18/26 on tämä. 21mm laskis pintaa?

    En malta odottaa että pääsen ruiskuttamaan 652 moottoria 😈

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164965

    Vakiosuuttimet, samat kuin taulukossa edellä. Sytkä ja venavälykset on kyllä kohillaan, tarkastettu monta kertaa. Pakko tässä on vaan nöyränä käydä kaikki palikat läpi…

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164962

    Kuten MHM on niin monessa keskustelussa ansiokkaasti maininnut, tulee kaiken olla kunnossa ennenkuin alkaa arpomaan tämmöisiä juttuja…

    Asensin kapeakaista-lambdan ja olen nyt taipuvainen uskomaan että bensapumppu vetelee viimeisiään. Tyhjäkäynnillä ja pintakaasulla seokset on kohillaan, useimmiten. Mutta kun kaasua polkasee kunnolla niin menee tosi laihalle. Kaasun asennolla kutittelemalla saa seokseen jotain tolkkua. Bensanpinta tarkastettu ja kaasari putsattu etc. Ei ole ihme että meni turboputkella vielä laihemmalle.

    Käyköhän 652:n bensapumppu kutoseen?

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164961

    Mulla on sekä kapea -että laajakaistalambdat. Laitan tänne vähän vertailuks arvoja kun saan aikaiseks.

    Tästä voipi saada ihan mieleenkiintoisia lukuja aikaiseks(ilman ja turboputken kera).

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164952

    Alavääntö kasvoi aivan älyttömästi, nyt ei enää tarvitse täyskiihdytystä liikennevaloista pysyäkseen liikenteen mukana, tämä perusteluna vaikutuksesta koko alueeseen.

    Ongelmahan näissä suutin etc. jutuissa on se että kaikki koneet ja kokoonpanot ovat yksilöitä, eli se mikä toimii yhdessä ei toimi toisessa. Nokissa on eroja jne. Olin kyllä yllättynyt kun kokeilin paljonko putki työntää ilmaa tyhjäkäynnillä, todella reippaasti. Eli tuosta saa varmasti hyötyä kun saa vaan seokset pysymään kohdillaan.

    Solexin suuttimia ilmeisesti saa mopo-sportista? Näin kuvan että joku oli “liimannut” lambdan kuskin puolen putkeen lämmönvaihtimen ja etupöntön väliin. Ilmeisesti ihan toimiva paikka lämmitettävälle anturille.

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164949

    Kröhöm… Tässähän oli asennettuna ns. Turboputki…ja vakiosuuttimet. Huono yhdistelmä. Nyppäsin imurinletkun pois niin johan alkoi kulku maistumaan. Eli laihalla oli koko alueella, puhti pois.

    Olisihan se kiva jos löytyis tietoa sopivista suuttimista? Ilman lambdaa en taida alkaa arpomaan.

    vastauksena käyttäjälle: 2-kurkkuinen Solex #164944

    Tuoreella leimalla kun on nyt päästy tienpäälle niin vielä jotain pientä tukkoisuutta tuntuu olevan. Pariin kertaan puhdistelin suuttimet ja vaihdoin bensafiltterin. Pieniltä kierroksilta kiihdytettäessä ensin “käynti” vähän notkahtaa ja sitten alkaa kiihtyä ja välillä tuntuu että menohalut paranee kun nostaa vähän kaasua -> bensapula. Voihan se olla tehoton kiihdytyspumppukin vaikka näytti ruiskivan kun paikallaan testailin. Välillä tuntuu että toimis paremmin ?? Ehkä siellä vielä pyörii jotain roskaa kuitenkin. Pitää ajaa lisää jos ne sieltä “liukenis”.

    Tosta ryyppyläpän palauttajasta: tuntuu tosiaan sammuttavan auton käynnistyksen jälkeen, pitää tutkia jos sen tosiaan tiputtais pois…

Esillä 15 viestiä, 76 - 90 (kaikkiaan 103)