Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
29.3.2012, 04:59 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164896
Noin sen hyvin pitkälti teinkin, paitsi vain toinen puoli oli sytkä-tahdissa… Sitä vaan ihmettelin kun toisen puolen brillikumien välipellit olivatten erilaisia kuin kaks muuta eli toiselle puolelle sopi kumit joissa oli “ohjuri” joka uppoaa vähän lohkoon. Toisen puolen pelteihin sopi “sileät” kumit jotka ei paljon ohjaa ja vastuu jää tekijälle. Miten nää mahtais oikeasti mennä?
28.3.2012, 16:05 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164894Itseasiassa kone alkoi kyllä savuttamaan sinistä kun laitoin vähän notkeammat öljyt, mutta se johtui väljistä männänrenkaista(uudet tulossa).
Mutta mutta, onko mahdollista että kansi on ollut niin vinossa että ääntävän pytyn kansi ollut niin vinossa että imupuolen työntötanko on osunut lohkoon ❓ Tönärissä näkyi selvää osumaa lohkon päässä. Itse kun asentaa niin tulee mitä tulee 😳
27.3.2012, 12:42 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164892😀 Niinhän sitä sanotaan että turha tarkkuus on teknistä tietämättömyyttä. Nyppäsin tuon pytyn pois ja ei sieltä mitään ihmeellistä löytynyt, eiku takas kiinni. Kiertokangen alapäässä sai tuntumaan pitkittäisvälystä kun vähän heilutteli ja pyöritteli ja veteli ja työnteli rivakasti. Vanhempi harrastaja vakuutti kuitenkin että kuuluu asiaan joten annan asian olla.
Täytyy pitää gallup äänilähteestä kun tapaa asiaan enempi perehtyneitä. Aletaan olla lähellä leimakuntoa….
Itse itselleni vastaten, en ollut etsinyt tarpeeksi. Tämä taitaa olla vastaus:
https://www.2cv.fi/forum/viewtopic.php?f=10&t=6261Juu, elikkäs tuo kadonnut oli kokoa 102, eli ok. Syy miksi alunperin tätä epäilin oli se että seosruuvia piti kääntää yli 7 kierrosta auki että suostui käymään tyhjäkäyntiä ja meinas sammua kun polkas kaasua. Tämäkin oli aika tukossa, mutta aukes puhaltamalla…
23.3.2012, 16:18 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164889Tutkimukset jatkuu. Keinuvipujen päät on hyvässä kunnossa, ei kulumaa/syöpymää. Tarkistin tönäritkin, ei vikaa. Katoin puristukset, molemmissa samat vajaa 10. Ja nyt kun kokeilin ajatuksella keinuvipujen sivuliikettä, niin kyllä ne jousiprikat toimii. Alan olla vahvasti sitä mieltä että ääni tulee kiertokangen ylä tai alapäästä.
Bonuksena huomasin että kuskinpuolen vetarin ulompi nivel takkuaa yhdessä kohtaa vahvasti. Saas nähdä saako sen elvytettyä, vai onko seisonta tehnyt tehtävänsä.
Ei tässä kai muu auta kuin ottaa toi nakuttavan puolen pytty irti. Tuli sitten otettua vähän haastetta ekaan sätkään 😆
23.3.2012, 06:52 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164885Sitä koppaan osumista epäilin itsekin kun lueskelin muiden tarinoita täältä. Ei näkynyt jälkiä ja kireys kopassa oli tosi löysä. Tämä kyseinen koppa on kyllä erittäin vanhan näköinen verrattuna toiseen puoleen, eli vois olla jo vähän väsynyt. Pitää vielä vaihtaa noi kopat päittäin kun pääsee taas tallille touhuamaan. Männäntappi ei kyllä tässä tapauksessa kolise, oli tiukka kun asentelin.
22.3.2012, 11:40 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164883Pitää vielä tutkia tuota tarkemmin. Ilmeisesti on aika harvinaista että näitä tarttis vaihtaa? Olen tätä nyt pohtinut runsaasti ja todennut mahdolliseksi äänilähteeksi joten pitää jotenkin varmistaa homma. Ärsyttävä ääni 👿
21.3.2012, 19:00 vastauksena käyttäjälle: ylimääräistä ääntä (oli kutosen keinuvipujen jousiprikat) #164881Jos olis oikein reipas niin vaihtas noi toiseen sylinteriin ja kuuntelis siirtyykö ääni toiselle puolelle. Työntelin niitä keinuvipuja sivuttain, ja kyllähän ne sieltä takas tulivatten, mutta jotenkin tuntuis että pitäis olla vähän “tymäkämpi” tuo paluu…
Vastaus tähän on siis 652cc joka laskeutui tänään tallille. Projekti käynnistyy pienellä viiveellä, koska vastoin alkuperäisiä suunnitelmia tällä viikolla talliin tipahti myös -74 kutosnelkku joka vaatii jakamattoman huomion hetkeksi saadakseen leiman. Sylinterit+männät etc. tulivat tietenkin pusseissa lehteen käärittynä etupenkillä, kuten asiaan kuulunee 😉 Jatkoa seuraa…
Itse olen menestyksellä käyttänyt 1,5 desilitran ruiskua(apteekista) ja painanut ilmausruuvista nestettä pääsylinteriin päin. Letkunpätkä ruiskuun ja siitä nippaan. Katsoo vain ettei tule säiliöstä yli.
😀 Onhan se vähän noinkin. Itselleen voi yrittää aina perustella näitä juttuja tyyliin: kun nyt remppaan koko hoidon niin miksei laittas samantien vahvistettua kampuraa, ja kun toi nokkakin on niin kulunut ni jos laittas vähän lisää nostoa etc.
Toi alkaa kyllä vähän ontumaan kun alkaa asennella esim. turboja 😈 Käyttäisin virittämisen sijaan termiä optimointi(itsepetosta). Visan moottori on alkanut kovasti kiinnostamaan, katotaan kumpi löytyy ensin.
Erittäin hyvää infoa nöösille! Täytyy pitää mieli avoinna tässä alkutaipaleella.
Toi kampura asia vähän askarruttikin, oisko se sen mallinen että siihen vois hitsata tappien päihin hepit varmuudeksi? Mitkä saa rälläköityä pois jos tarvii purkaa. Juuri saanut valmiiksi 850cc jytä-jammun jossa tehtiin samoista syistä juuri näin.
Mäntiä on muuten tullut teetätettyä Wössnerillä, aika arvokasta, mutta hienoa laatua ja saa ihan millaset vaan (vrt. visan painavat männät).
Juu, mielenkiintoista tarinaa. Tähän aiheeseen ei taida olla yhtä vastausta, eikä oikotietä onneen. Joten lähden etsimään 2CV6 moottoria. Saa tarjota! Laitan ostetaan osastolle ilmon aiheesta.
-
JulkaisijaArtikkelit