Kirjoitetut vastaukset

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 2CV4-vaihteisto #264720

    Kiitos Gustaf!

    Laatikossa on öljyä, 1 litra, red lineä.
    Kuten sanottu laatikko toimii, ykköstä asettaessa voi “rusahtaa” vähän. Mutta vedätettäessä voimakas voimansiirtoääni.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 6 öljyn lauhdutin #255697

    Tervehdys Gustaf!

    Laitatko viestiä 2CV6:den lauhduttimen hinnasta ja siitä mihin “väliin” öljyn lämpömittari on paras asentaa?

    vastauksena käyttäjälle: 2CV 6 moottori 2CV 4:n tilalle #173859

    Heips!

    Kiitos hyvistä neuvoista! Oletteko kehitelleet kotikonstein kaasupolkimen muutoksen 2CV6:sen kaasuttimeen sopivaksi?

    Hannu

    vastauksena käyttäjälle: 2cv 4 vaihteisto #173418

    Tervehdys vielä!

    Vaihteet, ykkönen ja kolmonen “pompsahtavat” vedätyksen jälkeisessä kaasun löysäämisessä. Jos on kiinni säädöistä, onko jollain oikeita säätömittoja vaihteistoon?
    Kokemus ei riitä varmaankaan muunlaiseen säätämiseen.

    Hannu

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4 edelleen huonosti lähtee kierroksille #172824

    Heips!

    Kyseessä on 2CV4 (435 cm3). Mitkä ovat ko.koneeseen Solecs 34 pics6-kaasuttimen oikeat suutinkoot? Mitä tulppia ja minkälaisia tulpanjohtoja suositellaan?

    HH

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4 käyntiongelmia #172676

    Heips!

    Keskipakojouset ovat paikoillaan. Onko muuten kokemusta sähköisestä polttoainepumpusta 2CV4:ään. Jos on, mikä pumppu, imevä vai…. Mahdolliset hyödyt ja haitat?

    Nykyinen mekaaninen päästää polttoaineen takaisin tankin suuntaan, huomaa pumpun ja kaasuttimen välisestä polttoainesuotimesta.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV4 käyntiongelmia #172672

    Kiitos tiedoista. Moottoria pyöritetty vauhtipyörästä katsottuna oikealle eli siis väärinpäin.
    Venttilit säädetty, imu 0,15 ja pako 0,2 moottorin kasauksen yhteydessä. Katkojan kärkiväli 0,4mm.
    Kondensaattoria ei ole vaihdettu eli se siis vaihtoon. Ilmoittelen vaihdon jälkeen, mitä tapahtui.

    Sitikka edellisellä omistajalla huilannut n. 5 vuotta eikä käynyt ostaessa eli “henkiin herättely” on meneillään.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV- kampiakseli #172289

    Citikka on vuosimalli 1974. Varsinaista syytä ei ole vaihteistoa irroittaa. Ajatuksena oli, että vauhtipyörän silmälaakerin ehjänä pysyminen moottoriasennuksessa onnistuisi helpoimmin moottorin ja vaihteiston ollessa irrallaan.
    Ilmeisesti kuitenkin vaihteistoa voi paikallaan ollessa nostaa niin paljon, että moottorin paikalleen työntö onnistuu kohtuudella.
    Onko tietoa, mikä koneistamo on kunnostanut onnistuneesti:sen kampiakselin? Ainakin toinen laakerikaula on kulunut ja toinen kangen alapää on päittäisväljä.

Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)