Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ihan kuin olisi rikkaalla, eli saa liikaa pensaa. 😕
Jos kiihdytyspumppu rikki niin kaasua painaessa saa liikaa ilmaa ja
sammuu kuin saunan lamppu, kun jättää kaasun pohjaan.
Kun taas jos on saanut liikaa, eli kastellut niin käynistäessä painetaan
hitaasti kaasu pohjaan ja pidetään starttauksen ajan pohjassa, niin
siitä käynnistyy.
Onko ilmanputsari puhdas, entä ryyppyläppä, aukeaako kunnolla. ❓Hausjärvi / Hy-Ri
Oletko koittanut kääntää kaasarille tuloilman lähemmäs pakosarjaa?
Eli se putki joka johtaa ilman putsarille, kaasuttimeen kun saadaan
esilämmennyttä ilmaa ei kaasarin kurkku pääse huurtumaan/jäätymään.
Kaasarin kurkun huurtuminen aiheuttaa nykimistä ja moottorin sammu-
misen, vähän aikaa kun seisoo niin taas käynnistyy.
Tämä ilmiö yleensä alkaa syksyllä, ei tarvii olla vielä edes pakkasta
kun vaan on kostea ja kylmä ilma.
Pensan seassa oleva vesi voi jäädä suuttimeen ja aiheuttaa sitäkautta
rykimistä ja sammumisen.Hausjärvi / Hy-Ri
Ihan samaa mieltä mustahattuisen kanssa, ei muuta kuin mukavia
säätöhetkiä kaikille kulkimen kanssa touhuaville. 😀Hausjärvi / Hy-Ri
Mielenkiintoisia eroja saatu eri säätötavoilla. 😯
Palaan tähän aiheeseen vielä sen verran että kertomani vaihdosta
säätäminen on tismalleen sama asia kuin Mustahattuisen esittämä
ohje, sillä erotuksella etten maininnut sytytys merkistä mitään.Esim. 4-syl. kone. Juuri kun ykkössylinterin pako sulkeutuu,(saman
sylinterin imu aloittaa avautumisen), silloin sytytys on nelossylinterissä
ja mainittu tai mainitsematon sytytysmerkki kohdallaan. Tällöin sääde
tään nelosen molemmat venttiilit, sama päinvastoin kuten myös kakko-sen ja kolmosen kanssa.2cv:sä on kaksi sylinteriä, ja vielä vastaisku kone. Tässä tapauksessa
on helpompi tarkkailla sytytysmerkkiä kuin sivulla olevaa venttiili
toimintaa. Venttiilit on kiinni puristus sekä työtahdin aikana, periaatteessa ne on säädettävissä koko tämän ajan.Mustahattuinen taisikin mainita ettei ole niinkään väliä millä toiminta
tavalla säätää, kunhan riittävän usein säätää. Sätkän välykset ovat
kuitenkin niin pienet että käsiala siinä eniten vaikuttaa, välysmittaa
tulee käsitellä herkin sormin, välysmitan lehteä tulee voida pienin vastuksin vetää edestakaisin. Lukituksen jäkeen on aina tarkistettava
välys. Jättäkää mieluummin karvan väljä, kireeksi menee helposti.Hausjärvi / Hy-Ri
Onko tuo ainoa tapa säätää venttiilit. ❓
Itse olen aina säätänyt vaihdosta. elikkäs esim. vasemmalla imu ja
pako vaihtaa, toinen nousee niin toinen lähtee alas.
Tällöin vasta puolelta voi säätää molemmat.Näin olen säätänyt useampi pyttyisiä, jos on ollu pitempi rivi pyttyjä
niin sytytysjärjestys on ollut syytä ottaa avuksi.Hausjärvi / Hy-Ri
Kiitos toppok vihjeestä 😀
Olen maanantaina lähdössä hakemaan sitikkaa 8)Hausjärvi / Hy-Ri
Tulen pohjoisen suunnasta Hämeenlinnanväylää ja ajattelin poiketa
Keimolan portin huoltamolla josta jatkaisin matkaa noin klo 11.
Reitti senaatintorille on minulle tuttu joten jos tästä suunnasta on
tulijoita jotka epävarmoja kohteeseen suunnistamisen suhteen, niin
pongatkaa oranssi rättäri ja seuratkaa perässä. 😀Hausjärvi / Hy-Ri
Mukana olen.
Hanski
Hausjärvi / Hy-Ri
Ylimaalaus.
Paljonko pitää varata maalia.
Riittääkö 2 litraa ❓Hausjärvi / Hy-Ri
Laitampa minäkin kokekemuksia Riihimäen toiminnasta.
Juuri äsken tulin katsastuksesta, tulos oli hyväksytty ilman
huomautuksia 😀
Mennessä kyllä jännitti niin kuin ennenvanhaan, mutta sain huomata
että palvelu oli erittäin hyvää ja asiallista.Hausjärvi / Hy-Ri
Taisi löytyä ääntä antava vaiva.
Vasen vetoakseli, akselin ulomman ja sisemmän liitos kohdan boorit
väljät. Käsijarru kiinni ja kun navan laipasta kääntää niin mittasin
pyörän pultista liikettä 6-7 mm. Ajossa on ollut sama tunnelma kuin
moottoripyörällä ketjujen ollessa löysällä. Tässä on kai vaihdettava
koko vetoakseli, sellaista olen siinä tapauksessa vailla. 😥Ajaa tällä voi mutta haitanneeko katsastuksessa, sekin on edessä.
Hausjärvi / Hy-Ri
Kiitos diaknoosista 😛
Tutkailen kuvia ja kyselen taas tarkemmin kun asia tulee ajankohtaiseksi.
Vai olisiko asiaan puututtava pikimmiten, työt mulla taas alkaa eikä näin-
ollen sitikalla ole paljoakaan ajoa edessä.Hausjärvi / Hy-Ri
Rallatusta kuuluu jo ykköselläkin juuri ennen vaihtamista, eli kaikilla
vaihteilla, lisääntyy vauhdin kasvaessa.Hausjärvi / Hy-Ri
Kytkin toimii muuten hyvin lähtiessä vaan vähän ravistaa.
Öljyt laatikkoon vaihdoin viime talvena, näillä uusilla öljyillä
ajettu n. 4000 km. Ei vuoda ulos, ihan on pysyny kuivana.
Ääni ei ole kamalan paha, sellasta rallatusta. Jos ei pahene
syksyn aikana niin en tee mitään vielä. Mietitään ja talvella
sitten otetaan tarkempi selko.
Sillä kyselen kun ajo kokemukset on tämän tyyppisellä ajo-
pelillä vielä vähäiset, niin ei tiedä onko vika vai ominaisuus.Hausjärvi / Hy-Ri
Vieläkö on kulttuurisätkäily mielessä. 😉
Hausjärvi / Hy-Ri
-
JulkaisijaArtikkelit