Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kiitos Helge vastauksestasi. Sain myös vastauksen Joelilta naamakirjassa. Joel kehotti ottamaan häneen yhteyttä. Soitin Nyyttisissä olevaan numeroon, mutta siellä ei ollut ketään langan toisessa päässä. Jotkut huhut kertovat että Nyyttisissä tulee myöhemmin tietoa jaoksesta. Sitä odotellen totean että ei sitä Roomaakaan päivässä rakennettu. Eikä rättärillä kiirettä kannata pitää, sillä ehtii paikalle kun onnettomuus on jo tapahtunut.
En ole yrittänyt soittaa. Tätänykyä on epäselvää onko jaosta edes olemassa. Jotkut väittää että ei ole ja toiset väittää että on. Joku on sitä mieltä että kaikki wanhusten omistajat kuuluvat wanhusten waalijoden joukkoon. Juridicus magnificus taas on esittänyt että jaoksella on erilliset jäsenet, jotka ovat oikeutettuja toimimaan jaoksen asialla. Yritän siis selvittää mitä vaaditaan jaoksen jäseneksi pääsemiseksi. Nyyttiset sanoo Joelin Inkiläisen olevan wanhusten waalijoiden yhteyshenkilö ja killan verkkosivut kertoo Helge Inkiläisen olevan wanhusten waaliojiden yhteyshenkilö. Kenelle sitten soittaisin? Spostiosoite on kuitenkin sama sekä Joelille (Nyytisissä) että Helgelle (verkkosivuilla). Lähetin spostia neljä viikkoa sitten. Jos kukaan ei valvo/vastaanota wanhusten waalijoiden spostia, ehkä sitä ei kannataisi myöskään esittää yhteystietona!?
Mun Burunduchuk on (luulisin) valmistettu pari viikkoa Jorin Sylvin jälkeen ja siinä ei ole reletä vaan kellopeli joka surisee ja naksuttaa. Minulla on yksi ylimääräinen ilman pohjaa.
Olen aikaisemmin yrittänyt saada yhteyttä Joriin Messengerin kautta toisessa asiassa. Kun vastausta siellä ei ole tullut viestiini, olen jättänyt vastaamatta tänne foorumiin, vaikka olenkin nähnyt alkuperäisen postauksen. Täällähän on niin hiljaista, että ei uskalla kuiskatakaan, jotta ei häiritsisi herkkäkorvaisia.
“Wanhan liiton autosähköasentaja”. Mistä semmonen löytyy? Olisi tarvetta saada vanha jännitteensäädin huollettua/korjattua tai tuomittua.
Yksi kikka on hitsata ulkokoolin sisäpintaan kerros joka jäähtyessään supsitaa sen.
Olettko tarkastanut puristukset. Mun vm. 63 wanhus ei lähtenyt käyntiin talven jälkeen. Startilla pyörittäessäni ei kuullostanut “oikealta”. Käänsin konetta kampilla ja totesin että se pyöri liian helposti. Mittasin puristukset ja totesin että ei ollut paljon mitään. Laitoin tulppien rei’istä vähän moottoriöljyä molempiin sylintereihin ja mittasin uudelleen. Nyt oli niin tiivistä että puristus yhdessä sylinterissä nousi kahdeksaan ja toisessa yhteentoista. Pyöritin konetta muutaman kymmenen sekuntia ja laitoin tulpat takaisin. Kone pörrähti käyntiin ja on toiminut hyvin siitä lähtien.
Jos muistan oikein, oli mun wanhuksessa samanlainen ogelma. Vetonapin sisällä kuula joka ei lähtennyt “kontakteista”. Avattuani katkaisian, puhdistin (contact cleaner) ja rasvasin ohuella voiteluaineella. En käyttänyt huulirasvaa (Vaseline). Toimii nyt kolmatta vuotta.
213 tai 216 sivua voi johtua painoksesta. Mun on viides painos. ISBN 1-85010-693-2.
On mullakin, ja vielä 213 sivuinen. Sain Kärppikseltä enkä myy 😉
Hyvä Hannu!
Burunduchukin tyhjäkäynti katoaa kun ilmanputsarissa/suodattimessa on liikaa öljyä. Nyt on ankan-nokka vaihdettu. Saas nähdä loppuiko öljyn “vuoto” ilmanputsariin.
Mä jätin Burunduchukin “palautusjohdon” kytkemättä. Eipä pala pyyhkijäin moottori sulkien jäädyttyä tuulilasiin moottorin yrittäessä palauttaa ne alkuasentoon.
Jori taitaa olla aktiivisempi FB:ssä.
Komppaan Mikaa. Traxium ja RVS, niin Burunduchukin kolmonen ei enään rähise vaihtaessa.
-
JulkaisijaArtikkelit