Kirjoitetut vastaukset

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI MUSAA NETISTÄ! #133159

    @Isoo-Jukka wrote:

    Yllätän sinut oheisella linkillä:
    http://www.sitruuna.com/2cvstuff/mp3/” onclick=”window.open(this.href);return false;

    Itseasiassa yllätit. Timestamppi englanninkieliselle oli 2.3., joten joku muukin oli ilmeisesti tuota vailla?
    Mutta, neljätsadatkolmetkymmenetviidet kiitokset!

    T:
    Heikki

    vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI MUSAA NETISTÄ! #133157

    Katoavaista on mainen kunnia. Kantri-Antero.com o kadonnunna, vieden mukanaan hilpeän “Vihaan rättäristejä” kappaleensa. Mistään ei näemmä enää löydä tuota netistä, joten oisko jollakulla se tallessa? Pitäisi firman harrastelija-laulajalle saada referenssiksi jotta jossakin eventissä voisivat moisen lurauttaa.

    T:
    Heikki

    vastauksena käyttäjälle: Ovet kuntoon #149854

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    No pitkäköhän tuo osien uittelu aika sitten voisi olla,, kyselen josko kokeilis itse osien putsausta tulevissa rojekteissa..
    Ja voishan tiedoista olla hyötyä muillekkin rojektiensa kanssa ahertaville….
    💡

    Yön yli olen itte pitänyt. Kai ihan pintaruoste lähtee tunneissa, mutta oli vaan mukavinta jättää likoon yöksi. On minulla jotkut osat lilluneet pitempäänkin.

    Takuuta en anna, jos joku osa piloille syöpyy… 🙂

    Mutta minulla ei ongelmia ollut.

    Suosittelen muuten noita parvekkeelle tms. tarkoitettuja muovisia kukkalaatikoita astiaksi. Mahtuu 2CV:n akseliputket kokonaan (kokeiltu on) ja ovien tms luukkujen reunat. Eikä mene hirveästi ainettakaan tuohon, kun muoto on mitä passelein. Kannattaa ostaa nyt, kun niitä on tarjolla. Sesongin ulkopuolella niitä ei saa rahallakaan, syksyllä joku vuosi takaperin metsästin pitkään tuollaista.

    vastauksena käyttäjälle: Ovet kuntoon #149852

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Siis ilmeisesti pitää liuottaa veteen?? Vai miten,, onko jokin suhde veden ja rakeiden välillä?

    Lopputuloksen tulisi kai olla jotain 20% luokkaa sitruunahapolla. ~10% oli laimein mitä ite käytin (iso vanna että mahtui koko tukivarsi ja pihi remppaaja) ja hyvin se vielä toimi. Mutta suosittelen tuota 20% liuosta.

    Itse huuhtelin vedellä sitten, mutta kuivasin kuumailmapuhaltimellla osat välittömästi, eli alle 20s olivat märkinä. Hyvin toimi.

    Mobilistissa oli juttua jokunen vuosi sitten.

    vastauksena käyttäjälle: Takakynkän stopparikumit #149996

    @Akaile wrote:

    Tiinan ruostumista ajatellen toteutin tuon siten, että ne stoppareiden peltirakenteet ovat vain pulteilla sisälokareissa kiinni. Eli pistehitsauksistaan porattu irti ja alla ollut laho vaihdettu, tämän jälkeen maalia ja reippaasti rasvaa väliin ja pulteilla paikoilleen. Helppo irroittaa ja tarkistaa tilanne/lisätä rasvaa. Ja pysyneet ovat paikoillaan, Ruotsin reissulla pari kertaa kovalla kuormalla otti stopparit koko komeuden vastaan.

    No jopas. Tuohan pitää copy-pasteta heti käyttöön. Ihmettelinkin jo, millä noitten tarvikelokareiden jo valmiiksi hitsatut peltilämiskät saa kestämään, kun niissä on jo ennen paikalleenlaittoa ruostetäpliä saumassa…

    Minkäkokoisia pultteja olet käyttänyt kun kesti? Oliko 8.8 vai hifiversio pultista? Laitoitko jokaisen pisteen kohdalle vai… montako pulttia kaikkiaan?

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149798

    Kiitoksia. Alanpa kaivamaan lehtihyllyä…

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149794

    Onko tuohon hammaskosketuksen havainnointiin jotain viksua keinoa? Merkkiainetta hampaisiin ja katsoo, mistä kohtaa kuluu?

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #148807

    No niin. Tänään vasta sai tuon toisen pöntön paikalleen, toinen on jo ollut jonnin aikaa.

    Ikävä homma tuo korvakkeiden lyhennys. Koskaan ei malttanut ottaa tarpeeksi, ja sen pään suoraan saaminen oli tooosi vaikeaa – aina valehteli silmä vaikka millä mitalla.
    Vasta tätä toista pönttöä laittaessa oppi, miten sen saa nätisti suoraan – ottaa sen kierreputken ja laittaa siihen mutterin. Kokeilee sillä sitten suoruutta ENNEN kuin laittaa koko rompekasaa paikalleen. Kyllä, näin tyhmä sitä ihminen on – itsestäänselvää temppua ei oppinut kuin tuntien yrittämisellä. Kun oli koko pönttö + kumimurikka + mutteri -väkerrelmä paikalleen ängetty niin sitten vasta huomasi tuon vinouden kun yritti saada sitä sisempää mutteria kierteilleen. Kun oli vielä naftisti ottanut noista korvakkeista pois, niin oli tosi tiukka sovite muutenkin ja se mutteri ei sitten millään lähtenyt kierteille. Ennenkuin vahingossa kampesi sitä “vinoon” eli suoraan, jolloin se lähtikin nätisti pyörimään.

    Kerpele.

    Mutta muille onnettomille sekundarungon omistajille tiedoksi: sen välin pitää olla millitolkulla isompi kuin tuo minimimitta, jotta asennus on tehtävissä voimasanoitta. Ja kannattaa kokeilla sillä kierreputkella ja mutterilla sen korvakkeen sisäreunan suoruus.

    Terveisiä (kaverin) tallista lähettääpi tyhmä. Kohta jatkuu kauniin sunnuntain vietto ulkoilmassa, vuorossa taitaapi olla peltitöitä seuraavana. Tai sitten iskee ahneus ja tulee laitettua tuo runko + ripustuspaketti pyörilleen asti. Ans’ kattoo…

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun vaihdelaatikko / tasauspyörästö #149791

    @Akaile wrote:

    Pinion ja lautaspyörä kulkee aina parina, niissä molemmissa pitää olla samat sarjanumerot. Niiden passaamisesta on Helgen ohjeet Nyytisessä xx ja x, eli en sen tarkemmin muista…sorry. 🙄

    Juup, tuon verran tiesin. Osaatko veikata, ollaanko millä vuosikymmenellä menossa kun tuo oli nyytisissä? Vuoden sisään, viiden vuoden, kymmenen, kahdenkymmenenviiden? 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Moniko ajaa 2cv:llä? #148727

    Oulussa yksi vähemmän, toivottavasti vain hetken. Tunti sitten oli punainen peppurepullinen kulkine lyhentynyt keulastaan Teknologiakylän liittymän tienoilla. Onneksi oli kuudenkympin alueella, ja vielä sellaisessa kohtaa jossa käännytään toisten kaistojen yli eli ainakin toisella osapuolella tuossa tapaamisessa on ollut vauhtia aikalailla nolla. Ajoin tuosta ohi, mutta työmatkaliikenteen takia en voinut pysähtyä ja kysyä, olisiko sitikoitsija tarvinnut apua. Poliisi ja muut vilkkuvalolliset olivat kyllä jo paikalla, joten virallista apuakin oli saatavilla.

    Toivottavasti kuljettaja ja kulkine palaavat pian liikenteeseen. Toinen tosin varmaan tarvitsee uuden rungon, eletään toivossa, että se tarvitsija on Ranskassa tehty eikä kotimainen.

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #148803

    @Akaile wrote:

    @heirepo wrote:

    Kyseessä olisi nelkku, runko on sinkitty tarvikerunko.

    Ei nyt ongelmaa ratkaise, mutta ihan uteliaisuudesta kyselen, että minkä firman runko kyseessä?

    Paha sanoa. On jo minullakin ollut viitisen vuotta varastossa, valmistajasta ei mitään tietoa. Luulisin ostetun aikanaan Franzoselta, mutta en tiedä. Tornion kautta tuon olen hommannut.

    Nuo jousipöntön korvakkeet on muutenkin huonot tuossa, sain hoonata ihan urakalla sitä korvakkeen sisäpuolta että sain sen kierreputken mahtumaan paikalleen. Siellä oli hitsisaumaa tiellä ja ylimääräistä sinkkiä.

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #148801

    @Masa wrote:

    Rungossa pitäisi olla pöntölle tilaa 530mm ja pöntön pituus 445mm. Eli näyttäisi, että rungossa olevat korvakkeet ovat liian lähellä toisiaan.

    Niinpä tietysti. Tuota minä pelkäsin ja epäilinkin.

    Veikkaan, että tuo puuttuva vajaa sentti ei kaada maata, eli saa ottaa sen pois joko toisesta tai molemmista korvakkeista?
    Perusteena tieteellinen “Ei sillä ammuta, tai jos ammutaan niin ei osuta”.

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #148799

    @amikutoseeni wrote:

    Oletko verrannut alkuperäiseen runkoon, että onko uudessa rungossa tai jousipöntöissä mittavirhe tuossa kohdassa.

    Ovatko pöntöt olleet onnistuneesti paikallaan toisessa nelkun rungossa?

    Alkuperäisessä rungossa on vielä alkuperäiset pöntöt kiinni. En meinannut raksia noita irti ennenkuin uusi runko ripustuksineen on valmis. Pysyy kori rullaavana.

    Yritin tuota vähän vilkuilla, mutta mittaaminen pöntöt paikallaan ei oikein toimi. Ajattelin, josko joku omistaisi niin voimallisen manuaalin, että noita mittoja olisi siellä tarjolla – tai että joku noista osista olisi niin selkeästi väärän mittainen, että sen huomaisi heti joku noita enemmän pyöritellyt.

    Mutterit on tosiaan 2x alkuperäisiin verrattuna, mutta kun tuohon pitäisi jäädä vielä väljääkin niin tuo yhden mutterin paksuus ei vielä paljoa lohduta. Ajattelin kuitenkin laittaa yhden vanhan ja yhden uuden mutterin paikoilleen – noita vanhoja ei ole koko settiä minulla ylimääräisenä. Tai on, mutta osa niistä on rälläkällä irroiteltu enkä meinannut niitä käyttää.

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #148797

    Minkälaisella rautakangella/sorkkaraudalla tuota saa kammettua kasaan? Tuossa on varmaan joku tekniikka, jota en nyt hahmota. Ja meinasin korvata joka toisen mutterin alkuperäisillä puolta ohuemmillla – mutta silti ahistaa siihen malliin, ettei näytä helpolla menevän. Haittaako, jos tuota manuskojen toivomaa parin millin vapaata liikettä ei tuohon jää? Mites tummapäähineinen mieshenkilö, jäikö sinulla tuohon mitään marginaalia vai oliko se paikallaankin puristuksissa? Antaahan se kumi aikanaan periksi, mutta…

Esillä 14 viestiä, 1 - 14 (kaikkiaan 14)