Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Läppävika se taitaa olla ja jos on, kokeile seuraavaa: Pidä sätkä käynnissä, laita imusarjan alle rätti ja laita tippakannulla kaasarin akselille öljyä runsaasti kummallekin puolelle. Toimii joskus ja joskus taas ei. Minulla on toiminut.
Epäilen, että tässä tarkoitetaan allekirjoittaneen Garfieldiä. Eihän se ole oikea vakionopeuden säädin, mutta toimii hyvin. Tasaisella tiellä ajetaan vakionopeutta ja ylämäessä painetaan lisää kaasua. Olen vetänyt lukittavan ryyppyvaijerin kaksoiskaasarin kaasuvaijerin sokkaan, vaijeriin sokeripalan ja vaijerin kuoren olen vetänyt kaasuvaijerin kylkeen nippusiteellä. Mahdollisimman epäselvästi esitetty, mutta on toiminut jo lukuisia vuosia.
Syksyn Belgian reissua varten mietin vaihtoehtona Finnlinkillä matkaa Naantalista Kapellskäriin. Jos hinnat paikkansa pitävät, hinnat kohtuulliset ja hintoihin sisältyy pari ateriaa. Paluu Finnlinesillä Travesta. Matkalla ei meluavaa ja oksentelevaa porukkaa.
Olen joskus laskeskellut, että täydellä kuormalla helpottaa huomattavasti kun pääsee jo Saksan päässä laivaan, eikä tarvitse miettiä jousitusta. Eikä hintaero ole niin kovin suuri verrattuna Ruotsin ja Tanskan läpi ajamiseen.Niin mekin kiitellään järkkäreitä ja paikalla olleita. Tuusulasta Varpaarantaan 5 h 10 min yhdellä tauolla. Paluu sitten kestikin 12 tuntia, kun käytiin Savonrannassa, Kerimäellä kirkolla, Punkaharjulla, maakasu Penan luona Lappeenrannassa. Hiekkalinna käytiin kuvaamassa ja torilla nautin vedyn. Kaverin mökillä Taavetissa, sekä teellä Kausalassa. Matkaa tehtiin noin 950 km. Joensuussa kävin Garfieldin katsastamassa. Halpaa. 25 euroa ja taas saa vuoden ajaa huolettomia kilometrejä.
Pia ja HenkkaTerve Sonja. Matkanjärjestäjän osoite löytyy tuosta alta. Karen Valeur Esbjergistä Tanskasta on retkeä monta kertaa ollut järjestämässä. Hänelle postia englanniksi tai ruotsiksi, niin aikataulu selviää siitä. Terveisiä sinne geysiirien kupeeseen satujen saarelle.
http://www.vtelno-hotelspejchar.ic.cz/
Tämä vaikuttaa sikäli hyvältä, että sijaitsee alle 10 km kokouspaikalta. Jos kiinnostut, niin aletaan varailemaan kämppää pään päälle. Taso ei taida olla kummoinen, mutta hakkaa kuitenkin teltan. Tosin osan aikaa aion yöpyä aivan teltassakin.
Jos joku löytää paremman, tehdään kimppavaraus ennen saksalaisia.Tsekin miittinki on lähempänä joka päivä ja nyt kysynkin, onko kukaan mahdollisesti kiinnostunut sisätiloista alueen läheisyydessä. Olen muutamia löytänyt ja hinnat ovat melko edullisia. Tsekin kieltä en haldaa, mutta eiköhän sinnekin voi tiedusteluja tehdä vaikka saksan kielellä. Most sijaitsee lähellä Saksan rajaa ja alue on kaiketikin entistä sudeettialuetta. Varauksia kannattanee tehdä ajoissa ennenkuin kaikki suihkupaikat on vallattu.
Ostettu jousipöntöt ja rungon varustelut alkaneet. Kiitoksia Vammalan suuntaan.
Ranskan kansallisessa tuli käytyä noin 4 tuntia. Sinä aikana ehti tavata kavereita Suomesta ja muualtakin. Sammakon jalat saivat kyytiä. Se miksi viivyimme vain 4 tuntia tapahtumassa johtui siitä, että asustelimme tällöin Belgiassa ja edestakaista matkaa tuli 240 km.
Citromobilessa taisin olla jo 8:tta kertaa enkä nytkään ostanut mitään, sillä Dunkerquessa hinnat olivat halvemmat. Travesta tulimmekin sitten samalla laivalla Hantan porukan kaanssa.Ensin sinun täytyy löytää toinen Visan vauhtipyörä, joita ei aivan hirveästi ole tarjolla. Varmaan raskaampi vauhtipyörä tasaisi alakierroksilla käyntiä, mutta tämä on vain mututuntumaa.
Osathan voisi myös jollain tapaa inventoida. Työn aloitin jokunen vuosi sitten, mutta nyt on osia tullut lisää ja joitain häipynyt. Exelillä tiedostoa voisi pitää ajantasalla.
Jatketaan keskustelua.Jos oikein vaikealta tuntuu, niin ota yhteyttä. Mulla on sunnuntaina 27.4. jonkin verran aikaa ja matkahan ei Tuusulasta ole kovin pitkä.
Voin pitää luennon Hollannin oluista. Lista on yhtä lyhyt kuin ruotsalaisten sankariteot toisessa mailmansodassa.
Jos hollantilaista haluat, osta Grollshia. Ei häpeä paljoakaan Heinekeniä. Eli tee johtopäätöksesi.Sitähän voisi oikein tavata silloin lauantaina klo 14.00 vaikkapa punaviinilasin ja patongin ääressä. Baskeri vinossa.
Jos olet kiinnostunut 2 cv 6.n osista, niin minut saa kiinni numerosta 050 500 4438. Peltiosia ei ainakaan tällä hetkellä ole, mutta kotona on juuri rungonvaihto alkamassa ja mahdollisesti ovea ja nokkapeltiä saattaisi löytyä myöhemmässä vaiheessa. Ei kuitenkaan ennen kesää.
-
JulkaisijaArtikkelit