Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
tämmöinen tarjolla….
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/citroen-2-cv-laubach/187837513.html?lang=de&pageNumber=1&__lp=11&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&makeModelVariant1.makeId=5900&makeModelVariant1.modelId=2&makeModelVariant1.searchInFreetext=false&makeModelVariant2.searchInFreetext=false&makeModelVariant3.searchInFreetext=false&negativeFeatures=EXPORT” onclick=”window.open(this.href);return false;
Kun miettii asiaa, niin kumpaakin voi pitää viimeisenä Ranskassa valmistettuna: virallista tuotantolinjan viimeistä ja jälkeenjääneistä osista ehkä myöhemmin koottua viimeistä yksilöä.
Kun luin yllä olevan uutisen, muistelin että eikö viimeinen Ranskassa valmistettu 2CV ollut punainen? Fabien Sabatesin 2cv-kirjassa La 2cv 40 ans on sivulla 126 värikuvia tuotannon lopettamisesta, ja kuvissa viimeinen valmistettu on kirkkaan punainen. Kirjassa on myös kuva, jossa vaatimaton muistohetki pidetään tuotantolinjalla. Myös päiväys on erilainen kuin tuon harmaan kohdalla, nimittäin 25.2.1988. Vaikuttaisi muutenkin, että tuotanto on lopetettu helmikuussa, sillä edellisenä vuonna (1987) Levalloisissa valmistettiin 29298 kuljinta ja v.1988 3559. Tämä on linjassa päiväyksen kanssa. Mikäli oikein ymmärrän ranskankielistä tekstiä, viimeiset yksilöt ajettiin museoon.
Harmaalla 2CV:llä on kuitenkin aitoustodistus viimeisestä Ranskassa kootusta yksilöstä. Mitenhän asia oikein on?
Täydennys: löytyipä fb-sivukin. https://www.facebook.com/media/set/?set=a.393072967424976.90670.112293908836218&type=3″ onclick=”window.open(this.href);return false;
-
JulkaisijaArtikkelit