Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: myydään mökki mopo #135971
    HM

    Tommosen kanssahan tappaa ittensä, tai ainakin teloo pahasti… 😕
    Kun ei ole edes turvallista kehikkoa ympärillä… niin kuin sitikassa 😆

    vastauksena käyttäjälle: Saa tarjota mulle Rättäriä! #135128
    HM

    Mjaa. Mites tuo nettiauton kohde Ajoneuvo Id: 741696. Siinä kehuvat vuosimallin olevan 1993?

    Jos joku saa selvän tuosta tulipellin 4-numeroisen ORGA numeron niin totuus selviäisi 😈
    Onko kellään sellaista kuvanparannus ohjelmaa kun C.S.I Miamin ihmisillä, millä kännykuvasta saa silmänheijastukset esille… 8)

    Muuten on kyllä kamalan nätti!!

    vastauksena käyttäjälle: Ihmettely? #134975
    HM

    Itse olen jo päässyt hieman poispäin täydellisestä paranoiasta 😕 , eli omissa tiedoissani ja sigussa(kin) on jo sen verran tietoa että tietää jo vähän kenen kanssa puhuu, tai siis kirjoittaa.

    Toi sähköpostin jakeleminen on vähän 2-piippuinen juttu. Se pitäis olla saatavilla mutta ei ihan koko maailmalle tai ainakaan noille koneile jotka näitäkin tämän tyyppisiä foorumeita skannaa etsien mailiosoitteita. Siitä pääsee auttavasti eroon laittamalla osoitteensa joko kuvana tai ilmoittamalla se tyyliin etunimi . sukunimi @ operaattori . fi (nääs välein) tai tuuppaamalla johonkin väliin _INVALID. Ei ne hienoimpia ohjelmia hämää mutta suurimman osan…

    Että siinä paranoiaa…

    Mut miun mielest, kyllä jokainen voi laittaa ainakin paikkakuntansa ja ehkä jaoksensa. Se on jo perustietoa.

    vastauksena käyttäjälle: OLIPA MAHTAVAA… #135027
    HM

    Samat sävelet täällä viime sunnuntaina 23.4 =)
    Ei ollut katto auki mutta ilmaräppänää piti avata vähänväliä suuremmalle, meinasi tulla nimittäin hiki. Ois toki voinut pysäyttää ja avata katon mutta ei malttanut millään, niin oli kovat menohalut “Ampparilla” 😀

    Upea mutkainen reitti Haminasta Sippolan reittiä pitkin Anjalankosken kohdalle josta Kouvolaan. Siellä näkyi jo pari prätkää ja joku ameriikan ihmekin perässä roikkui. Ihasteli kai salaa Ranskalaista eleganssia 😯

    Vain kaasupolkimen outo tahmaaminen vaivasi. Ei millään mennyt lattiaan asti… Tuntui kuin olisi ollut tyhjä Lidlin limsapullo polkimen alla… Ei ollut. Ehkä talvella sinne hyytynyt hiiri tai jotain… 😛

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin äänentoisto #133923
    HM

    Jaa-a. Mulla on sitikassa semmoinen rumemman puoleinen viritys.

    Joskus joudun tekemisiin mm. wanhojen kielistudioiden (?) kanssa, niin matkaan jäi kerran purettavasta studiosta lähes käyttämätön Philipsin autoraadio. Se oli ollut ko. studiossa ohjelmalähteenä (ajalta jolloin radiosta tuli jotain kieliohjelmia, 70-80 lukujen taitteesta)…

    Semmoisen laitoin sen omalla alumiinisella, neliskanttisella kiinnityslevyllä rumasti ruuvipenkissä taittaen, hanskahyllyn alle parilla täysin erilaisella ruuvilla (joista toinen on nyttemmin kadonnut) ja kaiuttimeksi valikoitui ikivanha, isäni ex-autosta puretusta autopuhelinvarustuksesta, ulkoinen (about tupakka-askin kokoinen, muovinen laatikko jossa kiinnityssanka) kaiuttimen tapainen, jossa on pirun paha ääni, mutta jonka soundi sopii erittäin hyvin erityisesti puheen kuunteluun + että sen tehoalue pelaa erityisesti raadion tehoreserviin… Hyvänä puolena siinä on lisäksi melkein 2 metrin liitosjohto joten sen voi sijoitta varsin vapaasti

    Ojkein jon hjyvä stjereo, ja hjalpa 😳

    Raadiossa ei ole liikoja hienouksia. 3 nappia, ohjelmamuistipaikat(2 kpl) on sellaiset keltaiset nypykät, jotka voi sormitse itse asetella noin suunnilleen aseman kohdalle…

    Kaapeleita tuossa on kaikki, + sekä -, yksi DIN liitänä kaiuttimelle ja antenni, joka olikin kulkimessa valmiina. Kätevää!

    Siinäpä se, koko komeudessaan… Ei varmana vie rosvot tätä! Harmi ettei ole kuvaa laittaa, vaikkei se varmaan ketään auttaisi, vain korkeintaan terapeutteja (=

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133558
    HM

    Mun kokemus on että sätkää katsastamassa on yleensä yhtä hauskaa kuin sen harrastaminen yleensäkin (=

    Nyt viimeisin katsastus meni mallikkaasti vaikka jarruvalot lakkasivat toimimasta, kyllä ne ihan varmasti toimi edellisenä päivänä… Ihan totta!

    Tää kyseinen inssi istui varovasti etupenkille, veivaili vaihdekeppiä, hymyili ja kysyi että mahtaako tästä pakkia löytyäkään… (= Neuvoin että siellähän se on missä kaikissa normaaleissa killuttimissa on se ykkönen, löytyi. On se mukava nähdä kun inssi hymyilee työtä tehdessään…

    Kaveri oli niitä enempi kokeneita ja sanoi omistaneensa tipparellun joskus vuonna miekka ja kilpi. Ei se niin kaukana ole siitä…

    Noh. Teki testit ja tuumasi että toimii kuin junan vessa, lukuunottamatta tuota jarruvaloasiaa. Ne kun korjasin (liitos poikki sieltä takajohtonipusta josta haarautuu jarruille) niin takas asemalle ja tää samainen herra lippasi hallista jo vastaan, sanoi päivää, hymyili, istui pukille ja kävi ajamassa lenkin ja testaamasssa jarruvalot. Leima paperiin ja hyvää matkaa. Taisi haluta vielä kokea jotain riemastuttavaa (=
    Kehotti palaamaan vuoden päästä. Saatanpa mennäkin. 🙂

    Tämä tapahtui siis Kouvolassa A-katsastuksella… Niistä toisista ei oikeastaan ole kokemusta.

    Sätkä on helpompi kuitenkin kuin aikanaan kuplavolkkari. Sitä ne hieroi ja hakkasi aina ihan eri tavalla. Oli kai enempi semmoinen “auto”.. ??

    vastauksena käyttäjälle: Sytytystulpat!? #132995
    HM

    Ok, tämähän olikin oikein tyhjentävä vastaus 8) …
    Täytyypä tsekkailla tuota yahoon ryhmää…

    Toisin sanoen näitä voi käyttää mutta seuraavat tulisi olla ilman P:tä…

    Kiitti paljon!!

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: K&N jälleen. #132928
    HM

    Niin, tämähän on varsin mielenkiintoista asiaa…

    Itsellä oli kutoseen taiteiltuna kuplan 1 kurkkuinen kaasutin 😯 ja sen oma putsari (tämä oli jonkin edellisen omistajan tekosia)…

    No, eihän se mihinkään sillä kulkenut. Vaihdoin siis oikean 2-kurkkuisen tilalle. Ei vaan keltään löytynyt muovista ilmanputsarin koteloa/suodatinta siihen hätään, joten taiteilin (hemmetin ruman) virityksen jossa oli siis sätkän 2-kurkkuisen päällä kuplan suodatin (tämähän on semmoinen öljytäytteinen jos ei kuka tiennyt).

    Lopputulos ilmeni vasta kun sain oman muovisen paikoilleen. Sätkän omalla pömpelillä kaasun herkkyys ja kierrokset heikentyivät jonkin verran. Voihan siis olla ja (ihan varmaan olikin) että viritykseni fuskasi jonkin verran eli sai ilmaa ohi… Mutta selvä ero siinä oli. Oisko tässä nyt vähän samasta asiasta kyse? Kuplassahan on 1300 kone eli suodattimessa pitäisi olla hieman enempi kapasiteettia???

    Tämä jälleen omaa mutu tuntumaa joten ei kannata tehdä tästä väitöskirjaa… 😆

    vastauksena käyttäjälle: vilkkukytkin #132056
    HM

    Mullon yksi mutta se on kyllä enempi projekti. Siitä puuttuu se viiksi ja johdot on pätkästy 1 cm mittaisiksi. Mutta jos et muuta tarvi niin sitten. Koppa on hyvässä kunnossa kyllä… Se olis melkein ilmanen, itte en tarvii. 🙄

    Otin pari kuvaa ja ne voin lähettää sähöpostitse, niin näkee josko puhutaan samasta asiasta.

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Lapset sätkässä? #132793
    HM

    Juu, näin tehtiinkin. Toi oikein pienten ipanoiden kaukalo, sellainen missä on kantokahva, niin se menee juuri ja juuri. Eli vyö on tapissaan vaikka laitoin penkin niin takse kuin meni. Mun käsittääkseni vyö ei saisi olla noin kokonaan ulkona vaan että pari kierrosta pitäis olla akselin ympärillä että toimisi oikein… ❓

    Tänään kävin hakemassa käytettynä turvaistuimen joka siis kiinnitetään omilla vöillään etupenkkin etupuolelle ja auton oma vyö menee lenkistä aika lyhyen reitin. Tämä istuu oikein hyvin. Siinä on sellainen tukijalka edessä lattiaa vasten, ettei tarvitse laittaa istuinta liian lähelle tuulilasia. Nuo kun on enemmän tai vähemmän suuniteltu nojaamaan kojetaulua vasten, sätkässä kun sitä ei juurikaan ole…

    Laitoin lattiaan penkin kiskojen polttien alle kiinnitysraudat johon tuli kiinni turvaistuimen etuvyöt. Voi siten kiristää viimeiset penkin säädöllä.

    No, nyt on ainakin oma mielenrauha vähän parempi, päästään huomenna käymään mummolassa 😀

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Charlestone www-sivuja tai kirjallisuutta? #132713
    HM

    No joo, nyt vasta bongasin tuon cats-sivuston historiikin. En älynnyt kastoa berline otsikon alta 😳

    Sieltä löytykin aika paljon juttuja noista erikoismalleistakin. Olin sivuja tuijotellut jo aiemminkin mutten tuota ollut huomannut…

    Katsoin tuossa itseasiassa tuon Orga numeron tulipellistä ja päivämääräksi tuli Heinäkuun 23, 1982… 8)

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Charlestone www-sivuja tai kirjallisuutta? #132710
    HM

    Tuo kyllä tukisi (sekalaista) muuta materiaalia netissä ja omaa käsitystä…

    Varsinkin tuo vuoden 82 tuotanto oli minulle se tieto jota etsin ja siitä
    iso kiitos, myös nuo muut detaljit on mielenkiintoista tietoa.

    Sätkästähän on tehty jos jonkinlaisia “erikoismalleja” ja eri
    tahojen tilaamia malleja. Onkohan kellään tai missään sivustoa
    tai muuta lähdettä josta noita erikoismalleja voisi tutkiskella.
    Kun on Charlestonin lisäksi Perrieriä, Dollya, Spottia ja muuta…

    Toi meidän on siis toisinsanoen korinvaihto, siellä alla on 76 6:n alusta.
    No, ei mene museorekisteriin mutta ole kyllä väliäkään 😀

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Charlestone www-sivuja tai kirjallisuutta? #132707
    HM

    Minä itseasiassa löysinkin tuon nimenomaisen sivuston aiemmin ja sieltä sitä keltamustaa ihastelin. Minun makuun ehkä turhankin “hyvin” tehty eli niinkuin sivuilla mainitaan “better that factory”…

    Mutta erittäin hyvä referenssi kyllä, kun on niin paljon detaljikuvia ja noita työnaikaisia kuvia on myös paljon…

    Mitenkäs se sinun projekti? Onko isokin työ takana?

    Meillä tulisi pääosin kyseeseen ensivaiheessa ns. “käyttöentisöinti” ja ylläpito ja sitten ajan kanssa ehostaisi entiseen loistoonsa. Saa nähdä.

    Jonkinverran on netissä ristiriitaisia tietoja siitä koska Charleja on tehty ja varsinkin keltamustia. Kun minä kuvittelin että niitä on tehty (kaikkia värejä) vaan 80 luvun ajan aina 90 asti mutta jossain maailman nettisivuilla ja muissakin lähteissä mainitaan jopa 78 Charlestoneja… Sitten kun väittävät maailman turuilla että kelta/mustia ei olisi tehty kuin yhtenä vuonna? Ainakin viimeinen 2CV joka tehtaalta rullasi oli lukemani mukaan kelta/musta charleston… 😮

    K/M värimallista on, edelleen käsitykseni mukaan, hirveän vähän faktatietoa olemassa yleensäkään, kuten valmistusmääriä ja myyntitietoja… (?) 🙁 Noihan on myös kuulemma olleet tosi huono myyntisiä aikanaan ja jääneet siten vähemmälle valmistukselle… kumma juttu, parhaan näköisiä 🙂

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Vankkuriteltta. #132183
    HM

    Mulla saattaa olla joutilaana vanhempien varastossa tuollainen hieno vankkuriteltta, vihreä on väri ja ikkunalla varustettu. Pitääpä katsoa onko selvinnut vuosien mittaan tehdyistä varaston siivouksista…

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: hinaaminen.. #132086
    HM

    No, lasketaanpa noita virheitä:

      Liian monella on lippis päässä.
      Yhdellä kundeista on ihan liian iso auto.
      Toisella on liian pienet “älystimet”.
      Hankkisivat venyvän vetoköyden.
      Kun on noin paljon lunta pitäis vain pysyä sisällä ja pelata pleikkaa.
      Jos kaveri olisi ottanut 2 metriä eteenpäin, olisi tullut palon halvemmaksi, (vieressä on siis selvää asfalttia) (=

    No siitä niitä, lisätkää vapaasti… 😉

    Eipä silti sattuu sitä suomessakin… Kai…

    Pitkiä Pellavia!

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 37)