Kirjoitetut vastaukset

Esillä 7 viestiä, 31 - 37 (kaikkiaan 37)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Penkin tukikankaat #131128
    HM

    Moro!

    Itte tein farkkuhousujen lahkeesta. Helppoa kuin heinän teko ja vähintään yhtä hyvä kuin alkuperäinen ellei parempikin.
    Leikkaat sopivan mittaiset pätkät lahkeesta, tikkaat koneella reunoihin kujat rautalangalle (ei kylläkään pakko…), raatalanka sisään ja piikillä kumilenkuroille reiät ja vot!

    Ellet sitten meinaa museokatsastaa?

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Kutonen yskii. #131094
    HM

    Nyt sitten kypsyin kaasuttimen kanssa kelaamiseen ja vaihdoin vanhan takaisin. Hämmästys ja kummastus, vanha toimii kuin unelma. Jokin lienee mennyt paikoilleen tai päinvastoin.

    Sytytys on nyt satavarmaan kohdallaan, sitä heiroin tunnin! 😈

    Vielä kun saan tuon jäljellä olevan, aavistuksen omaisen, nykimisen pois niin olen onnellinen. Pitänee satsata jossain vaiheessa upouuteen kaasariin ja järjettömään sytytykseen…
    Tuo 123:nen on jo melkein tilauksessa 🙄

    Vielä on penkkien verhoilu työn alla. Tulee paremmat kuin uudet 😯

    Alkaa olla kohta valmista Viron ajelua varten 😀

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Kutonen yskii. #131092
    HM

    Tuossa aamusella purkasin uudemman kaasarin ja vertasin Haynesin kirjan mukaisesti suuttimia. Ihan vääräthän siellä oli joten vaihdoin ne kaikki vanhasta. Niinpä nyt kaasupolkimen painallus tuottaa kierroksia eikä köhimistä. Ainut nyt on vielä sytytyksen säätö (taas) kun ei tahdo ajossa kiihtyä kuin ajan kanssa ja varovasti… Tyhjäkäynti vaeltaa pahasti ja tuntuu epävarmalta.

    Siellä on ne keskipakosäätimen “sulat” jotka minua epäilyttää. Ne tapit on aikalailla väljät ja toisaalta olen antanut kertoa itselleni että juuri alakierrokset säätyy tuolla…

    Uusi pumppu on tulossa, se nyt ei paljoa maksa ja reissua vasten haluan uutta koneeseen. Vanha pumppu on tod.näk. tosi vanha.

    T:Mika

    vastauksena käyttäjälle: Kutonen yskii. #131090
    HM

    Kun tuossa eilen sain vihjeen katsoa sytytysrasian takana olevien “sulkien” kunto, niin nehän ovat melko lailla väljän oloiset. Siellä ne tapit ja/tai sulkien reijät tuntuivat olevan kuluneet ja välyt suntuu selvästi käsin.

    Nyt eilen illalla rassatessa en saanut konetta käymään enää oikein mitenkään. Sytytyksen sääsin tietty vielä sen jälkeen kun kärki rasia oli irti…

    Kaasutin on niin tiukka ja napakka etten haluaisi vielä uskoa siellä olevan varsinaista vikaa… Onkohan mahdollista että joku suutin/suuttimet olisi tuossa kaasarissa jotenkin väärää kokoa? Se kun on kunnostettu kaasutin eli ei tehdas uusi.

    Pitää vielä kokeilla nuo ehdottamasi jutut… Polttoainepumppu näyttää kyllä aika vanhalta…

    Mitä meinaa että venttiilit on väärässä vaiheessa? Kone kasattu väärin (nokka/kampura väärässä asennossa)?

    vastauksena käyttäjälle: rättäriä hankkimassa #130869
    HM

    Mulla on sama tausta eikä kuplasta siirryttäessä voi juurikaan hyödyntää vanhaa kokemusta mainiosta kansan autosta.

    Vesku tuossa on ihan oikeassa, eli pyydä sitikkalainen mukaan. Me ei sitä ekaksi tehty ja kävi heikosti )=.
    Asiat kuitenkin järjestyi (kiitos Kiltalaisille) ja nyt on meillä alla hyvä sätkä (terkkuja Minorulle). Loppu hyvin, kaikki hyvin. Täältä varmaan löytyy yhteystietoja…

    Kaikilla on esillä hyviä neuvoja. Elä turhaan kuitenkaan säikähdä noita vikapaikkoja, niitä on aina mutta ne voi korjata ja vielä helposti, kunhan tuo runko mokoma on ehjä. Muuten samat konstit kuin kuplassakin, rytkyttele renkaita ja rattia, haistele / kuuntele konetta (heiluta kuljinta sivusuunnassa kun kone käy tyhjäkäyntiä, käynti ei saisi heilua mukana) ja pidä pää niin kylmänä kuin voit (=

    Ja sitten liity Kiltaan! Se on kuin panisi rahaa pankkiin (=

    Mika

    vastauksena käyttäjälle: Italian maailmankokous Cuneossa. #129645
    HM

    Moi!
    Miten on, tarvitseeko hankkia matkalle esim. kansainvälinen/EU ajokortti vai riittääkö tavallinen muovinen suomimalli? Onko otettava erillinen vakuutus autolle tai/ja itselle (matkavakuutus on kyllä olemassa)? Jos on mustat kilvet pirssissä niin pitänee olla tarra jossa seisoo jotta FIN? Mitä muuta pitää muistaa paitsi matkatavarat, passi, lompsa ja muija?
    Auttakkee!!

    vastauksena käyttäjälle: Italian maailmankokous Cuneossa. #129644
    HM

    Tervehdys!
    Meillä onkin suunnitelmat muuttuneet hieman kun tuli tietoon tuo “virallinen” reitti. Eli meillä on nyt varattu matka finnfellowsilla 18.7. Tämä siksi että hintaero oli vain + 20 / turpa ja sillä rahalla saa sapuskat ja saunan (Tullee tarpeeseen varsinkin takaisin tullessa). Laivoina nuo eivät sinällään eroa muuten kuin että SF:lla on enemmän hytti paikoja, molemmat on siis ihan asiallaisia kiuluja. Tällä hetkellä SF:lle ei ole tarjolla kuin luxus tai lepotuolipaikkoja… Messiin vaan jos tilaa piisaa, kannattaa nimittäin varata jo nyt noita laivapaikkoja että yleensä saa. SF:lla on jo tuolle ajankohdalle aika täyttä. ❗
    PS: Ja Pertsa, me ollaan vissiin vähän laiskoja ja ensikertaa ajatellen mennään sieltä missä “aita on matalin” 😉
    Sätkä mennee muuten leimaan tuossa ensi viikolla!!! 😀

Esillä 7 viestiä, 31 - 37 (kaikkiaan 37)