Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tervehdys täältä vähälumisesta ja helteisestä Oulusta kaikille!
Maksoin verkkopankissa tänään 26.1. ton 65€.
Lähetin sähköpostilla .pdf lomakkeen täytettynä sekä .bmp screenshot-kuvan kuitista + OP:n oman tiedostomuotoisen kuitin .csv muodossa (joka oli kyllä aika kökön näköinen vakuuttavuudessaan).Mitäpä veikkaatte kerkeääkö maksu ajoissa ja kelpaako pelkät liitetiedostot tositteeksi ranskalaisille?
Pessimisti pelkäis ettei onnistu näin 😐
Sit vielä miettiä & buukata suorahko ja kohtuuhintainen- sekä ajallisesti riittävän ripeä reitti mestoille.
Muun porukan kans köröttely ei silti vielä ole poissuljettua mutta ehkä kuitenkin mieluummin kuluttaisi aikaan ja rahaa siellä etelämpänä.No voisivathan pudottaa edes siittä vanhojen autojen painoluokasta vielä yhden kevyemmän luokan kun olikose 1200kg nykyisellään se pienin veroluokka vai mikä luokka olikaan. Vaikka alle 900kg luokka vielä halvemmalla??
Ei auta Kaminoita mutta useamman sätkän ajajalle säästöä tulisi hitusen.Perjantai on konstaaltu ja Lauantain hulinat juuri alkamassa. Maukkaan aamupuuron kyllästämä hupimestari suuntaa yhdelle IMR rastille lapsia kisuuttaan 8) Täällä saa ajaa lapset pakulla iliman korttia!!
Henkselit kireälle ja pipo löyhälle
T:PuuhapeteKyllä! Tämä oli myös Dollyssani, enpäs muistanutkaan mainita että öljytikku pohjaan työnnettynä nousi heti pari milliä takaisin ylöspäin tod.näköisesti jääden hieman väljäksi. Suora öljytikku siis pyrkii paikoilleen työnnettynä suoristumaan jolloin se hieman nostaa tuttia.
Kun taivutin sievästi öljytikkua siitä kohtaa josta öljynmittatikun ohjariputki tekee sen jyrkimmän kaarroksen niin menipäs paremmin tulppa perille 💡Hyvä linkki. Tekstin sisältö osui vähäisten kokemusteni kans. Öljyn mittatikulle pikku letkunpätkä alkoi tosiaan mullakin vuotamaan… Saiskohan tuon tiivistettyä/vaihdettua ilman että ottaa koko huohotinta pois? Huohottimen vaihto korjattuun> se Ei ollut pakkasella ulkona suoritettuna mukava homma. Huomasin myös saman (onneks heti) että M7 kiinityspulteilla on fetissi väärille jengoille.
Ensimmäinen talvi sätkän ratin takana. Kiitos täältä saadun tiedon, olen saanut hieman lisää lämpöä koneeseen ja kabiiniin. Sätkä on myös talvella miellyttävä ajaa:) 25v vanhat talvirenkaat joilla ei ole ajettu kymmeneen vuoteen ovat kuitenkin vähän luikkaat, mutta hoitavat hommansa.
Hinta nousi matkan varrella 1mm Vito-Kumille 380€/neliö… Tarvitsemani 75x350mm palanen kustansi kuitenkin vain 8€ ja tästä leikkasi huohottimiin neljä yläkalvoa. Vito pärjää mennen tullen muille kumilaaduille koska kestää eniten lämpöä, öljyä sekä liuottimia.
Tein yläkalvoon 27mm reijän. Lisäksi leikkasin toisen kapeareunaisen palasen, jossa myös keskireikä 27mm. Nämä päällekkäin laitettuna vastaa korkeudeltaan alkuperäistä 2mm vahvuista kalvoa. Tällä siis saa ylimmän kumilieriön alkuperäiselle korkeudelle jolloin se tiivistyy myös ylälaidastaan.
Mutta kysympä vaan että onko ylemmän kalvon kiinnittäminen niihin alkuperäisiin kolmeen reikään välttämätöntä?
Kalvo voisi pysyä paikoillaan ja hoitaa hommansa pelkästään keskiläpiviennin ahtauden sekä ylemmän kumilieriön puristuksen ansiosta. Kumi on melko velttoa joten luulisi että imun alipaine sievästi nostaa sen reunoja jolloin kalvo toimii venttiilinä. Mutta voiko kalvo avata virtausta liikaa jos sitä ei ole höllisti kiinnitetty näistä kolmesta kohtaa??Voi perse! Aamulla unohtu rillit pöyvälle ku oli lähössä töihin-> Pakilla rälläsin parkkipaikalta talon oven eteen niin että lumi pöllys:shock:
Ennen sulahti kakkoselta kolmoselle ku sanonko mikä minne… ei enää meekkään ku elokuvissa vaan nyt pitää houkutella sievästi nytkytellen että kolmonen menee päälle 😕 Eli alkaako tutkiminen avaamalla lodjun kansi vai?
@kaukop wrote:
PS. kumi laadusta. Tarkistin laskusta.
Kumin tyyppi on ETRA NBR YB. Toivottavasti se on tähän sopivaa.Tämä kumi oli Oulun Etran myyjän vilkuileman taulukon mukaan jotain nitriili(tti)? kumia ja sen lämmön kesto olisi -10…-50 (Ei osannut sanoa miksi haarukkaa pakkaskestävyydessä) ja hetkellinen yläpäässä 130`C
Varastosta heiltä löytyis 1 mm Viton-kumia, Hinta 317,72€/m2
alv 0% -> Tätä siis taidan käydä poistamassa palasen jolla korjailee pari muutakin huohotinta.Kiitos Masalle hyvästä vinkistä!
Sain purettua ton läähättimen suht kivuttomasti poraamalla noin millin terällä reikä siihen prässäyskohdan “laippaan”. Terotetulla ja kärjestä taivutetulla talttapäämeisselillä sai tästä reikäkohdasta alkaen melko nätisti(hitaasti) väänneltyä sauman auki. Porausreikä jätti myös hyvän merkin osiin, jolloin kasatessa saa kaikki osat (tiiviste mukaanlukien) alkuperäiseen asentoon. Toki laitan kasatessa vielä liimaa väliin.Niin siellä vaan oli ylä-lärpyskän koppura murtunut kahteen palaseen. Alempi lieriökumiholkki oli kovettunut hieman ja siittä katkesi toinen nysty…hmmm taidan silti sen jättää käyttöön kun näytti ehjältä. Ylempi lieriökumiholkki on varmaankin tarkoituksella väljä yläosastaan kun se on kuitenkin nafti alapäästään siihen alempaan putkeen?
Kyseisellä kutosen koneella siis ajettu ilman remppaa vajaa 300 000km.Kävisiköhän yläläpyskän kiinnitykseen alumiinipopparit, joille alumiiniputkesta pikku holkit?
M4 RST prikkoja löytyy joten sellaisista vois laittaa poppareille lisää “kaulusta”.No huh. Tilailin Sitroselta netin kautta huohotinta. Onneksi soittivat perään ja kysyivät että haluanko varmasti? Tarvikehuohottimet joita ovat poistaneet jollain 80€:lla ovat olleet laadultaan skeidaa ja ne on palautettu hyllystä Hollantiin. Tilalle ovat ottaneet originaaleja joilla hintaa laimeet 230€ 😯
Kokeileen mitä tällä huohotinreseptillä tulee. Pitänee soitella Oulussa kumikauppoihin ja alkaa nysväämään huohotinta kahteen toisiinsa vielä myöhemminkin sopivaan osaan.
Ohjeet ovat muuten aivan loistavat ja todella tarpeeseen nykyisillä hinnoilla, Iso käsi näistä!
-
JulkaisijaArtikkelit