Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Rysselin kirjeenvaihtajalle terveisiä ja kiitokset. Perjantaina nähdään.
Retken lyleisluontoinen blogi tulee käsittääkseni olemaan tapahtuman kotisivuilla http://www.touareg-trail.be. Sinne saattaa tulla jotain kuranttia kuvamateriaaliakin.
Juhan ja minun kuulumisia voi etsiä työnantajani kotisivun http://www.hamk.fi kautta. Etusivulle pitäisi tulla linkki blogiin, jota satelliittipuhelimen ja kirjurin avulla päivitetään 2-3 kertaa viikossa. Pahaa pelkään, että kuvia ei sieltä kannata etsiskellä. Ko. paikalle pitäisi jo tänään tai viimeistään huomenna aamupäivällä tulla “lähtötunnelma-artikkeli”.
Pirkanmaalaiset kuulevat äänikirjeitämme myös Radio Sunin taajuuksilla (Tampereella 107,8). Radiosta soittavat meille perjantaisin ja tarkoituksena olisi kertoa viikon kuulumiset. Jos käsitykseni radioista pitää paikkaansa, niin viestiä todennäköisesti toistellaan sen verran paljon, että kaikki sen varmasti kuulee. Lisätietoja ehkä voi löytyä osoitteesta http://www.radiosun.fi.
Tiistaina on lähtö kohti Brysseliä. Auto on nyt kokolailla valmis. Viimeinen isompi kehitysvaihe oli uusi konepelti, joka periytyy Huillan Jukalta. Vähän se oli risa, mutta paikallinen muovikorjaamo kursi sen kasaan. Upeana viimeistelynä se sai Charleston-henkisen maalauksen.
Vihdoin ja viimein tässä nyt on pari kuvaakin. Paikallinen toimittaja niitä napsi ja jostain syystä koki minut mielenkiintoisemmaksi kohteeksi kuin kulkimen. Tästä syystä allekirjoittanut on kuvissa hyvin esillä. Sitikan lisäksi toisessa kuvassa näkyy pari mainitsemisen arvoista yksityiskohtaa. Kuvan yläreunassa juuri ja juuri näkyy viime kesän saalis Kalastajasaarennosta: “19..”, josta on tullut talonnumero “16”. Kuvassa on myös paljon matkustanut tuoli, joka on jälleen kerran reissuun lähdössä.
http://i389.photobucket.com/albums/oo340/htuomola/sitikka1.jpg
@hukki wrote:
@PienempiOlli wrote:
Mielestäni (consepteista) kaikkien aikojen rumin on Maserati Bulldog.
-Olli
Voisin olla Ollin kanssa hyvin pitkälti samaa mieltä…
Bulldog on Aston Martin, Eikä Maserati
Kiitos tarjouksesta. Täältä syrjäisestä etelä-Suomesta katsottuna Raaheen on hiukan matkaa. Toki merkittävästi vähemmän kuin Beniniin, joten laitamme tarjouksen korvan taakse.
Kiitos Miki kuva-avusta. Kummankaan Afrikkaan lähtijän tietotekninen valveutuneisuus ei ole ihan huippuluokkaa, joten arvostamme sitä, että saatoit Hollannin ihmeemme selvemmin kiltakansan näkökenttään.
Kisakatsastajat Belgiassa tosiaan antoivat vempeleelle hyväksytyt paperit. Huomautettavaa ei tosiaan ollut juuri muuta kuin vähän alakanttiin oleva maavara. Useimmat kauniimmat kulkimet saivat huomattavasti enemmän palautetta. Edellisen reissun jäljiltä on vielä alkuperäiset Saharan hiekatkin mukana. Se hiekka, joka ei ole löytänyt tietään kulkimen sisuksiin, on tehnyt maalipinnasta jännittävän rosoisen. Koko värkki on kuin hiekkapuhallettu.
Paria asiaa olemme vielä vailla. Möötissä ja muutenkin olen viime viikkoina yrittänyt löytää konepeltiä, jossa olisi varapyörän kolo. Pari vinkkiä olen saanutkin (kiitos Huilla ja Kohonen), mutta kumpikaan noista ei ole tuottanut tulosta. Jos tiedossasi on kyseinen pelti-/lasikuituosa, niin kerro meille.
Toinen tarve on tälle lähinnä vaihtoehtoinen. Jos varapyörää ei saada eteen, niin sitten katolle. Onko kellään tiedossa sätkään sopivaa kattotelinettä, joka ei haittaisi katon avaamista. Itsellänikin on vanhat taakkatelineet (jotka olivat 94 Raidilla), joista saattaisi saada rakennettua, mutta jos jollain sopiva teline on valmiina, niin sellaisen voisimme ostaa tai lainata.
Harri
Olet Miki oikeassa, että painoero on merkittävä, mutta kysymys tosiaan on, että missä malleissa niitä painavampia tukivarsia on ollut? Acadianessa ja AK400:ssa nyt ainakin, mutta entä esim. pienemmät pakut tai Ami 8 tai Ami Super?
_____
HarriNo joo, ei se kuva sitten vaan loppuviimeksikään onnistunut, mutta visualisoikaa tiilenpunainen tavallista huomattavasti vankempi sätkänrunko ja sinapinkeltaiset putkipuskurit pohojalaaseen rospuuttomaisemaan, niin siinähän se sitten onkin 😀
Kovinpa on tämä kuvien liittäminen haastavaa puuhaa, mutta jos se nyt sattuu onnistumaan, niin siitähän näkyy, että projekti on tekemistä vaille valmis.
Keskellä oleva suurehko punertava esine on se Pertin kuuluisa koskenkorvalainen runko. Keltaiset himmelit sen päällä ovat puskureita ja tarkkasilmäinen näkee taustalla muovikanisterin vieressä AK:n takatukivarret.
Muuten vermeitä on kohtuullisesti kasassa, mutta suurimmat puutteet ovat isot jouspöntöt (+holkit) ja tavallista järeämmät etutukivarret. Sunnuntaisen soittelukierroksen tuloksena voin todeta, että myös tietäjienkin keskuudessa merkittävää erimielisyyttä siitä, että missä A-sarjan sitikassa on vahvemmat tukivarret kuin jossain muissa. Jos joku kokee asiasta jotain tietävänsä, niin saa kertoa. Kertoa saa myös, että mistä ko. vempeleitä saa hankkia. Ranskan kansalliseen kokoukseen lähtevä seurue niitä todennäköisesti löytää ranskojen maalta, mutta kaipa niitä jossain lähempänäkin on.
Projekti on tällä hetkellä Pohjanmaalla, mutta siirtynee jossain vaiheessa Pirkanmaalle. Jos joku kokee intohimokseen reissusätkän kokoamisen, niin epäilemättä projektiin saa osallistua.
Kommentoinpa nyt minäkin, vaikka olen tähän asti tyytynyt vain seuraamaan sivusta toisen Afrikka-retkemme osapuoliskon tapaan.
Meillä ei tosiaan kummallakaan ole ollut mitään tekemistä sen kanssa, että KalleFaaraon kuva on päätynyt meidän nimiemme yhteyteen. Järjestäjä sen lienee vaan jostain ottanut esimerkkinä näyttävästä suomalaissätkästä. Vaikuttaa siltä, että lähes kaikki muutkin “osallistujakuvat” ovat jostain imuroituja.
Näkemästäni materiaalista päätellen kohtuullisen kovalle koetukselle kulkimet Belgian ja Beninin välillä joutuvat, joten tokkopa nuo Amin vermeet sellaisenaan ihan riittävän lujia ovat. Ja ilmeisesti ovat myös aika tarkkoja siitä, että vahvaakin vahvistetaan. Kulkimet pitää käyttää katsastuksessa kuukautta ennen h-hetkeä rakenteiden matkakelpoisuuden varmistamiseksi ja ainakin puhelimessa järjestäjä antoi sen vaikutelman, että se ei ole pelkkä muodollisuus. Muutenhan sinne mentäisiinkin HTP:llä. 😉 Tuurillahan ne isotkin laivat seilaa, ja seilaa, ja seilaa…
Harri
-
JulkaisijaArtikkelit