Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 323)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Citroen 2CV -omistajat #149420

    @Musta Hattuinen Mies wrote:

    Tarkoittanee tätä…………

    http://fi-fi.facebook.com/ 😯 😉

    Juu kyllä minä sen naamakirjan tiedän ja löydän, mutta jos siellä sitten etsii hakusanalla 2CV, niin löytyy noin 80 eri ryhmää. Sitä minä vaan tarkoitin että mitähän noista ryhmistä ketsjun aloittaja mahtoi tarkoittaa 😯 😯 ❓

    vastauksena käyttäjälle: Citroen 2CV -omistajat #149416

    Kannattaisi ehkä hiukan tarkentaa, näkyy noita 2cv-kerhoja olevan aikas monta tuolla naamakirjassa.

    vastauksena käyttäjälle: Arkisto #149223

    Ihan hyvin aukeaa nuo vanhukset, ainakin Adobe readerillä.

    vastauksena käyttäjälle: O: Suomenkielinen korjausopas #132032

    @Laku wrote:

    Joo, niin on.
    On vaan vähän hankalaa, kun muisti pätkii tietsikan ja tallin välillä.

    Ulkookaan ei viitis kaikkia opetella.

    Jos oikein muistan, nin ei pysty tulostaan, lukeen kyllä.

    Kannattaisiko sitä tulostusta kuitenkin kokeilla 8)

    t. nimim. juuri kokeilin…

    vastauksena käyttäjälle: Runkonumeron meistäminen 2cv -64 #149173

    @Jasu wrote:

    Ja sitten sitä hupiosuutta. Menneenä kesänä hauskuutta aiheutti myös erääseen kulkimeen meistetty, ihan vielä karsastajan suosittelemana, moottoritilassa olevaan tunkkiin meistetty valmistenumero…

    😯 😯 Joko se EU vaatii tunkeiltakin vuosikatsastuksen ❓ ❓

    vastauksena käyttäjälle: Muovisäkki? #148740

    Moottoripyöräkäyttöön tarkoitettuna noita löytyy, tosin ovat sen verran pienempiä että tarvitsee useampia pusseja… itselläni on tuollainen Louisin 30 litrainen pussi ja hyvin tuo on vettä pitänyt.
    http://www.louis.de/_10920b996497be4bd25098c2fe947d5ec4/index.php?topic=artnr_gr&article_context=detail&grwgr=525&wgr=205&list_total=10&anzeige=0&page=0&artnr_gr=10024015

    Näitä luultavasti löytyy Suomestakin.

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin vakuutusmaksu? #140891

    Tuo minun paku on rekisteröity 4 hengen henkilöautoksi. Muistaakseni vielä 1967 malliset pakettiautona alunperin rekisteröidyt pystyi muuttamaan myöhemmin henkilöautoiksi ilman veroseuraamuksia, taisi olla jotain tekemistä tuon “väliaikaisen” autoveron kanssa.

    (Itse olin vuonna 1967 10 vuotias, joten tuommoiset ei ihan kamalasti silloin kiinnostaneet 😀 😀 )

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin vakuutusmaksu? #140889

    @Akaile wrote:

    Hoitelin tuossa vakuutusasioita ja törmäsin mielestäni aika koomiseen juttuun: vakuutusyhtiö x pyytää 890e/vuosi 3cv:stä eli pakusta…meinasin tuosta pakuhinnasta pudota penkiltä, kun sätkän/tiinan perusmaksu on 370e ja risat. (602cc ja 425/435cc vakuutusmaksuissa ei ole eroa.)

    Mikä on tilanne todellisuudessa, eli onko paku yhtään sen kalliimpi yleensä kuin sätkä?

    Eipä tuo ole viimevuodesta muuttunut vaikka 3CV:llä ajelenkin. Iso paku sis nollabonuksella noin 280,- vuodessa, ja yhtiö on Pölhölä, siis Pohjola. Se on muuten 2CV6:kin itse asiassa 3CV 😆 😆 samoin kaikki Amit, Dyane6:t ym… Kerropas vielä mikä on tuo vakuutusyhtiö X on ❓

    vastauksena käyttäjälle: Rätin vaihto #148552

    Kiltakin myy kattoja… siis jäsenille 😀
    Ainakin punaista ja mustaa näyttäisi olevan.

    vastauksena käyttäjälle: Akselipultit #148344

    Empiiristä kokemusta on vain 8.8 pulteista; ne katkesi kaikki kannan alta. Ja ei ollut kivaa ei. 😈 😈

    vastauksena käyttäjälle: Isohko ongelma Xsara HDi, ainakin toistaiseksi ohi… #148269

    …jatkoa:

    sitikkapuoskari kirjoitti:
    Konehuoneessa muistaakseni oikealla jousitolpan lähellä on ns. tappokatkaisin kolareita varten- katkaisee polttoainepumpun syötön kolarissa- nyt auto luulee että on ajettu kolari ja siksi hätävilkutkin vilkkuu. Paina napin päästä kuuluuko naps? Käyntiin?

    ilmeisesti tämän on aiheuttanut syy jonka vuoksi Xsaara jäi vielä Partasen Amin pajalle: oikean puoleinen etu jousi oli poikki, ja jälki oli tuore. Jousi sijaitsee muutaman sentin päässä tuosta katkaisijasta pellin toisella puolella; kuvittelisin että tärähdys on ollut sen verran suuri että ranskalainen ( ❓ varmaan kuitenkin saksalainen/japsi 😈 ) elektroniikka on siitä seonnut…

    Jousta ei tietenkään löytynyt tuolta naapurikunnasta (Kuopio) joten se piti tilata syrjäsuomesta (Helsinski). Ilmeisesti kinneri on perjantaina taas ajokunnossa…

    Oikeastaan kaipaan aikoja jolloin autoissakin oli vaan yksinkertaisia sähkölaitteita, kuten valot ja vilkut, ja huippuelektroniikkaa oli jo c-kasettisoitin. Töissäkin oli mukavampaa kun ei ollut sähköpostia ja kännyköitä… toisaalta ei ollut tämmöisiä keskustelufoorumeitakaan joista kysyä neuvoa… ääh antaa olla…

    vastauksena käyttäjälle: Isohko ongelma Xsara HDi, ainakin toistaiseksi ohi… #148264

    Homma bueno!

    Se kummitutti oikeassa sisälokasuojassa resetoi ongelman, akkukin latautui yön aikana 850 milliampeerin virralla sen verran että laakista käyntiin. Mielenkiintoisempi vaihe olikin ajaa 50 km kaupunkiin käsijarrun varassa, kun ei viitsinyt särkeä jarrumäntää levyä vasten.

    Nyt on Xsara pajalla jarrulevyjen ja -palojen vaihdossa. Vikavalo ei edelleenkään syttynyt… ❓ ❓ ❓

    Kiitokset Sitikkapuoskarille Jasulle ja Mikutsulle! 😀

    vastauksena käyttäjälle: Isohko ongelma Xsara HDi, ainakin toistaiseksi ohi… #148263

    @sitikkapuoskari wrote:

    Konehuoneessa muistaakseni oikealla jousitolpan lähellä on ns. tappokatkaisin kolareita varten- katkaisee polttoainepumpun syötön kolarissa- nyt auto luulee että on ajettu kolari ja siksi hätävilkutkin vilkkuu. Paina napin päästä kuuluuko naps? Käyntiin?

    Oranssinvärinen kummitutti? Napsahti selkeästi painettaessa.

    Nyt on kuitenkin akku jo sen verran tyhjä että annanpa latautua aamuun asti (ainoa ehjä laturi joka kotoa tällä hetkellä löytyy on mp:n akkulaturi ja sen amppeerit ei kovin nopeasti isoa auton akkua lataa…)
    Palaamma aamusella asiaan. Onneksi töihin pääsee kuitenkin vaimon kyydissä 😆

    vastauksena käyttäjälle: Isohko ongelma Xsara HDi, ainakin toistaiseksi ohi… #148259

    @Jasu wrote:

    HDi:ssa ei ole tuollaista “perinteisen dieselin” sammutussolenoidia…

    Kuulostaa siltä että auton ällirasia on pimentynyt, ajonesto on kytkeytynyt jostain syystä päälle. Korjaamokeikka taisi tulla… 😥

    Tietenkin voisit varmempaa tietoa yrittää kalastella Raadin varajäsen Anttoselta..? Uskoisin että sieltä sitä tietoa varmasti löytyy, kun työkseen näitä laittelee…

    Kävin kokeilemassa: eipä löytynyt solenoidia. Kerran hörähti, noin nanosekunnin verran. Kokeilin molemmilla avaimilla, ei tulosta, eli ei lähde käyntiin. Se mikä vituttaa eniten on kun maksoin tänään melkein 500 juroa uusista talvirenkaista ja tuo paska lähtee kyllä vaihtoon just nyt!
    30 vuotta olen ajanut vain sitikalla ja tuo on kyllä huonoin auto mikä minulla on ikinä ollut 👿 👿

    Nyt taidan lähteä saunaan ja ottaa pari olutta!

    vastauksena käyttäjälle: Isohko ongelma Xsara HDi, ainakin toistaiseksi ohi… #148255

    Kiitos tähänastisesta, täytyy käydä vielä kokeilemassa…

Esillä 15 viestiä, 166 - 180 (kaikkiaan 323)