Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 323)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kiltatarrat ruotuun #144536

    Ainakin ennen vanhaan tarrat laitettiin vasempaan etulokariin, suunnilleen klo 01.30 etuvilkkuun nähden. Takaluukkuun sitten vasempaan yläkulmaan.

    (Mahdollinen jaostarra sitten taakse kiltatarran alapuolelle 8) )

    Dooris varmaan voi tarkentaa jos nuo meni oleellisesti pieleen…

    vastauksena käyttäjälle: Uutta muoviosaa itse tehden – RTV Silicone #144496

    Tuollapa aiheesta lisää:
    http://timo.santerihapponen.net/muovimerkki/

    Itse kokeilin tehdä tuolla tekniikalla vanhaan mopoon takavalon lasin ja kyllähän se jotenkin onnistuikin, ainoa vika että ainakin minun käyttämäni valumuovi kuivui todella hitaasti (olisiko ollut kovettajassa vikaa…) Kokeilin myös läpivärjäystä lisäämällä muoviin hiukan lasimaalia; onnistuu, mutta seos kuivuu vielä hitaammin…

    Noita muoveja on ilmeisesti eri laatuisia, luultavasti minun käyttämäni ei ollut sieltä parhaasta päästä; ostin sen vain siksi että pakkaus oli pienempi kuin tuossa linkissä käytetty aine (säilyvyys on vain muutamia kuukausia).

    Tuo silikoni muotin teko sinänsä on varsin helppoa ja muotti kestää kyllä useammankin käytön. Tuossa linkissä käytetään muotin toisena puolena Darwi-massasta tehtyä muottia; minä en saanut valosta sellaisesta irti joten tein sitten toisenkin puolen silikonista.

    vastauksena käyttäjälle: LA-puhelinta sätkään, säätötapahtuma kesällä? #142797

    Minulla ei näköjään vuonna -90 ollut La-puhelinta ollenkaan…
    tuon Kilta 121 kutsun taisin saada 90-luvun puolella.

    Muuten: Kilta 1 oli ainakin ennen varattu oltermannille.

    vastauksena käyttäjälle: LA-puhelinta sätkään, säätötapahtuma kesällä? #142785

    @toppok wrote:

    Mulle varattu Kita 666!

    Muistaakseni Jussilan Veskun kutsu…

    t. Kilta 121 (joskus muinoin myös Kilta 76)

    vastauksena käyttäjälle: Ovitiivisteiden tunkeminen paikalleen #144393

    Joo, tämä silikoni on tarkoitettu nimenomaan autonikkunoiden ja ovien tiivisteiden “voiteluun” talviaikana, ettei tarttuisi/jäätyisi kiinni. Siihen tarkoitukseen täysin toimimatonta tavaraa… 👿 … mutta ainakin minä olen tuon avulla saanut melkoisen määrän tiivisteitä ja muita kumiosia ehjänä paikalleen.

    Ruostumista en tuon aineen jäljiltä ole havainnut. Mielestäni tuo ruostuttava silikoni on sitä putkilosta puserrettavaa öpöttiä joka haisee etikalle; se ruostuttava aine siinä on etikkahappo. Tämän tilalle tiivistykseen ainakin minä suosittelen Sikaflexiä.

    Kukin tehköön niinkuin hyväksi näkee 😀

    Maalaushommista olen vuosien mittaan tullut siihen tulokseen että parhaan tuloksen saa aikaiseksi kun poistaa ennen uudelleen maalausta kaiken vanhan paskan peltiä myöten; ei ainakaan kiehu alla olevat uusien mömmöjen kanssa…. nimimerkillä kerran on tullut kaavittua yksi Dyane lastalla puhtaaksi kun entiset maalit kiehui uusien alla…

    vastauksena käyttäjälle: Ovitiivisteiden tunkeminen paikalleen #144390

    Minä olen kaikenlaisia kumiosia asennellut paikalleen käyttäen liukasteena ikkunatiivisteille tarkoitettua silikonia, saapi varmaan joka marketista autotarvike hyllystä.

    vastauksena käyttäjälle: Suomen Dyanet ja Acadianet #144145

    @hantta wrote:

    Moi Vaan

    Valmistumassa on Acadyane, pientä kasailua vaille, paperit 78.
    Tarvitsen tuulilasin, hyvä kaytetty tai uusikin käy.
    Tiiviste on

    Hantta

    Tuolla Killan varaosissa näyttäisi olevan tuulilaseja hintaan 40,- juroa 😯

    vastauksena käyttäjälle: VERHOILUN LIIMA #143970

    @toppok wrote:

    Liimasin joskus pakun kattoverhoilun spray -kontaktiliimalla ja se prhana roikkui silmillä jokaisena kuumana päivänä. Seppehestä, meni hermot.

    Olikos se Hukki ku vihjaisi Kiilto-liimasta, joka oli tämmöistä voimaista, “lohkeilevaa”, ei-räkä-jojo-tyyppistä jolla laittelin ja tuli hjyvä. Ei sotke.

    Samalla tökötillä liimailin myös äänieristeitä sinne sun tänne ja toimii siinäkin.

    On se hyvä että “perimätieto” siirtyy nuoremmille; itse en enää muistanut mitä liimaa olin käyttänyt kun tuossa syksyllä verhoilin mopon satulaa, se on tuo emmentaali semmoinen…

    Nyt kyllä muistan (kun Toppo muistutti) että Kiilto liimalla tuli Pakuun laitettua neulehuovat kattoon 11 vuotta sitten ja hyvin on pysyneet.

    vastauksena käyttäjälle: Kuopijon Kujjeilut 2008 #143694

    Se taitaa olla lähempänä totuutta, nyt en kyllä muista ihan tarkkaa vuotta, kun on tuo… mikä se nyt oli… Emmental ! 8)

    vastauksena käyttäjälle: Kuopijon Kujjeilut 2008 #143692

    @Citroman wrote:

    Tulossa jo syksyn kynnyksellä KUOPIJON KUJJEILUT! Ja jo 35 vuotta kujjeiltu on. 😆
    😀 🙂 🙁 😆 😆 😆 😆

    Kerropas minulle miten saat 35 vuotta??? ❓ 😯 😯

    Allekirjoittanut oli puuhamiehenä järjestämässä ensimmäisiä Kujjeiluja Ritoniemessä vuonna 1982, ja siitä ei minun laskujeni mukaan ole kuin 26 vuotta.

    vastauksena käyttäjälle: Purtavaa aivoille #143663

    @pitkänen wrote:

    Talbot, Infiniti ja ehkä Innocenti (onko se auto?)

    Onko noista mainituista mikään ❓ 8) 8)

    vastauksena käyttäjälle: Purtavaa aivoille #143660

    Nissan

    vastauksena käyttäjälle: Zeuspaku projekti #143448

    @kontio pertti wrote:

    Sori kaverit,mutta nyt on niin notta Hukille täytyy huutaa notta: KYLLÄHÄN SE ON SELEVÄ ETTÄ SOON PIKKUPAKU JOKON KAIKISTA SÄTKIISTÄ SE PARAHIMMAN NÄKÖÖNEN ❗
    Tuliko seleväksi?

    Pertsa

    Tästä voisimme varmaan taittaa peistä maailman tappiin, mutta katsokaapa nyt veljet ihan aikuisten oikeesti näiden waunujen sivuprofiilia; pikkupaku, vaikka kaunis onkin, ikäänkuin loppuu kesken takapäästä, isossa sen sijaan peränylitys ikäänkuin viimeistelee kauniin ja oivallisesti muotoillun silhuetin.

    m.o.t.

    vastauksena käyttäjälle: Zeuspaku projekti #143441

    @Jalppis wrote:

    Hieno projekti, lykkyä rakenteluun!

    Mitähän vm. mahtavat olla ex blåfiel ak 350 ja ex dago ak 350?

    -jalppis-

    Blåfeldin (siis “paneeli/pellepaku”) on vm 1966, on ollut minulla vv 1980-1984, silloin siinä tosin ei ollut woody-kylkiä. 😆

    vastauksena käyttäjälle: Zeuspaku projekti #143437

    @Aakku wrote:

    Mistä noin tarkkoja tietoja on saanut kaivettua esiin? Itse olen saanut vasta ongittua kantakortit -56 ja -65 mallisilleni.
    Mistä saisi tietää mahdollisesti, vaikkapa millä purrella kuljin on seilannut maahan? Milloin tullattu ja mistä liikkeestä myyty? Maahantulopäivät ja määrät olen löytänyt Nyytisistä. Kaikki muutkin tiedonpisarat olisivat kiinnostavaa kamaa. 😀

    Minulla on erään entisen omistajan aikoinaan maahantuojalta (Korpivaara Oy) hankkima todistus tuon vaunun maahantuonnista. Wanhusten waalijoilla (Helge Inkiläinen) lienee myös aika paljon tietoja arkistoissaan. Lisäksi hommasin itse aikoinaan AKE:lta kaiken mitä sieltä löytyi kun halusin Roosalle mustan kilven; niitä löystyikin sitten pari joista valitsin sen jolla auto oli ollut kauemmin rekisterissä. Tuo omani ehti olla lapin läänin kilvissä vain noin 6 kuukautta ennen kuin palasi takaisin etelään ja rekisteröitiin Helsingissä. Silloinhan (-60 luvulla) kilpi vaihtui aina kun ajopelin lääni muuttui.

Esillä 15 viestiä, 196 - 210 (kaikkiaan 323)