Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Aakku wrote:
Mistä noin tarkkoja tietoja on saanut kaivettua esiin? Itse olen saanut vasta ongittua kantakortit -56 ja -65 mallisilleni.
Mistä saisi tietää mahdollisesti, vaikkapa millä purrella kuljin on seilannut maahan? Milloin tullattu ja mistä liikkeestä myyty? Maahantulopäivät ja määrät olen löytänyt Nyytisistä. Kaikki muutkin tiedonpisarat olisivat kiinnostavaa kamaa. 😀Minulla on erään entisen omistajan aikoinaan maahantuojalta (Korpivaara Oy) hankkima todistus tuon vaunun maahantuonnista. Wanhusten waalijoilla (Helge Inkiläinen) lienee myös aika paljon tietoja arkistoissaan. Lisäksi hommasin itse aikoinaan AKE:lta kaiken mitä sieltä löytyi kun halusin Roosalle mustan kilven; niitä löystyikin sitten pari joista valitsin sen jolla auto oli ollut kauemmin rekisterissä. Tuo omani ehti olla lapin läänin kilvissä vain noin 6 kuukautta ennen kuin palasi takaisin etelään ja rekisteröitiin Helsingissä. Silloinhan (-60 luvulla) kilpi vaihtui aina kun ajopelin lääni muuttui.
Se on Lasse sinulla sitten viimeinen “virallisesti” maahantuotu AK350, noita tuotiin 1967 tasan 5 kpl numerot 9084001…9084005. Minulla on numero 2. Tietääkseni meillä on ainoat jäljellä olevat -67 malliset.
Hallussani olevien asiakirjojen perusteella waunut tulivat Suomeen 17.4.1967 Tritan nimisellä laivalla. Omani on tullattu 2.8.67 ja toimitettu asiakkaalle 4.8.67 (Sallan Hautjärvelle)
Aika hyvin muuten: 40 % po. vuoden isoista pakuista on edelleen, 41 vuoden jälkeen, olemassa ❗ ❗ 8) 8) 8)
… ja kyllähän se on niin että nimenomaan iso matala paku on se kaikkein parhaimman näköinen paku 😀
Nimimerkillä “kokemusta on”… ota nyt h##vetissä se musta maali pois, se ei ole muuta kuin varastointisuoja ja ei varmasti pysy kiinni… tai pysyy muutaman vuoden, sitten onkin mukava irrotella pintamaalia levynä pois ja maalata uudelleen, varsinkin kun sen maalilevyn alta on sitten pelti pintaruosteessa…
@dieselflosse wrote:
@ernest wrote:
Biltema ! -10mm 9,9e 15mm 16,9e nämähän ovat tietysti enemmän helpostitaipuville putkille. mutta kyllä vähän alanliikkeistä kannattas ehkä kysellä. ei valmistuska helppo ole?
Nuitakin on katseltu. Ovat alumiini- ja kupariputkiloita varten. Toimintaperiaate noissa kyllä on oikea.
Nämä ei tosiaan paljoa kestä, tein laukkutelineen vanhaan moottoripyörään ja tuollainen 10 mm:n vesijohtoputkelle tarkoitettu halpistaivutin kesti juuri ja juuri tehdä sen neljä mutkaa minkä teräsputkelle tarvitsin, sitten hajosi koko lelu. Ei se tosin paljoa maksanutkaan, mutta kuitenkin…
Nikkari on kyllä ilmeisesti Tietonikkari… 😀
oheisen linkin takaa kun selailee, niin siellähän se majailee.
(Pikaisesti kuukkelilla etsien, löytyy saksasta noin 90-100 euron ja sumujen saarilta 65-70 paikallisen leikirahan hintaan)
Alusta ainakin näytti hienolta! Kyllä se siitä valmistuu! 😀 😀
Rauhallista Joulua ja Oivallista Uutta Vuotta myös täältä Maaningalta!
t. Hukki & Kiti
Toimiskohan tämä paremmin:
http://www.hulifer.net/fourgonettes/gallery/index.php?gallery=2CV6%20%2B%20AcadianeKuin myös!
Mulle kans! 😀 😀
hukki ät pp2.inet.fi@Akaile wrote:
Käsittääkseni ei. Erona lopullisen rekisteristäpoiston ja seisontavakuutusrekisteristäpoistossa on se, että seisontaan viedään paperit ja lopulliseen rekisteristäpoistoon viedään kilvet. Käsittääkseni rekisteriotekin muuttaa muotoaan jossain määrin tässä tilanteessa, eli jos nyt taustalla on ihmisiä joilla on leimoja paperissa kymmenittäin niin kannattaa skannata muistoksi vanha rekisteriote.
…ja sitten kun vie ne kilvet pois niin homma on lopullinen: ei saa sen jälkeen enää rekisteriin missään EU:n alueella. Näin on isot pojat mulle kertoneet 😯 😯
Minulla on ainakin ollut 10 vuotta 125×15 Misukat AK:n alla, ei ole katsastusmies eikä poliisi kysellyt/valitellut. 135 kokoinen tosin saattaisi kestää paremmin… kolmas rengaskerta menossa ja ajettu vasta 90000.
Tuolta voisi lueskella lakitekstiä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2002/20021258Jos rekisteriotteeseen on merkitty prosentteja, niin kannattaapi olla varovainen osien vaihdon suhteen…
Ota se musta varastoväri jollain konstilla pois. Voi sen päällekin tietysti maalata; kestää noin 5 vuotta ja koko maalaus on pohjia myöten irti pellistä isoina levyinä. Sitten menee vielä viisi vuotta ennen kuin itse sen huomaat ja silloin pelti onkin sieltä välistä jo mukavasti ruosteessa.
Summa summarum: Ota se musta maali ensin pois ja maalaa sitten jollain hyväksi havaitulla.
(Olen tässä viime vuosina maalannut uudelleen peltejä jotka maalasin alun perin sen mustan varastovärin päälle… nimim. kokemusta on.)
-
JulkaisijaArtikkelit