Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 323)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Takajarrurummunkin saa osiksi … ja laakeridebattia #141240

    Tuskin on merkittävää etua isommista laakereista, Pakussa on 2CV4:n tukivarret laakereineen ja pyörännapoineen; hyvin on kestäneet viimeiset 90000 km.

    vastauksena käyttäjälle: akselin kiinnityspultit #141111

    @Jasu wrote:

    Ei kestä. Tälläkin palstalla vaikuttaa kaveri jolla irtosi etuakselisto 8.8 kovuudella varustettujen pulttien katkettua…

    Mutta jos ei alkuperäisiä millään löytyä meinaa niin korvaaviksi pulteiksi voi laittaa esim Bx:n (myös Zx, Xsara, Xantia) dieselmoottorin kannenpultit. Ovat kovia ja sitkeitä, pituus sopiva yms. Ja käyttäessä näitä pultteja saa käyttöönsä mielenkiintoiset pultinkannat. Ei avain pääse läheskään niin helposti lipsumaan Torx -kannassa kuin kuusikanttisessa… 😉

    Juu, äärettömän mielenkiintoinen elämys… onneksi ei ollut vauhtia kovin paljoa kun täräytettiin Dyanella routakuoppaan neljän hengen kuormalla ja etuakseli irtosi…toivottavasti ei satu kenellekään muulle, ainakaan oikeissa maantienopeuksissa…

    vastauksena käyttäjälle: Rättärin vakuutusmaksu? #140862

    Vakuutusmaksuun vaikuttaa tietysti myös paikkakunta, mutta aikas kovalta tuntuu.

    Minulla on Pohjolassa, ja viimeisimmässä vakuutusmaksulapussa lukee: Uuden vakuutuksen vuosimaksu 280,18 euroa. Siitä sitten vielä bonukset pois.

    Tuskin sillä vaikutusta on asiaan, mutta lisäys: waunu on siis 3CV -67…

    vastauksena käyttäjälle: Tallin tyhjennystä… #140710

    Solexi mäni!

    vastauksena käyttäjälle: Tallin tyhjennystä… #140709

    kolmiopellit mäni, samoin kampihässäkkä varusteineen sekä kaikki laatikot ja koneen romut. Pölykapselit mänj myös…

    Vielä olisi pyttysarja, solex, etumaski (harmaa, 2CV6), lokasuojat ja takalokareita jne..

    vastauksena käyttäjälle: Tallin tyhjennystä… #140708

    laatikkoromut ja kampirautapaketti varattu!

    vastauksena käyttäjälle: Tallin tyhjennystä… #140706

    Joko harkitsit? 8)

    Ja utelut sähköiseen postiin, löytyypi tuosta alta kirjekuoren kuvatuksesta, tahi sitten puh nollaneljäsataa-kuus seitenviis nollaykskaheksan

    vastauksena käyttäjälle: Lisää vilkkuongelmia #139985

    @kvanamo wrote:

    Etuvilkku (ja rele sen myötä) alkoi toimia lampunkannan ja istukan putsauksella, maadoitus oli OK. Mutta: takavilkku ei toimi vieläkään, ja johdotukset ovat sellainen viidakko, josta ei ota selvää … Lamppu on ok, muut valot toimivat, kanta on putsattu ja maadoitus tarkistettu, mutta. Mistä saisi uusia rosvoliittimiä?

    Vaikuttaisi siltä että rintapellissä olevassa taakse menevien johtojen liittimissä joku (siis vilkun johdon) liitin hapettunut/irti. Liitin nippu on siinä kuskin puolella rintapellin yläkulmassa. Tarkistapas sieltä.

    Toinen mahdollinen paikka on tavaratilassa, siellähän on myös liittimet takalampuille, tarkista nekin!

    Yleensä sätkän vilkku/sähköongelmat johtuvat juuri hapettuneista liittimistä tai maadoituksen puutteesta.

    vastauksena käyttäjälle: Lisää vilkkuongelmia #139981

    Tarkista nyt ensiksi maadoitus…

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY ! Tiinaa ja osia #139510

    Katsokaas veljet ettei kärjiltä puolalle menevä johto ole jossain kohti maissa…esim sieltä alapäästä liittimen seutuvilta

    nimim. joskus etsiskellyt ja kauan…

    vastauksena käyttäjälle: 2CV KUSTOM KULTURE #137440

    @Akaile wrote:

    Haluaisin nähdä kun tuolla ajetaan hidastetöyssyyn 😀

    Minä en haluaisi, auts… 😯 😯

    vastauksena käyttäjälle: mistä uudet kärjet + konkka #139192
    vastauksena käyttäjälle: Pembleton-2CV #139142

    @Jasu wrote:

    Kummasti vaan noita Demarin moottorin kuvia katsellessa tulee sellaisia ajatuksia mieleen että olisi lähes vastaavanoloisia palikoita ennenkin katsellut, mutta sitten sekin syy selvisi-kovasti on Ural-Dnepr -tyyppisiä ratkaisuja Demarin koneessa..!

    Niinpä, saksalaisethan kopioivat sotasaaliiksi saaduista Uraleista tekniikan suoraan ja rupesivat tekemään BMW-merkkisiä maatalouskoneita. 8) 8) 8) Tosin neukut olivat ennen sitä kopsineet ranskalaisilta TPV:n moottorin ja istuttaneet sen moottoripyörään…. 😆 😆 😆

    t. nimim. pari puimakonetta tallissa

    p.s. kaikkea ei sitten pidä ottaa ihan vakavasti…

    vastauksena käyttäjälle: Museorekisteröinti #138881

    Vilkut mielestäni ok, itselläni oli joskus -70 mallinen pyöreillä vilkuilla.

    Mutta: väri on päin h##vettiä, (muistaakseni 1970 mallia oli vaalean sinisenä, viininpunaisena ja hyvin vaalean beigenä), helmoista puuttuu alumiinilistat, -75 + takapuskuri, etupuskuristakin puuttuu musta/vaaleanharmaa muovilista, konehuoneessa johtosarja “kuorittu” jne. Missä lie tarkastettu, mutta tarkastaja ei ainakaan ole ymmärtänyt 2CV:sä yhtään mitään.

    Sinänsä siistin näköinen yksilä, mutta ei vastaa vm 1970!

    vastauksena käyttäjälle: Mistä alkuperäisiä sähköliittimiä? #138410

    Tuosta Citromanin kommentista tuli mieleen:

    Ei nyt varsinaisesti liity aiheeseen, mutta sattui vastaan melko mainiosti rakennettu paku:http://www.citparts.at/en/ ja sieltä ylhäältä AK400 -painike. On laitettu sähköt ym oikein viimesen päälle ajatuksella. Kyseinen narikka myy myös sätkän osia, ostin sieltä joskus kutosen kampuran ja oli ihan “soiva peli”.

Esillä 15 viestiä, 226 - 240 (kaikkiaan 323)