Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
@Sauhusanttu wrote:
Oman pienoismallin pohjaan stanssattu numero on 0168.
Kiinnostaisi tietää kuinka suuri erä noita numeroituja on tehty ja kuinka monta tuotu Suomeen ja monellako kiltalaisella tuollainen on.Minun vastaavassa on numero 2638, joten ainakin sen verran niitä on tehty… 😀
1.10.2007, 15:13 vastauksena käyttäjälle: Takajarrurummunkin saa osiksi … ja laakeridebattia #141240Tuskin on merkittävää etua isommista laakereista, Pakussa on 2CV4:n tukivarret laakereineen ja pyörännapoineen; hyvin on kestäneet viimeiset 90000 km.
@Jasu wrote:
Ei kestä. Tälläkin palstalla vaikuttaa kaveri jolla irtosi etuakselisto 8.8 kovuudella varustettujen pulttien katkettua…
Mutta jos ei alkuperäisiä millään löytyä meinaa niin korvaaviksi pulteiksi voi laittaa esim Bx:n (myös Zx, Xsara, Xantia) dieselmoottorin kannenpultit. Ovat kovia ja sitkeitä, pituus sopiva yms. Ja käyttäessä näitä pultteja saa käyttöönsä mielenkiintoiset pultinkannat. Ei avain pääse läheskään niin helposti lipsumaan Torx -kannassa kuin kuusikanttisessa… 😉
Juu, äärettömän mielenkiintoinen elämys… onneksi ei ollut vauhtia kovin paljoa kun täräytettiin Dyanella routakuoppaan neljän hengen kuormalla ja etuakseli irtosi…toivottavasti ei satu kenellekään muulle, ainakaan oikeissa maantienopeuksissa…
Vakuutusmaksuun vaikuttaa tietysti myös paikkakunta, mutta aikas kovalta tuntuu.
Minulla on Pohjolassa, ja viimeisimmässä vakuutusmaksulapussa lukee: Uuden vakuutuksen vuosimaksu 280,18 euroa. Siitä sitten vielä bonukset pois.
Tuskin sillä vaikutusta on asiaan, mutta lisäys: waunu on siis 3CV -67…
Solexi mäni!
kolmiopellit mäni, samoin kampihässäkkä varusteineen sekä kaikki laatikot ja koneen romut. Pölykapselit mänj myös…
Vielä olisi pyttysarja, solex, etumaski (harmaa, 2CV6), lokasuojat ja takalokareita jne..
laatikkoromut ja kampirautapaketti varattu!
Joko harkitsit? 8)
Ja utelut sähköiseen postiin, löytyypi tuosta alta kirjekuoren kuvatuksesta, tahi sitten puh nollaneljäsataa-kuus seitenviis nollaykskaheksan
@kvanamo wrote:
Etuvilkku (ja rele sen myötä) alkoi toimia lampunkannan ja istukan putsauksella, maadoitus oli OK. Mutta: takavilkku ei toimi vieläkään, ja johdotukset ovat sellainen viidakko, josta ei ota selvää … Lamppu on ok, muut valot toimivat, kanta on putsattu ja maadoitus tarkistettu, mutta. Mistä saisi uusia rosvoliittimiä?
Vaikuttaisi siltä että rintapellissä olevassa taakse menevien johtojen liittimissä joku (siis vilkun johdon) liitin hapettunut/irti. Liitin nippu on siinä kuskin puolella rintapellin yläkulmassa. Tarkistapas sieltä.
Toinen mahdollinen paikka on tavaratilassa, siellähän on myös liittimet takalampuille, tarkista nekin!
Yleensä sätkän vilkku/sähköongelmat johtuvat juuri hapettuneista liittimistä tai maadoituksen puutteesta.
Tarkista nyt ensiksi maadoitus…
Katsokaas veljet ettei kärjiltä puolalle menevä johto ole jossain kohti maissa…esim sieltä alapäästä liittimen seutuvilta
nimim. joskus etsiskellyt ja kauan…
sitronen, auro-artikkeli…
@Jasu wrote:
Kummasti vaan noita Demarin moottorin kuvia katsellessa tulee sellaisia ajatuksia mieleen että olisi lähes vastaavanoloisia palikoita ennenkin katsellut, mutta sitten sekin syy selvisi-kovasti on Ural-Dnepr -tyyppisiä ratkaisuja Demarin koneessa..!
Niinpä, saksalaisethan kopioivat sotasaaliiksi saaduista Uraleista tekniikan suoraan ja rupesivat tekemään BMW-merkkisiä maatalouskoneita. 8) 8) 8) Tosin neukut olivat ennen sitä kopsineet ranskalaisilta TPV:n moottorin ja istuttaneet sen moottoripyörään…. 😆 😆 😆
t. nimim. pari puimakonetta tallissa
p.s. kaikkea ei sitten pidä ottaa ihan vakavasti…
Vilkut mielestäni ok, itselläni oli joskus -70 mallinen pyöreillä vilkuilla.
Mutta: väri on päin h##vettiä, (muistaakseni 1970 mallia oli vaalean sinisenä, viininpunaisena ja hyvin vaalean beigenä), helmoista puuttuu alumiinilistat, -75 + takapuskuri, etupuskuristakin puuttuu musta/vaaleanharmaa muovilista, konehuoneessa johtosarja “kuorittu” jne. Missä lie tarkastettu, mutta tarkastaja ei ainakaan ole ymmärtänyt 2CV:sä yhtään mitään.
Sinänsä siistin näköinen yksilä, mutta ei vastaa vm 1970!
-
JulkaisijaArtikkelit