Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 271 - 285 (kaikkiaan 323)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Käyntiongelmia #134552

    Tarkistapas tulpanjohdot ettei vuoda maihin jostain väliltä. Itse etsin joskus vikaa pitkään ja hartaasti ennen kuin huomasin että toinen tulpanjohto oli sulanut kiinni pakosarjaan; paukutti muuten melkoisesti…

    vastauksena käyttäjälle: Planete 2CV 1998 – 2004 #134538

    Periaatteessa kaupat tehty!

    vastauksena käyttäjälle: Jarrurummun irrotus #134511

    Ota ensin rasvakuppi pois (jos sitä nyt on enää olemassakaan…), älä irroita laakerin kiristysrengasta. Sitten tarvitset muistaakseni 46 (44??)mm hylsyn ja p###eleen pitkän varren jolla aukaiset napamutterin. Siinä on (tai ainakin on joskus ollut) lukitus akselia vasten, huomaat sen kyllä.. Jos käytettävissä on ulosvetäjä, niin helpottaa hommaa, mutta kahdella isolla ruuvarilla “nitkuttamalla” rummun pitäisi nyt irrota. Jos, mitä epäilen, kehimisruuvit liikkuu, niin tietysti helpottaa jos jarrut saa pois kehältä. Yleensä ne kehimisruuvit on kyllä totaalisesti jumissa…vaativat lämpöä ja hyvänhajuisia aineita…(ne 14 mm kannalla olevat siellä jarrukilven takapuolella, älä “sorvaa” niitä pyöreiksi, jos ovat vielä kunnossa)
    Varo ettet väännä tukivartta solmuun, se on yllättävän pehmeää kamaa…

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän kromattu etuvalo #134411

    Asia vilipitön!

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän kromattu etuvalo #134409

    Laitoin kuvatuksia sähköpostiisi!

    vastauksena käyttäjälle: Sätkän kromattu etuvalo #134407

    Minulla olisi pari kappaletta, ilman umpiota ja suht’ rupisia. Jos huomenna on vähemmän pakkasta kuin nyt (-29) niin piipahdan ateljeen puolella ja otan pari kuvatusta. Saat halvalla jos otat molemmat!

    vastauksena käyttäjälle: Tallin siivousta #134321

    uppista 8)

    vastauksena käyttäjälle: Tallin siivousta #134319

    Kiitos! Toivottavasti tavarat vastasi odotuksia!

    vastauksena käyttäjälle: JP-kokous 2006 ???? #134333

    Asia tuli selväksi, kiitokset.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhuspakun II katsastus 3.10.2005 #133565

    Tämä on ihan “mutu” tietoa, mutta: muistaaksen ennen 1.1.1967 rekisteröidyn pakettiauton voi muuttaa henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia, mutta tarkistapas asia Akelta/tai katsastuskonttorilta. Muutoskatsastuksen se ainakin vaatii.

    vastauksena käyttäjälle: Pikkupaku #134314

    Onneksi olkoon! 😀

    t. Iso Paku

    vastauksena käyttäjälle: tehdaskunnostetut koneet #131355

    Muistaakseni ylikokomännät sekä kutoseen että nelkkuun ovat 0.5 mm jaotuksella, eli eka ylikoko on +0.5mm ja toinen 1 mm suurempi halkaisijaltaan kuin alkuperäinen mäntä. Painoa ei varmaan paljoa lisää tule.

    Joskus kultaisella -70 luvulla ostin oikein varaosana tuliterän uuden, siis ei korjatun, vaan tehdasuuden nelkun koneen; oli se aika mukava peli ajella silloin. Mutta silloinhan sai sätkiäkin vielä oikein kaupasta 😉 …
    Ajelin po. koneella muistaakseni noin 80000 km, eikä siinä vielä mitään kolinoita ollut kun nelkku sitten vaihtui pakuun (ei siihen joka nykyään on, vaan siihen joka ainakin jossain välissä oli Utriaisen Mikallakin).

    Jos museoida meinaa, niin ei se nelkku sen huonompi tai parempi ole kuin muutkaan, mutta aika pitkälti olen kyllä Jasun kanssa samaa mieltä.

    Lisäys:

    Tuli mieleen että Kuopiossa Kauhasen Ilpo aikoinaan taisi rakennella “2CV5” konetta; nelkun lohkot ja kuutosen putket ja männät, muistaakseni ei ollut erityisen pitkäikäinen laite… 😀

    Tässähän tulee ihan “huru-ukko” olo kun alkaa muistella wanhoja juttuja…

    vastauksena käyttäjälle: Cassisclubi ja tilaukset #133693

    Näin entisenä Killan varaosakauppiaana voinen kommentoida:

    -Kilta on alv:stä vapaa tasan niin kauan kuin osia myydään lähes omakustannushintaan ja VAIN killan jäsenille. Tästä hankittiin aikoinaan Uudenmaan lääninverovirastolta ennakkopäätös. Eilisiltaisten TV-uutisten mukaan tämä saattaa pian olla mennyttä; verottaja on laajentamassa alv-velvollisten piiriä, osin EU:n takia, osin “silkkaa ahneuttaan”. Killan verovapaus perustuu Suomen lainsäädännössä olevaan Yleishyödyllisen yhdistyksen käsitteeseen, jota ei muualla EU:ssa tunneta.

    – Silloin kun tätä varaosamyyntiä aloiteltiin, keskusteltiin raadissa paljonkin aiheesta kilpaillaanko oikeiden varaosamyyjien kanssa; tultiin siihen tulokseen, kuten täälläkin on mainittu, että silloin sahataan oksaa jolla istutaan. Eli tarkoitus oli pitää varastossa kalliimpia, harvemmin tarvittavia osia, kuten kattoja ja runkoja; näitä ei varsinaiset kauppiaat mielellään varastoi; sitovat paljon pääomaa ja vievät pirusti tilaa…

    – Olisin sitä mieltä että kovin mittavia varaosavarastoja ei Killan kannata ruveta keräämään koska varat ovat rajalliset ja käyttäjäkunta kuitenkin niin pieni ettei toimintaa missään tapauksessa kannata kovin ammattimaisesti hoitaa, puhtaasti kannattavuus syistä.

    t. Hukki, varaosavastaava emeritus

    vastauksena käyttäjälle: Öljypohjan lämmitin ja Solex 26 35 CISC #133871

    Lämmitin myyty!!!

    Kaasari vielä kaupan!

    vastauksena käyttäjälle: AM2-C #133712

    Entäs AYA2-M…
    Semmoinen nelkun koneen raato pyörii tallissa. Näyttää normaalilta nelkun koneelta, normaali vauhtipyörä jne, mutta tuo tyyppikilpi??? ❓

Esillä 15 viestiä, 271 - 285 (kaikkiaan 323)