Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hätäkös tässä liki valamiissa mualimassa.
Pidetään asia vireillä, kyllä ne kuupat sinulle jollain konstilla saadaan.…vai että Heinolassa jyrää…
Tarkistapas tulpanjohdot ettei vuoda maihin jostain väliltä. Itse etsin joskus vikaa pitkään ja hartaasti ennen kuin huomasin että toinen tulpanjohto oli sulanut kiinni pakosarjaan; paukutti muuten melkoisesti…
Periaatteessa kaupat tehty!
Ota ensin rasvakuppi pois (jos sitä nyt on enää olemassakaan…), älä irroita laakerin kiristysrengasta. Sitten tarvitset muistaakseni 46 (44??)mm hylsyn ja p###eleen pitkän varren jolla aukaiset napamutterin. Siinä on (tai ainakin on joskus ollut) lukitus akselia vasten, huomaat sen kyllä.. Jos käytettävissä on ulosvetäjä, niin helpottaa hommaa, mutta kahdella isolla ruuvarilla “nitkuttamalla” rummun pitäisi nyt irrota. Jos, mitä epäilen, kehimisruuvit liikkuu, niin tietysti helpottaa jos jarrut saa pois kehältä. Yleensä ne kehimisruuvit on kyllä totaalisesti jumissa…vaativat lämpöä ja hyvänhajuisia aineita…(ne 14 mm kannalla olevat siellä jarrukilven takapuolella, älä “sorvaa” niitä pyöreiksi, jos ovat vielä kunnossa)
Varo ettet väännä tukivartta solmuun, se on yllättävän pehmeää kamaa…Asia vilipitön!
Laitoin kuvatuksia sähköpostiisi!
Minulla olisi pari kappaletta, ilman umpiota ja suht’ rupisia. Jos huomenna on vähemmän pakkasta kuin nyt (-29) niin piipahdan ateljeen puolella ja otan pari kuvatusta. Saat halvalla jos otat molemmat!
uppista 8)
Kiitos! Toivottavasti tavarat vastasi odotuksia!
Asia tuli selväksi, kiitokset.
Tämä on ihan “mutu” tietoa, mutta: muistaaksen ennen 1.1.1967 rekisteröidyn pakettiauton voi muuttaa henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia, mutta tarkistapas asia Akelta/tai katsastuskonttorilta. Muutoskatsastuksen se ainakin vaatii.
Onneksi olkoon! 😀
t. Iso Paku
Muistaakseni ylikokomännät sekä kutoseen että nelkkuun ovat 0.5 mm jaotuksella, eli eka ylikoko on +0.5mm ja toinen 1 mm suurempi halkaisijaltaan kuin alkuperäinen mäntä. Painoa ei varmaan paljoa lisää tule.
Joskus kultaisella -70 luvulla ostin oikein varaosana tuliterän uuden, siis ei korjatun, vaan tehdasuuden nelkun koneen; oli se aika mukava peli ajella silloin. Mutta silloinhan sai sätkiäkin vielä oikein kaupasta 😉 …
Ajelin po. koneella muistaakseni noin 80000 km, eikä siinä vielä mitään kolinoita ollut kun nelkku sitten vaihtui pakuun (ei siihen joka nykyään on, vaan siihen joka ainakin jossain välissä oli Utriaisen Mikallakin).Jos museoida meinaa, niin ei se nelkku sen huonompi tai parempi ole kuin muutkaan, mutta aika pitkälti olen kyllä Jasun kanssa samaa mieltä.
Lisäys:
Tuli mieleen että Kuopiossa Kauhasen Ilpo aikoinaan taisi rakennella “2CV5” konetta; nelkun lohkot ja kuutosen putket ja männät, muistaakseni ei ollut erityisen pitkäikäinen laite… 😀
Tässähän tulee ihan “huru-ukko” olo kun alkaa muistella wanhoja juttuja…
Näin entisenä Killan varaosakauppiaana voinen kommentoida:
-Kilta on alv:stä vapaa tasan niin kauan kuin osia myydään lähes omakustannushintaan ja VAIN killan jäsenille. Tästä hankittiin aikoinaan Uudenmaan lääninverovirastolta ennakkopäätös. Eilisiltaisten TV-uutisten mukaan tämä saattaa pian olla mennyttä; verottaja on laajentamassa alv-velvollisten piiriä, osin EU:n takia, osin “silkkaa ahneuttaan”. Killan verovapaus perustuu Suomen lainsäädännössä olevaan Yleishyödyllisen yhdistyksen käsitteeseen, jota ei muualla EU:ssa tunneta.
– Silloin kun tätä varaosamyyntiä aloiteltiin, keskusteltiin raadissa paljonkin aiheesta kilpaillaanko oikeiden varaosamyyjien kanssa; tultiin siihen tulokseen, kuten täälläkin on mainittu, että silloin sahataan oksaa jolla istutaan. Eli tarkoitus oli pitää varastossa kalliimpia, harvemmin tarvittavia osia, kuten kattoja ja runkoja; näitä ei varsinaiset kauppiaat mielellään varastoi; sitovat paljon pääomaa ja vievät pirusti tilaa…
– Olisin sitä mieltä että kovin mittavia varaosavarastoja ei Killan kannata ruveta keräämään koska varat ovat rajalliset ja käyttäjäkunta kuitenkin niin pieni ettei toimintaa missään tapauksessa kannata kovin ammattimaisesti hoitaa, puhtaasti kannattavuus syistä.
t. Hukki, varaosavastaava emeritus
Lämmitin myyty!!!
Kaasari vielä kaupan!
-
JulkaisijaArtikkelit