Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
[
Pientä sekaluutta siis noissa varusteissa, mutta sitikallahan on aina ollut tapana maanantaisin pitää palaveri: “Hei kundit, meillä on tämmöttis palikoita hyllyssä, mitäs tänään tehtäis….” :D[/quote]Kuten sanottu…
Muistaakseni Dyanea tehtiin -67-69 kaikilla mahdollisilla 2cv-koneilla, eli 18/21 hp, AYA2, eli nelkku sekä AM2 eli kuutosen koneella. Noista Muistaakseni tuo DYANE6 oli kyllä 12 voltin vehkeillä. Dyanea ei kuitenkaan Korpivaaran toimesta tuotu maahan kuin tuolla pienimmällä koneversiolla (siis 60-luvulla).
Tuo mainitsemani nelkkutiina oli tullut muuttoautona vuonna 1972. (Rekisteri alunperin KA-422, myohemmin KJX-818, lienee jossain Kuusamossa päin nykyään)
Mainittakoon vielä että ainakin yksi vuonna 1969 tuotu pikkukoneinen vanhustiina on ollut rekisterissä (voi olla vieläkin) vuosimallina 1972, koska se oli rekisteröity vasta silloin. Käsittääkseni oli ollut Korpparin esittelyautona.
Pyyhkijän koneistoja on todellakin sekä 6 että 12 volttisia, itsellänikin on jossain varastossa yksi 6 volttinen pyyhkijän moottori
Kyllä ne WanhusTiinat, eli ennen vuotta 1970 valmistetut, ainakin Suomeen tuodut, oli kaikki 6 voltin virtavehkeillä varustettuja ja 18/21 hp koneella olevia. Lisäksi tiedossani on yksi kappale Dyane 4, jonka valmistusvuosi on 1968, mutta kone mallia AYA2, eli “nelkkutiina”. Po. yksilö oli alunperin siis nelkun koneella, MUTTA 6 voltin nokkalaturilla ja siis 6voltin virtavehkeillä. (Ko. vaunu oli meikäläisen ylläpidossa -80 – 90 luvulla).
Vanhustiinat on siis nimenomaan niitä joista se “ooppera ikkuna” puuttuu C-pilarista.Pientä sekaluutta siis noissa varusteissa, mutta sitikallahan on aina ollut tapana maanantaisin pitää palaveri: “Hei kundit, meillä on tämmöttis palikoita hyllyssä, mitäs tänään tehtäis….” 😀
Pitäisköhän pyrkiä samaan… 😀
<
Kiitos Hantta, täytyypä ajella jossain vaiheessa siellä päin, vaikka pääsisäisen seutuvilla. Soitellaan.
1. Olette päästänne sekaisin, mutta ei se mitään jos olette muuten kunnollisia…sekopäitä me muutkin ollaan…
2. Ente on saksaa ja tarkoittaa Ankkaa; eli saksassa kaikki 2CV:t on “Entejä”, meillä ne on kaikki Sätkiä.
3. En millään jaksa uskoa että 88-mallisella sätkällä olisi ajettu vain 68000 km, mutta voihan Joulupukkikin olla ihan oikeesti olemassa…
Summa summarum: Onnea matkaan.
Katsokaa nyt kuitenkin ettei sätkässä ole runko poikki jo valmiiksi, ettei koneessa ole suunnattomia öljyvuotoja (pienempiä siinä on varmasti), että renkaat on ajokelpoiset. Koeajakaa vaunu ja kuunnelkaa ettei konehuoneesta ja varsinkin vaihteistosta kuulu mitään ylimääräisiä kolinoita… ja sitten tietysti tarkistakaa kaikki muukin mitä autostakin katsotaan ennen kuin kaupat tehdään.Jos waunu on kunnollinen niin 3000 km ei ole mikään ongelma.
Koettakaahan veljet muistaa että kuka tahansa pystyy lukemaan näitä keskusteluja…. ❗ ❗ ❗
Jutun kirjoittaja olsi kyllä voinut tarkistaa joitain tietoja, tai sitten Helge on tehnyt isohkoja muutoksia waunuihinsa: “tekniikkaruudussa” väitettiin että Mixten ja Pikkupakun käsijarru vaikuttaa TAKApyöriin… 😯
Olen lievästi huvittuneena seurannut tätä “Jesuiittamaista” jeesustelua tämän asian kanssa. Kas kun kukaan ei älähtänyt silloin kun itse ilmoittelin moottoripyörää myytäväksi…
Olen ihan samaa mieltä Räppänän ja Jasun kanssa talviautoilusta. Olen ihan samaa mieltä kaikkien niiden kanssa joille ei tuota ongelmia se että joku haluaa myydä jotain muutakin kuin vain 2CV tavaraa, myös tällä palstalla. Ja olen jyrkästi sitä mieltä että sätkä on uusiutumaton luonnonvara, joten parasta mitä sätkälle voi talvella tehdä, on se että antaa kulkimen levätä rospuuttoajan ilman suolausta ja kuluttaa silloin , mikäli mahdollista, jotain muuta vekotinta. Varsinkin jos on omin pikku kätösin korjannut jonkun vanhan ruostekasan taas kilpiin ja liikenteeseen, niin ei liene järjen hiventäkään siinä että tuhotaan jo kertaalleen tehty työ “ryöstöhyödyntämällä” ajokkia jokapäiväisessä käytössä. Mielestäni jokaisen pitäisi tajuta ettei tätä harrastusta ole olemassakaan ilman noita mainioita kulkimia.
t. nimimerkki sätkäilyä vuodesta 1978 ja vain kesäisin viimeiset 20 vuotta.
<
hän puolestaan on “wanha rouva”, La Petite Rosalie elikkäs Pikku Rosalie, AK350 -67.Eipä onnistunut minullakaan lataus omalta koneelta, mutta toisesta url:stä aukesi ihan nätisti 😀
Kiitos kommenteista.
Taidan kokeilla toista ratasta (ja mahdollisesti laakeriakin…) kunhan joskus ennätän; tuskin tuo ihan heti kuitenkaan tielle jättää, vaikka huutaakin.
“Missä on ääntä, siellä on voimaa”Sitä minä vähän itsekin epäilin, varsinkin kun huomasin että kun koneen kierroksia laskee, esim alamäessä, niin mekkala vaimenee ja jopa tyystin häviää. Pakussa tosin maantienopeuksissa kaasussa on vain kaksi asentoa:auki ja kiinni… 😉
Mitäpä Jasu luulet, kannattaisiko kokeilla “vähän käytettyä” laakeria toisesta lootasta vai hommata yksinkertaisesti kokonaan toinen loota? Oliskohan Acadyanen laatikko parempi isoon pakuun, kuin tavallinen kutosen loora??Koekilepas vaikka :
Auto-Artikkeli, 09-8732353
http://www.auto-artikkeli.fiSätkä lähtee uuteen kotiin, jossa se saanee asianmukaista huolenpitoa, eli kaupat on tehty.
Mopo on vielä kotona, ja taitaa jäädäkin.
(Jos joku sen nyt ihan välttämättä haluaa, niin ainahan sitä voidaan keskustella…)Ainakin minulla yleisin syy erittäin nopeaan vilkkuun on ollut maavika/palanut polttimo, ja nimenomaan etuvilkussa.
-
JulkaisijaArtikkelit