Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 301 - 315 (kaikkiaan 323)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Vanhustiinan bensamittarin #132143

    Kyllä ne WanhusTiinat, eli ennen vuotta 1970 valmistetut, ainakin Suomeen tuodut, oli kaikki 6 voltin virtavehkeillä varustettuja ja 18/21 hp koneella olevia. Lisäksi tiedossani on yksi kappale Dyane 4, jonka valmistusvuosi on 1968, mutta kone mallia AYA2, eli “nelkkutiina”. Po. yksilö oli alunperin siis nelkun koneella, MUTTA 6 voltin nokkalaturilla ja siis 6voltin virtavehkeillä. (Ko. vaunu oli meikäläisen ylläpidossa -80 – 90 luvulla).
    Vanhustiinat on siis nimenomaan niitä joista se “ooppera ikkuna” puuttuu C-pilarista.

    Pientä sekaluutta siis noissa varusteissa, mutta sitikallahan on aina ollut tapana maanantaisin pitää palaveri: “Hei kundit, meillä on tämmöttis palikoita hyllyssä, mitäs tänään tehtäis….” 😀

    vastauksena käyttäjälle: tuning-paku #132388

    Pitäisköhän pyrkiä samaan… 😀
    <


    vastauksena käyttäjälle: kutosen lohkot #132297

    Kiitos Hantta, täytyypä ajella jossain vaiheessa siellä päin, vaikka pääsisäisen seutuvilla. Soitellaan.

    vastauksena käyttäjälle: Rättärillä reissun päälle #132194

    1. Olette päästänne sekaisin, mutta ei se mitään jos olette muuten kunnollisia…sekopäitä me muutkin ollaan…

    2. Ente on saksaa ja tarkoittaa Ankkaa; eli saksassa kaikki 2CV:t on “Entejä”, meillä ne on kaikki Sätkiä.

    3. En millään jaksa uskoa että 88-mallisella sätkällä olisi ajettu vain 68000 km, mutta voihan Joulupukkikin olla ihan oikeesti olemassa…

    Summa summarum: Onnea matkaan.
    Katsokaa nyt kuitenkin ettei sätkässä ole runko poikki jo valmiiksi, ettei koneessa ole suunnattomia öljyvuotoja (pienempiä siinä on varmasti), että renkaat on ajokelpoiset. Koeajakaa vaunu ja kuunnelkaa ettei konehuoneesta ja varsinkin vaihteistosta kuulu mitään ylimääräisiä kolinoita… ja sitten tietysti tarkistakaa kaikki muukin mitä autostakin katsotaan ennen kuin kaupat tehdään.

    Jos waunu on kunnollinen niin 3000 km ei ole mikään ongelma.

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY!!! AMI Superin runko #132073

    Koettakaahan veljet muistaa että kuka tahansa pystyy lukemaan näitä keskusteluja…. ❗ ❗ ❗

    vastauksena käyttäjälle: Mobilisti #131845

    Jutun kirjoittaja olsi kyllä voinut tarkistaa joitain tietoja, tai sitten Helge on tehnyt isohkoja muutoksia waunuihinsa: “tekniikkaruudussa” väitettiin että Mixten ja Pikkupakun käsijarru vaikuttaa TAKApyöriin… 😯

    vastauksena käyttäjälle: MYYTY!!! Talviauto, halpa… #131645

    Olen lievästi huvittuneena seurannut tätä “Jesuiittamaista” jeesustelua tämän asian kanssa. Kas kun kukaan ei älähtänyt silloin kun itse ilmoittelin moottoripyörää myytäväksi…

    Olen ihan samaa mieltä Räppänän ja Jasun kanssa talviautoilusta. Olen ihan samaa mieltä kaikkien niiden kanssa joille ei tuota ongelmia se että joku haluaa myydä jotain muutakin kuin vain 2CV tavaraa, myös tällä palstalla. Ja olen jyrkästi sitä mieltä että sätkä on uusiutumaton luonnonvara, joten parasta mitä sätkälle voi talvella tehdä, on se että antaa kulkimen levätä rospuuttoajan ilman suolausta ja kuluttaa silloin , mikäli mahdollista, jotain muuta vekotinta. Varsinkin jos on omin pikku kätösin korjannut jonkun vanhan ruostekasan taas kilpiin ja liikenteeseen, niin ei liene järjen hiventäkään siinä että tuhotaan jo kertaalleen tehty työ “ryöstöhyödyntämällä” ajokkia jokapäiväisessä käytössä. Mielestäni jokaisen pitäisi tajuta ettei tätä harrastusta ole olemassakaan ilman noita mainioita kulkimia.

    t. nimimerkki sätkäilyä vuodesta 1978 ja vain kesäisin viimeiset 20 vuotta.

    vastauksena käyttäjälle: Avatarin lataus ei onnistu #131227

    <


    hän puolestaan on “wanha rouva”, La Petite Rosalie elikkäs Pikku Rosalie, AK350 -67.

    vastauksena käyttäjälle: Avatarin lataus ei onnistu #131223

    Eipä onnistunut minullakaan lataus omalta koneelta, mutta toisesta url:stä aukesi ihan nätisti 😀

    vastauksena käyttäjälle: Vaiheisto huutaa… #131251

    Kiitos kommenteista.
    Taidan kokeilla toista ratasta (ja mahdollisesti laakeriakin…) kunhan joskus ennätän; tuskin tuo ihan heti kuitenkaan tielle jättää, vaikka huutaakin.
    “Missä on ääntä, siellä on voimaa” :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Vaiheisto huutaa… #131248

    Sitä minä vähän itsekin epäilin, varsinkin kun huomasin että kun koneen kierroksia laskee, esim alamäessä, niin mekkala vaimenee ja jopa tyystin häviää. Pakussa tosin maantienopeuksissa kaasussa on vain kaksi asentoa:auki ja kiinni… 😉
    Mitäpä Jasu luulet, kannattaisiko kokeilla “vähän käytettyä” laakeria toisesta lootasta vai hommata yksinkertaisesti kokonaan toinen loota? Oliskohan Acadyanen laatikko parempi isoon pakuun, kuin tavallinen kutosen loora??

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan jarrujen osia #131102

    Koekilepas vaikka :
    Auto-Artikkeli, 09-8732353
    http://www.auto-artikkeli.fi

    vastauksena käyttäjälle: Projektisätkä #130998

    Sätkä lähtee uuteen kotiin, jossa se saanee asianmukaista huolenpitoa, eli kaupat on tehty.
    Mopo on vielä kotona, ja taitaa jäädäkin.
    (Jos joku sen nyt ihan välttämättä haluaa, niin ainahan sitä voidaan keskustella…)

    vastauksena käyttäjälle: Sähköj #130727

    Ainakin minulla yleisin syy erittäin nopeaan vilkkuun on ollut maavika/palanut polttimo, ja nimenomaan etuvilkussa.

    vastauksena käyttäjälle: akadiane #130636

    Ihan tarkkaan ottaen ei ole olemassa 2CV6 pakua.
    Mutta jos ei mennä ihan pilkuntarkasti, niin AK350 on varustettu 602 cc AMIN koneella eli siis on tavallaan “2cv6 paku”. Samoin AKS400 paku, joka itseasiassa on lähempänä 2CV6:sta tekniikaltaan kuin edellä mainittu.

    Virallisesti maahan on tuotu yhteensä 60 kpl AK350 pakuja vuosina 1965 – 1967. Epävirallisesti muutama lisää, samoin noita AKS400:a. Mallit eroavat toisistaan lähinnä tavaratilan osalta, tuossa jälkimmäisessä se on noin 10 cm korkeampi. Lisäksi takaosan alaosan rypytykset ovat erilaiset. Kantavuus on tuon numeron (350/400) verran kiloja.

    AK350 valmistettiin 1963 – 1969, AKS400 vuosina 1970 – 1978 ; siis Ranskassa….muualla myöhemminkin, mutta…

    Pikkupakut (AU,AZU,(AK250)) olivat kaikki varustetut ajankohdan mukaisella pienemmällä koneella (siis 375/425/435cc). kaikkia näitä on tuotu maahan virallisesti (ja myös epävirallisesti…) yhteensä about 900 kpl.

Esillä 15 viestiä, 301 - 315 (kaikkiaan 323)