Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Minulla on Pakussa takana ylävilkut oranssilla lasilla sekä alempana ak400 malliset (eli samanlaiset kuin 2cv4/6 etuvilkku) vilkut ja edessä normaalit 2cv4/6 vilkut. Ei ole katsastushenkilö asiaan puuttunut.
Onnea vaan minunkin puolesta, hieno homma!
@Jasu wrote:
Nelkku on tosiaan aika kranttu öljynvähyyteen, joskus kuullut sellaisenkin sanonnan että ekasta kammen kolahduksesta Wanhuksella menee vielä vuosikausia, Kutosella kesä loppuun ja Nelkulla selviää ehkä seuraavalle levikkeelle asti…
juu, aika samalainen kokemus minulla vuodelta 1978; Sokoksen edestä liikennevaloista lähtiessä oli nelkussa öljynpaineita melkein 6 kg, seuraavissa valoissa tasan 0… matkaa vajaa 50 metriä… kolisevalla kammella ajelin vielä kotiin noin 4 km, ja sen pituinen se…
(ja nuoremmille Kuopiolaisille tiedoksi, silloin sai vielä ajaa ihan normaalisti sokoksen edestä haapaniemenkatua).
Enpä ole vaihtanut, on ollut tuo pääsylinteri vasta 18 vuotta paikallaan. Joskus vuosia sitten toiseen vaunuun vaihtelin ja ne oli muistaakseni aika mielenkiintoiset… eli voipi olla se syynä sitten.
Pikkuisen ihmettelen tuota tyhjenemistä edelleen; Paku seisoo 7 kuukautta vuodessa nykyään ja ikinä ei ole tarvinnut jarrunestettä (LHM) lisätä seisonnan jälkeen. Seisontapaikka on kylmä talli jossa lämpötila on käytännössä sama kuin ulkona.
Heh, postia odotellen v. 1978 toukokuussa liittynyt 😀
Mulla on ylimääräisenä ainakin yksi johtosarja, oventiivisteitä “valopukki”, takavalot, yksi etuvilkku ym pikkuhilpettä.
Nonnii.. nyt on uudet gummit alla; laitoin sitten kuitenkin Taiwanin poikain tekemät Nankangit. Hinta kotiin tuotuna 172 euroa sarja ja siihen vanteille laitto ja tasapainotus 60,- eli koko satsi 232 euroa! 😀 Michelinit olis tietysti Michelinit, mutta kun tuolla hinnalla ei saa ihan kahtakaan…
…ja ostopaikka siis Rengas online. Hinta tosin näkyi jo nousseen, kun tilasin oli siis 43,-/kpl, tänään 51,90! 😈
Ensivaikutelma: kulkee ja rullaa mukavasti ja suoraan, kohtuullisen hiljainen (sen mitä tuosta nyt voi pakussa huomata). Vedenpoistourat on ihan kuin “oikeissa” autonrenkaissa, sadekeliluokka on B (= toiseksi paras), Toyo:ssa se on E = helkkarin paljon huonompi.
Kuulostaa lupaavalta tuo kesto, Pakussa on nyt kolmas kierros Misukoita menossa ja olen ajanut sillä hiukan vajaat 100.000, siis noin 33000 km/rengaskerta…
…tietty Paku on painavampi kuin normisätkä, joten kuluminen on varmasti nopeampaa…btw
semmoinenkin tuli vastaan kuin Nankang, Taiwanin poikien tekele, on vielä hiukkasen halvempi kuin TOYO ja sadekelin ominaisuudet ilmeisesti paremmat… hintaeroa vajaa kymppi/kiekko… saapa huomata kummatko tulee!
Kiitos kommenteista, laitetaanpas tilaukseen…
kun hinta näyttäisi olevan 48,- € / kpl niin puolentoista misukan hinnalla saa kaikki 4..😀 kohta 2 + mph:n kommentti= Fingerpori…
… melkein purskahdin hymyilemään! 🙂
-60 lukuiset tuontimäärät on varmaan arkistossa, sieltä selviää myös nuo AK:n valmistenumerot.
1967 tuli tosiaan vain nuo 5 kpl, numerot 9084001 – 9084005. Varmaan edellisvuoden tuontierää on ollut jäljellä vielä 1967 puolellakin, joten rekisteriotteessa voi hyvinkin olla 1967 vaikka vaunu on tullut jo -66 puolella.
Minun paku on noista yllämainituista toinen ja se on rekisteröity vasta elokuussa -67 kun tuontipäivä on kuitenkin ollut jo huhtikuussa.
Taitaa olla sukua minun pakulle kanssa.
1967 isoja pakuja tuli 5 kpl, kaikki samassa erässä ja peräkkäiset valmistusnumerot. Aika hyvä säilymisprosentti, jos 60% on tallessa (siis kolme viidestä). Korjaus: on 40% kuitenkin ihan hyvä säilymisprosentti! (= 2 viidestä)
Laitahan Ylli numerotieto tännekin: hukki(at)dnainternet.netTarkistin tuon numeron wanhasta waalijoiden kalustoluettelosta ja kaksi edellistä ja seuraava numero on vm 1966, joten taitaapa olla kuitenkin vm 1966 tuo Yllin paku!
@2cvjimmi wrote:
Palauttamalla muokkaa-toiminto ja sen jälkeen poistamalla tämä koko ketju bittitaivaaseen ja piste
Jimmi sanoi asian just niinkuin se pitäis tehdä!
Minä en nyt ymmärrä tuota ylläpidon asennetta; jos enemmistö porukasta haluaa muokata omia kirjoituksiaan ja mahdollisesti jopa poistaa niitä, niin miksi se täytyy väkisin tehdä hankalaksi. Onko nyt kysessä joku periaatteellinen “juupas – eipäs” väittely tai arvovalta “taistelu”, perin kummalliselta tämä vaikuttaa.
Esim VMPK:n (veteraani moottoripyöräkerho) sivuilla on käyttäjiä noin 100 kertainen määrä tähän foorumiin verrattuna, ja kyllä sieltä saa omat viestinsä poistettua tai muutettua, eikä tuosta isompaa ongelmaa tunnu olevan, päinvastoin siellä kannustetaan poistamaan omat myynti/ostoilmot kun asia ei ole enää aktuelli!
t. Hukki, tämän foorumin ensimmäisiä rekisteröityneitä
-
JulkaisijaArtikkelit