Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 2CV rekisteröity peräkärry #289310

    Hei Ari! Mitat 122×92 cm. Laitojen korkeus 36 cm.
    yt. Jaakko H.

    vastauksena käyttäjälle: Tyhjäkäynti #267839

    Hei.

    Minulla ilmaantui Edelliskesänä Gotlannin reissulla vastaava vika. Porukalla yritettiin sitä selvittää, mutta ei oikein tuntunut valkenevan. Ajoa ei vika sinänsä estänyt, mutta onhan se harmillista, kun kierrokset vaeltaa.
    Kotiin tultuani tutkin kaasu-ilmanvaihdon huolellisesti ja havaitsin kaasarista imusarjaan menevän kumiputki-mutkan olevan alapuoleltaan hapertunut ja halkeilevan.
    Teippasin aluksi putken sähköteipillä… ja kas vika korjaantui.
    Uusi mutka oli helppo hankkia ja laittaa paikalleen. Käynti on ollut tasainen siitä alkaen. 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Ajamisen iloa #254335

    Hei Akaile. Asiaa puhut.
    Olen pohtinut samoja asioita. Herää kysymys, että olisiko olemassa / saatavana piirustuksia esittämistäsi turvakaarista. Tai voitaisiinko laatia aellaiset ”standardimallia”. En haluaisi keskustelun johtavan viisasteluun siitä, mikä on kaikkein paras kaaristo, vaan saada aikaan perusmallin piirustukset. Vielä parempi olisi, jos jokin taho tarjoaisi saatavaksi ko tuotetta.
    iCV

    vastauksena käyttäjälle: [MYYTY] Myydään Citroën Dyane -72 #253207

    Hei.
    Haluaisin lisätietoja tästä kulkimesta. Sinulta kuulema saa puhelinnumeron.
    Terv Jaakko.Hernesniemi@gmail.com

    vastauksena käyttäjälle: MYITY 2cv6-vaihdelaatikko #250627

    Hei
    Mitä se vaihdeaski maksaisi kunnostettuna? Tai tiedätkö jonkun joka voisi sen maksua vaataan kunnostaa?
    Terv, iCV, jaakko hernesniemi@gmail.com
    0400538013

    vastauksena käyttäjälle: Sähkönsininen #231145

    Hei taas !
    En oikein tiedä, mikä säteilijämalli iCVhen on aikanaan laitettu, mutta öljypohjan alla tietenkin ja sen alla vielä eräänlainen viimapelti.. Pienenä ongelmana on se vähäinen öljy, mikä jostakin koneen huokosista tihkuu, eli pellille jäävä öljykalvo aiheuttaa esim autohallissa lämmitettäessä epäilyttävää käryä. Tästä syystä käytän säteilijää vain ulkotiloissa.
    Männä talvena olin mökillä eteläsuomen kylmimpinä viikkojen aikana sätkällä. Halusin varmistaa kulkimen toiminnan ajamalla päivittäin n 50 km lenkin. Laitoin “lohkolämppärin” päälle n 1 – 1,5 tuntia ennen starttia. Kylmimpinä hetkinä elohopea laski Hämeessäkin alle -30 asteeseen. Kuljin käynnistyi silloinkin kuin palmun alta. Okei, lisävarmistuksena saatoin käyttää Webastoa hönkäämässä lämpöä myös yläkautta, iCVssa kun sellainenkin herkku on. (Lisäksi seinissä, lattiassa ja katossa on uretaanieristeet.) Akkuna TM:n moninkertainen testivoittaja Trane.
    Öljynkulutuksessa tai muissakaan käyntiolosuhteissa en huomannut eroja normaaliin. Sanomatta on kuitenkin selvää, että tuollainen rasitus on kuitenkin moottorille kuluttavaa.

    vastauksena käyttäjälle: herääkö talvisätkäily henkiin? Raid Lappiin? #231099

    Talvikumit on alla. Erämaataipaleille olisi hyvä olla vähän lisävaloja. Täytyy alkaa miettiä sellaisia, jos vaikka…
    (mutta kuva meni kallelleen, eikä vain oikene.. maan vetovoima=?)
    IMG_5115

    vastauksena käyttäjälle: 123- kärjetön sytytys #227116

    Hei vain sytytysexpertit.
    Kysyisin mielipidettänne kevään kuluessa alkaneeseen ilmiöön sätkässäni (2CV6), alakierroksilla ja varsinkin kylmähkössä koneessa esiintyvään lievään (!) pätkimiseen. Ymmärrän kyllä, että aivan kylmä moottori useinkin aluksi saattaa pätkiä, mutta mielestäni lievä pätkiminen jatkuu kaupunkiajossa varsinkiin usein koko ajorupeaman ajan. Kuljin on minulla satunnaisessa arkiajossa ja talvellakin se oli liikenteessä. (Varustettuna asiaankuuluvilla jäähdytyssuojilla). Pätkimiseen liittyy satunnainen paukahtelu (kasarissa?). Muuten laite toimii erinomaisesti. Kiihtyy hyvin ylämäessäkin ja kulkee maantieajossa varsinkin erinomaisesti.
    Mitä tulee 123-tekniikkaan, se on asennettuna ja olen käynyt läpi eri liittimiä, puhdistelemalla ja varmistamalla näin toimintaa. Minulla on takalaatikossa myös kärkisysteemin osat edelliseltä omistajalta mukaani saamanani varaosana mutta arvatkaa vain, alkaisinko tienpäällä suorittamaan niiden asennusta, jos sytytys katoaisi. Vaikka omaankin vähän asennushommista kokemusta, tämän asennuksen yksityiskohdista ei ole hajuakaan. Mistä sen muuten tietää, että juuri 123:seen on tullut ongelma?
    Monta kysymystä, onko vastauksia?

    vastauksena käyttäjälle: Sähkö katoaa #226351

    Vaihdoin pohjan. Ainakin toistaiseksi toiminut ok. Kuvassa vanha pohja purettuna. Ei pahempaa kulumista pinnoissa mutta jousitetut kontaktiviikset tuntuvat melko löysiltä. (Huomo paine kontakteihin?).

    vastauksena käyttäjälle: Sähkö katoaa #226032

    Kiitos vihjeistä. Virtalukon pohjaa olen itsekin ajatellut syylliseksi. Ajattelin minimoida riskit ja uusia osan. Onpahan se ainakin varmistettu. Sitroselta luvattiin lähettää hintaan 36,50 € plus postikulut vähän toista kymppiä.
    Katsotaan sitten miten vaihto onnistuu. Jos vaihtoon liittyy jotain miinoja niin varoituksia otetaan edelleen vastaan.

    vastauksena käyttäjälle: Sähkö katoaa #226015

    Kiitokset vinkeistä. Akkukengät olen huoltanut, virtalukon pohjaa en. Mitä sille voi tehdä?

    vastauksena käyttäjälle: M:Peppureppu #222351

    Hei Dago!

    Onko peppureppu vielä myymättä?
    Voisitko ottaa yhteyttä. Vaikka puhelimitse 0400 538013 tai tekstarilla samaan numeroon, terv. Jaakko Hernesniemi

    Hienoja ajatuksia ilmeisestikin itseäni reilustikin nuoremman polven edustajalta.
    Vaikka en koekaan olevani kovin jälkijunassa tietotekniikan käytössä, mm navigointiin on perinteisellä kartanluvulla omat ehdottomat valopuolensa. Olen ammatikseni ollut myös merityössä navigaattorina, ja purjehdinkin edelleeen paljon, joten erilaiset suunnistusongelmat ovat sitäkin kautta tuttuja. Olenkin siä mieltä, että yhtä, tyhjentävää vastausta ei tähän kysymykseen ole. Paras kombinaatio lienee reittisuunnittelun teko paperikarttojen pohjalta, tiukat yksityiskohtaiset kaupunkiajon ohjeet ehkä vahvasti teknologiaan (navigaattori) perustuen.
    Edellinen johdanto pohjustaa kyselyä: Haaveilen, kaavailen osallistumista vuoden 2017 2CV maailmankokoukseen Portugalissa. Matkasuunnitelman teko on eräs, suuri osa hanketta. Olen liikkunut autolla paljon pohjoismaissa, mutta keski- ja eteläeurooppa on jäänyt vähemmälle. Kysynkin 2CV väen ohjetta ja suositusta kartastoksi, jota tuolla reissulla voisi käyttää. Ehkäpä jollakulla olisi jopa tarjota käyttämäänsä, suht tuoretta…

    vastauksena käyttäjälle: iCV ilmestynyt seuraan #203202

    Minun keltainen yksilöni oli uudempi, taisi olla 72 2CV4. Rekkarikaan ei tietenkään silloin täsmää. Kiitos kumminkin viestistä.
    terv iCV

    vastauksena käyttäjälle: Nettisivujen ja keskustelupalstan uudistus #176944

    Kun pyrin arkistoon tai haluan tilata ( kassa) saan seuraavan vastauksen vaikka olen rekisteröitynyt ja kirjautunut sisälle:
    Sivuston sisältö on tarkoitettu vain Killan jäsenille. Kirjaudu sisään foorumin tunnuksillasi.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)