Kirjoitetut vastaukset

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169038

    Tässä Juha Alakosken kuvaama video reitin alkuvaiheista. Tämän jälkeenhän mukaan liittyi vielä muutama auto…

    http://www.youtube.com/watch?v=GCSC_clAmr4&feature=youtu.be” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169035

    Enemmän kuin ISO kiitos paikalle tulleille kiltalaisille. Minipuolella osallistujamäärää rajoitti varsinkin aktiivisten Turun ja Pirkanmaan jaoksen päällekkäiset tapahtumat. Itse toivoin paikalle 40 autokuntaa ja lopuksi niitä oli 43 joten tavoite tuli täytettyä. Oli mukava yllätys kun ajelin itse paikanpäälle, niin parkissa oli odottamassa jo rivi autoja. Oli hienoa huomata että tällainen yhteisajelu onnistuu kahden eri kerhon kesken vaikka vauhdin ajoittaminen 12 hevosvoimaisten ja 140+ hevoisvoimaisen auton välillä olikin vähän haasteellista :).

    Selvästi huomasi että Citroen kuskit ovat tottuneet enemmän osallistumaan myös tällaisiin oheistoimintaan, kuten kilpailuihin ja muihin. Vastausprosentti oli huomattavasti isompi teillä kuin Minikerholaisilla, niin osatunnistus kuin tietokilpailukysymyksissä. Samoin piknik kulttuuri oli huomattavasti tutumpi tapa teillä kuin meillä. Isot pisteet siitä.

    Ohessa tunnistuskisan oikeat vastaukset:

    1: Takatrumpetti, eli takatukivarren osa. Kapeampi pää vastaa kuulanivelen kautta takatukivarteen, ja leveämpi osa jousikumikartioon.
    2: Jousikumi (20 asteen pakkasessa Minin jousitus EI ole yhtä pehmeä kuin 2CV:llä
    3: Kytkin ja jarrupolkimien (ja sylintereiden) kiinnitysrauta
    4: SU muuttuvakurkkuisen kaasuttimen mäntä
    5: Lämmityslaitteen hana, jolla vaijerin välityksellä avataan lämmitysveden pääsy sisätilan lämmittimelle.
    6: Takakelkan kiinnikkeet. Takakelkka eli taka-apurunko tulee näillä runkoon, kumiholkin kautta vaimennettuna.
    7: Kytkimen vipu.
    8: Tuulilasinpyyhkimien käyttö-vaijeri-akseli-hammasjuttu-mikälie. Eli tämä hammastettu vaijeri liikkuu edestakaisin, ja siihen hammasrattaiden kautta pyöritetään pyyhkimien varsia.
    9: MK1 ovenkahva, eli “pyykkinaru”
    10: Imuilman esilämmitin.
    11: Jarrupaineen tasaaja. Voimakkaassa jarrutuksessa tämä blokkaa takajarruilta painetta pois, jotta auto pysyy suorassa eikä käännyt ympäri joka kerta kun jarruttaa…

    Kiitos vielä kerran kaikille….

    Sami

    vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169028

    Näillä näkymin aurinkoa pukkaa !!!

    vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169027

    Tämmöinen ilmeistyi eteen kun iltapalalukemista selailin…

    Nyt vielä ehtii muuttaa viikonlopun suunnitelmia kun kerran uutiskynnyskin on ylitetty !!

    vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169026

    Välipalana tämmöinen tieto

    Ensimmäinen pysähdyspaikka reitin varrella on Citroen harrastajan paja Lempäälän ja Valkeakosken rajamailla. Tämä paja pitää sisällään useita hienoja museoautoja, projekteja ja muuta nähtävää. Kokoelmasta löytyy mm kotimaista valmistetta oleva pakettiauto, vähän harvinaisempaa farmarikalustoa ja muuta mielenkiintoista. Ministejä varsinkin kiinnostaa projektivaiheessa oleva IsoKissa, jonka tekniset ratkaisut on ‘aina-niin-erilaisia’ verrattuna brittiläiseen suunnittelutapaan. Pajalla on myös yksi tapahtuman tehtävistä – Osien tunnistuskilpailu. Ministeille 2CV osaa ja teille on tarjolla Mini osaa.

    vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169025

    Morjensta

    Tampereen ympäriajoon on nyt pari viikkoa aikaa !!!!

    Ohessa Tampereen ympäriajon reitti. Kokonaispituutta reitille tulee nyt näillä näkymin 92 kilometriä. Matkalla on kaksi pysähdystä jossa pääsee hieman lepuuttamaan kulkuneuvoja ja kyytiläisiä. Pysähdyspaikat ei näy kartassa, ja ne lyödään lukkoon vasta kun olen sopinut paikan pitäjien kanssa yksityiskohdista. Mutta periaatteessa noin 30 välein on pysähdys.

    Lähtöpaikkana on Pirkkalan ABC asema, ja päätepisteenä on Mobilian Autokylä Kangasalla. Kolonna lähtee liikkeelle Pirkkalan ABC:ltä lauantaina 15.6 klo 10:00

    Tervetuloa ajelemaan ja viettämään mukavaa lauantaipäivää Ministien kanssa….

    Sami
    http://goo.gl/maps/bRvhY

    vastauksena käyttäjälle: Tampereen ympäriajo #169024

    Tervehdys myös järjestävältä taholta.

    Jonkin verran on tullut kyselyä tarkemmasta ohjelmasta ja aikataulusta, joten ilmoittelen tänne foorumille nyt missä mennään. Alla yritän vastata kysymyksiin joita minulle on tullut:

    Eli siis ideana on kiertää Tampereen ympäristökuntien kautta – enimmäkseen pieniä mutkaisia teitä pitkin – noin 100 km reitti. Näillä näkymin matka on muutama kilsa yli sadan. Muutama pieni “siirtymä” jouduttaneen tekemään isompia ja tylsempiä teitä pitkin mutta moottoritielle ei näillä näkymin tarvitse mennä tien tukkeeksi. Hiekkateitä ei reitillä ole. Matkalla todennäköisesti on kolme välietappipysähdystä, joissa on halukkaille reittiin/maisemiin sekä kahteen mukana olevaan automerkkiin liittyviä tehtäviä. Mistään aikaa vievästä suunnistus- tai tehtäväkilpailusta tässä ei ole kyse, vaan periaatteena on vain saada aika kulumaan välietapeilla mukavasti. Perillä Mobilian autokylässä on “palkintojen jako” tilaisuus.

    Halutessaan voi ajella reitin letkassa nauttien vain alla kiitävästä asfaltista.

    Reitti ei ole vielä ihan selvä – Lopullinen reitti julkaistaan tällä palstalla toukokuun loppuun mennessä. Näillä näkymin osallistujamäärä tullee olemaan ihan mukava, ja kuitenkin tarpeeksi pieni jotta voidaan ajo suorittaa letkassa. Eli yhteislähtönä siis…

    Ideahan oli että hyvän ilman sattuessa, Mobilian rantanurmikolle pääsisi autoilla viettämään perhepicknikkiä, joten jos säätiedotus lupaa hyvää niin ei muuta kuin picknick koria takapenkille mukaan. Jos ei, niin sateenvarjo mukaan ja jalkautukaa parkkipaikalle tutustumaan Mineihin lähemmin… Mobiliassa on myös “kahdella pyörällä” näyttely, johon tapahtumaan osallistujat pääsee kaksi yhden hinnalla.

    Ministit haluaisi paikalle mahdollisimman monta eri ikäistä ja näköistä “Rättäriä” jotta saisi tutustua autoon ja sen historiaan ja tekniikkaan. Vastaavasti mielellämme näytämme millainen on 1960-luvun aito Cooper ja mitä kehitystä on tapahtunut 90-luvun viimeisiin Classic Mineihin mennessä. Molemmat – ja kaikki siltä väliltä – on tulossa tapahtumaan…

    Tervetuloa

Esillä 7 viestiä, 1 - 7 (kaikkiaan 7)