Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Esan kulkimet #222625

    Nyt innoistuin näistä uusista sivuista kun kuvien liittäminen on niin helppoa aikaisempaan verrattuna. Minun kiinnostuksen kohteet ovat tosiaan sitikat, vanhat traktorit ja moottoripyörät. Tässä toisessa kuvassa on Masikka 65 vm 61. Tosi voimanpesä. Voima ei lopu, mutta pito joskus loppuu. Tuo kuva on otettu vuosi sitten kun kävin omalla 60 vuotispäivänä extreme ajelulla Mz:llä. Kuvassa siis kolme museoikäistä Mitsi,Masikka ja Minä. Kolmannessa kuvassa on sitten Zundapp 250 vm 52, jonka kunnostin pari vuotta sitten. Voisin vaihtaa se johonkin sitikka -projektiin, vaihtohinta noin 2500 egeä.

    vastauksena käyttäjälle: Starttimoottori kuumuu #174538

    Terve loskaisesta Iisalmesta !
    Ongelma selvisi. Ennen startti-yrityksiä putsasin huolellisesti akun navat ja starttimoottorile menevät johdot mutta tuo edellä kuvattu ongelma tuli ilmi. Tänään sitten tsekkasin vielä miinus/maajohdot ja sieltä löytyi vika. Sen maajohdon runkoon menevän pään alle oli kertynyt hapettuma, joka esti kunnollisen virran kulun. nyt startti pyörii iloisesti.

    Kokeilin eilen käynnistystä veivillä ja yllättävän hyvin lähti myös veivillä käyntiin. Pitää näköjään veivi ottaa peräkonttiin vakiovarusteisiin.

    Sitikkani olisi valmis nyt katsastukseen perjantaina jos nyt ei hirveä lumisade tule kun on kesärenkaat alla.
    Tv esal

    vastauksena käyttäjälle: AZU-62 projekti #169515

    Projekti on jatkunut puutarhatöiden ja polttopuiden teon ohessa. Ruostetta on kertynyt ämpärikaupalla. Ei taida alkuperäisestä azusta jäädä kuin ohjaamon katto ja takaosan raamit katto ja pohja.

    Tämä ruosteen paljous sai minussa piilevän rappi- sieluni esiin, siis

    RUOSTERAPPI
    Ruostetta siellä, ruostetta täällä, ruostetta ruosteen päällä , päällä
    Ranskalainen rauta ruostuu, rauta ruostuu, rauta ruostuu
    Mutta ei auta uutta peltiä ruosteen paikalle, uutta peltiä paikalle

    Ruoste kukkii, pelti on puhki, pelti on puhki
    Rälläkkä käten ja ruoste on poissa, mutta missä on nyt sitikan pohja, missä on pohja
    Mutta ei auta netistä uutta osaa tilalle, uutta osaa tilalle

    Mutta ensin runko kuntoon, uusi runko kuntoon
    Sitten on aika korin, korin mitä jäljellä, mitä on jäljellä
    Kyllä se tästä iloksi muuttuu, uudeksi pelliksi muuttuu, muuttuu

    Miggi jo kohta laulaa ja uusi pelti kiiltää, uusi pelti kiiltää
    Kori jo kohta uudella rungolla ryhdikkäänä seisoo, ryhdikkäänä seisoo
    Ruoste on poissa on poissa kokonaan poissa.

    Eli nyt alkaa olla galvanoitu runko kunnossa ja siihen asennettuna ruostumattomasta teräksestä tehdyt jousipöntöt, akselit putsattiin ja maalattiin kaksikomponentti maalilla. Vielä jarrut ja apurungot niin sitten voi korin nostaa takaisin

    vastauksena käyttäjälle: AZU-62 projekti #169513

    Sorry väärä maa, niin Jukoslaviaa ja Tsekkosloviakkaa ei ole ole enää tosiaan olemassa.

    Tilasin viikko sitten peltiosia juuri tuolta ecas 2 cv parts limited firmasta ja tänä aamuna ne olivat ilmestyneet autotalliin tänne iisalmeen. Kyllä toimii logiistiikka hienosti. Hinnat minusta on vielä kohtuulliset esim. Takalokasuoja 54 egeä, bensiinitankin pelti 75 e ,rahti 32 e. Kun mallasin peltejä paikolleen niin koko projekti näytti jo lohdulliselmalta.

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #169534

    Jousipönttöongelma ratkeamassa. Jousipöntöt rosterista tilauksessa.

    vastauksena käyttäjälle: AZU-62 projekti #169511

    Kiitos isoo-Jukka vinkistä . Siistin näköisiä osia on näköjään saatavissa tsekin maaltakin.

    vastauksena käyttäjälle: AZU-62 projekti #169509

    Kiitos osaa ottavista kommenteista. Tämä auto oli tosiaan nettiautossa myytävänä tarjousten perusteella. Maksoin kyllä siitä ylihintaa auton kunto huomioon ottaen, mutta oma vika kun en ottanut tarkemmin selvää. Onneksi näitä peltisosia saa hyvin ja kohtuulliseen hintaan, ehkä auto on pelastettavissa. 2 cv osia on kertynyt tallin vintille riittävä määrä , joita voi nyt hyödyntää..

    Yritän laittaa kuvia kunhan vain osaisin, kun se on minusta niin vaikeaa …..

    vastauksena käyttäjälle: Jousipöntöt #169532

    Mittailin akseleiden paikkoja. Ne on samalla paikoilla kuin normaalissa 2cv rungossa eli se ei ole ongelma. Muutkin mitat ja esim. Reijät samoin kuin normaalissa rungossa. Tämä galvanointu runko tosi tukevaa tekoa ja kestää varmaan loppuelämän jos vain saisi vain tämän jousipönttö ongelman ratkaistua. Eli jos joku ratkaisee tämän olisin tosi tyytyväinen ja pääsisin eteenpäin omassa projektissa.

    Rungon etupalkissa porattu nimi 2 cv city.

    Irroittelin toisesta rungosta kunnossa olevia pönttöjä, mutta en keksi miten ne saa irti kiinnikkeistä, mutterit on auki ….. Mikä on juju että ne saa irti.

    vastauksena käyttäjälle: AZU-62 projekti #169505

    Tässä puutarhahoidon lomassa aina välillä olen käynyt rälläköimässä Azua ja purkamassa osiin. Nyt runko on risuuttu ja osat laatikoissa. Rungon vein jo metallin keräykseen samalla kun kävin kaupungissa. Myös muita aikaisemmin jääneitä sitikkan peltisosia päätyi rumukasaan. Rälläköin kuitenkin jousipöntöt ja muut mahdollisesti hyödynnettävät osat talteen. Samalla poltin hyvin palvelleen rälläkän loppuun ja ei muuta kuin rautakauppaan sitten. Puukkosahaakin tarvittiin jousipönttöjen irrottamiseen kun mutterit eivät auenneet.

    Tällä minun Azu on rekisteröity alunperin Helsinkiin ja omistajia minua ennen on ollut viisi eri henkilöä. Jokainen on laittanut lattiaan ja etupeltiin oman peltikerroksen. Ihmettelinkin miten lattia näyttää niin paksulta siis peltiä, reikiä, ruostetta ja taas peltiä. Nyt ne ovat Kuusakoskella Romunkeräyksessä. Vähän näyttää apealta tuo näky ja isäkin kävin sitä ihmettelemässä ja rohkaisi poikaansa sanoen pitikö tuosta romukasassasta jotain maksaa.

    Tästä on hyvä jaksaa. Vaimo on lähdössä risteylylle viikonloppuna niin voi keskittyä rungon kunnostamiseen.

    vastauksena käyttäjälle: AZU-62 projekti #169502

    Kiitos tähän astisista kommenteista. Tässä minun nelosen rungossa oli hyvät apurungot eli siinäkin mielessä jatkan AZU projektia tältä pohjalta. Jousipöntöt ovat myös hyvässä kunnossa ja yksi 2 cv 6 moottori vapaana.

    Vähän tulee yhteensovitettavaa jarru ja kykinpolkimien kanssa. Sen verran kävin netissä katselemassa osia, että näyttää hyvin saavan lokasuojia, sivupeltejä yms.
    Onneksi alkoi loma niin voi muiden hommien ohessa käydä välillä aina azua rassaamassa

    vastauksena käyttäjälle: ACA / Pakettidyane #167759

    Eikö ole jäänyt tallien kätköihin projektikuntoista pakettidyanea. Minulle riittäisi kun takakoppa olisi kunnostettavissa ja paperit tallessa.
    Jospa löytyisi jostain talviprojekti.

    vastauksena käyttäjälle: 2CV vm 70 MYYTY #166777

    Tervetuloa vain Iisalmeen uusi rättäristi. Täällä ei rättäreitä paljon näy. Omani lisäksi yhden olen nähnyt liikenteessä ja Sarvelan tallissa useita. Omani on ollut liikenteessä joka päivä, mutta rätti oli loman aikana auki vain yhden päivän.

    vastauksena käyttäjälle: MUSTAORI #164314

    Uusi yritys kuvista, en tiedä onnistuuko vieläkään. Tässä meni enemmän aikaa kun rättärin korin irrroittamisessa

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164233

    Kiitos monipuolisista kommenteista. Runko on ilmeisesti peräisin Espanjasta, enkä tiedä galvanoimismenetelmää. Perusmatsku on aika vahvaa peltiä. Tästä on kuitenkin hyvä alkaa sitikan peruskunnostus.
    Täällä Savossa on tottunut, että vastuu on kuulijalla, eli etenen nyt projektissa niin, että en käsittele runkoa nyt mitenkään ja katsotaan sitten myöhemmin ilmestyykö pintaa ruostetta.

    Hyvää loppiaista !

    tv Esa Laukkanen, Iisalmi

    vastauksena käyttäjälle: Galvanoidun rungon käsittely #164223

    Kiitos tähän astisista vastuksista. Mitä mieltä olette jos autotarvike-liikkeistä saatava kotelonsuoja-ainetta käyttäisi “sisäiseen” suojaukseen, vai onko öljy parempi.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 18)