Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Saatan näitä muutaman kappaleen tilata itselleni. Kannattaiskohan yhteistilaus?
Tämähän näyttää aika hyvätä idealta. Vuotavat pakoputkenliitokset historiaan.
Joulukuun kunniaksi on sivuja hieman päivitetty.
Huohottimen kunnon voi helposti tarkistaa kotikonstein: osta öljynmittatikun putken ympärille mahtuvaa läpinäkyvää muoviletkua n. metrin pätkä.
Koneen käydessä putkeen tehdyssä 180 asteen mutkassa pitäisi vesipatsaan nousta muutamia senttejä öljyntäyttöputkelle päin eli alipaine imee vettä puoleensa. Jossain on annettu tarkat senttimäärällekin tietyillä kierroksilla.
Tärkeintä on että millään tasaisella kierrosalueella ei esiinny ylipainetta, jolloin koneen tiivisteet alkavat vuotamaan ja öljyä johtuu ilmanpuhdistimeen enemmän kuin tarpeeksi.
Tiedossa on tuore tapaus jossa ko. ilmiö katkaisi matkanteon moottoritiellä. Auton kallistellessa saattaa sylintereihin joutua ilmanpuhdistimelta kerralla melkoinen annos öljyä, joka kastelee tulpat ja aiheuttaa näyttävän sinisen pölähdyksen. Konerikkokin voi teorissa olla seurauksena.
Automeca Seinäjoella on niitä myynyt: http://www.automeca.fi
Lienee mahdollista ostaa myös suoraan valmistajalta.
Miten nuo Dupont ja Dupond (eikös ne noin kirjoiteta) liittyvät kivisuojiin?
Hällä väliä, mutta ROBRI-kivisuojia valmistetaan maailmalla kopioina. Ks esim:
http://www.citparts.at/English/default.htmAika paljon niitä näkee ulkolaisilla huutokauppasivustoillakin kaupan.
Jos saa sen vireonpätkän näkymään koneellaan, niin pääsee vintille lyhyelle vierailullekin. QuickTime tai vastaava pitää löytyä koneesta tahi selaimesta.
Joo, tuokin tosiaan kävi mielessä ropellia irroitellessani ja pitäisi olla mahdollista!
Tiinamiehiä käy enemmän sääliksi.
Ilman muuta se olis hienoo, mutta varmasti hinta nousisi roimasti.
Nykyinen systeemi hoitaa homman mekaanisesti piirilevyllä ja tiettyä vaivaa siitä hakemisesta aiheutuu. Jos tekisi pitkävartisen meisselin erikoistyökaluksi, hoituisi homma ilman ropellin irroitusta.
Tarkennuksena mainittakoon, että normaali 123 Ignition ”1232CV” sisältää ennakkökäyrän konetyypeille:
A79/1 435cc
M28 & M28/1 602cc
Eli nelkku ja kutonen (viimeisimmät modellit)Näin sanoo käyttöohje:
http://123ignition.nl/downloads/manuals/2cv_manual.pdfLaitoin 123-asiasta oman keskusteluketjun
http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=2128
kun menee jo vähän toiselle alueelle alkuperäisestä keskustelusta.
Oho, se toinen osoite on siis:
http://www.sitruuna.com/mosquito/2cv4-6-75.pdf (14 Mt) Korjaan sen alkuperäiseen viestiin.Acrobat Professionalilla tuo onnistuu kutakuinkin automaattisesti. Save PDF from web page…
Lainaanpa tänne Jalppista toiselta kohtaa foorumia:
Venttilin ohjurienkumitkin muuten käypi vw:stä sätkään. Golffin ohjurinkumeja on tullut käytettyä. Niitä saa varmaan jokaisesta tarvikeliikkeestä.
Siinä tapauksessa 123 Ignition EVO peliin, niin voi hakea sopivan sytytysennakon korkeammalle puristussuhteelle.
Mielestäni minulla on uusi 2CV4:n mäntäputkisarja tuolla kellarissa ja myös öljynlauhdutin. Jos kiinnotaa, kirjoita fin2cv@saunalahti.fi
Aikoinaan 2CV4:n koneeseen suositeltiin aina täysremonttia vaikka kampi vaikuttaisikin tiukalta. Tahtoi tiukka yläkerta tuhota käytetyn alakerran hyvinkin pian. Lisäksi öljynsuodattimen puuttuminen ja nurinkurinen öljynkierto tekivät tuhojaan. Nykyään osien saatavuus on tietysti hankalampaa, joten kaikkeahan voi ja ehkä kannattaakin yrittää.
-
JulkaisijaArtikkelit