Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 3,031 - 3,045 (kaikkiaan 3,066)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Varaosakehitystä #137119

    Saatan näitä muutaman kappaleen tilata itselleni. Kannattaiskohan yhteistilaus?

    vastauksena käyttäjälle: Varaosakehitystä #137117

    Tämähän näyttää aika hyvätä idealta. Vuotavat pakoputkenliitokset historiaan.

    http://www.pp-2cv.be/FR/News/News.htm

    vastauksena käyttäjälle: 2cv-krääsää jouluksi #137345

    Joulukuun kunniaksi on sivuja hieman päivitetty.

    http://www.sitruuna.com/2cvstuff/

    vastauksena käyttäjälle: öljyvuoto #129805

    Huohottimen kunnon voi helposti tarkistaa kotikonstein: osta öljynmittatikun putken ympärille mahtuvaa läpinäkyvää muoviletkua n. metrin pätkä.

    Koneen käydessä putkeen tehdyssä 180 asteen mutkassa pitäisi vesipatsaan nousta muutamia senttejä öljyntäyttöputkelle päin eli alipaine imee vettä puoleensa. Jossain on annettu tarkat senttimäärällekin tietyillä kierroksilla.

    Tärkeintä on että millään tasaisella kierrosalueella ei esiinny ylipainetta, jolloin koneen tiivisteet alkavat vuotamaan ja öljyä johtuu ilmanpuhdistimeen enemmän kuin tarpeeksi.

    Tiedossa on tuore tapaus jossa ko. ilmiö katkaisi matkanteon moottoritiellä. Auton kallistellessa saattaa sylintereihin joutua ilmanpuhdistimelta kerralla melkoinen annos öljyä, joka kastelee tulpat ja aiheuttaa näyttävän sinisen pölähdyksen. Konerikkokin voi teorissa olla seurauksena.

    vastauksena käyttäjälle: 123 lisäinfoa #137344

    Automeca Seinäjoella on niitä myynyt: http://www.automeca.fi

    Lienee mahdollista ostaa myös suoraan valmistajalta.

    vastauksena käyttäjälle: Kivisuojat #137285

    Miten nuo Dupont ja Dupond (eikös ne noin kirjoiteta) liittyvät kivisuojiin?

    Hällä väliä, mutta ROBRI-kivisuojia valmistetaan maailmalla kopioina. Ks esim:
    http://www.citparts.at/English/default.htm

    Aika paljon niitä näkee ulkolaisilla huutokauppasivustoillakin kaupan.

    vastauksena käyttäjälle: Talli on korkattu #137351

    Jos saa sen vireonpätkän näkymään koneellaan, niin pääsee vintille lyhyelle vierailullekin. QuickTime tai vastaava pitää löytyä koneesta tahi selaimesta.

    vastauksena käyttäjälle: 123 lisäinfoa #137342

    Joo, tuokin tosiaan kävi mielessä ropellia irroitellessani ja pitäisi olla mahdollista!

    Tiinamiehiä käy enemmän sääliksi.

    vastauksena käyttäjälle: 123 lisäinfoa #137339

    Ilman muuta se olis hienoo, mutta varmasti hinta nousisi roimasti.

    Nykyinen systeemi hoitaa homman mekaanisesti piirilevyllä ja tiettyä vaivaa siitä hakemisesta aiheutuu. Jos tekisi pitkävartisen meisselin erikoistyökaluksi, hoituisi homma ilman ropellin irroitusta.

    vastauksena käyttäjälle: 123 lisäinfoa #137337

    Tarkennuksena mainittakoon, että normaali 123 Ignition ”1232CV” sisältää ennakkökäyrän konetyypeille:

    A79/1 435cc
    M28 & M28/1 602cc
    Eli nelkku ja kutonen (viimeisimmät modellit)

    Näin sanoo käyttöohje:
    http://123ignition.nl/downloads/manuals/2cv_manual.pdf

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun virttelyä #137314

    Laitoin 123-asiasta oman keskusteluketjun

    http://www.suomen2cvkilta.fi/forum/viewtopic.php?t=2128

    kun menee jo vähän toiselle alueelle alkuperäisestä keskustelusta.

    vastauksena käyttäjälle: Varaosakirjaa sunmuuta ladattavaksi #137334

    Oho, se toinen osoite on siis:
    http://www.sitruuna.com/mosquito/2cv4-6-75.pdf (14 Mt) Korjaan sen alkuperäiseen viestiin.

    Acrobat Professionalilla tuo onnistuu kutakuinkin automaattisesti. Save PDF from web page…

    vastauksena käyttäjälle: Varaosakehitystä #137116

    Lainaanpa tänne Jalppista toiselta kohtaa foorumia:

    Venttilin ohjurienkumitkin muuten käypi vw:stä sätkään. Golffin ohjurinkumeja on tullut käytettyä. Niitä saa varmaan jokaisesta tarvikeliikkeestä.

    vastauksena käyttäjälle: Nelkun virttelyä #137310

    Siinä tapauksessa 123 Ignition EVO peliin, niin voi hakea sopivan sytytysennakon korkeammalle puristussuhteelle.

    vastauksena käyttäjälle: MIstä mäntiä? #136899

    Mielestäni minulla on uusi 2CV4:n mäntäputkisarja tuolla kellarissa ja myös öljynlauhdutin. Jos kiinnotaa, kirjoita fin2cv@saunalahti.fi

    Aikoinaan 2CV4:n koneeseen suositeltiin aina täysremonttia vaikka kampi vaikuttaisikin tiukalta. Tahtoi tiukka yläkerta tuhota käytetyn alakerran hyvinkin pian. Lisäksi öljynsuodattimen puuttuminen ja nurinkurinen öljynkierto tekivät tuhojaan. Nykyään osien saatavuus on tietysti hankalampaa, joten kaikkeahan voi ja ehkä kannattaakin yrittää.

Esillä 15 viestiä, 3,031 - 3,045 (kaikkiaan 3,066)