Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kun nyt on esim. tällä sivulla: Etusivu/ aiheet/ nettisuvjen uudistus, niin
eikö voisi olla: etusivu/aiheet/ palaute ja ehdotukset/ nettisuvjen uudistus, jolloin klikkaamalla palaute ja ehdotukset kohtaa voisi jatkaa aihepiirin asioiden lukua, kulkematta lähtöruudun kautta.Miulla on tarjota rungon ostajalle gs.n moottori+vaihteisto+tiina jossa tekniikka on jo paikoillaan, mutta runko on perus 2cv.n. Hintapyyntö on samaa luokkaa akailen rungon kanssa, jopa vähän alle…
Laita yv.tä jos kiinnostaaVähän kyllä itsekkin ajattelin lehtijuttua mietittyäni, että hankalahan se on muiden ymmärtää esim. super 2cv.tä. Eihän niissä oo kuin litranen kone… Tuo on ihan hyvä pointti, että yritetään saada nuoriso innostumaan rakentelusta vaikkapa lahjoittamalla kuljin kiinnostuneelle nuorelle. Itse lahjoitin yhden nelkun tyttärelle ja vävykokelaalle. Vävykokelas tuntuukin vähän kiinnostuneelta 2cv.stä, suunnitteli jo turboa ja ilman lokareita olevaa koria… En nyt tyrmännyt vaikka en innostunutkaan jälkimmäisestä ideasta… Tytär innostuu valitettavasti vain baijerilaisista ajoneuvoista.
Täytyy korjata käsitykseni, että rättärit ovat hinnoissaan. Nytkin on edullisia dyaneja ainakin 3kpl. tarjolla nettiautossa.
Joskus joku kiltalainen kirjoitti öljynvaihdon merkityksestä päästöihin! Teoria oli että bensaa kondensoituu öljyn joukkoon ja rikastaa seosta joutuesaan huohottimen kautta ilmanputsariin. Tuntuu ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta. En ole kokeullut kun en omista niin uutta kuljinta että päästöjä mitattaisiin. Ilmanputsarin ja kaasarin välisen letkun voi myös poistaa mittauksen ajaksi. Tällöin nuo kampikammion höyryt ei pääse muokkaamaan tulosta. Toki kaikki Mikan mainitsemat asiat tulee olla kunnossa myöskin.
Silloin kun mie olin nuori, niin 2cv.t olivat halpoja ja ne olivat omistajiensa käyttö-autoja. Nuo kaksi asiaa ovat mielästäni syyt miksi asiat ovat menneet tänäpäivänä tähän. En aktiivisesti seuraa autolehtiä, mutta onko missään kotimaisessa julkaisussa ollut esillä muita kuin entisöityjä tai vakio kulkimia? Jos jossain tuning tms.lehdessä esiteltäisiin Ollin luomuksia (niitä oikeita kulkimia – ei pelkkiä piirroksia) tai teidän supereiden omistajien tekeleitä tai vaikkapa Sebun superhieno channeloitu dyane. Niin johan ainakin mielenkiinto kulkimia kohtaan saisi uutta virtaa…
Se ajoitusreikä on tyyppilätkän puolella. Ja katsoen auton edestä, ei vaihteiston puolelta. Ota ilamnputsari edestä pois jos et muuten löydä.
Saranapelti löytyisi. Sijainti Onttola Joensuun kupeessa.
T. jalppis@luukku.comKäykö nuo vanteet 2cv.hen?
Helpoin tunnistaa jos on 2-kurkkuinen kaasari niin silloin 600cc. Mutta yks kurkkuista kaasaria oli mollemmissa kone malleissa. Öljynsuodatin apparinpuolella sylinterin takana on merkki isolohkosta;-)
Ai niin. Eihän sytytystulppa vuoda? Näkyy jäljet tulpan kyljessä, jos vuotaa ja varmaan seuraavaksi tulpnkierre korkkaa.
Olen kuullut, että volkkari porukka käyttää venttiilinhiontatahnaa pytyn ja lohko, sekä kannen ja pytyn välissä. Eli hierotaan osaset tahnalla tiivisti yhteen. Tai sitten etsi saksan mallin tiiviste(?) pellit pyttyihin ja kansiin – tiedät varmaan mitä tarkoitan?
Noista Burtonin puhaltimista… Onko meteli siedettävä/hiljainen?
Varmaan aiheesta on täällä jo kirjoitettu? Miulla kun on pikakuvakkeesta suora linkki keskustelufoorumiin, niin olisi kätevää jos nyt alinpana oleva foorumilla vastattu nyt olisi päälimmäisenä.
http://www.pp-2cv.be/FR/News/News.htm
Noita sivuja kannattaa tutkailla… -
JulkaisijaArtikkelit