Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tuossahan on hyvä idea!
Sitten kun kieltävät sätkillä ajon niin laitetaan sätkänkori “autonpäälle”. 😆No joo. Nyt näyttäisi taas siltä että sähköt pelaa! Mittailin aamulla johtoja ja ehjiä olivat. Sitten vaihtelin lautureita vaan ei apuva. Velipoika tuli sitten jelppimään ja hän putsasi jokaisen mittariston puolen johtoliitoksen, kun olivat niin huonoja. Kaivoimme vielä esille 60-luvun mersun johtosarjan ja otimme siitä lataussäätimen, kun ehjää sätkän säädintä ei varastostani löytynyt. Tällä säätimellä sähkötkin sitten palasivat acadianeen.
Nyt mittaristokin toimii niinkuin pitää – ainakin lautausmittarin ja mittarivalon osalta. 😀kysäseppä topolta että joutaako nelkun kattopala. Leikkasin hänelle kerran sellaisen osan nelkun korista, kun toppo meinasi pakuunsa rättikaton laittaa.
Ja onhan noita rättikattopakuja tehty ennenkin:
http://www.hulifer.net/fourgonettes/gallery/index.php?gallery=AZU%20JJt.jalppis
viimeisimmät uutiset:
http://www.hulifer.net/joensuu/Tottahan tuokin on mitä Mustahattuinenmies kirjoittaa…
oonkos mie nyt ihan väärässä jos muistelisin nähneeni jollakin nettisivuilla kuvatuksia, jossa laitettiin normaaliin kutosen koneeseen visan 652:set pytyt ja männät (ne aidot ja oikeat).
Asiasta jotain tietävät kertokaapas että oliko se unta? 🙄Miulla on 123 ignition kahdessa pakussa. Kilometrejä niillä on kertynyt yhteensä 30tkm. Molemmissa on 602cc moottorit. Helppo asentaa tuo malli ainakin on. Sytytystä olen joutnut säätämään myöhäisemmälle, muuten ei kulkenut kuin vaivoin sataa. En tiiä paremmuudesta, mutta huoleton on tuo systeemi (ainakin toistaiseksi ollut).
Perinteisellä järjestelmällä miulle on sattunut ainakin seuraavia ongelmia, jotka ovat joskus jopa matkanteon katkaisseet.
– keskipakojousi on katkennut 2x
– kondensaattori on dementoitunut myöskin ainakin 2x
– jenkat on menneet kärkikotelosta muutaman kerranJos ei tykkää näprätä öljyisen kärkikotelon kanssa kerran-kaks vuodessa niin suosittelen kärjetöntä.
nim. sätkillä ympärivuoden 🙂
tässä olisi yksi linkki jos potee vauhtinälkää:
http://www.citroentuning.de/index_e.htmHyvää Joulun jälkeistä aikaa ja Uudenvuoden odotusta!
Kävin tänään katsastuskonttorilla hieman keskeneräisen reissukärrin kanssa. Tässäpä kuva tältä aamulta.Rekisteri-otteessa lukee seuraavaa:
Merkki: omavalmiste
Malli: jalppis 1.
Omamassa: 180kg
Kokonaisp.: 320kg
Korirakenne: umpi
Ajon.ryhmä: Kevyt tavarankuljetusperävaunuJeps. Materiaaleina käytin alumiinia katossa, vaneria seinissä, huonekaluputkea runko, pyörännavat 2cv, renkaat 125r15, lehtijouset volvo 340(?), putki-iskarit.
Ja eiku kesää odottelemaan! 8) 8)
No eka kuljin oli toki sitten kermanvärinen Dyane mallia -74. HUOM ! vieläkö tämä peli on liikenteessä ? Dyane -74, rek. nro. oli silloin SAN – 424 ??
Oletko varma rekkarinumerosta? Katselin Kouvolan jaoksen sivuja ja siellä galleriaa, jossa huomasin tälläisen kuvan:
http://www.suomenkoulupalvelu.fi/2cvkilta/myweb/pic/galleria20/Img_0991.jpgbongaa kolmas kuljin vasemmalta.
t.jalppis
tälläisissä laiteissa olen ihmetellyt aina sitä, että kuka tai mikä pitää etupyörät aisoissa? ainakaan mitä olen joiltakin maailmankokous dvd:ltä nähnyt noita, niin ketään ei istu ratissa… 😯
Up!
Strosen hinnasto ainakin mainostaa gs:n käsijarruvaijeria hintaan 9€ ja risat 😯
miun lämppärissä on bensapaineensäädin tällä kapistuksella voi säätää lämmittimeen menevän bensanmäärää. Tälläinen säädin tulisi olla kaikissa bensalämppäreissä!
t.nim. sinisilmäinen bn2:sen omistaja.
monta 2cv:tä / dyanea olen nähnyt ja aina on konehuone ollut samaa väriä korinulkopinnan kanssa.
-
JulkaisijaArtikkelit