Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Onhan noita vöitä purkaamot puolillaan! suoraan sätkään sopivaa ei varmaan löydy mistään. Mutta kato toisenpuolen ehjästä vyöstä mallia.
tästä osastako on kyse?
https://www.franzose.de/shop_produkt.php?c=163,170&pid=9206&cr=fahrwerk&kfzmodell=kastendyane
tälläisiakin on tarjolla:
https://www.franzose.de/shop_produkt.php?c=163,170&pid=9237&cr=fahrwerk&kfzmodell=kastendyaneItsekkin kerran pidensin yhtä silmukkaa ja hyvi on kestänyt.
Kaverin ami6 farmarissa, joka on vm-69 on jo tuoreempi tekniikka eli samakone kuin ami8:ssa, mutta rumpujarru loota. Siinä on keskipakoiskytkin ja sillä on kyllä ihan kiva ajella! Olen joskus tuosta kulkimesta koneen joutunut poistamaan, vaan eipä silloin tullut kiinnitettyä mitään huomiota keskipakois systeemiin.
Pitäisi oikeastaan etsiä niksinyyttiset käsiin ja lukea sieltä juttu, jossa joku laittoi keskipakokytkimen kutoseen.
Jos nuo kitkapinnat on jarruhihna materiaalia niin silloinhan se ei ole mikään ongelma niitä itse uusia.
Yksi kysymys keskipakois-miehille: pystyykö isommalle vaihtamaan ilman kytkimen polkemista? Yrjön amissa se ei onnistu.
hui hai. huomasinpa vaan tuollaisessa osoitteessa k&n filterin sätkään:
http://www.tpv-2cv.fr/
ja sieltä kun valitsee vielä kohdan:
Filtre à airEnpä nyt niistä tehoista yms. perusta, mutta mielenkiintoista on mielestäni putsarin kesto-ikä. Tosin taitaa se orkkiskin aika monta pesua kestää, ennen kuin tarvitsee uusia.
hantta kirjoitti
Onpi melko varmasti kulunut vaihdekepin alapää, ja se pääsee livahtamaan siirtäjien väliin, ja siellä on senhetkinen vaihde päällä. Kansi auki, ja toinen keppi tilalle.( huom ylöspäin pyrkivä jousi kannen takapäässä). Tai vaihda koko kansi, noin tunnin remppa tiedossa kahvitaukoineen
No miulla tilanne on niin, että kansi ei ole paikoillaan. Kokeilin ensin siirtää ratasparin omalle paikoilleen ja sitten vasta ujuttaa siirtorenkaan paikoilleen, mutta kun sitä ei saanut liikkumaan niin löysäsin haarukan säädön ja sain siirtäjärenkaan kierteelle. Ajattelin, että siten saan ratasparin siirretyä – omalla haarukallaan, mutta kun se rataspari vain ei siirry. Aika kovaa olen jo kokeillut. Miulla on eturenkaat ilmassa ja olen konetta käsin pyörittänyt, jos vaikka oikea kolo löytyisi. Kerran jouduin yhden laatikon saman asian vuoksi purkamaan.
(Jostapa muistuu mieleeni, että siinä taisi muuten jokin ratas olla siten että se ei mennytkään kuin yhdessä asennossa sisään päin. tai jotain sinnepäin. – siitä on jo yli 13v. kun viimeksi laatikon purin.) Pitänee yrittää vielä muuten, ettei “isompaan” revohkaan tartteis ryhtyä…
Seuraavaksi irroitan siirtorenkaan “uudestaan” ja tutkiskelen sitten löytyykö mittään. 😯Eipä se nyt ollutkaan niin helppoa ku luulin. 2-vaihe on päällä ja pysyy. Vinkkejä. (En viitsisi laatikkoa vielä kulkimesta irroittaa. )
Toinen vaihtoehto on, että ryhydyn rakentamaan kauan haaveiltua nelkun lootaa pakuun(=levyjarrut nelkun lootaan ja laatikon vaihto).
t. jalppis
peeäss. tåppå laittoi hienon linkin jossa on hienoa kuvia mutta outoa tekstiä:
http://www.citroenchen.de/2004/1/getriebe.htmEipä paljon nakrata. Peruutin tänään n.15m azudianella, ihan rauhallisesti vieläpä, niin eikös kuulunut lootasta riks raks ja poks ja siirtäjärengas irti! 🙁 No “onni onnettomuudessa” kaksi vaihdetta ei ole päälekkäin. Sorminäpertelyähän se vaan on taas edessä. Yritän ottaa revohkasta kuvia ja laitan näytille jos onnistuvat. 😯
Mie veikkaisin että koko paketti on ami 6:sesta. Siis runko, moottori, vaihteisto, jouset, tankki(32L).
Tässäpä muutama kuvatus maalinpoistosta ja muusta.
Tässä kuvassa näkyvä kirkasaines on koritinaaMiranolin(?) päälle Pentisolilla pohjamaalattu lokari
Lokarit pintamaalissa miranolit sun muut alla. Pentisoli toimi “eristäjänä”…
Ei keittänyt! Näin säätyin vanhan maalinpoistolta. 😀Kuvatuksiin lisätty kuvat myöskin jalppiksen kameralta
Mie poistin azudianeni ryppypellistä aimo kerroksen miranolia pienellä kaasupolttimella ja teräsharjalla. Aika helposti maali ja pakkeli irtosi. Tosin eräs kaverini väitti pellin pehmenevän tälläisessa käsittelyssä. Hukki taisi joskus mainostaa tavallista kuuma-ilma puhallinta samaan hommaan.
Jos miranoli kerroksen alla ei ole ruostetta voi himmeäksi hiottun pinnan ensin kuorruttaa kerroksella pentisolin 1k hiontamaalia (spray pullossa). Tämän jälkeen pintaa ei tule enää hioa. Jos pinta on ehyt kestää se oikeata automaalia. (Kokemusta etulokareista)
Automaalikauppa myö myöskin muurahaishappoa maalin poistoon. Tätä hyytelömäistä mömmöä levitetään maalipinnalle ja päälle laitetaan muovikelmua, jotta myrkyt eivät haihdu ilmaan. Parin minuutin hautumisen jälkeen pitäisi maalipinnan olla pois kaavittavassa kunnossa.
Ehkä ei kannata hiekkapuhalluttaa pintaa, puhdasta siten kyllä tulee, mutta pintajännitys voi muuttua, samoin pellin muoto.
Työn iloa! 😆
Amikasin kanssa on kauppoja hierottu.
Kysäseppä häneltä pakun takavaloja, ainakin punaisia “laseja” hänellä oli aimo kasa Helgen rompepäivillä mukana…Uutta en raski ostaa ja käytettyä en omista… -ainakaan vielä.
Huhuu!
Olis tarvetta tuollaiselle maskille joka topon linkissä ilmenee.
Tarjoile jalppis@luukku.comYhtään varaosakauppoja mainostamatta, niin ainakin sitrosen hinnastossa esiintyy suorakaiteenmuotoinen umpio hintaan n.45€.
-
JulkaisijaArtikkelit