Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Joo, mutta tässä vaiheessa vasta rakennellaan takapenkkejä acadianeen…
enpähän ainakaan minä menis välyksiä kasvattamaan, kun kerran toimii tehtaan arvoillakin.
Sitä lisä-ainetta saa palvelevilta huolto-asemilta ja taitaapa sitä olla Citymarketin autotarvike hyllyssäkin. Itse en ole sitä sätkässä koskaan käyttänyt, vaikka on sätkällä ajettukin vuodesta -89 ja ties miten monta kilometriä. (Enimmikseen -70 luvun kutosen koneilla varustetuilla kulkimilla, mutta on nelkkujakin ollut.) No problem, eli kestäneet ovat.
nim. lyijjyttömällä n. 15v.
Huu haa! Nyt on tuolla vaihteistolla ajeltu ainakin 6 tuhattakilsaa lisää ja voisinpa sanoa, että alkukankeus on “menneen talven lumia”! Ei rusahtele vaihteet ja äänetkin on “normaalit”. Vähän tosin vaikuttaa, että perän laakerit on ehtoo puolelta, mutta niin kauan ajetaan kun eteenpäin päästään.
Iloista talven jatkoa.
Asensin eilen vihdoin ja viimein öljypohjanlämmittimen, kun lupasivat -27 täksi päiväksi, mutta ei siellä ollut kuin -25…t.pakukuski joensuusta
nameone: mistäs se alkuperäinen tunkki nostaa?
Miulla olis ylimääräinen tunkki. Laita viestiä jalppis@luukku.com tai ilmoita puh.numerosi.Eihän siinä ole mitään ongelmia!!!
Laitat vaan esim. kavennetun henkilömallin takapenkin taakse ja jos tulee kasvot meno suuntaan, niin teet apukuskin penkistä kippaavan.
Sitten vain konttorille muutoskatsastamaan 4:lle. Kustannuksia tulee muutoskatsastuksesta n. 50€.
Et joudu maksamaan esim. autoveroa, eikä takana tarvii olla turvavöitä yms. koska kuljin on tarpeeksi “vanha”!
Jos laitat penkin selkä menosuuntaan pitää taka-ovi olla sisältä aukaistavissa.Ei se 2cv:n keskipakokytkin sätkästä automaattia tee. Sätkän kyllä pystyy pitämään paikoillaan vaihdepäällä ilman kytkintä, mutta vaihdot ei onnistu ilman poljinta. Kierrosluku jolla kytkin irroittaa on n. 1800r/min. Keskipakokytkimen kanssa moottorijarrutuksistakin tulee mielenkiintoisia. Kierrokset kun laskee yllämainittuun lukuun niin mennään “kytkinpohjassa”…
Eppäilen vanhuksen vauhtipyörän käymistä kutoseen. Eikös kiinnityspulttien reiät ole eri jaolla???
Saako niitä kytkinrenkaita uusia?t.epäesko
24.12.2005, 07:44 vastauksena käyttäjälle: hyvää joulunaikaa kaikille tämän asian kanssa touhuaville #134190Hyvää ja Rauhallista Joulua Kiltalaisille!
t. Janne Joensuusta.
Mikille…
Tänään vähän yritin ruostesuojata pakua. Vaan kuinkas kävikään? Ruostesuojaruiskun tee se itse suutin on ilmeisesti liian ahdas, kun kotelosuoja-aineet naamalle lensi purkin ilma-aukosta! Hiukset ainakin pysyy nyt hyvin pystyssä ilman keeliä…
Niin ja eivät ruostu.
Arjessa pysyy hyvin kun uhmaa luontoa ja kurvaa 2cv:llä vuoden ympäri. Saattahan se olla, että vuosi sitten laitettu paku ruostuu talven koitoksissa, mutta kun on niin tottunut sätkäilyyn, niin ei siitä viitsi luopua talvenkaan takia… Pitänee vain pestä kuljinta talvellakin, niin ei pääse suolavesi muhimaan pelleissä.Ehkäpä toimisi sellainen juttu, että käyttäjä tunnuksen saisi vain killanjäsen. Tunnus olisi rehellisesti omanimi.
Sivujen ylläpitäjä voisi käyttää rohkeasti omaa harkintaa ja poistaa nyt nämä ilmenneet kummajaiset sivuilta.Eli mahdollisuudet onnistua ovat 1:3
Tai sitten pitää laittaa ilman liimaa se kierre, silloin se kulkee aina tulpan mukana…
Tälläisiä tapauksiakin on tullut vastaan ja ovat toimineet.
Siinä venäläisessä irtokierteessä ei ollut mitään kartiolukitusta…
Mutta ihan oikeesti. Helicoil on ammatilaisen korjauskeino ja sen ainakin pitäisi toimia luotettavasti.Niin täytyy vielä todeta, että en ole bilteman sarjaa itse nähnyt muualla kuin valokuvana kuvastossa.
Kerran tein nelkuun siten, että porasin varovasti tulpan reiän isommaksi (15mm?)männän ollessa ylimmässä asennossaan. Sitten tein kierretapilla M16 kierteen ja puhalsin paine-ilmalla purut pois sylinteristä. Syntyneeseen kierteeseen laitoin sitten ford ohc koneen sytytystulpan (lyhytkierre M16 ). Toimi moitteettomasti, vaikka tulpassa oli kartio tiivistys.
On toinenkin vaihtoehto:
mm. biltema myy irtokierrettä, joka tulee M16 kierteellä kanteen. Tee reikä ja kierre kuten edellämainnittiin. Kierretappi tulee sarjan mukana. Putsaa paikat sitten tinnerillä ja laittaa irtokierre kierreliimalla kiinni kanteen uutta tulppaa avuksi käyttäen. Eli kierritä ja kiristä sytystulppa normaalisti kanteen. Ja eiku baanalle cruisailemaan.
Miekin sitten myöhemmin siirryin irtokierteeseen. Mie käytin tosin venäläistä irtokierrettä, mutta luulisin bilteman sarjan olevan samanlaisen.Niin. Kyseinen bahco on ns. kiertopalkinto. Sain sen jaosporvaliltamme, kun muistin sen hänellä nähneeni joutilaana.
Muistikuva on vuodelta 1985, kun eräs jaoslaisemme sitä tiinansa pellin alle sovitti. Ei se toiminut silloinkaan, enkä tiedä saiko hän sitä koskaan toimimaan…
Ei miulla hinkua ole lämppärin asennuksessa sätkään. Vuodesta -89, kun ekan oman dyaneni sain, niin olen ilman lisälämppäriä pärjännyt. Parina viime talvena miulla on ollut haaroitussarja sitätilanlämppärille ja sillä on lämpö riittänyt kauppareissuille ja kaupunki pyörittelyyn. Untuvatakki on myös mainio keksintö!Miulla on oottanut hyllyssä auto cd-soitin jo vuodenpäivät asennusta!
Toistaiseksi on ollut kiva kuunella boxerin sinfoniaa kahdella kurkulla, kapellimestarina itse jalppis! 😉Onks tietoo bahcon lämmittimistä. Tyyppimerkintä on VBA 16. Ja kuva löytyy osoitteesta: http://heidi.pkky.fi/~jak/paku/Bensalampparimatsku/jalppiksen_bacho.JPG
-
JulkaisijaArtikkelit