Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
mikille (ja muille)hieman kiusoittelua:
Miullapa on 2xpakuja: 3cv paku vm.-65 ja acadiane vm.-84 ja kivoja ovat! 15vuotta niistä tulikin haaveiltua, ennenkuin älysin, että jos jotain haluaa on se vain yksinkertaisesti hankittava! 😉
Miulla oli sama juttu veglia tehtaan kunnostaman koneen nokan kanssa. Ilmeisesti nokka-akselin hammaspyörä on ollut irti laakerin uusimisen(?)takia. Alkuperäinen merkki ei pitänyt paikkaansa. Uudelleen konetta kasatessa löytyi nokasta hyvin pieni uusi merkki, joka ainakin toiseen nokkaan verratessa piti kutinsa. Onneksi ei tullut konetta avaimella käynistettyä… Vika ilmeni sytytystä säädettäessä ja siinä, että ventiili otti mäntään, kuten Jasukin kertoi.
Nokka-akselin hammaspyörähän on prässäämällä kiinni, joten on aika mahdotonta saada se samalle paikalle jos se on joudutttu irroittamaan.Topon konetta kasatessa kävi parempi tuuri. Nokka-akselilla oli kolme merkkiä, ja aivan sattumalta Toppo valitsi sen oikean. (kone toimii!)
Etsippä jostain käsiisi seuraavan henkilön puh.nro: Daniel Scheer, kuopiosta.
Hän joskus asiasta nyyttisiinkin kirjoitti ja kävipä hän jopa tehtaallakin vierailemassa! Tai lueskele noin vuoden 1990 nyyttisiä, niillämain oli juttu aiheesta.Jos omistaa useamman kulkimen kuin yhden ja on perhettä ja joillakin jopa töitä, niin kenellä riittää enää aikaa auttaa toisia noin mittavissa projekteissa? Vaikka haluaisikin…
Ikäväähän tälläinen kritiikki on, mutta valitettavasti taitaa asia vain olla niin.nimim. 4xsätkä, 5xlapsia ja 1xvaimo. 😉
p.s. laittakaa asuinpaikkakuntanne ilmoitukseen jos siitä olis vaikka hyötyä???
Tietääkös kukaan paljonko tuo mitta on dyanessa?
Hyvä toppok. Miksi niitä sitikoita ei voi pitää alkuperäisinä? Sellaisina kun ne ovat tehtaalta lähtiessään olleet? Etkö jo oppinut moottorinvaihto svapista mitään? = murrokset paukkuu voiman alla, pakkelit lohkeilee katosta vauhdin hurmaasta, kumi palaa kiihdytettäessä jne…
nimim. “mopilisti” 😉Ihan vaan uteliaisuudesta… Oletko aivan varma, että ääni tulee vaihteistosta? Ettei vain kampi kolise? Meinaan vaan, että on kokemusta kolisevasta kammesta, jota ensin luulin vaihteistoviaksi…
Kaverilla myynissä 2cv4/6, joka on oikeasti hyvä!
Vain 100tkm ajettu. Hitsaamaton. Parempaa ette löydä!
Hintapyyntö 4500€
Kysy lisää. p.040 5322265
Auto kontiolahdella, Joensuun pohjoispuolella.
Kaverilla myynissä 2cv4/6, joka on oikeasti hyvä!
Vain 100tkm ajettu. Hitsaamaton. Parempaa ette löydä!
Hintapyyntö 4500€
Kysy lisää. p.040 5322265
Auto kontiolahdella, Joensuun pohjoispuolella.
Mie käytin -71:seni Joensuun K1:sellä. Siellä on ihan hyvin meitä cv-kuskeja kohdeltu. Tekevät iskaritestinkin, mutta naureskelevat tuloksesta.
Olihan se tietysti kokemus sekin katsastus. Kuljin oli seissyt yli puolivuotta ja otin päiväksi vakuutukseen, että käyn leiman paperiin. Ajoin noin 7km. konttorillepäin ja pysähdyin paikalliselle kurssikeskukselle pissitauolle, kun niin jännitti tuo ajo. No kuljinpa ei sitten käyntiin lähtenytkään parkkipaikalta. Virrat oli niin vähissä, että vaivoin startti pyörähti. Soittelin isäukolle että tuopi virtaa, kun tiesin että on ajelemassa sielläpäin. Siinä ootelessa soittelin myös Toppok:lle ja kerroin kuulumisia. Hänpä sitten kurvasi tupakkatauollaan paikalle. Jälleen käynnistysyritys. Vou vou. Toppo huomasi että ropeli ei pyöri. Oli pultti irti ja niinpä ei kuljin ladannut, kun ei laturikaan pyörinyt. “Urheilijanuorukainen” toppok sitten työnsi kulkimen käyntiin ja hetken mietiskelyn jälkeen suunnattiin konttorille. Annoin koneen käydä ja soitin isä-ukolle että virtaa ei tarvita enää. Oli kuitenkin niin lähellä, että hänkin kurvasi konttorille. Sammutin sätkän että ei kuumenisi liikaa. Topon emännän sätkästä sitten etsimme työkaluja joilla ropelin sai kiinni ja mie kävin tekemässä paperit sisällä. Pihalla työnsimme sätkän jälleen käyntiin ja odotimme hetken insinöörin saapumista. Joukolla sitten menimme seuraamaan jarrutestiä ja ihmettelimme viisareiden tasaista näyttämää. Seuraavaksi sisälle halliin ja taas kolmen kopla seurasi vierestä. Eipä häirinnyt insinööriä ollenkaan! Naureskelimme, että näinköhän saamme sätkän käyntiin. Inssi sanoi että ei se olisi ensimmäinen siltä päivältä joka ulos työnnettäisiin! Käyntiin kuitenkin lähti omin voimin. Leima tuli ja toppokin pääsi jatkamaan työpäiväänsä normaalisti(?)! Tämä sessio tapahtui viikkoa ennen topon pakun katsastusta ja eri katsastuskonttorilla.
Eli kyllä kunnossa olevaan sätkään saa leiman konttorilla kuin konttorilla. 😉Aja sillä talven yli! Niin miekin teen!
Olis yhet pirellin talvirenkaaat tiedossa jos kiinnostaa.Olen samaa mieltä 2cvjimmin kanssa!
Oma palsta muulle kuin 2cv romppeelle tai laittakaa ne muut tilpehöörit esim. ajoneuvvot nettiautoon – sielläkin on vissiin ilmaista ilmoittaa.
T.tiukkapipo 😉Kyllähän niitä h4 polttimoita löytyy vanhalla kannalla, mutta tälläisillä on valokuvio suoraan sanottuna perseestä! Siksi eivät ole normaalikäyttöön hyväksytyt. Ja ainakin meillä Joensuussa eivät kelvanneet katsastuksessa edellä mainitusta syystä.
Kyllä hehkulampuillakin näkee, kunhan vain on oikein suunatut valot.Nyt ollaan menty muutama tuhat kilometriä etiäpäin ja ilokseni olen huomannut, että vaihteiston toiminta on parantunut huomattavasti verrattuna lähtökohtaan. Mitään varsinaista remonttia en ole tehnyt.
Noin 500km ajon jälkeen vaihteistoöljyn vaihdosta vaihdoin öljyt uudelleen. Nyt tein sitten seuraavanlaisen coctailin: yksi tuubi stp:n vaihteiston lisäainetta (n.7€), 2dl moottorisahan teräketjuöljyä ja loput vaihteistoöljyä. Sekoitettuna pullossa, ei ravistettuna ja sitten litku vaihteiston sisään.
Tämä teräketjuöljyn käyttö vinkin löysi toppok joltain ranskalaiselta sätkäsivulta. Heidän mielestään se kuulemma parantaa sitkoa öljyssä ja toimii kuluneissa vaihteistoissa. Suhde on tuo 2dl teräketjuöljyä 7dl vaihteistoöljyä.
Niinhän se on. Stereoiden laitto kovemmalle peittää sivuäänet sätkässä lähes kokonaan! 😉
-
JulkaisijaArtikkelit