Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 781 - 795 (kaikkiaan 840)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131278

    Niinpä niin. Joopa joo.
    Muistan PikkuOllin pakun jo 80-luvulta, silloinkin siinä oli kyseinen tekniikka ja itse Olli oli vaahtosammuttimen kokoinen.
    (Pakua ohjasti Ollin isä…)

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4 moottori! #133362

    Tai vaihdetaan ryppypeltiin tuo moottori…

    vastauksena käyttäjälle: Galleristi hukassa? #133313

    Hienoja kuvia kaikki!
    Yksi kysymys: eräässä kelso kuvassa pikkuollin pakun keula näyttää hieman hiiltyneeltä?(http://www.suomen2cvkilta.fi/galleria/kelso/thumbnails/IMG_2116.jpg)
    Mikä on kuvan tarina?

    vastauksena käyttäjälle: what the…??? #133379

    Positiivinen. 5900 pistettä…

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133110

    Taidan kokeilla hienonpaa purua. Oletan näet, että se puru sitten turpoaa sopivaksi. Mutta laitanko 1dl, 5dl – vai piripintaan? Ehkä se pihkainen puru olisi kuitenkin paras vaihtoehto – sillä se ehkä parantaisi kulunutta synkronointia…

    vastauksena käyttäjälle: 2cv4/6 vm.1974 #133279

    Eilen Joensuun jaos vietti sauna/grilli-iltaa. Siellä porukalla myytävänä olevaa sätkää tutkimme. Niinpä omistaja ilmoitti kulkimelle uuden hinnan. Se on nyt 4500€. On se vaan niin hyvä!

    vastauksena käyttäjälle: kulunut vaihteisto #133108

    Jos käyttää sahapurua vaihteistoöljyn seassa, niin pitääkö sen olla hienorakeista purua vaiko karkeata? 😯

    vastauksena käyttäjälle: iskarit kutoseen #132989

    Niitä uusia iskareita saa esim. vantaalla sijaitsevasta ranskalaisten autojen osia myyvästä varaosakaupasta. Hinta reilu 30€/kpl. eteen…
    Katso myös killan linkkivinkit ja sieltä suomalaisia varaosamyyjiä.

    vastauksena käyttäjälle: Ikkunan haka #133277

    En nyt haluais mainostaa, mutta Auto-Artikkelista niitä on yleensä saanut. Eikä tainnut maksaa kuin 3€/kpl.

    vastauksena käyttäjälle: RÄTTÄRI MUSAA NETISTÄ! #133151

    Joo. Tänään olis ollut rahtareiden keikka. Mutta kun ei ollut pippeliä mennä sinne! P-kele. Otin lasin tarjous punaviiniä ja löin nyrkkiä pöytään.
    Emännälle suunpielestä sitten kiroilin, että rahtarit on peestä…

    vastauksena käyttäjälle: Vanhan kelta-mustan sitikan värit? #133093

    Tässä jotain värikoodeja.
    Lähde:2cv planet syyskuu 1999.
    (Laita koodi hakusanaksi esim. googleen niin saatat löytää mallin…)

    Charlestonen alkuperäinen
    keltainen: AC 336 GDA Jaune Hélios (10/1982 – 10/1983)
    musta: AC 200 GYA/EXY Noir (10/1980 – 7/1990)

    Muita sitikan (2cv) omia keltaisia sävyjä ovat:
    AC 307 Jaune Panama (12/1960 – 9/1962)
    AC 321 Jaune Priimevère (9/1971 – 9/1972)
    AC 331 EDG/GDG Jaune Cédrat (7/1975 – 9/1978)
    AC 333 GDL/EDL Jaune Mimosa (9/1978 – 7/1980 tämä on se James Bondin väri…)
    EEA Jaune Rialto (maaliskuu -syyskuu 1985 Dolly)

    vastauksena käyttäjälle: Miten pakunne kulkee??? #133035

    Ei kulkemisessa olekkaan mitään vikaa ja kulutuskin on mielestäni kohdallaan. Kiinnostaa vaan tietää miten muiden pakut kulkevat.

    Ilman kärriä pakuni on päässyt samalla henkilökuormalla 6.1l/100km.
    Eikä ne kierrokset nyt niin kovia ole, vaikka on nelkun loota.
    Jos netistä löytyvä laskuri pitää paikkansa, niin 92km/h = 5000r/min. ja vastaavasti 106km/h saavutetaan 5750r/min. -joka on kyseisen koneen suurimmantehon kierrosluku.

    Acadiane on muuten virtaviivaisempi, kuin 2cv pakut…

    vastauksena käyttäjälle: Lapset sätkässä? #132802

    Niin ja viellä sellaista…
    Eihän ne vyöt iso apu ole sätkässä, kun mahdollisessa kolarissa kori antaa kuitenkin periksi. Mutta niiden tärkein tehtävä onkin pitää lapset paikoilaan jarrutuksissa?!

    vastauksena käyttäjälle: Lapset sätkässä? #132801

    Miulla on pakussa vyöt 5:delle lapselle. takapenkit on siten, että keskellä naama menosuuntaan, on itse tehty takapaenkki, joka on sovitettu lasten mittoihin. Leveyttä penkillä on 140cm, johtuen siitä että olen muokannut pakun takasisälokareita. Poika istuu sitten yksinään kolmannella penkkirivillä poikittain menosuuntaan. Jokaisella on lantiovyöt. Kuskin takana istuu 1.5-vuotias selkä menosuuntaan britaxin turvaistuimessa.
    Paku on koriltaan pikkupaku, mutta papereiltaan 350:nen paku. Tämän vuoksi sain muutoskatsastettua sen 5:delle hengelle. Aikuiselle siis.
    Alle 12v. lapsia saa kyydissä olla 5 1/2kpl.
    Pikkuisen ahdastahan siella pakussa on. Matkatavaroita ei kyytin kyllä sovi. Siihen tarkoitukseen on miulla tulossa peräkärry.

    Aiemin olen dyanessa ja 2cv:ssä käyttänyt samaa britaxin istuinta alle kaksi vuotiailla. Jos sen laittaa takapenkille, niin joutuu suoristamaan etupenkin selkänojan mutkaa, sitä joka kaartuu taaksepäin.
    Mutta pelkkä lantio vyö riittää kiinnitykseen. Penkit omat kiinnitys vyöt tulevat esim etupenkin putkiin. Lapsella itsellä on 5 piste vyöt itse penkissä.
    Tätä penkkiä jos käyttää edessä niin se ottaa kiinni tuulilasiin (2cv:ssä).

    Henkilö 2cv:ssä on miulla ollut kolmipistevyöt myös takana (3 kpl.).
    Tein lattaraudasta kiinnitysraudan siten että kaksi pystyrautaa pultataan sisälokareihin ja poikittain hitsataan rauta näihin kiinni. Siihen selkänojan yläosan korkeudelle. Vähän niinkuin H-kirjain ilman “ylä”sakaroita. Tähän sitten pulttasin kolme HATTUHYLLY mallista kolmipistevyötä kiinni. Ala kiinnikkeet tulee lantiovyön kiinnikkeisiin.

    Miulla on ollut ajatuksena että vyöt pysyy korissas siten kiinni että vedän läpi pulteilla kiinni ja prikkoina käytän kunnon paksua, riittävän isoa lattarautaa.

    Jos oli sekavaa niin voin laittaa kuvia s-postilla.
    (jalppis@luukku.com)
    Tai tule karjalankoukeroihin tsiikaamaan!

    vastauksena käyttäjälle: O: GS: kone ja laatikko #132960

    sitrosen varaosa hinnastossa ainakin mainitaan kyseisiä osia löytyviksi heidän varastostaan.
    http://www.sitronen.fi/

Esillä 15 viestiä, 781 - 795 (kaikkiaan 840)