Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Niinpä niin. Joopa joo.
Muistan PikkuOllin pakun jo 80-luvulta, silloinkin siinä oli kyseinen tekniikka ja itse Olli oli vaahtosammuttimen kokoinen.
(Pakua ohjasti Ollin isä…)Tai vaihdetaan ryppypeltiin tuo moottori…
Hienoja kuvia kaikki!
Yksi kysymys: eräässä kelso kuvassa pikkuollin pakun keula näyttää hieman hiiltyneeltä?(http://www.suomen2cvkilta.fi/galleria/kelso/thumbnails/IMG_2116.jpg)
Mikä on kuvan tarina?Positiivinen. 5900 pistettä…
Taidan kokeilla hienonpaa purua. Oletan näet, että se puru sitten turpoaa sopivaksi. Mutta laitanko 1dl, 5dl – vai piripintaan? Ehkä se pihkainen puru olisi kuitenkin paras vaihtoehto – sillä se ehkä parantaisi kulunutta synkronointia…
Eilen Joensuun jaos vietti sauna/grilli-iltaa. Siellä porukalla myytävänä olevaa sätkää tutkimme. Niinpä omistaja ilmoitti kulkimelle uuden hinnan. Se on nyt 4500€. On se vaan niin hyvä!
Jos käyttää sahapurua vaihteistoöljyn seassa, niin pitääkö sen olla hienorakeista purua vaiko karkeata? 😯
Niitä uusia iskareita saa esim. vantaalla sijaitsevasta ranskalaisten autojen osia myyvästä varaosakaupasta. Hinta reilu 30€/kpl. eteen…
Katso myös killan linkkivinkit ja sieltä suomalaisia varaosamyyjiä.En nyt haluais mainostaa, mutta Auto-Artikkelista niitä on yleensä saanut. Eikä tainnut maksaa kuin 3€/kpl.
Joo. Tänään olis ollut rahtareiden keikka. Mutta kun ei ollut pippeliä mennä sinne! P-kele. Otin lasin tarjous punaviiniä ja löin nyrkkiä pöytään.
Emännälle suunpielestä sitten kiroilin, että rahtarit on peestä…Tässä jotain värikoodeja.
Lähde:2cv planet syyskuu 1999.
(Laita koodi hakusanaksi esim. googleen niin saatat löytää mallin…)Charlestonen alkuperäinen
keltainen: AC 336 GDA Jaune Hélios (10/1982 – 10/1983)
musta: AC 200 GYA/EXY Noir (10/1980 – 7/1990)Muita sitikan (2cv) omia keltaisia sävyjä ovat:
AC 307 Jaune Panama (12/1960 – 9/1962)
AC 321 Jaune Priimevère (9/1971 – 9/1972)
AC 331 EDG/GDG Jaune Cédrat (7/1975 – 9/1978)
AC 333 GDL/EDL Jaune Mimosa (9/1978 – 7/1980 tämä on se James Bondin väri…)
EEA Jaune Rialto (maaliskuu -syyskuu 1985 Dolly)Ei kulkemisessa olekkaan mitään vikaa ja kulutuskin on mielestäni kohdallaan. Kiinnostaa vaan tietää miten muiden pakut kulkevat.
Ilman kärriä pakuni on päässyt samalla henkilökuormalla 6.1l/100km.
Eikä ne kierrokset nyt niin kovia ole, vaikka on nelkun loota.
Jos netistä löytyvä laskuri pitää paikkansa, niin 92km/h = 5000r/min. ja vastaavasti 106km/h saavutetaan 5750r/min. -joka on kyseisen koneen suurimmantehon kierrosluku.Acadiane on muuten virtaviivaisempi, kuin 2cv pakut…
Niin ja viellä sellaista…
Eihän ne vyöt iso apu ole sätkässä, kun mahdollisessa kolarissa kori antaa kuitenkin periksi. Mutta niiden tärkein tehtävä onkin pitää lapset paikoilaan jarrutuksissa?!Miulla on pakussa vyöt 5:delle lapselle. takapenkit on siten, että keskellä naama menosuuntaan, on itse tehty takapaenkki, joka on sovitettu lasten mittoihin. Leveyttä penkillä on 140cm, johtuen siitä että olen muokannut pakun takasisälokareita. Poika istuu sitten yksinään kolmannella penkkirivillä poikittain menosuuntaan. Jokaisella on lantiovyöt. Kuskin takana istuu 1.5-vuotias selkä menosuuntaan britaxin turvaistuimessa.
Paku on koriltaan pikkupaku, mutta papereiltaan 350:nen paku. Tämän vuoksi sain muutoskatsastettua sen 5:delle hengelle. Aikuiselle siis.
Alle 12v. lapsia saa kyydissä olla 5 1/2kpl.
Pikkuisen ahdastahan siella pakussa on. Matkatavaroita ei kyytin kyllä sovi. Siihen tarkoitukseen on miulla tulossa peräkärry.Aiemin olen dyanessa ja 2cv:ssä käyttänyt samaa britaxin istuinta alle kaksi vuotiailla. Jos sen laittaa takapenkille, niin joutuu suoristamaan etupenkin selkänojan mutkaa, sitä joka kaartuu taaksepäin.
Mutta pelkkä lantio vyö riittää kiinnitykseen. Penkit omat kiinnitys vyöt tulevat esim etupenkin putkiin. Lapsella itsellä on 5 piste vyöt itse penkissä.
Tätä penkkiä jos käyttää edessä niin se ottaa kiinni tuulilasiin (2cv:ssä).Henkilö 2cv:ssä on miulla ollut kolmipistevyöt myös takana (3 kpl.).
Tein lattaraudasta kiinnitysraudan siten että kaksi pystyrautaa pultataan sisälokareihin ja poikittain hitsataan rauta näihin kiinni. Siihen selkänojan yläosan korkeudelle. Vähän niinkuin H-kirjain ilman “ylä”sakaroita. Tähän sitten pulttasin kolme HATTUHYLLY mallista kolmipistevyötä kiinni. Ala kiinnikkeet tulee lantiovyön kiinnikkeisiin.Miulla on ollut ajatuksena että vyöt pysyy korissas siten kiinni että vedän läpi pulteilla kiinni ja prikkoina käytän kunnon paksua, riittävän isoa lattarautaa.
Jos oli sekavaa niin voin laittaa kuvia s-postilla.
(jalppis@luukku.com)
Tai tule karjalankoukeroihin tsiikaamaan!sitrosen varaosa hinnastossa ainakin mainitaan kyseisiä osia löytyviksi heidän varastostaan.
http://www.sitronen.fi/ -
JulkaisijaArtikkelit