Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 796 - 810 (kaikkiaan 840)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: virinokka #131562

    No mutta! Silloinhan tehdas on tehnyt emämunauksen, kun johtaa sen öljyisen ilman jarrulevyille!!! Miten Citroenin insinööreiltä onkin jäänyt huomioimatta tuollainen asia, vaikka muuten niin nerokkaan auton ovat suunnitelleet!

    vastauksena käyttäjälle: Peppurepun piirustukset? #130114

    Myös miulla on tiskiallas takakontin lisäpohjana, mutta se on nelkussa. Idean sain nyyttisessä olleesta kuvasta. Ihan kätevä, mutta sen unohtaa helposti, varsinkin jos sen päällä pitää levyä.

    Varapyörä sopii konepellin alle ilman telinettäkin. Ei se sieltä pääse minnekkään putoamaan. Sijoituspaikka on apukuskinpuolella. Monissa nyky autoissa ovat kuulemma korvanneet varapyörän kompressorilla ja paikkauspullolla…

    Iso bensatankki on loistava varuste. Miulla on pakussa Opel kadett b-mallin tankki runkoaisojen välissä auton alla. Samalla paikalla kuin henkilömallissa.
    Tilavuutta tankilla on 40litraa. Tankin muokkaaminen 2cv:hen oli helppoa. Koska tankki on opelissa sisätiloissa pystyssä, se oli ruosteeton. Se ei myöskään ole maalattu alunperin. Minun tapauksessa tankki oli ollut vuosia tyhjillään joten hitsaaminen oli tosi helppoa. Umpeen piti hitsata pari reikää ja muistaakseni porata reikä sätkän anturille. Lisäksi täyttö putkelle piti tehdä lähtö tankin alkuperäisestä täyttö aukosta.
    Sellainen juttu on ottettava huomioon, että ei ehkä sovi henkilö sätkään, koska varapyörä kotelo saattaa tulla tielle.
    Pakussa joutui täyttö putken paikan vaihtamaan. Saisi sen kyllä alkuperäiselle paikalleenkin, mutta mie oon muuttanut pakuni sisälokareita…
    Parasta on että tankillisella pääsee matka-ajossa reilun 600km jos kulutus on n.6l/100km!

    vastauksena käyttäjälle: virinokka #131557

    Tottakai se likaantuu, kun se on käytössä -se putsari siis. Mutta ei kai tuo normaalia enempi kakkaannu vaikka ilma tulee ropelin takaa koneen alaosasta. Ei niistä lämpöputkistakaan kuraa naamalle ole ainakaan toistaiseksi tullut vaikka ei ole edes suodatinta välissä.

    vastauksena käyttäjälle: virinokka #131555

    Itse veikkaisin vuosimallia -83.
    Eikös oo niin, että moottorilätkän 3.ensimmäistä numeroa kertoo kone mallin, neljäs numero vuosimallin… Lätkän väri kymmen luvun.
    Vihreä? =60-luku?
    Musta = 70-luku.
    Punainen = 80-luku.
    Jäähdytyspelleissä on natsat levyjarrujen jäähdytykselle.
    Hyvä vinkki: Laitoin “turbo”putken sieltä alhaalta ilmanputsarille, kun ei ole levyjarrulootaa käytössä. Jos haluis näpertää, niin vois laittaa tuplaturbon! Lähtöjähän on kaksi kappaletta…

    vastauksena käyttäjälle: virinokka #131551

    A 06/635
    0903051947 (moottorin numero)
    Vauhtipyörä on ohuin koskaan näkemäni orkkis pyörä(, kytkin on tähtimallinen).

    vastauksena käyttäjälle: Kysymys äänieristyksestä #132645

    JA PYH!

    vastauksena käyttäjälle: virinokka #131549

    Eikö ole kertoa tietoa, miten saisi tietää ettei koneessa jo ole sellainen nokka-akseli? (Tietenkin moottoria purkamatta.)

    vastauksena käyttäjälle: virinokka #131547

    Mikä on 664 nokka?
    Ja mistä niitä saa tai mistä sen tunnistaa?
    Onko se ollut jossakin konemallissa vakiona?

    Kyselee mikämikä mies Jojensuusta

    vastauksena käyttäjälle: Hiano pikkupaku(Toppo???) Joensuussa #132730

    Ens tiistaina on meillä kuukausikokous ABC-asemalla keskustan kupeessa klo 18.00 Tervetuloa! (Nurmeksentie1)

    Missäs päin luuraat kaupungissamme?

    vastauksena käyttäjälle: Vakuutusarvo #132684

    Mainitsit, että: “Sisustaa (parempaa kuvaa en netistä löytänyt)”
    Onko jollakin julkisella sivulla lisää kuvia kulkimestasi?
    En ota kantaa kysymykseen kulkimen arvosta. Asiaa pitää ajatella siten, että millä rahalla saisi tilalle samanlaisen, kuin oma kuljin on. Oman pakuni arvoksi sanon 6000€, jos joku kysyy. Olipa se sitten todellinen tai ei!

    vastauksena käyttäjälle: Kysymys äänieristyksestä #132643

    Itse olen tärvännyt bitumia rintapellin lisäksi ohjaamonlattiaan ja voin sanoa, että siellä ei ollut mitään hyötyä eristyksestä. Sitä cardikin vaahtomuovi eristettä, jota toppokin mainostaa, on rintapellissä konehuoneen puolella pellinpäällä, ja ohjaamon puolella bitumin päällä.
    Desibeli mittarin mukaan ei ole kulkimeni kaikken hiljaisin, mutta parannusta entiseen on.

    Ransakalaiset ovat muuten keksineet ratkaisun meteliin! Kutsuvat sitä EARIKSI! 😉

    vastauksena käyttäjälle: Kutosen kampia #132596

    Eikös automecca korjaa 2cv:n kampia?

    vastauksena käyttäjälle: levyjarru asiaa #132586

    No jos mie ruppeisin vaihtamaan taakse oikean kokoisia jarrusylinterejä niin silloin muuttaisin koko järjestelmän samalla lhm:lle. Mutta asia ei ole miun päätettävissä, kyseistä kuljinta kun en omista.

    vastauksena käyttäjälle: Äänieristystä #132452

    Nyt on metelit mitattu! Tuloksia voit käydä katsomassa osoitteessa:
    http://heidi.pkky.fi/~jak/paku/Melutasomittaukset_0405.htm

    😆 😆 😆

    vastauksena käyttäjälle: Kromikaaret #132495

    Eikös se ole samaa, kuin 2cv:ssä? Meinaan vain, että jos on niin sitä muovista kromilistaa saa muovialankaupasta ihan metritavarana.

Esillä 15 viestiä, 796 - 810 (kaikkiaan 840)