Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Eräällä sähköinsinöörillä oli aikoinaan vastuslanka kieritetty imusarjan ympärille kylmäkäynnistyksiä helpottamaan. Tälläisestä voisi olla apua etanolinkin kanssa…?
27.9.2015, 15:08 vastauksena käyttäjälle: Tinsku, taas ajossa, Flex Fuel päivitystä, toimii… #140196E85:sen kanssa kannattaisi puristussuhdetta nostaa niin saisi hyötysuhdetta parannettua. Vaikka tälläisillä männillä, jotka löytyvät Sebun dyanesta.
Uskoisin, että kutosen koneeseen saa vääntöä lisää nokka-akselin muutoksella ja ottamalla vaikka ne kaasarit siitä r60 bemarista ( jos on kahdella erillisellä kaasarilla ). Halvempi ja helpompi projekti jos kuutiot haluaa pitää samoina…
Pienessä päässäni olen miettinyt seuraavaa. Jos olisi Suomessa jo rekisterissä oleva superi, jossa prosentit antavat myötä moottorin vaihdon, niin silloinhan voisi tuollaisen bmw moottorin asentaa. Mutta, moottorista pitäisi kuristaa hevosvoimia ja siitä tehonmittausdokumentti insinöörille toimittaa. Miksi näin ei voisi uudenkin superin kohdalla tehdä? Ilmoittaisi vain, että alkuperäistä moottori vaihtoehtoa ei ole saatavilla, joten kulkimeen asennetaan vastaavankokoinen bmw moottori kuristetuilla hevosilla. Saattaisipa tuollainen moottori kevyempikin olla kuin gs moottori. 😯
Kiitokset järjestäjille mahtavasta tapahtumasta! Kivaa oli ja sääkin suosi 8) 8)
Viikon päästä Koukeroihin! 8) 8) 8)
8)
Onneksi on aina olemassa vaihtoehto: viewtopic.php?f=11&t=9210
8)Koukerot lähestyy! Tulkee, miekin tuun.
Tyhmä kysymys, mutta mitä kieltä tarkoittaa monen henkilön kohdalla kielitaidossa mainittu sv?
Koukkuja ei vissiin nykyisin enää tarvitse katsastaa. Ikinä ei ole kyselty perään… Eri asia on sitten omavalmiste peräkärryjen kanssa. Niissä säännöt ovat tiukentuneet.
Mie vaihdoin aikoinani nelkunlootan omaan acadianeen, kun paikoillaan ollut 2cv6 laatikko dementioitui. Minusta se oli hyvä ratkaisu. Kaasariksi laitoin 652cc koneen soleksin. Kiihdytys oli painosta johtuen nihkeää, mutta kun vauhtiin pääsi niin hyvin kulki. Reisussa miulla oli matkailukärry perässä ja sen kanssa ajoin aina kaasupohjassa. Vauhti vaihteli 80-110 välillä. En ymmärrä miksi monet sanovat että nelkun loodalla kutosella ei voi 80km/h kovempaa ajella? Ei koneessa nyt niin hirveästi kierroksia ole 100km/h vauhdissa kyseisellä loodalla – ainakaan miun mielestä. En ulkoa muista mutta olisko vähän päälle 5000r/min silloin…
Tästä on siis kyse. Viime kesänä tuli käytettyä. http://m.motonet.fi/fi/tuote/592062/British-Classic-Motor-Oil-20W-50-5l-” onclick=”window.open(this.href);return false;
Ihan ok öljy ja edullinen.Entäs jos vaihdat pelkän koneen? Vanhuksen looda kestää kyllä. Laturin laitat kutosesta säätimen kera (vaihtaen johtojen paikkaa 6 volttisen säätimestä uuteen) polttimet vielä päivittää niin se on siinä. Pakoputken virityksessä voi käyttää vaikka bilteman haitariputkea. Hulifer.net löytyy hyviä kuvia moisista uudempi kone vanhus loota virityksistä.
@Isoo-Jukka wrote:
@Wonderi wrote:
Sätkässäkään ei ole kovin montaa osaa kiinni yhdellä ruuvillä kun se ei ole kovin luotettava kiinnitystapa. Mutta turvavyöt on. 😯
Kolmipistevyöt ainakin on kiinni kolmella ruuvilla 😉 Pääsinpä viisastelemaan.
Ei millään pahalla, mutta turvavyöt ovat kiinni pulteilla – ei ruuveilla.
Pääsinpäs viisastelemaan viisastelijällekkin. 😉 -
JulkaisijaArtikkelit