Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 840)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 123-sytytyksen huolto/korjaus hoituu #172655

    @2cvjimmi wrote:

    Muutama askarruttamaan jäänyt kysymys:

    Ylijännite: Mistä ja miten? Viallinen lataussäädin?
    Oikosulku: Missä mahdollisesti? Sulakkeiden takana vai jossain muualla?

    Hissun kissussa on myös kyseisen mallinen 123/UNI ja siihen ilmestyi käyntihäiriötä kuin salamana taivaalta. Aijai… laatu pistää mietityttämään
    seuraavan 123-hankinnan kohdalla. HK:ssa voi kylläkin olla monta muutakin vikaa, mutta tuo “salamavika” vähän arveluttaa.

    Hienoa, että huolto pelaa ja kolmasosan hinnalla uudesta.

    Kaks kertaa olen joutunut 123:sta korjauttamaan, eka kerralla pimeni ilman syytä ja meni takuuseen – lähetin suoraan valmistajalle – kulut postimaksu hollantiin. Toisella kerralla hajosi kun laturin herätejohto oli melkein poikki ja pätki virrat. Korjaus toimi kuten edelläkin.

    Ainakin yhden asian olen huomannut monessa sätkässä, että tulpanjohdot on monesti roskiskamaa. Vanhat ja lyövät läpi tai ovat jopa poikki. Ilmeisesti paremmalla sytytyksellä vika sitten kertaantuu… Helpointa olisi yleismittarilla tarkistaa johtimen vastus. Insinöörit palstalla valaiskoot asiaa paremmin :wink

    123/UNI:n omistajat – eikös siinä ole E85 asetus? Onko kukaan kokeillut?

    jalpo

    vastauksena käyttäjälle: Ami kasin loota #172641

    Pieni tarkennus. Kysymyksessä on oltava dyane 6 vaihteisto. On muuten sama ami 8 kanssa, mutta amissa on levyjarrut loodan kyljessä… 😯 Hyvät jarrut nuo isommat, käsärissäkin riittää tehoa vaikka lukkojarrutukseen 80km/h vauhdista… .Miinuksena on että jarrukenkiä ei ihan joka paikassa ole saatavilla nykyisin.

    vastauksena käyttäjälle: Mikä on inhokki remonttikohteesi 2cv:ssä? #172576

    @Lasse1 wrote:

    Moro !!
    Haaveilen ja unelmoin, ettei tarvisi vaihtaa takajarruputkia uudemman malliseen sätkään ja että vaihteiston kolmosvaihteen rattaan kiinnitysrengas pysyisi paikoillaan pitkissä peruutuksissa, molemmat hommia joista en pidä.

    Tuon vaihteiston rinkulan lukitukset kun jaksaisi/viitsisi ennen vahinkoa tarkistaa niin helpommalla pääsisi… Eipä ole itse tullut kuin yhdestä tarkistettua ja siinä olikin kyllä löysällä & heikoilla lukituksilla.

    vastauksena käyttäjälle: Burtonilla #172610

    juutuubista löytyy monta hyvää ja mielenkiintoista videota burtonin tekemisistä. Tässä yksi:
    https://www.youtube.com/watch?v=lnfsOHMLs5c” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Mikä on inhokki remonttikohteesi 2cv:ssä? #172563

    @Isoo-Jukka wrote:

    Jimmiä komppaan ja lisäksi inhoan Dyanessa valonsäätövaijereiden irroittelua ja kiinnittelyä kabiinissa lokasuojien poiston ja asennuksen yhteydessä. Samoin jalkotilassa kontallaan on kytkinvaijerin suostuttelu hahloonsa vähemmän innostavaa.

    Lämmönvaihtajien pakariliitokset tosiaan jää aina ärsyttävästi vuotamaan, kun kaikki muu olisi jo kohillaan…

    Tuohon dyanen valojensäätövaijeriin on hyvä niksi vaihtaa vaijerit niin pitkiksi, että loksut yltävät kulkimen vierelle huollon yhteydessä. Eli säästyy irroittamiselta…

    Miun inhokkini on nelkun katon sulkeminen 😆 .

    vastauksena käyttäjälle: Käy katsomassa killan uusien sivujen edistymistä #170591

    Tietysti nyt on jo myöhäistä ehdottaa, mutta eikö galleria olisi voinut olla foorumin puolella nähtävillä, kun kirjautuu omilla foorumin tunnuksillaan sisään foorumiin…?

    vastauksena käyttäjälle: Nokkaakselin tiiviste. #171038

    Samankaltaisessa ongelmassa tyhjäkäyntisuuttimen vaihto auttoi… Eli olisko liian suuri reikäinen? Löytyy kaasarin kyljestä ulkopuolelta.

    vastauksena käyttäjälle: Joensuun jaoksen Wappuajelu #170658

    VAPPUAJELU 2014

    VAPPUAJELU-RÄTINREPIJÄISET
    Joensuun jaoksen Wappuajelu, Rätinrepijäiset, huristellaan yllättäin 1.5.2014. Tänä vuonna lähtöpaikka on ihan ydinkeskustassa, Taidemuseon piha-alue. Lähtömme tapahtuu n. klo. 12:45, heti kun Wanhat Autot ovat kurvanneet ohitsemme.

    Tulkaatten paikalle hyvissä ajoin eli jo klo 12 maissa, jotta saamme upeat Kulkimemme Vappukansan ihailtavaksi ennen varsinaista ajelua.

    Itse ajelu päättyy perinteisesti Koivuniemen huvilalle Hukanhaudalle, jossa tarjoilemme kahvia, simaa ja munkkeja.

    TERVETULOA MUKAAN SANKOIN JOUKOIN!

    vastauksena käyttäjälle: Dyanen lukonvastakappaleet #172524

    täältä ainakin saa uusia: http://www.ecas2cvparts.co.uk/door-lock-striker-dyane-front-anti-burst-lock-pair-left-right-p-290.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Etsitään rättäri taiteilijaa… #172332

    Laitoin yv:tä.

    vastauksena käyttäjälle: Joensuun jaoksen Wappuajelu #170657

    Muistakaahan myös ennen wappua olevat tapahtumamme:

    HUHTIKUU
    la 19.4 klo 10-14 Keväthuoltopäivä/kuukausikokous ONTTOLASSA
    pe 25.4 KATSASTUSKARNEVAALIT klo 12- KATEKA Kaltimontie.

    Tervetuloa, jos lähistöllä liikutte!
    Lisätietoja jalppis ät luukku.com
    https://www.2cv.fi/joensuu” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: Työkalu #170868

    Eikö tuollainen kuulu joka jaoksen työkaluvalikoimiin? Joensuun jaoksella ainakin tuollainen on ja jäsenemme voivat sitä jakarilta lainaan kysellä. 😯

    Löytyykö muuten muiltakin jaoksilta jakarin ylläpitämiä 2cv:n erikoistyökaluja vai onko Joensuu poikkeus?

    vastauksena käyttäjälle: Teho-osia maailmalta #170621

    Eräs henkilö täällä palstalla kaupitteli joskus 664 nokka-akselia joka Suomessa on hiottu tehtaan mittoihin ja arvot olisivat seuraavat:

    Koneistamon mukaan nosto,sekä imu & pako: 5,6 mm, normaalikutosessa noin 6 mm.
    Nosto imu: 310 astetta / 0,30
    # pako: 300 # / 0,30
    Nokkakulma 110 astetta

    jalpo

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilit uppoaa kanteen #168645

    En minäkään ole koskaan jälkikiristänyt 2cv:n kansia. Eipä taida 2cv korjausoppaatkaan sellaista tuntea?

    vastauksena käyttäjälle: Venttiilit uppoaa kanteen #168642

    @Akaile wrote:

    On jokseenkin normaalia, että koneen kasaamisen jälkeen venttiilejä saa säätää enemmän, kun osat asettuvat aloilleen.

    Tarkista säätö esim. kuukauden-kahden ajelun jälkeen, näet muuttuuko välys… Laita lyijynkorvike lisäainetta tankkiin, saattaa jotain auttaa. Jos kansia tarvitsee koneistaa, niin Onttolasta saat apua. Moottorikoneistaja kaverini paja sijaitsee veljeni hallilla. Hänellä on kokemusta 2cv:n kansien koneistuksesta, sekä tarvittavat työkoneet esim. seetipintojen koneistukseen :

Esillä 15 viestiä, 121 - 135 (kaikkiaan 840)