Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Kävin kokeilemassa tuota anturille menevän johdon maadoitusta ja mitään ei tapahtunut.
Eikös tuon anturille menevän johdon kokonaisvastuksen pitäsi jo yksistään kertoa kytkennän kunto ?
Ihan varmistuksena (merkinät ovat kuluneet pois) onhan mittarin naula vasemmalla tapissa kun tankki on tyhjä ?Onnitttelut komeaa työtä kerrassaan 😀
Terve taas pitkästä aikaa.
Kun sain vinkun valmiiksi ja ajoon niin hyvin pian kävi ilmeiseksi, että penkkiä tarvitsee laittaa. No porakone pysyy paljon paremmin kädessäni kuin ompelukone. Pienen tuumailun jälkeen päätin korvata pohjakankaan n. 1 mm vahvuisella alumiinilevyllä. Otin mitat kankaasta ja leikkasin sopivan kokoisen alumiihi palan ja porasin n. 8 mm etäisyydelle reiät molemmille pitkille sivuille ja pistin levyn paikoilleen (terävät reunat tarkasti poistaen). Kaksi vuotta on nyt ollut käytössä ja toimii edelleen vallan mainiosti eivätkä reiät ole ainakaan vielä osoittaneet leviämisen merkkejä. Tosin Vinkun jakkarassa on tuplamäärä gummejakin orkkikseen verraten (minut tuntevat tietävät syyn). Oman kokemukseni pohjalta voin varauksetta suositella ainakin vähän kookkaammille rättäristeille. Voi tosin olla, että jos 50 kiloinen laittaa alumiiniä niin ei välttämättä tunnu mukavalta luista takamusta vasten 😆 .Vappuajelua odotellessa.
Mukana 😀
Tänää kävin hakemasssa kulkimen pois talvisäilöstä.
Perushuollot akku paikalleen ja käyntiin, toisella startilla 😛 .Kovaa ajoa Konnevesi – Tampere välillä ja keikki pelasi juuri niinkuin pitääkiin.
Oliha komiaa sätkäillä kotiin 😀
Jaspi
Nyt on ensimmäinen kesä sitten sätkäilty ja kuljin ollut jo vähän aikaa turvallisesti lunta piilossa. Kilometrejä tuli kesäaikana ihan kohtuulliset 8000 ja mitään ongelmia ei matkanvarrella ilmennyt (jos ei lasketa ajoittaista tankkaustarvetta 😯 )
Nyt lienee paikallaan pienei katsaus taaksepäin.
HAUSKAA oli ja monenmoista tuli vastaan matkanvarrella. Pari krtaa tultiin Vinkkua ostamaan alta 😀 ja lukemattomat kerrat tuli joku jutulle tyyliin “oli minullakin nuorena silloin 60-70 luvulla tuollainen”
Tapahtumiin pääsin osallistumaan valitetavan vähän 🙁 , mutta pohojanmaalle kerkesin kumminkin. Kiitokset vaasalaisille hienosta tapahtumasta. Täytyy sanoa, että ovatpahan varsin laatuisia nämä rättäristit. Vaasan tapahtumassa lukuisat minua matkanvarrella auttaneen nimetä täällä foorumilla saivat kasvotkin joka oli kerrassaan verrattoman hauskaa :D.Vähän jai projekti vaiheeseen ja ensikesänä tarvitsee laittaa oviverholut jne pikkujutut kuntoon. Ei ollut virtaa enää tänäkesänä laittaa. No koskapa kuljin ihan valmis olisi ?
Vappuajelua odotellessa
Jaspi
Olihan laatuisa tapahuma oni nimi tällä foorumilla sai kasvot reissulla. Hauskaa nähdä ,että näiden foorumin nimimerkkien takana on iha ihka oikeita ihmisiä ja vieläpä varsin mukavia sellasia 😀
Kiitoksiet kaikille oli ilo tulla mukaan noin mukavaan porukkaan ihan ensikertalaisena
t: Japi ja Vinkku
vAlitettavasti Vinkkua ei näy kujjeiluissa 🙁 . Tarkoituksena oli tulla, mutta estynyt olen. No kuten laulussa sanotaan … vielä on kesää jäljellä.. 😀
Kyllä se siitä. Osat löytävät kyllä paikkansa kunhan vain malttaa sovitella tarpeeksi usein ja on tarkkana. Hyvä suunnittelu autaa myös paljon ja siihen auttaa paljon muiden proktien kuvien katsellu ja tarvittaessa kysely. Muutenkin aina enne suuria siirtoja kannattaa mietti ainakin muutamaan kertaa, että mitä on tekemässä ja mihin muualle aluillaan oleva homma vaikuttaa. Onko muuten tarkoituksena kunnostaa vanhan runko ?
menestytä ja voimia projktille, kyllä se siitä kunhan vain jaksaa pakertaa 😀Hienolta näyttää projekti. Itsekin uusi talvella omassa projektissani takakulman, varsin haastellinen sovitettava.
Yksiasia otti kuitenkin pahanlaisesti silmään. Sinulla on ollut oikea 3 pilari katkaistuna ja korissa ei ole ollut tukikehikkoa.
Olethan varmistanut takaoven paikalleen sopivuuden ? mielellään lukon ja tiivisteen kanssa.13.5.2010, 17:12 vastauksena käyttäjälle: kootun huolto-ohjeistuksen tekeminen killa sivuille #157213Juu wiki on mainio paikka. Otampa projektiksi laittaa tuon kaksikurkkuisen tyhjäkäyntisuuttimen putsaamisen ohjeiden teon.
Esimerkillistä työtä tehnee noi volkkaristit jokatapauksessa
Ansiokasta ja hienoa tutkimusta olet todellakin tehnyt. Toki noi termit austeniitti, martensiitti, päästäminen jne ovat luultavasti tuntemattomia suurimmalle osalle tämä foorumin lukijoista 😯 . Tuon sinkityn pultin murtolujuu oli näköjään kokolailla lähellä http://www.pultti.com/murtokuormat.html” onclick=”window.open(this.href);return false; ilmoitettua arvoa.
Malttasitko tehdä vetokokeelt 10.9 ja 12.9 pulteillekkin ? saataisiin sitten niistäkin ihan kokeellista tietoa. Niin ja jos on joutilasta aikaa ja laitteet läytettävissä niin kovuuskoe kaikista testatuista pulteista olisi hyvä lisä 😉Testaamasi pultti oli sähkösinkitty, mutta mitenon kuumasinkityn laita ? Oma veikkaukseni on. että kuumasinkitty on sitkeämpi, mutta inasen pehmeämpi johtuen teräksen “päästymisestä” kuumasinkitys prosessissa.
Vahvin kuusiomutterikantainen pultti joka on normaalisti saatavilla on 10.9. Ei oikein jaksa uskoa, että tehtaalle olisi tilattu erikseen pultteja. Olen aivan varma, että vahvin standardi pultti on otettu käyttöön joka mutterikantaisena on 10.9. 12.9 on vahvin pultti mitä ylipäätään on olemassa tosin sitä ei kovinkaan helposti saa mutterikannalla. Tavan pulttikaupan 8.8 pulteista minua varoiteltiinkin monessa eriyhteydessä.
Tietoa pulteista ja niiden lujuuksista
http://www.pultti.com/murtokuormat.html” onclick=”window.open(this.href);return false;Ei suoranaisesti liity akselien pulttien irroittamiseen, mutta sivuaa aihetta kumminkin. Omassa projektissani nuo pultit olivat niiden harvojen joukossa joit eivät vastustaneet oikeastaan lainkaa. Pultit ovat olleet jossain vaiheessa irti ja edellinen kasaaja oli pistänyt rasvaa reilusti, asia joka helpotti työtäni huomattavasti.
Uudet pultit kävin hakemassa ikh:lta heillä sattui olemaan 12.9 kuusiokolopultteja hyllyssä ja hintakin oli muistaakseni varsin maltillinen. Kiinnityksen yhteydessä tervasin REILUSTI joka ainoan pultin ja mutterin, joka tulee runkoon tai korin ulkopuolelle kiinni. Käytin ihan tavalllista wanhan kansan hautatervaa. Terva on kuulemani mukaan wanha kyläseppien konsti. Ei tosin sovellu paikkoihin jotka kuummenevat, mutta normaali järjestyksessä akselin pulttien osalta ei ole ongelma.
Onnea projektiin
Ompahan kori aikas surkean näköinen, mutta kyllä se siitä kun vaan jaksaa värkätä. Kärsivällisyyttä tosin tarvii jättimäisiä määriä . Ei taida ihan valmistua vapuksi 2010, mutta josko vaikka 2011 vappuna 😀 .
Toivottavasti omasta kovagalleriastani on apua projektiin.
Noista kuvista sen verran, että tuo ylempi linkki ei toimi. Itse ole ollut tyytyväinen picasaan, on helppokäyttöinen ainakin. Toinen hyväpuoli pacasassa on se, että se on varsin ison talon ylläpitämä. Tuosta syystä ei ole kovinkaan todennäköistä, että palvelu vain katoaisi jonain ei niin kauniina päivänä.
Mielestäni ei ole huonoidea laittaa kuvia linkin taakse galleriaan, siis ei kuviksi foorumille. Tämä sen vuoksi, jos kuvia alkaa kertymään niin viesteistä tulee helposti nälkävuoden mittaisia ja kirjoitettu viesti jää helposti jalkoihin. -
JulkaisijaArtikkelit