Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
JIPPII 20.4 kello 11:40 katsastus tehty. Seosta piti säätää hieman laihemmalle (liikaa häkää), muuten katsastus oli läpihuutojuttu.
Vielä viikonloppuna loput listat kiinni ja viimeiset puunaukset. Sitten onkin vuorossa kovaa ajoa :D.
Galleriassa on taas muutama uusi kuva.
Suurkiitos kaikille joilta olen saanut vinkkejä, ohjeita ja apua matkan varrella.
Vappuajelua odotellessa
Jep tänää koetin tuota lukkopesien vaihtoa.
Homma meni juurin niin kuin Manu kertoikin, mutta ongelmitta en sittenkää selvinnyt uudet lukkopesät eivät nimittäin pysyneet kiinni.
Laitoin vanhat takasin ja hyvin toimivat.
Silmääräisesti en huomannut mitää eroa uusien ja vanhojen pesien välillä (tönäriä ei ollu paikalla). jostain syystä en saanut pesiä monesta yrityksestä huolimatta pysymään kiinni. Asensin sitten lopulta vanhat pesät paikoilleen ainakin toistaiseksi. Onko koukaan muu törmännyt vastaavaan ongelmaan ?Tänään tapahtunutta, Menin aamulla tallille ja pistien kompuranpäälle. Titten kuvine kanssa tutkimaan kaasaria ja etsiskelemään tyhjäkäynti suutinta.
Siellähän sen messinkikanta kiilteli heti bensaletkun tuloletkun alapuolella (tällähetkellä ilman putsari eri ole vielä kiinni). Hetken tutksikelun jälkeentotasin, että 8mm lista on oikea työkalu hommaan, niin olikin ja sain suuttimen irti ilman ongelmia. Suurin paperiin ja taskuun odottamaan puhallusta. Ilmapistooli käteen ja pistoolimn pää suuttimen reikään ja reipas puhallus…..!!!!!####. Näppäränä jätkänä olin asemoinut naamani hiukan huonosti. n300 kaasarin yläpuolelle ja katse tiukasti kurkun uumeniin. Sitten unohdinkin hetkeksi kaasarin ja oikeestaan kaiken muunkin kun juoksi pesemään silmiäni. Tili sittne öuhalluksen aiheutama bensasumu suoraansilmille. No onneksi ei käynyut pahemmin silmiä kirveli tovin aikastavalla pasun jälkeenkin.
Mitäpä tästä opimme ?? No ainakin sen, että tota manööveriä tehdessä ei kannata åään olla kaasarin yläpuolella ainakaan jos putsari ei ole kiinni.
Oppiphan tänäänkin taas jotain uutta 😯 .No ku vihdon sain suuttimen takaisin paikoilleen niin ei kun akunnapa kiinni ja starttaus. Käyntiin lähti komeasti ja tyhjäkäyntikin oli kunnossa. Aiemmin esiintynyt savuttaminenkin oli tiessään. Sitten olikin naama leveässä hymyssä taas yksiongelma ratkaistu.
seuraavaksi aloin värkkäilemään uusia lukkopesiä siitä laitan asiaan tuonne tekniikka puolelle
viewtopic.php?f=10&t=5573Sittenolikin vuoraossa kasapäin kaikenlaista pientä värkkäystä. kuten ovipaneelien kiinnitystä, ikkunanpitimien laittaminen jne.
Sitten tulevaisuuteen
jäljellä ennen katsastamista on vielä seuraavat
– Sisäverhoilun asennus [tehty]
– Takapalkin, etukolmion ja kynnysten ruostesuojaus
– ilmanputsarin asennus [tehty]
– Pyörän kulmien säätö [tehty]
– Alustan korkeuden taskastus ja säätö (silmämääräisesti näyttää aika hyvältä) [tehty]
– Johtosarjan viimestely [tehty]
– Lämpöputkien asennnus
– Loppujen läpivientien asennus [tehty]
– Käsijarrun säätö [tehty]
– Akun kiinnikkeen hankinta ja asennus
– Yleistarkastus kaikille pulteille ja muttereille joihin pääsee käsiksi
– Rekisterikilpien asennus
– uudet pyörät alle [tehty]sitten olisikin jo katsastuksen vuoro.
Saas nähdä kunkapaljon vielä jotain pientä ilmenee ja muistuu mieleen ennen kuin homma on valmisNäin olkaa olemaan voiton puolella tämä projekti vielä kun saisi tulevalla viikolla katsastettua niin hyvä olisi.
Noihin loppuhin jo on vinkkejä, ohjeita tai kommentteja. kovin milellläni kuulisin 😀
HOmmat on edennee ihan kivasti. Katsastuksessa tarvittavat jutut on pääosin kasassa.
Tyhjäkäynti on hukassa ja savuttaa aikas tavalla.
Tyhjäkäynnin osalta epäilen tyjäkäyntisuutitinta missä se sitten ikinä onkaan etsiskely on käynnissä (2 kurkkuinen solexi on seosta tuottmassa)
savuttaminen voi olla ja luultavasti onkin kasauksessa käytettyä öljyä (moottoria on käytetty vasta muutama minuutti kasaamisen jälkeen)
Tähän tietoon saan maanataian uudet rekaan laitosta ja asennukseen, sitten olsisikin tarkoitus katsastaa kuljin :D.Josko joltain löytyisi kaksikurkkuisen kuvat siten, että tyhjäkäynti ja seos ruuvien sijainti ilmenisi kuvasti niin olisin kovin iloinen
Peilienkin korjaamine on pikkuhiljaa tulossa ajankohtaiseksi.
Lähestyin tuota korjaussetejä myyvää putiikkia sähköpostitse ja selvisi, he toimittavat kyllä noita settejä muksun on toistaiseksi paypalin kautta.
olisiko asiaa koota kimppatilaus noista ja alkaa organisoimaan hommaa ?
Tarvetta tuollaisille seteille varmasti olisi vaikka kuinka paljon. Niin olisiko parempi hankkia noita vaikkapa killalle jälleen myytäviksi tarvitsijoille tms.itse ostam välittömästi kaksi settiä uusien lasien kera jos vain jostain saan tolkulliseen hintaan.
laitoin kyselyn lasien kanssa, mutta tuota meiliä ei minulla ole tässä ja nyt, mutta laitan saamani vastuksen foorumille pikapuoliin.
Tähän samaan sopinee sauraava kysymys.
Kunka paljon varvan kierros nostaa/laskee alustaa. Tämä siis jos kaikki muu on kunnossa eli jouset ehjänä jne.
Helpottaisi aika tavalla alustan korkeus säätöä (homma joka on vielä tekemättä Vinkkuun) kun ei tarvii arvailla ja kokeilla.Asia tutkittuani ja todettuani, että vipu on täsmälleen sama kuin kutosessa ratkaisemaan ongelman viilapenkin ja rautaputken avulla. Nyt on koeajettu ja kaikki vaihteet löytyy kepistä.
tänään vein vInkun takaisin tallille, saianahan kuljin tarkkailla pitkästä aikaa muutaliikennettä turvallisesti trailerilta ja samalla haistella kirpeää kevättalvista ulkoilmaa 😀 .
hienoisen säätelyn jälkeen kaiken pitäisi olla kunnossa.miten muuen on sellaisen asian kansa, ett kuljin on nyt poistettuna liikenteestä ja katsastus ei ole voimassa. (liikenteestäpoiston aikan ei ole luonnollistikkaan ollut kayttömaksua (vai mikä sen nimi nyt sitten olikaan)) Tällaisessa tilanteessa tarvitseeko minun hommata verolappu ja maksaa se ennen katsastusta ?
vai voinko vain yksinkertaisesti kun se aika tulee varata katsastus ajan ja viedä vinkun leimalle (optimisti 😆 ) ja verottaja muistaa minua myöhemmin ?Kunpa juttu olsisikin noin yksinkertainen. Kun ostin kulkimeni kauppaa tehtäessä soviitte seuraavaa.
– kiinni olevan runpulootan palautan ja saan tilalle levyloodan.
– Pautan kallistuksen vatkaimen
ts minulla ei ole toista loodaa. Ensivaiheessa kokeilen muotiolla sopivan sätkän vivusta.
olen ymmärtänyt, että noi amin loodat ovat aika harvinaisia joten en halua turmella tuota vipuaJuu kyseessä on tosaankin ami8:n loota. Lootassa oli rautalangalla kiinni lappu jossa luki dyane -82 ja mistä ihmeestä nimä olisin voinut tietää amin ja dyanen lootien eroja 😯 aloittelija kun olen. Tapahtuneesta minun ei saamieni tietojen perusteella kannata ollka kovinkaan pahoillani :D. kertokaapa nyt viisaammat, että mitä eroa on sätkän/dyanen loota vs. ami8:n loota ? laitan pari kuvaa lootasta galleriaan,
http://picasaweb.google.fi/jaripitkamaki/Vinkku#5448167303305901170″ onclick=”window.open(this.href);return false;
http://picasaweb.google.fi/jaripitkamaki/Vinkku#5448167305034731394″ onclick=”window.open(this.href);return false;vahvistuksen kaipaisin aisiaan.
nyt pitää laittaa vaan hakuun kansi ja vipu lootaan, noi tällähetkellä paikallaan olevat kannattanee säiöä visusti.
Laatikko ei ole sama kuin oli purkaessa, loota on -82 dyanesta sitrosen euroopasta tuoma levvyjarruloota. Lootalle ei ole tehty muuta kuin vaihdettu öljyt.
Vaihdekeppi menee oudon syvään ja eteenpäin menevät vaihtee löytyy jos vipua nykäisee konehuonen puolelta.
Vaihdetangon mutka ottaa kiinni enne kuin veihde menee päälle, kori on etuakseliin nähden oikeassa kohdassa (ainakin samassa kun oli purkeaessakin)
gallerian viimeisimmissä kuvcissa näkyy kuinka on kasattuMoottori koekäytettiin keskiviikkona. Koekäytössä oli opastajana ja neuvonantajana Tuomaisen Rauno (vielä kerran suurkiitos). Rauno kädestäpitäen näytti kärkien säädon ja ajoituksen tarkastamisen. Sitten vain moottori käyntiin. Hyvin lähti ja käy kuin kello.
Tällä päivämäärällä Vinkku palasi takaisin omalla moottorillaan liikkuvien kulkimen kunniakkaaseen joukkoon ts koeajo tehty. kaikki meni muuten hienosti, mutta pakki kakkonen ja nelonen olivat hukasssa, ykkönen ja kolmonen toimivat. Mahdanko olla kasannut kaiken oikein ? ehdotuksia vianhakuun ?.
Galleriassa on muutama uusi kuva
Taas on hommat edenneet ihan kivasti.
Moottorin on kasattu, enää kärkien ja systytyksen säätö + paikalleen nosto. Niin tietty tarvitaan vähän johtotoitä ja öljyt sisään. Tarkoitus olisi koekäyttää moottori tulevan viikon aikana.
Suurkiitos Hannulle Rautalammelle moottorin kasaamisesta. Seurasin tiivisti viresetä (ja koetin pysyä poissa jaliosta 😀 ) kun Hannu kasasi moottoria.Vielä kerran KIITOS Hannu
Tänään ohitin pari merkkipaalua. Rungon kokoonpano tuli valmiiksi ja nostin maaltun korin rugolle. Toivon mukaan viikonloppuna saan moottorin valmiiksi ja nostetuksi nokalle. Maalaustyö on vielä osin kesken, mutta valmistunee viikonlopun aikana.
Seuraavan hommana on asentaa ratti ja kaivaa jarrut esiin sekä jatkaa kokonpanoa muutenkin sitämukaan kun saan osia maalauksesta.Galleriassa on taas kasa uusia kuvia matkan varrelta, kommentit ja ejatukset edelleen tervetulleita 😀
ps.
Olihan juhlavaa laitaa penkit paikalleen ja istahtaa fiilistelemään, ratin puute ja hallin katto hiukan häiritsi fiilistelyä. Tuskin maltan odotaa koeajoaHommat senkin etenee, Korissa on eka fillerikerros “melkein kaikkialla” päällä. Pahus kun loppui kesken. Lattia jäi ja pätkä kylkeä maalaamatta. Korin osalta hommia jatkaa maalari jonka apupoikana tarpeenmukaan olen. Itse alan kasaamaan runkoa.
Galleriassa on taasen muutama uusikuva.Juu samainan kuva on myös oma suosikkini 😀 .
Kuten kuvista näkyy seurasin kokoprosessin läpi ja kyselin kaikkea mahdollista asiaan liittyvää ja vähän vierestäkin. Pitänee kirjoittaa jossain vaiheessa sinkityksestä 2cv wikiin artikkeli aiheesta. Sinkityksessä ilmeni olevan jonkin verran huomiota vaativa asioita ja olisi varmaaksin hyväksi jakaa saamani tieto siltä varalta, että joku muukin “riehaantuu” kylvettämään kulkimensa rungon 8)
-
JulkaisijaArtikkelit