Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Käy, varauksin. Omiin en mihinkään laita kuin käpäläkytkimen painelaakeria, tähtimallisen painelaakerin jätän laittamatta. Mutta, se varaus, on ollut myös yhteensopivuusongelmia joidenkin valmistajien kohdalla eli sopivuus pitää vielä varmistaa sovittaen…
Kaipa se Mika kohta myy “varmasti sopivan” vaikka sitä ei kysyttäisikään..?
^Eihän Rampella sattunut Lambaada siten että sinne voisi kondenssivettä jäädä, eli “putken puolivälin alapuolelle”? Kosteus anturissa tappaa sen tehokkaasti, noissa omissa sovelluksissa on tullut asennettua ne siten että on joko suoraan ylöspäin tai ainakin melkein, eikä vielä ole tullut kapea- eikä laajakaistaisia antureita rikki saatua…
Laitetaas sit tännekin tämä..:
Meinasi siirtyä mahdollinen talviajelu työlään kautta mahdottomaksi…
Tankattu on viimeksi kesällä. On siis vähän vanhaa kesäspeksin bensaa se vähä mitä muutama litra vielä tankista löytyy. Varmaan vettäkin kondensoitunena seassa. Tähän mennessä tuommosen pensan kanssa nämä romut on lähteneet käyntiin bräkleenillä, sitä siis sumutellen ilmanputsarin sisälle, kuten niin monesti ennenkin, akun ollessa buusterissa lisäks. Hienosti pyörittää, ei vaan lupaile, lisää bräkleeniä putsariin ja syttyyhän se lopulta. Siis kun ampuu takaisin liekkiä, eli sinne ilmanputsariin, jossa sitä bräkleeniä on höyrystymässä…
Ja joo, ampui sitten muovisen putsarin pohjan päreiksi, levittäen sinne kertyneen bräkleenin koneen päälle, ja niinhän siinä sit olikin komiat tulet pannuhuoneessa. Sammutin yläkerrassa, sammutuspeite tallin ovessa, lumentyönnin vieressä eli sillä muutama lapiollinen lunta liekkeihin. Sammuihan se lopulta…
Siitä seuraavaksi sitten sisätilan lämppärillä sulatellen loput lumet pois, ja pelonsekaisin tuntein tarkastelemaan vahingot. Tähän mennessä löytynyt vain räjähtänyt putsari ja palanut suodatinelementti, muuten tuntuisi säilyneen ilman vahinkoja. Ei edes pahviset ilmatöttöröputket syttyneet. Niin, ja lähti käyntiinkin kun kokeilin, ja käy niin hyvin kuin sillä vanhalla pensalla suostuu käymään…
Aina ei näköjään onnistu, käyntiinlaitossa tai edes kulkimen polttamisessa…
Jokunen kuvatus tuli käytyä räpsimässä..:
Siinä “ylitarkastajan kanssa ihmettelyä…
Yllättävän vähän vahinkoja, öljynpaineen ja kierroslukumittarin narut vähän sulaneet, muuten lähinnä nokea joka paikassa. Pieni pala putsarin pohjaakin vielä näkyi jääneen tuen varaan…
Eipä noista taida enää isosti iloa olla. Joka suuntaan halki, kansiosaa epäilin että voisi vielä olla pelastettavissa, vaan näkyy sen kynnet sulaneen hienosti, eli se siitäkin sitten…No, sattuuhan näitä, ja onneksi pienillä vaurioilla. Konekin pörisee edelleen kuten pitää, eli säikähdyksellä selvittiin. Eri asia sitten on se, opittiinko tästäkään yhtään mitään, tuskin..?
Ruiskuja taitaa olla joko viisi tai kuusi tässä maassa, joista kaksi on mun. Siinä mielessä ehkä ekana ei tule mieleen ruiskuttimet, tosin tämän ruiskusta(kin) oli Nyytisissä tarinaa talven 2016-17 aikana…
Joutsaan tulee melko varmasti lähdettyä, jos en Tiinalla niin jollakin kuitenin. Toissakeväänä tämä oli siellä mukana, ilo vain jäi lyhyeksi ropelin rikkoutuessa ekalla kierroksella, onneksi oli trailerikyydillä silloin. Ja sai vähän koetella vetoautonkin käytöstä liukkaan radalla…
Siellä radalla saa hallituissa olosuhteissa tutustua ajopelinsä käytökseen, useampi tunti siellä menee vallan helposti, ja saa makkarat (ja paistajat) savustettua sujuvasti… Mahtaisiko mahdollisesti talviajoreissulaisia kiinnostaa tuommoinen ajoharjoittelu..?
Ei auta minua tuommoinen pumppu, kun kaasaria ei mulla ole ollut ajossa sitten syksyn 2007. Bensapumpun paikka peitetty, korkeapainepumppu tankin lähellä…
Eikä auta muutenkaan jos bensa ei syty. Nykybensa siitä kivaa että kesäbensa ei höyrysty kylmässä, ja talvibensasta höyrystyy lämpöisessä palavaa pois. Antavat jopa kolme kuukautta nykyään kestoikää bensalle, parhaimmillaan, ja laadusta riippuen jopa alle kuukauden…
Kysehän huonossa käyntiinlähdössä ei ollut etteikö bensaa tulisi, vaan että bensasta on haihtunut iso osa palavasta kamasta. Palaa kyllä, kun saa koneeseen lämpöjä, mutta viileänä ei juurikaan. Ei edes peltiastiassa avotulella, hämmästytti kokeillessa, 98E5 joka oli kolme vuotta vanhaa…
Ja hups, taas tuli mainos “huomaamatta” mukaan, pyytämättä ja kysymättä, kuten A. Jäätteenmäen legendaarinen faksi. Asia josta on muita yrittäjiä ja rivikiltalaisiakin aikanaan paheksuttu, mutta yksi firma näemmä on saanut erivapauden tuoda firmaansa esille…
Meinasi siirtyä mahdollinen talviajelu työlään kautta mahdottomaksi…
Tankattu on viimeksi kesällä. On siis vähän vanhaa kesäspeksin bensaa se vähä mitä muutama litra vielä tankista löytyy. Varmaan vettäkin kondensoitunena seassa. Tähän mennessä tuommosen pensan kanssa nämä romut on lähteneet käyntiin bräkleenillä, sitä siis sumutellen ilmanputsarin sisälle, kuten niin monesti ennenkin, akun ollessa buusterissa lisäks. Hienosti pyörittää, ei vaan lupaile, lisää bräkleeniä putsariin ja syttyyhän se lopulta. Siis kun ampuu takaisin liekkiä, eli sinne ilmanputsariin, jossa sitä bräkleeniä on höyrystymässä…
Ja joo, ampui sitten muovisen putsarin pohjan päreiksi, levittäen sinne kertyneen bräkleenin koneen päälle, ja niinhän siinä sit olikin komiat tulet pannuhuoneessa. Sammutin yläkerrassa, sammutuspeite tallin ovessa, lumentyönnin vieressä eli sillä muutama lapiollinen lunta liekkeihin. Sammuihan se lopulta…
Siitä seuraavaksi sitten sisätilan lämppärillä sulatellen loput lumet pois, ja pelonsekaisin tuntein tarkastelemaan vahingot. Tähän mennessä löytynyt vain räjähtänyt putsari ja palanut suodatinelementti, muuten tuntuisi säilyneen ilman vahinkoja. Ei edes pahviset ilmatöttöröputket syttyneet. Niin, ja lähti käyntiinkin kun kokeilin, ja käy niin hyvin kuin sillä vanhalla pensalla suostuu käymään…
Aina ei näköjään onnistu, käyntiinlaitossa tai edes kulkimen polttamisessa…
Mitenkähän nyt pitäisi edetä? Palstalla on ilmoitus että:
Sinulla on 0 uutta yksityisviestiä.
Vaan kun klikkaa kohdasta mistä pitäisi päästä tarkastelemaan viestejä, tulee jo perinteiseksi muodostunut ilmaus “emme voi näyttää etsimääsi sivua”…
Sattuneesta syystä, sähköpostiin ei tule enää ilmoituksia, kun sivusto jostain syystä lähti sille linjalle, että ilmoittaa uusista viesteistä, vaikka oli jo käynyt lukemassa, ja poistamassakin, muutaman minuutin välein. Silloisen ylläpidon mukaan tällaista ei vaan voi tapahtua, eli ongelmaa ei ole, ainoa miten sen sai ratkaistua oli ilmoittamalla näitä ilmoituksia lähettävä spämmilistalle…
Joo, tiedän, vapaaehtoisvoimin ja korvauksetta omalla ajalla. Hyvä että on ylläpito, ilman sitä ei olisi tätäkään…
Kävin kummastelemassa pariakin asiaa..:
Eilen tarttui kyytiin yhden sähkötrukin kaikki sähköosat, poislukien akut. 9kW ajomoottori ja 11kW hydrauliikan moottori, molemmat ohjauksineen. Näistä syntynee vielä jossain vaiheessa jotain kummasteltavaa, ehkä..?
Killan facebook -sivuilla arvuutellaan Turun Mööttibussin -95 kyytiläisiä. Ylemmässä kuvassa on Kettusen veljekset, niiden vasemmalla puolella Vilkin Oski. Siinä alemmassa kuvassa, selkä menosuuntaan olevista henkilöistä; molemmat tiedän ja tunnen, toisen erittäinkin hyvin. Vaan kun ei sinne tunnuksia ole, niin jatkakaa vaan arvuuttelua, saattaa vastaus sinnekin lipsahtaa jotain kautta..?
Kiva kun muistaa vanhoja asioita paremmin kuin uusia. Noiden kuvienottoaikaan tuli myytyä eka Bx pois, ja vaihdossa tuli -56 2CV, se josta Pienempi Olli sittemmin Rodin rakentamaan meni, ja hyvä niin…
Lisäkummastelu, eikö tänne enää tule oikein mitään jutustelua..?
Löytyneet, kiitos osallisille..!
(miksei palstalla ole “esikatselu”-ominaisuutta :/ )
Me ei kuulemma semmoista tarvita, ja jos kaivataan niin me ei vaan osata käyttää palstaa oikein. Sama koskee kuvien linkitystä, me jotka ollaan käytetty siten palstaa, sanotaanko nyt vaikka reippaan vuosikymmenen, niin me vaan on käytetty väärin eikä olla ymmärretty että liitteeksi laittaminen on vain ja ainoastaan oikea tapa. Kysy vaikka palstan ylläpidolta, joka tuskin vastaa kun haluaa eroon toimesta. Se, ettei uusia tekijöitä palstan ylläpitäjiksi ole ryntäämässä, osaltaan varmasti selittyy tavalla miten palsta tämmöiseksi muutettiin, ja valittiin alustaksi täysin palstaksi sopimaton versio, jota ei kukaan muu osaa jatkossa päivittää tai edes ylläpitää. Mikäli olisi tapa palauttaa toimivaksi, tai toimiva takaisin, uskoisin innokkaita löytyvän enemmänkin, nyttemmin tämä kivaksi tietopankiksikin kerrytetty sisältö uhkaa vain kadota kun puuttuu osaaminen muilta kuin tämänhetkiseltä ylläpidolta…
Tuli haalittua talveksi lisää askarreltavaa…
Pitääkö olla huolissaan jos männänkappaleita löytyy pakoputkesta, isoimmat löytyneet peukalonpään kokoisia? Eikä vielä löytynyt pakoventtiilin lautastakaan… Ropinaa kyllä kuuluu öljypohjasta, kun konetta irrotteli, ja käänteli erilaisiin asentoihin osia irrotellessa…
Kaikkea sitä saakin aikaan leimausreissulla, paluumatkalla viimeinen viisi kilometriä hinausauton lavalla. Tämän kesän saldo, kuusi katsastettua, uusin ainoa mitä piti kahdesti käyttää, muita lähinnä kummasteltu ja kehuttu…
Niiettä ens lauantaina? Mistähän sain päähäni että olis ollu sunnuntaina? Sopisi omaan ohjelmaanikin paljon helpommin lauantai…
No, katsotaan saako järjesteltyä, vai tuleeko lähdettyä parin apurin kanssa reissuun..?
Jotain jännää voisi Rättäriinkin napata mukaan, jos keksii mitä olisi ylimääräisenä, Xm:n aluvannesarjoja olisi pari-kolme joutilasta etsimässä uutta kotia…
Kiihdytyspumppu. Ei ruikkaa bensaa. Helppo tarkistaa, ottaa kaasarin ja ilmanputsarin välisen kumitöttörön pois, ja katsoo kurkkuun kaasuvipua liikutellessa, lentääkö (eli todennäköisesti ei) bensa kiihdytyspumpun putkesta…
Pahimpaan hätään voi samalla hetkellä kun kaasua painaa, nykäistä hetkeksi ryypystä niin kone saa rikkaampaa seosta, ennenkuin löytää korjausosat pumpulle…
Just saattelin takaisin matkaan hupsunvärisen Pakun, onko tuo turkoosi vai mikä. Mikkeliin mänijöitä, Orismalasta tulossa, sähkönpuutostautia poti. Tovi meni vikapaikkaa metsästäessä, diagnoosiksi löytyi ankkurin käämin katkeama. Tallista löytyi samanlainen laturi, hiilistä vajaa, niin vaihdettiin vikaantuneesta uudet hiilet tilalle menneeseen, ja niin lähti taas latausjännite nousemaan…
Aika yllättäen, meni enemmän aikaa turinointiin kuin vianhakuun ja korjaamiseen. Vaan mikäs siinä hyvässä eeurassa, äkkiä aika menee jutustellessa…
Kertyykö matkamittariin kaikki ajetut kilometrit? Jos ei, niin silloin napsuminen tulee matkamittarin mekanismista, -ei ihan tuntematon oire…
-
JulkaisijaArtikkelit