Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Ei tarvinnu parturia kiusata tuota käyntiä varten, eri asia olis ollu jos olisin tuntenu olleni väärässä… Nyt käytiin erittäin rakentavaa kekustelua tapahtuneesta, liikennesännöistä, yleisestä välinpitämättömyydestä liikenteessä(myös poliisin ajokäytöstä kommentoitiin), mikroautoilusta, harrasteautoilusta yleensä(vannoutunut Renault-harrastajapoliisi)… Kommenttina lopuksi oli että “taidanpa suositella vastapuolelle sakkorangaistusta…”, olis vaatinu siis sakkoa sille vaikka itse en olisi! Uskottavuusongelmaa ei ilmeisesti syntynyt keskustelun aikana…
Sinänsä hassua, eilen iltapäivällä meinasi osua vastaavalla tavalla samassa ympyrässä, siinä oliskin ollu selittämistä että vielä on viikko sitten tapahtuneen poliisitutkinta kesken, sama paikka, sama ajoneuvo, vastaava onnettomuus… onneksi tuli ajoissa varauduttua, oli enemmän etäisyyttä, ehti väistämään… saas näkee mitä vielä saa aikaan ennen talvisäilöön siirtoa, nyt kun on tuota luntakin tien pinnassa lisäapuna!
No onhan siinä Dollyssä aika hyvin sävyt kohdallaan, ei huono ollenkaan… Tosin taidan itse pitäytyä tuossa käyttämässäni puna-valkoyhdistelmässä, parhaiten se toimii silloin kun siinä on mustat vanteet alla. Joskus olen miettinyt että kapea musta raita siinä valkoisen ja punaisen välillä olevassa tasaisessa kohdassa voisi kivasti piristää..?
Nyt se on sit korjattu, kuva “ehjätystä” laitteesta lisättynä patongin puolelle… Nyt alkaa jo olla parempi mieli tapahtuneesta..!
Ei noissa “oikeissa” nopeuksissa saa mitään isompaa vahinkoa aikaan, ehkä sekin kertoo jotain tilannenopeudesta..?
Möötti kutsuu… siellähän tuotakin tapausta voidaan lisää ihmetellä!
Niin, pannuhuoneesta löytyy vain se mainitsemasi 9hp, ja nekin SAE normin mukaisia. Mutta koulussa laskettiin joku talvi sitten, esimerkkinä yllättäen 600kg kuljin+kuski+tavaraa=700kg, nopeus 100km/h, alla kuiva asvaltti kitkakertoimella 0,8… Jarruissa syntyi tällöin lämmöksi muuttuvaa hukkatehoa yhteensä liki 2000hp… Eli siitä kun hakee etupyöriin kohdistuvan, 70%, ja jakaa sen kahtia, niin yhteen vetoakseliin kohdistuu 700hp! En menisi hitsaamaan, ei myöskään katsastussetä anna tuolle lupaa…
Takaluukku on repäisty Tinskusta, sovellus on ihan omavalmiste, katkaistu ikkunan alapuolelta ja hitsattu vahvistusten kanssa sopivaan kulmaan. Takalaita on saranoitu alaosastaan, koko systeemissä on sen verran tukeva neliöputkikehikko, että luukun aukiollessa reunalla voi hyvin istua pari ihmistä! Luukun lukitukseen on sovellettu Rittalin sähkökaapin salpasysteemiä, joka lukitsee luukun sen reunoista. Tällöin luukku pysyy tukevasti kiinni vaikkei takalaitaa olisikaan paikallaan. Ideaa saa vapaasti kopioida… Tuo luukku on osoittautunu varsin toimivaksi, onhan se ollut paikallaan jo vuodesta 95 lähtien…
Vakuutustarkastussetä oli ihan kiva, korvaussummaksi tuli toivottu 500€. Eli kohtuu halvalla siitä selviää, eilen tuli jo maalattua uusi käytetty osa lähes oikeaan väriin, jota sattui löytymään hyllystä. Osat niin sanottuja takapihan parempia… Kuljin on varmaan korjattu jo huomiseen mennessä!!!
Duoda… vetoakselin hitsaaminen..? Menee varsin pahasti laittoman puolelle, mitään jarruihin liittyvää ei oikein saisi hitsailla, ainakaan Suomen tieliikennelain mukaan. Sätkässähän jarrut sijaitsevat siten, että kaikki jarruvoima välittyy vetoakselin kautta…
Isoo-Jukalla ainakin Poho-Jammaassa oli myynnissä alkuperäisiä AK-350/AMI6 vetareita, niillä ongelmaa voisi yrittää siirtää?
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/pieniosuma.msnw?action=ShowPhoto&PhotoID=5134
Poliisi oli kiva kuulemistilaisuudessa, ollaan heidän kanssa samaa mieltä syyllisyydestä… Taitaa tulla vastapuolelle kalliiksi…
Kysäisepäs Isomäen Jukalta 040-7200211, ja toinen vahva ehdokas on Kontion Pertti 040-5050075
Jo vain. Huomenna pitäis näytää kuljinta vakuutustarkastajalle, on tuoreita kuvia mukana, samalta päivältä, muutaman vuoden takaiselta rungonvaihtoremontilta, hieman vanhemmalta koriremontilta yms yms. Lisäksi löytyi kataloogi mistä löytyy tämän hetkiset hinnat (Ranskassa) tarvittaville osille. Eilen Mörkön kanssa laskiessa tarvittavat osat TPV:n hinnaston mukaan reilun 500€+maalaus+asennus… Katsellaan mitä setä huomenna sanoo!
Tänään olis puolen päivän aikaan keskustelua poliisin kanssa tapahtuneesta, saas näkee mitä siellä saa aikaan, pitäisköhän käydä parturissa niin olis ehkä parempi uskottavuus..? Pitkä musta nahkatakki, pitkätukka yms ei herätä uskottavuutta liikaa, luulisin…
Onneksi tuota takapihan varastoa penkoessa löytyi tarvittavia palikoita, liki oikeaa väriäkin pitäisi tallista löytyä. Mutta kun tuota muutakin askaretta tuntuisi löytyvän ilman tuotakin. Mutta ehkä tämä vielä iloksi muuttuu?
Jasu
Joo, niskatuet asennettiin heti pihassa. Takapenkillä kun oli ihmisiä istuskelemassa… Mitähän niistä pennosista tuli..? Kauppaan niitä tuli kuskattua, olisko ollu hieman vajaa pari kymppiä…
Joo, mut näissä vaihteistoissa on oleellisesti erilaiset välitykset, mutta täysin epäedulliseen suuntaan nopeampaa ajatellen. GTi:n kone kiertää satasen vauhdissa karvan alle 3000RPM ja TD:ssä 2400RPM!!! Näin ollen jos noissa olisi sama väitys, niin TD kiihtyisi vielä nopeammin, mut huippunopeus tulisi huomattavasti aiemmin vastaan kierrostenrajoittajan astuessa kuvaan mukaan.
Niin, on se TD nopea kiihtymään tuollaisella GTi:n laatikolla, alkuun siinä oli sellainen, mutta sit onneksi löytyi tuo harvempivälitteinen laatikko tilalle. Ja vieläpä palaneesta Xantiasta. Koko konetila oli varsin pahasti palanut, mutta laatikosta ei ollut mennyt mitään rikki!!!
Tuo mittaustulos kuulostaa varsin toimivalta, jännite saattaa olla korkeampi, mikäli ladattava akku ei ollut kovin täysi. Mutta tuo onnistumisen riemu, eikö olekin sanoinkuvaamattoman mukava tunne?
Tästähän vois vielä näköjään jatkaa ja pitkään! Syy miksi minä myin jonkun muun autoa, oli puhtaasti se, että auton omistajana oli 52 vuotias “vanhapiika”, joka ei autoista ymmärrä muuta kuin sen että niitä pitää tankata. Itse tunsin auton historian paremmin kuin hän. Olin mm. 12 vuotta sitten kyseisen auton hankinnassa osallisena, ostajan pelkästään rahoittaessa toimintaa. Ja olipahan pitkän sairasloman uhrilla jotain tekemistä. Ja eikös auto oikeastaan ollut juridisesti minun kun minulla oli kyseisen auton luovutusasiapaperit asiallisesti allekirjoitettuna hallinnassani? Ajattelin vain kertoa sen avoimesti ettei turhaan ihmetellä siitä mahdollisesti kysellessä että miksi “oikea” omistaja ei sitä ole myymässä.
Hinnasta voisin taas kerran sanoa että ei se ole hullu joka pyytää vaan se joka maksaa. Tässäkin tapauksessa en periaatteessa olisi ollut valmis maksamaan yhtään enempää kuin veera1-2 olisi tarjonnut. Mutta jotkut ei välttämättä tarvitse tuon kummoisempaa kauppakassia, vallankaan kun se ei maksanut juuri enempää kuin katsastus, uudet talvirenkaat ja uusi tuulilasi yhteensä! Ei siinä paljoa enää autolle hintaa jää jos sen noin ajattelee.
Sitten tuo hinnan arviointi, jota em. nimimerkki harrasti. Taitaisi arvon herralla olla hyvä tulevaisuus myös vakuutusyhtiön lääkärinä, kun pystyy arvioimaan kohteen kunnon siitä mitään selvä ottamatta ja kohdetta näkemättä! Ja olihan siinä ilmoitettu pyyntihinnat/tarjous!!! Eikä se myyntihinta tuosta pyynnistä kauaksi pudonnut, itse asiassa jäi jopa hyvin lähelle.
Ja sitten viimeiseksi pyydän jo etukäteen anteeksi, mikäli tämä kirjoitus kovasti kolahti kohdalleen. Viimeksi olen eilen tapellut vakuutusyhtiön kanssa että kuka maksaa niskani kuntoon laittamisen vaikka tapaturmavakuutukseni pitäisi se korvata. Alkaa vaikuttaa siltä että on heille edullisempaa laittaa minut sairaseläkkeelle kuin kuntouttaa ajoissa takaisin työkykyiseksi… Tunti sitten saatu “tuomio” fysioterapeutilta oli että 2-3 nikamaa on kiinni toisissaan eikä liiku sekä yksi nikama on pahasti poistunut paikaltaan… Tuntuu alkavan ahdistaa tämä tilanne, josta syystä en osaa olla nyt tartumatta tähänkään tarinanpätkään-kun nyt on ns. hermo kireellä tilanne ja käsiteltävä aihe koskettaa minua varsin läheisesti!!!
Jasu
Kiitos Räppänä, korostit juuri niitä asioita mitä itse keskustelussa ajoin takaa! Tiesinhän etten ole ajatuksieni kanssa yksin…
-
JulkaisijaArtikkelit