Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Miksi pitäisi olla erillinen myyntiosio, kun tämänkin näyttäisi toimivan varsin hyvin? Ja nythän tämä vastaa hyvin Killan toimintaperiaatteita “Kiltatoverin etu ennen omaa etua”. Mieluummin myisin itselleni tarpeettoman tavaran kiltalaiselle, mikäli sillä saan autettua kiltalaisen tarvetta.
Herra Nameone: Ainahan sitä voi perustaa mieleisensä sivuston, ja olihan tämänkin sivuston ylläpitäjän paikka auki… siihen tarttumalla olisit voinut poistaa nämä mieltäsi vaivaavat “epäkohdat”?
@niko wrote:
@nameone wrote:
Periaatteessa tämä koko viestiketju alkuperäistä kirjoitusta lukuunottamatta kuuluisi poistettaviin ;).
Joo, niinhän se taitaa olla 🙂
Tuohan alkaa osoittamaan että alkuperäiset kommentit olisi ilmeisesti niiden laatijoidenkin mielestä olleet tarpeettomia? Jos sieltä kerran jotain pitää poistaa niin miksi ei sitten alkuperäistä myynti-ilmoitusta kun kerran tavara on kaupaksi mennyt?
Sitten vielä tästä täällä myytävästä tavarasta. Nopea selaus kertoi siellä olleen myynnissä monenlaisia “talviautoja”, miksi niistä ei aiemmin ole tullut tällaista napinaa? Näin kiltalaisen kannalta katsottuna AX, BX kuin joku nissanikin on kovakatto siinä missä nuo muutkin ei-2cv sitikat. Kovakatto on aina kovakatto merkistä riippumatta! Ja löytyi sieltä ei-2cv:n talvirenkaita, opetuspoljinta, yms…
Tuo Nikon kommentti ryhmän aiheesta “Myy täällä itsellesi tarpeettomat tavarat” pitäisi myös puoltaa nissanin täällä myyntiä? Tarpeetonhan tuo oli, minulle, sen omistajalle, ilmeisesti kaikille täällä, mutta silti se tultiin ilolla pihasta hakemaan ja kovasti vieläpä kehuttiinkin sitä. Ostaja oli tyytyväinen, laite täyttää juuri sen tarpeen mitä varten sen aikoi hankkia eli kauppakassi ja lyhyen työmatkan kulkupeli. Vielä seuraavana päivänäkin laittoi viestiä että kiva kun löysi näin hyvän auton itselleen.
Ja vielä tuosta Wilsonin kommentista, siinä ollaan hyvin samoilla linjoilla kuin mitä itse olen tarkoittanut näillä kirjoituksillani. Ehkä tämä viestiketjun sisältö saattaa jopa selvittää tämän sivuston “sääntöjä”. Mielenkiinnolla jään odottamaan seuraavaa myynti-ilmoitusta jostain ei-2cv:n osasta…
Jasu
Jos hänellä on polttava tarve, niin myy hänelle vaan. Tietysti jos on varaa viivyttää kuppikseen, niin siellä voitaisiin hieroa kaupantynkää..?
Jess!!! Tää keskustelu lähti käyntiin just niin kuin pitikin! Muutamia kommentteja:
-Muistaakseni kuplan männät eivät ole sätkän osia (nameone)
-Tietääkseni vanhat talon ikkunat pokineen eivät myöskään ole sätkään kuuluvia osia (veera1-2)Onhan täällä aina kaikenlaista muutakin tarjolla, Fordin avolavasta lähtien. Se laite mitä kauppasin, oli nissaniksi ihan kelpo peli. Itse onneksi ei tarvinnu ajaa sillä kuin pakolliset näyttöreissut. Mielestäni laitoin aloitusviestiinkin maininnat syistä miksi ko. laite tuli tännekin laitettua. Ja kaikilla ei ole mahdollisuutta/halua ostaa uudehkoa, esim berlingoa, talviautoksi, joten tuo olisi voinut täyttää jonkun mahdollisen pikkukirnun tarpeen.
Käsittääkseni nameonen tehtävä ei ole täällä kertoa sivuston sääntöjä, ja mitä noihin viestiisi liittämiin sääntöihin on katsomista, niin niissähän nimenomaan kielletään mm. provosointi verbaaliseen riitelyyn… Ja tuota haukkumista myytävän tuotteen kohdalla veera1-2:den kohdalla, kyseessä ei ollut ainakaan suomen tieliikennelain mukaan mikään romu vaan ilman mainintoja vioista tieliikenteeseen katsastettu kuljin.
Hieman pitää vielä provosoida, kun sille linjalle on lähdetty. Taitaa em. herroilla tämä 2cv-harrastus liittyä mitä suurimmassa määrin tämän palstan selailuun ja sinne kirjoitteluun. Ei ole herroja juurikaan kesän tapahtumissa näkynyt, varsin ahkeraan kun on tullut itse niissä kierrettyä…
Meni onneks kaupaks ilman ***tuilua. Ajattelin vain käyttääkin tätäkin foorumia jos vaikka jollain tarvetta olisi!!! Ihan vaan vaikka sätkää säästäen… Vai onko se mielestänne niin paha ajatus tarjota jollekin tositarvitsijalle halpaa vaihtoehtoa sätkän talvikäytölle?
Täytyypä siis jatkossa muistaa mainita kaikesta mahdollisesta “tänne kuulumattomasta” myytävästä tavarasta, eritoten herrat Kärkäs ja Waloranta!!! (Ja tiedän että edellisestä lauseesta tulee varmasti jatketta viestiketjuun!!!)
Hyvää syksyä kaikille! Jasu
Nuo H4 -lisukevalot saattais kiinnostaa. Tuo ne näytille Kuppikseen viikon päästä niin hierotaan kauppaa…
Olet kuitenkin vielä ilmeisesti hengissä siellä? Mitenkäs paljon niitä kulkimia sillä maailman suunnalla on näkyny? Ami Supereita? Varsinkin edulliset, koriltaan kovin välttävät(lue lommoiset) saattais kiinnostaa…
Hyvää jatkoa sinne “etelän lämpöön”, täällä alkaa pikkuhiljaa se paleltumisjakso
Terveisin Jasu
Joo, menihän se. Niska entistä kipeämpänä, tiistaina sain lisää kivoja vielä vahvempia särkylääkkeitä… Tulihan siellä viikonlopun aikana tutustuttua Turengin ambulanssikyytiin ja Hämeenlinnan keskussairaalaan, veti niskan “hieman” kipeäks…Nyt alkaa olo jo selviämään niistä aineista mitä sain viikonlpoun aikana!
Mutta muuten sielä oli varsin mukavaa, paljon ystäviä paikalla, hienoja kisoja(joihin sattuneesta syystä en osallistunut). Seuraavaksi olisi tarkoitus mennä Poho-Jammaaseen, mikäli kyydin sinne saan. Nyt on aika vahva ajokielto voimassa, korkeintaan muutama kilometri kerrallaan, automaatilla, ja ennen kaikkea jos olo antaa myöten! Mitä siis tästä opime? Ajakaa varoen mikroautolla, varsinkin jos leikitte Mörkö-Ollin kanssa…
Luulisi tuolla hinnalla jollekin kelpaavan? Se mitä kulkimesta tiedän, niin se on erittäin hyväkuntoinen kuljin. Valmis toimiva laite loppukesän, ja tulevienkin kesien, rientoihin!!!
Aiemmin on jo ollut keskustelua aiheesta, lähes mikä tahansa mittari on muutettavissa toimimaan 2-syl laitteissa.
Nopeasti selaten löytyi täältäkin osiosta kakkossivulta keskustelu nimellä”Mittari!!!”, johon mustahattuinen mies Raahesta oli kommentoinut varsin selkeästi miten tuo muutos tehdään. Tietysti jos et itse halua tuotat tehdä, niin voin kyllä sen sinulle joskus rakentaa. Toimitat vain mittarin minulle johon muutos pitää tehdä, niin eiköhän tuo onnistu!
Osat on peräisin Lada Samarasta vm. -95. Sinänsä vitsikästä oli, että kun jakajan purettuani tarkastelin osia, niin kaikissa luki jossain kohta että “made in america”… Se niistä ryssän osista! Kaikki liittimet ym. sopii täysin Boschin tekemiin .
Missä on tullut vastaan sellainen ohjausbolsi joka säätää ennakkoa elektroonisesti? Näissä mitä mulle on vastaan tullut, on ollut ihan tavallinen mekaaninen ja alipaineella toimiva ennakonsäätö. Se sähkömokkula joka ohjailee kipinän syntymistä on käytännössä pelkästään ilmaisimena sekä pulssin vahvistimena.
Saahan sen induktio -periaatteellakin toimivan varmasti sopimaan sätkään, on vain jonkun verran helpompi tuo Hall-anturilla toteutettu. Induktiovehkeissä osien väliset etäisyydet ovat kovin kriititisiä verrattuna Hall-vermeisiin. Kun sitä sorvia ei ole, niin…
Projekti tosin seisahtui hetkeksi, kuten lähes kaikki muukin sätkään liittyvä. Tapahtumissa yritän kyllä käydä, mikäli kunto sen sallii. Ei meinaa kestää istua edes sätkän kyydissä, ajamisenhan tohtorisedät jo kielsi joksikin aikaa… Niska on siis ilmeisen vaurioitunut! Koukeroreissukin potki joitakin päiviä reissun jälkeen ja pahasti. Toipuminen vei muutaman päivää… Ja tännen palstalle kirjoittelukin saattaa olla hieman normaalia vähäisempää, jo pelkkä koneen ääressä istuskelu tekee sen verran kipeää, ettei aina viitsi itseään kiusata…
Ette muuten arvaa miten kipeää teki soittaa vakuutusyhtiöön ja ilmoittaa Dyane seisontaan? Kun ei kestä ajaa sillä, automaatilla hoituu kauppa- ym. reissut paremmin/helpommin… Ahdistaa… 🙁
Kuvia, kuvia, kuvia… Olisi tulossa kaikkea jännää, mikä voisi kiltakansaa helpottaa… mitähän tekis, ku ei ole omia kotisivuja mihin niitä laittaa???
Taitaa jäädä multa tuo 123 ostamatta, kysely on valmistajalla ollut jo toista viikkoa ja lupasivat vastata parin päivän sisään. Teen itse. Kävin purkaamolla. Hall-anturiin perustuva järjestelmä tarttui haaviin. Heti purkamaan jakajaa kunhan nelkun museointi antaa hetken myöten. Ehkä jo Koukeroihin kuvien kanssa. Ja tänne kun kuvia saisi nin vois yllyttää hulluja tekemään saman perässä. Ei ollut ollenkaan paha rasti rakentaa ko. tsydeemiä neuvostovalmisteiseen -50 lukuiseen moottoripyörään…
Kytkinakselin päässä oleva laakeri saattaa olla erikokoinen Visassa ja Geesussa, sätkän kytkinakselin laakerointi on vastaava kampiakselin päähän vanhuksia ilman keskipakokytkintä lukuunottamatta. Visan koneessa on hieman isompi vauhtipyörä kuin sätkässä(joitakin millejä), eli pitäisi sopia.
Hieno kuva, kyllä se osoite näköjään vielä toimii. Ja se kommentti siinä kuvan alareunassa… Luukkuun voi laittaa myös kuvia liitteenä, kunhan ovat pieniä, joitakin kymmeniä kiloja tai jotain…
Osatuonti Felkellä oli ainakin joku aika sitten vielä sellainen Visan laatikko, halvalla. Kannattaa kysyä sieltä, sekä tietenkin tämänkin forumin muilta harrastajilta. Ilmoitan myös mikäli minulle tulee sellainen vastaan!
Kyllä sattuu olemaan kaksipyttyiselle skaalattu Yazakin 52mm halkaisijainen mittari, ja vieläpä jouten. Hieman on vuodet jättäneet jälkiään maalattuihin peltiosiin, mutta muuten on ihan ok. 80mm Yazaki saattaa joutaa myöhemmin, kunhan oma mittaritaulu taas muutta muotoaan…
Em. mittareissa on näyttöä “vain” 8000 rpm asti, mahdollisuus on myös järjestää isommalla, 14000 rpm asteikolla, varustettu mittari, kokoluokkaa 5″. Tämä projekti on tosin kesken, mutta kyllä se siitä etenee. Se mittari on VDO:n valmistetta ja peräisin niinkin yleisestä automallista kuin volkkarin K-70…
-
JulkaisijaArtikkelit