Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Hanki 2-cyl Visan laatikosta kytkinakseli ja kytkinkoppa, ovat huomattavasti lyhempiä, ja halpoja kun niitä ei kukaan tarvitse. Jarrulevyjä varten pitää tosin tehdä aukot, mutta muuten homma on verrattavissa muikun tuulastukseen…
Kyllä kisa oli mitä mainioin, tapahtuman järjestänyttä jaosta pitää kyllä kiittää omista järjestelyistään. Se, mitä tapahtui alueen omistajan kanssa ei mitenkään vaikuta, ainakaan minun kohdallani, tapahtuman antiin 2CV:n taholta. Kyllä tästä vielä selvitään, paljon on tullut ajateltua illan tapahtumia.
T: Jasu
Tulihan niitä kuulia viskottua rapiat kahdeksan tuntia eikä sit enää ollu virtaa asennuksille… No, mitataan pulssin muotoja joku toinen kerta?
Tuossa tulee numero: 040-5015059
Bilteman mittarit, on kokeiltu, eikä niin hyvällä menestyksellä.
-volttimittari näytti heti uutena pari volttia pieleen, uudelleen säätäminen kyllä onnistui
-ampeerimittarissa luvataan kauniisti asteikkoa 60A:iin asti. Kolme mittaria sulanut sisältä, takuuseen vaihdettu, mutta en enää jaksa vaan palasin vanhaan kunnon Yazakiin… Kaikki mittarit “poltettu” 30 ampeerin laturilla, eli en tiedä mitä muuta olisi palanut jos laturi olisi jaksanut syöttää enemmän.
-öljynlämpömittari näyttää oikein, mittari toimii loistavasti mutta anturi alkoi vuotamaan sähköliittimensä juuresta. Uus mittari antureineen takuuseen, mutta nykyinenkin vuotaa jo hieman.
-öljynpainemittarinkin ongelmat liittyy anturiin, päästää öljyt ulos. Mittari kyllä näyttää oikein ja on luettavuudeltaan aivan hyvä, mutta tuo vuoto-ongelma poisti mittarin käytöstä…Halpojahan nuo on, mutta halpaan hintaan ei valitettavasti tule mukaan laatua. Eikä se paljoa mieltä lämmitä että takuuseen saa uusia, kun itse kuitenkin ne joutuu vaihtamaan. Ja silloin kun ampeerimittari aloittaa vikaantumisensa, niin ensin vähenee latausteho kun mittari hävittää osan lataustehosta lämpönä ilmaan. On varsin vitsikästä ajaa esim Turusta Jykylään kun ampeerimittari sallii vajaan 10 ampeerin latausvirran, eivoi käyttää bensalämmitintä, lisävaloja, alkuperäistenkin kanssa on vähän niin ja näin… En siis suosittele!
Kai siellä nyt jollain sellainen ihmesytkälaatikko on, ainaskin siinä toivossa meinasin ottaa mittalaitteita mukaan… yleismittaria, oskilloskooppia… mitä nyt mieleen juolahtaa ja kyytiin mahtuu…
Jo vain, luettua tuli. Kiitos nyt tässä vaiheessa! Ja oikeassa olet sen kesällä töissäolon suhteen. Eiköhän tuo yhteiskunta pidä kesän ajan sen verran omistaan huolta, että harrastamaan pääsee…
Yritetään vahvasti Saaramaata, pitää yrittää rakentaa kiireet pois edestä!
Aloitan vaikka heti, mikäli pohjakassaa tulee siten, että saan oman pihan riittävällä hallitilalla haltuuni… Vitsi, vitsi…
Kuten aiemmin mainitsin, vielä ei kohdallani ole mahdollisuutta aloittaa ko. tehtävää, vaikka mieli kuinka tekisi. Ensin pitäisi saada tilaa käyttöön, nyt jo on hieman ongelmia tilan/tavaramäärän kanssa. Onneksi ystäväni ymmärtää asian ja olen saanut säilyttää isoa osaa omaisuudestani hänen takapihallaan/tallissaan. Myös ISO kiitos hänen vaimolle samasta syystä… Ei ole helppoa asua kerrostalossa. Mutta eiköhän tilanne vielä jossain vaiheessa korjaannu!
Toisaalta tilanne saattaa helpottua muutenkin lähiaikoina, ystäväni nelkun museointiprojektin myötä. Ja jos vaikka töitä sais, omasta kaupungista mieluusti. Miten on Citroman? Onko asiaa viety eteenpäin teidän työmaalla?
Laitoin kuvia sähköpostiisi, toivottavasti tuli perille eikä hukkunut bittien taivaaseen…
Jasu
Jos minä sinne vaan lähden, niin taidan ottaa skoopin mukaan. Pittää siis yrittää saapuilla…
Nyt joku jolla on 123-ignition paikallaan mittaamaan oskilloskoopilla puolan ohjauspulssin muotoja!!! Ei meilläpäin vielä kenelläkään tuollaista ole, enkä ole ehtinyt vielä Turkulaisia tuttavianikaan kiusaamaan asialla. Tai sitten teen jotain muuta korvaavaa…
Tuli meinaan eilisiltana rakennettua kaverille venäläiseen K-750 prätkään kärjetön sytkä, Boschin jakajasta. Oli kyllä hieman liian helppoa, jos tota puhutaan. Ilmajäähdytteinen bokseritwini siinäkin moottorina. Kiva tehdä prototyyppikokeiluja kaverin pyörään…
Itselläni on Tiinassa flippikeulan “esiaste”, eli tukeva varapyöräteline pitämässä koko systeemiä kasassa. Kun ottaa sen puolan telineen pultit. lokasuojien takakiinnityspultit ja piuhta pois, niin koko paketin voi nostaa sellaisenaan pois. Tietenkin konepelti pois ekaks… Tällaiseksi oma laitteeni on vuosien aikana rakentunut, vielä kun keksisi paremman/helpomman takakiinnityksen, niin flippi olisi aika valmis…
@nameone wrote:
Tarkoitat siis että lasten liike-energia on n. 85440 kgm/s2?, aikuisen kolme kertaa se. Äkkipysäystä kun ei ole olemassakaan, otit voiman ilmeisesti taulukosta, vai millä hidastuvuudella laskit?
Olet aivan oikeassa sen äkkipysäyksen suhteen, varsinkin sätkällä liikkuessa, ellei sitten osu isompaan moottoripyörään(Goldwing tms)… Ns. auton kanssa kolaroitaessa em. voimat ovat kyllä paljon suurempia vauhdin muuttuessa päinvastaiseen suuntaan, vrt. sätkä n.600kg/Volvo n. 1400kg. Kyllä se Volvo edelleen suunnan näyttää, sätkä korkeintaan hieman hidastaa etenemistä.
Onkohan kukaan keksinyt ratkaisua tuohon 2cvjimmin esittämään ongelmaan? Sätkän yläpalkki ei taida olla ollenkaan niitä tukevimpia.
Jasu
Räppänän ajatus kuulostaa hienolta, jonkun vain pitäisi alkaa siihen. Tietysti voisin alustavasti lupautua, kunhan vain lopetan tämän köyhtymisen ja saan hankittua sen oman pihan mitä täyttää. Mielellään isohkon hallinkin, niin ei tarvitse kaikkea ulkosalla säilytellä.
Lasikuituosille voisi olla hetkeksi kysyntää, lokasuojia voisi mennä enintään ehkä 20-30 paria(inhorealismia…), jokunen flippikeulakin saattais olla haluttujen osien joukossa. Kuulemma sellaiselle olisi muottikin tiedossa, mutta sälli ei vain suostu sitä myymään. Sellainen, minkä alle mahtuu Superin tekniikka, eli hieman jatkettu malli.
Nameone: Miten niin “lapset on kevyitä”? Ottaen äkkipysäys 80 km/h nopeudesta, aikuinen(80 kg) ihminen painaa tällöin reilut 3000 kg!!! Oletetaan että tenava on noin kolmannes tästä, niin painoa kevyelle lapselle tulee vaatimaton 1000 kg. Takaluukun listan kiinnitysmutterit taisivat olla jotain M5 pultteja, epäilen ettei kestä tuollaisia kuormia?
Onhan nuo lapset kiva sitoa penkkeihin kiinni jo senkin takia, ettei se 1000kg tule niskaan, mikäli ei niistä muuten välitä. Lisäksi ovat paremmin “hallinnassa” eivätkä häiritse esim. kuljettajan toimia.
Äiteeni töissä, Invalidiliiton palvelutalo, on pari kaveria asumassa, kun auton takapenkillä oli kolarin sattuessa asiakirjasalkku. Tämä sitten tuli penkin läpi ja aiheutti sellaisen elämää hankaloittavan asian kuin neliraajahalvaus…
Kirjoitukseni tarkoituksena EI ole tarkoituksena **ttuilla nameonelle, tarkoitus on herättää ihmiset ajattelemaan kuorman asiallista kiinnitystä! Siinä voi sattua mikäli säästää väärässä paikassa!
-
JulkaisijaArtikkelit