Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 2,806 - 2,820 (kaikkiaan 2,891)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Lapset tahtoo kyytiin… #131060

    Nameone: Miten niin “lapset on kevyitä”? Ottaen äkkipysäys 80 km/h nopeudesta, aikuinen(80 kg) ihminen painaa tällöin reilut 3000 kg!!! Oletetaan että tenava on noin kolmannes tästä, niin painoa kevyelle lapselle tulee vaatimaton 1000 kg. Takaluukun listan kiinnitysmutterit taisivat olla jotain M5 pultteja, epäilen ettei kestä tuollaisia kuormia?

    Onhan nuo lapset kiva sitoa penkkeihin kiinni jo senkin takia, ettei se 1000kg tule niskaan, mikäli ei niistä muuten välitä. Lisäksi ovat paremmin “hallinnassa” eivätkä häiritse esim. kuljettajan toimia.

    Äiteeni töissä, Invalidiliiton palvelutalo, on pari kaveria asumassa, kun auton takapenkillä oli kolarin sattuessa asiakirjasalkku. Tämä sitten tuli penkin läpi ja aiheutti sellaisen elämää hankaloittavan asian kuin neliraajahalvaus…

    Kirjoitukseni tarkoituksena EI ole tarkoituksena **ttuilla nameonelle, tarkoitus on herättää ihmiset ajattelemaan kuorman asiallista kiinnitystä! Siinä voi sattua mikäli säästää väärässä paikassa!

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131264

    Visa-Mies: Osui ja upposi!!! Kommenttisi meinaan…

    vastauksena käyttäjälle: osia uusia ja käytetyjä rättärit pikkupakut #131291

    @Citroman wrote:

    @Jasu wrote:

    Mitähän mahtaisi maksaa kohtuukuntoinen pikkupaku, mielellään vanhemmasta päästä, kun tuntuvat olevan parempia kuin uudemmat? Kutosen kone, hyväkuntoinen?

    Näin niinkuin mielenkiinnon vuoksi kyseltynä, ja mikäli lopetan tämä ainaisen köyhtymisen, niin sitten ihan tosissani!

    Lähettäiskö Jasu Epsanjasta pari pikkupakua hakeen?
    Miten sinne, lentäen? Takaisin ajamalla, extermiä!

    Voi nökkö, että osaa Citroman hullua yllyttää!!! Muutama kuva etukäteen, liput vaikka Kilroyltä(halvalla), työkaluja ja rahhaa evvääks ja taas ollaan reissussa…

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan harrastajat #131194

    Niin kannattaisi, mutta kuka osaa kertoa onko 123 “single fire” vai “burst fire”-tyyppiä? Vain “single fire” -tyyppi kelpaa tulevaan sovellukseen… Ei edes valmistaja tunnu vastaavan esitettyyn kysymykseen!

    vastauksena käyttäjälle: mittaristo asiaa #131325

    Niin, nämä välityssuhteet tarkoittavat tietenkin kierrosta/metri, unohtui laittaa tuo tarkennus asiaan.

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131262

    Ei, eikös se tuosta ylempää tule esille? Se oli kyllä ekaks mielessä, mutta en ole kuullut sen aukeavan ainakaan vanhuksista. Kyseessä 12-kaakkisen laatikko viis-kuuskytluvun taitteesta.

    Pitäiskö reklamoida tehtaalle, kun mikään ei tunnu kestävän kunnolla?

    vastauksena käyttäjälle: mittaristo asiaa #131324

    Kyllä sätkien mittarit toimii ristiin laitettuna loistavasti, ei ole yhteensopivuusongelmaa, paitsi Acadianen mittari, jossa on hieman eri välityssuhde.

    Nopeusmittareissa on käytetty ainakin kolmea eri standardia välitysten suhteen: 1:1, 2:1 ja 2,1:1. Ilmeisesti 2cv:ssä on tuo viimeinen (2,1:1) käytössä, sillä asentaessani Dyaneen BX:n mittarin (varmasti 1:1) satasen nopeudella näyttöjä oli aika tarkasti 210 km/h. Tähän kun rakenteli sitten alennusvaihteen(0,48:1) mikä hidasti sopivasti vaijerin pyörimisnopeutta, niin nyt ollaan oikeilla lukemilla. Tietysti olisi ollut helpompaa palata alkuperäiseen kun on hullu, niin ei osaa antaa periksi

    vastauksena käyttäjälle: 123-Ignition? #131167

    @Citroman wrote:

    @nameone wrote:

    @Jasu wrote:

    Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…

    Onko se joku salaisuus vai?

    Ei taida mikään salaisuus olla, mutta valmiina sen kyllä haluaisin nähdä!

    Juuei, salaisuus meinaan… olihan tästä viikonloppuna puhetta vielä kun oli sitä ääntä jäljellä.

    Ei kaukana ole enää, ei. Ehkä jo Kujjeiluissa “asutaan” Dyanen keulapellin alla, luulisin

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131260

    Kyllä mulla Dyanessa on ihan kutosen tekniikka, mutta ei se vedä vertoja 18-kaakkiselle! Hyvin meni reissu, sain ajaa menomatkan. JIPII!

    No, olihan sitä matkalla pientä ongelmaakin: heti lähdettyämme ihmettelin “tahmeaa” vaihteistoa, joka sitten parin kilometrin ajon jälkeen ei suostunutkaan yhteistyöhön. Jäi ykkönen päälle risteyksestä lähtiessä. Mukavaa. Siihen sitten paikallsen Delta-Auton parkkiin ja kysymään kulkimen omistajalta työkalujen mukanaoloa. Olihan niitäkin.

    Ottaen vaihteiston kansi pois, siirrellen rattaita, pyöritellen palikoita ja taas laatikko toimii. Ilmeisesti ykkös/pakkisiirtäjän perussäätö on hieman siirtynyt ja ykkösen synkroni(on se siellä, tästä en ala väittelemään!!!) pääsee hyppäämään hieman liian pitkälle, jolloin ykkönen ei tule pois. Mikkelissä asiasta keskustellessa eräälle kiltaveljelle oli käynyt samoin. Laatikko toimi kuitenkin koko loppureissun loistavasti… 😀

    vastauksena käyttäjälle: Tiinan harrastajat #131192

    On tuota ollut kiire, ei aina ehdi heti etsimään konetta millä voi kommenttia heittää…

    Dyane, tuo “2cv:n paranneltu” versio, väärinymmärretty ja vahvasti aliarvostettu laite! Omia kokemuksia vuosien varrelta paljon ja pidän sitä mallina käyttökelpoisempana kuin 2cv:tä. Tiiviimmät ovet(talvikäyttö), ylhäältä asti aukeava takaluukku, paljon korkeampi tuulilasi(näkee ulos).

    On siinä jotain negatiivistakin: Kärkien säätö on tuskainen tehtävä 2cv:hen verrattuna, pura puoli keulaa… No on se tosin helpompaa kuin Amin, Méharin tai Bijoun kohdalla. Ja sitten se osien saatavuus, mstä jo aiemmin tässä mainittiin.

    vastauksena käyttäjälle: Maalimerkeistä? #130448

    Niin, jos vertaa oikean automaalin sopivuutta miranooliin, niin ei se miranooli ainakaan voita vertailua. Eikä se nyt niin edullistakaan ole, kuten räppänä jo tuossa totesi.

    Dyanen yläpuoleen meni muistaakseni rapiat 8 desiä, eikä kerrosten paksuudessa säästelty. Hyvä tuli,vielä se yrittää kiillellä(maalattu -96), tosin vahaamalla olis parantanu paljon nykyulkoasua. Pitäis varmaan tempoa itseeni turpaan kun muuten ei meinaa uskoa…

    Pitää viellä onnitella toppoa kulkimen hankinnasta. Pikkupakussa on aina tyyliä!!!

    vastauksena käyttäjälle: osia uusia ja käytetyjä rättärit pikkupakut #131284

    Mitähän mahtaisi maksaa kohtuukuntoinen pikkupaku, mielellään vanhemmasta päästä, kun tuntuvat olevan parempia kuin uudemmat? Kutosen kone, hyväkuntoinen?

    Näin niinkuin mielenkiinnon vuoksi kyseltynä, ja mikäli lopetan tämä ainaisen köyhtymisen, niin sitten ihan tosissani!

    vastauksena käyttäjälle: Maalimerkeistä? #130445

    Kyllä ne on yllättävän hyvin pysynyt, kun on vierestä tullut seurattua. Kiilto vaan tuntuu häviävän varsin nopeasti, korkeintaan pari kesää on hieno ja sitten ollaankin jo mattapintaisena…

    vastauksena käyttäjälle: Wanhukseen kutosen tekniikka. #131258

    Niinpä niin. Kokemuksia tien päällä liikkuessa, sekä 18-kaakkisella että lähes vakiolla Dyanella: hyvin pärjää vanhallakin, eikä ole tien tukkeena!

    Ainoa missä huomaa eron, niin kiihtyvyydessä vanha häviää. Mielestäni tuo 18-kaakkinen on mukavin ajettava kone mitä Citroenin tehdas on sätkään tehnyt. Eikä se edes kuluta paljoa…

    Ja taas viikonloppuna pääsee ajamaan -67 sätkällä, Helluralli kutsuu, kaverin kanssa ollaan menossa eikä hän halua Dyanella liikkua, kun on mukavat 18-kaakkia tarjolla!

    vastauksena käyttäjälle: Vaiheisto huutaa… #131249

    Acadianessa on jonkun verrarn pitemmät valitykset kuin missään muussa mallissa, koneen väännön pitäisi kyllä riittää hyvinkin pitkään ja matalaan pakuun jos se kerran Acadianeenkin riittää.

    Se laakeri. Jos vain löydät hyväkuntoisen laakerin niin mikä estää laittamasta. Tuossa viikonloppuna kuulin että eteläsuomessa olisi saanut Veholta(tai mikälie besti se nyt on)uusia laakereita laatikkoon! Se vasta olisikin hienoa. Ja kuulemma vielä ihan inhimilliseen hintaan. Otan selvää.

Esillä 15 viestiä, 2,806 - 2,820 (kaikkiaan 2,891)