Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Visa-Mies: Osui ja upposi!!! Kommenttisi meinaan…
@Citroman wrote:
@Jasu wrote:
Mitähän mahtaisi maksaa kohtuukuntoinen pikkupaku, mielellään vanhemmasta päästä, kun tuntuvat olevan parempia kuin uudemmat? Kutosen kone, hyväkuntoinen?
Näin niinkuin mielenkiinnon vuoksi kyseltynä, ja mikäli lopetan tämä ainaisen köyhtymisen, niin sitten ihan tosissani!
Lähettäiskö Jasu Epsanjasta pari pikkupakua hakeen?
Miten sinne, lentäen? Takaisin ajamalla, extermiä!Voi nökkö, että osaa Citroman hullua yllyttää!!! Muutama kuva etukäteen, liput vaikka Kilroyltä(halvalla), työkaluja ja rahhaa evvääks ja taas ollaan reissussa…
Niin kannattaisi, mutta kuka osaa kertoa onko 123 “single fire” vai “burst fire”-tyyppiä? Vain “single fire” -tyyppi kelpaa tulevaan sovellukseen… Ei edes valmistaja tunnu vastaavan esitettyyn kysymykseen!
Niin, nämä välityssuhteet tarkoittavat tietenkin kierrosta/metri, unohtui laittaa tuo tarkennus asiaan.
Ei, eikös se tuosta ylempää tule esille? Se oli kyllä ekaks mielessä, mutta en ole kuullut sen aukeavan ainakaan vanhuksista. Kyseessä 12-kaakkisen laatikko viis-kuuskytluvun taitteesta.
Pitäiskö reklamoida tehtaalle, kun mikään ei tunnu kestävän kunnolla?
Kyllä sätkien mittarit toimii ristiin laitettuna loistavasti, ei ole yhteensopivuusongelmaa, paitsi Acadianen mittari, jossa on hieman eri välityssuhde.
Nopeusmittareissa on käytetty ainakin kolmea eri standardia välitysten suhteen: 1:1, 2:1 ja 2,1:1. Ilmeisesti 2cv:ssä on tuo viimeinen (2,1:1) käytössä, sillä asentaessani Dyaneen BX:n mittarin (varmasti 1:1) satasen nopeudella näyttöjä oli aika tarkasti 210 km/h. Tähän kun rakenteli sitten alennusvaihteen(0,48:1) mikä hidasti sopivasti vaijerin pyörimisnopeutta, niin nyt ollaan oikeilla lukemilla. Tietysti olisi ollut helpompaa palata alkuperäiseen kun on hullu, niin ei osaa antaa periksi
@Citroman wrote:
@nameone wrote:
@Jasu wrote:
Nameone: Kierroslukumittaria? Sehän on jo niin vanha keksintö, että sellainen on ollut mulla mukana jo joitakin vuosia! Kyseessä on aivan muut ajatukset…
Onko se joku salaisuus vai?
Ei taida mikään salaisuus olla, mutta valmiina sen kyllä haluaisin nähdä!
Juuei, salaisuus meinaan… olihan tästä viikonloppuna puhetta vielä kun oli sitä ääntä jäljellä.
Ei kaukana ole enää, ei. Ehkä jo Kujjeiluissa “asutaan” Dyanen keulapellin alla, luulisin
Kyllä mulla Dyanessa on ihan kutosen tekniikka, mutta ei se vedä vertoja 18-kaakkiselle! Hyvin meni reissu, sain ajaa menomatkan. JIPII!
No, olihan sitä matkalla pientä ongelmaakin: heti lähdettyämme ihmettelin “tahmeaa” vaihteistoa, joka sitten parin kilometrin ajon jälkeen ei suostunutkaan yhteistyöhön. Jäi ykkönen päälle risteyksestä lähtiessä. Mukavaa. Siihen sitten paikallsen Delta-Auton parkkiin ja kysymään kulkimen omistajalta työkalujen mukanaoloa. Olihan niitäkin.
Ottaen vaihteiston kansi pois, siirrellen rattaita, pyöritellen palikoita ja taas laatikko toimii. Ilmeisesti ykkös/pakkisiirtäjän perussäätö on hieman siirtynyt ja ykkösen synkroni(on se siellä, tästä en ala väittelemään!!!) pääsee hyppäämään hieman liian pitkälle, jolloin ykkönen ei tule pois. Mikkelissä asiasta keskustellessa eräälle kiltaveljelle oli käynyt samoin. Laatikko toimi kuitenkin koko loppureissun loistavasti… 😀
On tuota ollut kiire, ei aina ehdi heti etsimään konetta millä voi kommenttia heittää…
Dyane, tuo “2cv:n paranneltu” versio, väärinymmärretty ja vahvasti aliarvostettu laite! Omia kokemuksia vuosien varrelta paljon ja pidän sitä mallina käyttökelpoisempana kuin 2cv:tä. Tiiviimmät ovet(talvikäyttö), ylhäältä asti aukeava takaluukku, paljon korkeampi tuulilasi(näkee ulos).
On siinä jotain negatiivistakin: Kärkien säätö on tuskainen tehtävä 2cv:hen verrattuna, pura puoli keulaa… No on se tosin helpompaa kuin Amin, Méharin tai Bijoun kohdalla. Ja sitten se osien saatavuus, mstä jo aiemmin tässä mainittiin.
Niin, jos vertaa oikean automaalin sopivuutta miranooliin, niin ei se miranooli ainakaan voita vertailua. Eikä se nyt niin edullistakaan ole, kuten räppänä jo tuossa totesi.
Dyanen yläpuoleen meni muistaakseni rapiat 8 desiä, eikä kerrosten paksuudessa säästelty. Hyvä tuli,vielä se yrittää kiillellä(maalattu -96), tosin vahaamalla olis parantanu paljon nykyulkoasua. Pitäis varmaan tempoa itseeni turpaan kun muuten ei meinaa uskoa…
Pitää viellä onnitella toppoa kulkimen hankinnasta. Pikkupakussa on aina tyyliä!!!
Mitähän mahtaisi maksaa kohtuukuntoinen pikkupaku, mielellään vanhemmasta päästä, kun tuntuvat olevan parempia kuin uudemmat? Kutosen kone, hyväkuntoinen?
Näin niinkuin mielenkiinnon vuoksi kyseltynä, ja mikäli lopetan tämä ainaisen köyhtymisen, niin sitten ihan tosissani!
Kyllä ne on yllättävän hyvin pysynyt, kun on vierestä tullut seurattua. Kiilto vaan tuntuu häviävän varsin nopeasti, korkeintaan pari kesää on hieno ja sitten ollaankin jo mattapintaisena…
Niinpä niin. Kokemuksia tien päällä liikkuessa, sekä 18-kaakkisella että lähes vakiolla Dyanella: hyvin pärjää vanhallakin, eikä ole tien tukkeena!
Ainoa missä huomaa eron, niin kiihtyvyydessä vanha häviää. Mielestäni tuo 18-kaakkinen on mukavin ajettava kone mitä Citroenin tehdas on sätkään tehnyt. Eikä se edes kuluta paljoa…
Ja taas viikonloppuna pääsee ajamaan -67 sätkällä, Helluralli kutsuu, kaverin kanssa ollaan menossa eikä hän halua Dyanella liikkua, kun on mukavat 18-kaakkia tarjolla!
Acadianessa on jonkun verrarn pitemmät valitykset kuin missään muussa mallissa, koneen väännön pitäisi kyllä riittää hyvinkin pitkään ja matalaan pakuun jos se kerran Acadianeenkin riittää.
Se laakeri. Jos vain löydät hyväkuntoisen laakerin niin mikä estää laittamasta. Tuossa viikonloppuna kuulin että eteläsuomessa olisi saanut Veholta(tai mikälie besti se nyt on)uusia laakereita laatikkoon! Se vasta olisikin hienoa. Ja kuulemma vielä ihan inhimilliseen hintaan. Otan selvää.
Tuollainen vika tuli itselleni Dyanen ollessa uusi tuttavuus kanssani. Olikohan Poho-ajot joskus vuonna -95? Laihialla pienemmälle vaihtaessa h*******nmoinen mekkala laatikon suunnalta, joka toistui aina ajellessa ykkösellä, kolmosella ja pakilla. Oli varsin kivaa ajella Vaasan keskustassa käyttäen vain kakkosta ja nelosta…
Vikaa etsiessä ekaks tietenkin katsen öljyt, jota oli riittävästi. Siitä ajaen kotiin(300 km) ja vaihtaen nelkun laatikko tilalle ja purkaen kutosen laatikko. Laakereitahan se laatikko pyysi, eritoten sitä “hyvin saatavaa” alemman akselin kaksirivistä laipallista laakeria. Jäi laatikko silloin korjaamatta.
Tuo vika voisi helposti liittyä ko. laakeriin, sillä kaikilla muilla vaihteilla voima siirtyy sen päädyssä olevan ratasparin kautta, mutta nelosella ei. Mikäli siellä on väljää, niin silloin “romut” pääsee liikkumaan vapaammin ja taas tulee ääntä. Voimaa välittäessä rattaat painaa väljät pois jolloin äänen muodostus on vähäisempää.
-
JulkaisijaArtikkelit