Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Tahtoo nuo vanhuksen nokkalaturihilppeet olla hieman hankalia saada. Uuden tarve tulee monasti vastaan kun on hiiliä kulunut “riittävästi” kuluttaen samalla tietenkin ankkuria. Kun sitä aikansa on sorvaillut, niin kyllä sieltä kupari loppuu…
Kysymys koski ilmeisen toimimatonta yksilöä, lisäksi jos kuljin on ajossa paljon, niin hiilikauppiaan hyväksi ystäväksi pääsee varmasti. Eikä niitä hiiliä siihen laturiin enää niin kätevästi saa kuin ennen. Tahtovat helposti myydä liian pehmeätä materiaalia olevat hiilet, varsinkin jos ei muista mainita että hiilet tulee tasavirtalaturiin. Silloin ne kestää noin 500km…
Tässä aikani harrastaneena, en ole kenenkään kuullut oikein kehuvan alkuperäistä laitetta, tehoton (ei riitä hyvin valoille) ja vaatii paljon huomiota osakseen.
No jos pari sataa eurorahaa on paljon “ikuisesti” toimivasta lataus/kipinäjarjestelmästä, niin kannattaa vaikka suorittaa pikanosto Siwasta… Vertailun vuoksi: 123ignition (muistaakseni 170€), ja vieläkin saa tapella latauksen kanssa!
Molemmat ongelmat siis ratkeaisivat samalla, ainoa ongelma on siinä että asennus tosiaan vaatii sorvin. Toisaalta onhan niitäkin joillain kiltalaisilla, eli tuskin koneistukseenkaan saa mitään älyttömiä summia palamaan. Tietysti mikäli on kovin lainkuuliainen, niin teettää hommat sitten kuitin kanssa… jolloin maksaa taas…
JTI: Yritän parhaillani etsiä sen kaverin yhteystietoja, hukannut olen. En tällä hetkellä ole sätkään näitä virittämässä, itäpyörään asensin jo pari kesää sitten. Eikä ole haitannut talvisäilytys ulkosalla toimintaa…
Laitoin kuvan sähköpostiin, toivottavasti on apua.
Voisin kysäistä yhtä Visan konetta, tiedän sen olevan joutilas, ainakin tällä hetkellä. Hinnan pitäisi olla muistaakseni alle tuon toiveesi, tosin varmasti saa maksaa enemmänkin, jos on irtorahaa! Ilmoittelen lähipäivinä.
Kyllä se alapelti sinne menee, kunhan vaan riittää kärsivällisyyttä. Sopivasti “muljauttamalla”, myös suodattimen paikallaan ollessa.
Pitäisihän siellä männässä pysyä ns. uudemmankin mallinen lukko, mikäli lukkorengasura on oikeanlainen. Ei se männäntappi tiedä että mikä sitä kiinni pitää…
Kulkimeen voisi soveltaa vaikka seuraavanlaista itämoottoripyörään tarkoitettua laturi&kipinämysteeriota. Toivottavasti linkki toimii… http://www.penttinen.org/karutkarpaasit/galler … rjeton.jpg
Paketti sisältää 100W 7V vaihtovirtalaturin, jännitteen säätäjän, anturin sytytykselle, puolan joka sisältää “maagisen mustan laatikon” ja johtosarjan. Hinta pyörii parin sadan eurorahan hujakoilla. Lisäksi tarvistet sorvin/tutun sorvarin, jotta saa tuon paketin kampiaksilan päähän pyörimään. Pitäisi sopia. Olin mittailevinani paikkoja tulevaisuutta varten…
Itselläni on ollut käytössä ko. paketti jo joitain vuosia -56 vuoden IC:ssä ja se on toiminut vallan loistavasti. Ei valitettavaa. Tuolla wattimäärällä pitäisi sähköä tulla aivan tarpeeksi. Huoltovapaa systeemi, ei kuluvia osia.
Mikäli haluaa 12v sähköt, niin yksi vaihtoehto olisi rakentaa esim. BX:n laturista “nokkalaturi”. Ainakin tehot riittäisi. Laturi tuottaa jo 2000 rpm kyydillä liki 40A, ja yli 4000 rpm tuotosta on jo 70A. Taas vaan vaatii sitä sorvaria, sillä laturin ankkuri pitää rakentaa kokonaan uusiksi, samaten hiilisilta yms.
Josko näistä nyt olisi apua?
Nythän on niin, että talli kutsuu kovin usein eikä täällä ehdi majailemaan… Lähes kaikki mitä on pitänyt talven aikaan tehdä näyttää vielä olevan edessä. Onneksi on vielä aikaa, edes vähän. Kun vaan saisi nuo muut (muka tärkeät) kiireet vähemmäksi, niin voisi täysipainoisesti keskittyä harrastukseen.
Mutta onneksi kohta saa taas jutustaa vanhojen tuttujen, ja myös uusien, kanssa pitkin kesää. Tavoitteena on taas käydä melkein kaikissa kesän tapahtumissa. Pitäisi varmaan joskus pitää kirjaa käydyistä tapahtumista, tahtoo unohdus joskus vaivata(ai oltiinko me sielläkin?)…
Nysse on sit myyty, meni pyyntihinnalla ehjättynä!
Oli jotenkin mukavaa toimia kerrankin sanansa pitävän ostajaehdokkaan kanssa. Kerroin tuotteen ominaisuudet, hän kertoi tarpeensa, menin näyttämään tuotetta, hän maksoi ja vei minut kotiin… Nopeaa, ei “totuuksien unohtelua”, sovituista asioista pidetään kiinni… Asiassa saattoi vaikuttaa ostajan kotipaikka, pohjoisen poikia. Tuntuvat pitävän paremmin sanansa kuin…
Tulipas hyvä mieli, niin vuodatuksesta kuin myynnistäkin. Hyvää kevään alkua, kohta Dyane taas saa luvan käyttöön
Seinäjoen moottorikoneistamo osaa kunnostaa 2cv:n tyyppisiä kampiaksiloita. Itämoottoripyörien “luottokoneistamo”. Niissä aksilan rakenne on kovin vastaava kuin 2cv:ssä. Yhteystiedot pitäisi löytyä ainakin Ural Roikan nettisivuilta, voin myös etsiä puh numeron mikäli ei meinaa löytyä.
Olkipaalikuormalle ei juuri nyt ole tarvetta, ehkä kesemmällä kunhan mökkikausi taas alkaa ja kaveri muuttaa sinne ja hankkii taas lampaan tai jotain kanoja tai en vielä tiedä.
Kuinka isosta kuormasta olisi kyse? Onko siitä riemua hevosen kanssa? Jos on, niin kaverin veljen hevonen voisi niistä tykätä…
Tietysti paras vaihdokki on jonkunlainen kasa eurorahaa, jonka määräkään ei ole mitenkään lopullisesti lukkoon lyöty!
Eilinen puhelu paljasti nokka-akselin maksavan 85€, hinta siis kuulosti ainakin minun korvaan kohtuulliselta. Myyjällä itsellään ei ole nettiyhteyttä, joten vastailu voi kestää jonkun aikaa.
Nameone: Sinun ei pitäisi hermostua tällaisesta “hitaasta vastailusta”, itse olen tiedustellut Sinulta Dyanen lasikuitulokasuojien hintaa… Eikä ole vielä näkynyt!
Mitähän tuo hiottu nokka-akseli mahtaa maksaa?
Puh: 040-5458855
Voi nökkö! Taisit juuri saada myytyä sen. Tuletko mäkikotkakisoihin? Suoritetaan katon vaihto valuuttaan vaikka siellä… Ainahan pitää tietenkin tinkiä, mutta se on varmempaa “naamatusten”.
Terv, Jasu
Onnistuuko laittaa tietoa vaikka suoraan sähköpostiin? Alkaa kiinnostaa aina vaan enempi… Paikalla on käymässä myös kaveri ulkomaalta, joka on asentanut Haltechin ruiskulaitteet sätkään! Kehuu kovasti kyseisten laitteiden toimintaa, ainoa haittapuoli on hinta, n. 2000€
Sähköposti: 78192@batman.jypoly.fi
Vuosimalli, kunto, kuvia?
-
JulkaisijaArtikkelit