Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 243)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: 2CV Wiki(pedia) #225566

    No ompahan ainakin suurin osa perusasioista saatettu nyt toimivaksi..
    Miten niiden siirto uudelle paikalle onnistuu niin sitä en osaa sanoa ??

    Hienoa, helpottaa kopiointia uuteen versioon.

    No JEES molemmille!

    Tää on sitä 2CV-Joukkovoimaa! Pitkäaikaista kokemusta, tietoa ja taitoa!!!!!!!!!

    Kaikkien Kiltalaisten parhaaksi!!!!!!!!!!!

    Öitä!

    T: jiipee

    Ps. Sorry, unohdin Kiittää Akailea

    Jos perheessä on yksi kuljin, voi muut perheessä kuulua kiltaan perhejäseninä, tässä ote Killan säännöistä, jotka löytyvät tuolta arkiston puolelta:

    Moro ja Kiitos vastauksesta!

    Ja ei kun uutta Kiltalaista meidän perheestä kehiin!!!!!!!

    T: jiipee

    vastauksena käyttäjälle: Miten saan Kiltakutsun LA-Puhelimeen, kanava CH 7 #225521

    Olen viestittänyt LA-vastaavalle,että häntä täällä kysellään.Ottanee piakkoin yhteyttä joko täällä tai minulle.

    Moro ja Kiitos,

    Asia ymmärretty.

    No, ei hätää!

    Eihän oo vielä LAA-konettakaan. Vasta sitten on taas, kun Ottopojan hienosti Killan sivujen välityksellä masinoima yhteistilaus lällärin postin välityksellä toimittaa tänne Tuusulan Kirkonkylälle.

    T: jiipee

    vastauksena käyttäjälle: Miten saan Kiltakutsun LA-Puhelimeen, kanava CH 7 #225519

    Killan Arkistosta — > Oppaita ja ohjeita löytyy vanha LA-kutsu numero lista:
    SUOMEN 2CV -KILLAN LA-KUTSUT 7.3.2008
    Listalla vain Killan jäsenet…

    Moro,

    Katselin noita Kiltakutsuja arkistosta. Siellä oli mielestäni pari ko.asiaan liittyvää luetteloa.

    Kilta 432 näyttäisi olevan vapaa?? Vai onko niin, että vanhaa poistunutta numeroa ei enää toisille anneta?

    Eli, kenelle ilmoitan, kun haluaisin saada tuon 432:n, jos se vaan onnistuu?

    Perustelen tuota numeroa sillä, että aikoinaan mulla oli Tampereella kutsuna PILA 432 (=paikallinen LA-kerho, on toiminnassa kaiketi nykyäänkin?)

    T: jiipee

    Kiitti Mika!

    Näin vähän arvelinkin.

    Voitaisko aikaisempi jäsenyys ottaa huomioon jäsenrekisterissä? Ilmoittaa aikaisempi jäsenyys esim. jäsenanulussa tai jäsenrekisterin päivityksessä?

    Killalla on varmaankin tiedossa jäsenkunnan ikärakenne ja siitä on kaiketi joskus jäsenille tiedotettu?

    Toi mikä kiinnostaa, on tuo uudelleen harrastuksen pariin palanneet “Hairahtuneet Kiltakarkurit” esim. toimintavuosittain. No, kiinnostaako tuo tieto sitten muita???

    Onko muuten jäsenrekisteri nähtävissää jossain tämän sivun lokerossa?

    Kulkimien määrä alkaa kaiketi ehtyä tai ainakin olla vakio, mutta nuorisoa voitaneen “rekrytöidä” “sukupolvenvaihdoksissa”harrastuksen pariin??!!

    Miten se muuten nykyään on. Jos on perheessä yksi Kuljin ja rekisteriin merkitty toinen omistajaksi ja toinen haltijaksi, niin voivatko molemmat olla Killan jäseniä??

    T: jiipee

    Ps. Kiitos Mika mielenkiintoisesta Nyyttisestä 2/16

    Tule Jiipee kesällä tapahtumiin ja jos huomaan meikäläisen hiippailevan siellä niin tule poriseen,, niin tuumataan maailman menoa..

    Moro MHM,

    Tulossa ollaan Lappiin tänä kesänä, kuten kerroin sen Anjalle Hänen symppärionnittelupuhelussani. Olit siellä Anjaa onnittelemassa Itsekin, näin ymmärsin!? Eihän tänä kesänä oo paljon HYTTYSIÄ, eihän?

    Ja jos täällä poikkeat tai muut Lapin Jaoksen jäsenet, niin Talon Pohjois-siivessä löytyy Teille aina tilaa. Etelä-siipeä en Teille tarjoa, kun olette tottuneet Kaamokseen. Etelän aurinko voi Lappilaisen sokaista ja siitä en uskalla ottaa terveydelle aiheutuvaa vastuuta!! (=vitsi). No, tosiasiahan on, että täällä “kiireisessä” “loskaisessa” “ruuhka-suomessa” se Kaamos on, ei siellä Lapissa puhtaiden hankien maassa, jossa voi kuun valossa vaikka yöllä hangilla hiihtää!!!!!!!!!.

    Käytin sanaa Lappilainen, kun itse olen junan tuoma Rovaniemeläinen aikoinaan. Osa Meidän Lapin jaoksen jäsenistä on varmaankin ihan oikeita syntyperäisiä Lappalaisia.

    Terve Tuloa!

    T: jiipee

    Eli vastaukseni tarvitaanko, ruksaan tarvitaan

    Moro Jan Sitikkamies!

    Niin mustakin

    T: jiipee

    Facebook vie myös aikaa muualle median syövereihin…

    Moro MHM,

    Näin vähän arvelinkin, että sinne on keskustelu siirtynyt.

    Sitten sen positiivisen kuvan antamisesta “ympäröivälle yhteiskunnalle”. En ole ihan vakuuttunut niiden ” tiukkojenkin keskustelujen” perusteella, joita olen aikoinani Foorumin sivuilta lukenut, että kuva olisi pelkästään positiivinen.

    Kuten joskus aikaisemminkin olen todennut, että yleensä siellä missä yksi, tai useampi suomalainen kokoontuu, niin aina eripuraa saadaan aikaan, jopa itsensä kanssa! Ettoa vapaasti lainaten ” suomalaista ei erota toisesta suomalaisesta muu, kuin poliisi tai rautakanki”

    Hyvää Kesän Odotusta Sinulle ja Lapin Jaokselle

    T: jiipee
    (jäsen Lapissa ja Tu-Jä-Ke:ssä)

    Ps. Tänään alkuillasta vein meidän “iltatähden” tyttö v. 14 kaveribileisiin. Sain kavereilta palautetta, että toi on “magee” toi Sun Isän Auto, mikä lie!!! Eli kyllä niitä nuoria on harrastuksen pariin tulossa!!!

    Pss. Tyttö on jo himassa

    vastauksena käyttäjälle: Kytkin täristää?? #225441

    JiiPee.
    Lupasin katsoa kytkimesi keväällä. Lisäksi toin sulle sisävalon kuupan marraskuussa, mutta et hakenut. Löytyy sen lisäksi myös käytettynä.

    Moro Henkka!

    Näin siis tehdään

    T: jiipee

    vastauksena käyttäjälle: Ostaisin Kankaisia 2CV-Kiltamerkkejä #225433

    Minua kiinnostaa myös, jos jollain on joutilaita. Tai edes malliksi niin voi teettää uusia.

    Moro Mika!

    Mulla on kyllä jonkun vanhan “liivin” rintamuksissa sellanen, mutta kun en näitten meidän muuttojen jälkeen oo löytänyt, että missä se 1980-luvun liivi on, Ei emäntäkään oo tunnustanut, että UFF:aan ois mennyt, joten etsintä jatkuu……

    Ajattelin vaan, että helpommalla pääsisin, jos joltain taholta niitä löytyis?

    T: jiipee

    vastauksena käyttäjälle: Ostetaan 2CV 6 vm-77 sisävalon "kuuppa" #225325

    Tarkoittanet tätä ”lasia”.

    Kiitos Mika!

    Jees, just tota! Ja eikun tilaamaan, jos ei Finlandiasta löydy!?

    T: jii-pee

    vastauksena käyttäjälle: Kytkin täristää?? #225316

    Moron!

    Kiitokset Kaikille tähänastisista vastauksista.

    1. Tarkistetaan kiinnitykset. Täristystä kyllä esiintyy varsinkin kaupunkiajossa voimakkaamman jarrutuksen jälkeisessä liikkeellelähdössä ja varsinkin ylämäkeen lähdettäessä.
    2. Kyllä niitä Supernopieta rekkoja ainakin Lahden moottoritiellä suhaa. Kulkevat liikennevirrassa satasta ja vähän päällekin! Eikä ilmansuunnalla ole merkitystä, eli niin Etelään kuin Pohjoiseenkin.
    3 Kytkinvaijeri toimii mielestäni OK, jos jotain sen toiminnasta ymmärrän.
    Vapaaliike n. 2 cm. Yritän etsiä aikaisemmat keskustelut.

    Sen verran vielä, että mielestäni ykköseltä kakkoselle vaihdettaessa tuntuu sellanen “väljä lonksahdus”

    T: jii-pee

    vastauksena käyttäjälle: Iskunvaimentimet, Täristäminen Katsastuksessa!? #225304

    Ainakin minun 2CV6:sesta testeri erotti vuotaneen etuiskarin, antaen huomattavasti pienemmän lukeman sille pyörällle.
    Mutta tässä ei siis ole massaiskareita lainkaan

    Rengas paineet vaikuttaa myös 2cv:n iskaritestiin,, kovilla rengaspaineilla pyörä hyppii hillittömästi kun taas matalemmilla paineilla rengaskin osallistuu iskunvaimennukseen

    Moron Kaikille!

    Hankin Hossi II:n loppukesästä 2015. Ainoat huoltotoimenpiteet, mitkä osasin ja muistin (näin Wanhan Uutena Kiltalaisena) Kulkimelle tehdä olivat: tarkista öljytaso, tarkista onko tankissa bensaa, tarkista renkaiden ilmanpaineet.

    Sen verran valotan vielä omaa kokemustani.

    Hossi II 2 cv 6 vm -77 (putki-iskarit) katsastettiin 31.8.2015 täällä Tuusulassa. Täristystestin tulokset: V/E 0,0%, O/E 0,0%, V/T 0,0% ja O/T 13%. Mittauslaite Nussbaum. Eli siis HYLKY TULI. Wanhempien Kiltalaisten toimesta todettiin, että alla olleet iskarit olivat OK.

    Vaihdettiin neitseellist iskarit. Ja sitten taas konttorille.

    Täristys 14.9.2015. Sama laite eli tuo Nussbaum. Katsastaja Wanhojen Autojen Harrastaja. Tulokset: V/E 11%, O/E 0%, V/T 0% ja O/T 0%.

    HYVÄKSYTTIIN.

    Katsastusmies totesi, että ei näitä tartte “täristää”, kevyet kun Kulkimet ovat. Totesi, että painellaan kulmista ja katsotaan milloin “värähtely tasaantuu”. Sen verran vielä kertoi, että ensimmäisessä katsastuksessa oli “inspehtöörinä” oppia hakeva “kesäpoika”. Pahoitteli, että näin nyt kävi. Muisti kyllä mainita, että tuothan Teidän muut autot vielä meille syyniin!!!!!! Eli ei oo siis se vanha Valtion virkamiesten katsastuskonttori, joka myytiin aikoinaan “kilpailun vapauttamisen nimissä” ulkoisille maille.

    T: jii-pee

    vastauksena käyttäjälle: Talvipyöriä Mehari Clubilta #225292

    Osaltaan kai asiaan vaikuttaa renkaan kapeus, joka saa aikaan reippaamman pintapaineen

    Moron Kaikille!

    Sen verran komppaan Keiterettä, että ennen vanhaan ralliautoissa talvisaikaan kun kisattiin oli kapeet renkaat (en tiedä, miten on nyt). No olihan ne nastatkin ja niiden lukumäärä rallikäytössä vähänn eriä ainakin silloin -70 luvulla? Kitkoilla tuskin olis pärjännyt.

    T: jii-pee

    vastauksena käyttäjälle: Mika testaa #225192

    Moron MikaK!

    Tää ei oo nyt kivaa (=vitsi) jos kokoajan on vaan Mikoja.

    No meidänän äipän (vaimon) puolella melkein kaikilla “ukoilla” on siis sama etunimi Jr.-tittelillä. Ei kivaa!!!!!!!!! eli, 1. 2. 3. jne…….

    T:jii-pee

    Ps. No, onneks ei niitä Jr:iä ihan loputtomiin oo. Osa kuolee matkalla, mutta uusia kyllä näkyy syntyvän!!!!!!!?????

Esillä 15 viestiä, 181 - 195 (kaikkiaan 243)