Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Öljyt venttiilikopassa #162781

    Oukei ja kiitos. Öljy näyttää myös kiertävän hyvin, vaihdoin just uudet öljyt ja molemmissa kopissa oli nättiä kirkasta öljyä. Nytpä sitten etsimään rakotulkki ja venttiilinsäätöön. Kumma kun mulla on ainakin kolme rakotulkkia eikä yhtään löydy kun olisi tarvis.

    vastauksena käyttäjälle: Takajarrut Huom!! #158885

    Jusiinsa jouduin hitsaamaan tuon avainväli 22 mm mutterin takajarrun säätöruuvin päälle. Hienosti istui paikalleen ja todellakin, aivan mahdottoman mukavaksi tuli säätää. Kaksi päivää ensin yritin tapella sen kanssa että saisi liotettua/hakattua/suostuteltua auki, eikä auttanut.

    vastauksena käyttäjälle: etujarrujen säätökonstit #162100

    Tunti sitten säädin etujarrut. Ihan normaalilla listalla jossa aukinainen pää, eikä ollut mitään ongelmaa. Kymmenen minuuttia kului välillä autotallin ovesta sisään ja ulos. Lenkkipäinen työkalu ei sen sijaan mahtunut menemään säätöruuvin päälle, sen verran ahdas oli ruuvin pään ja koneen välinen rako. Ainakin minun kulkimessa.

    vastauksena käyttäjälle: Ei starttaa lämpimänä #162424

    Puola sekä johdot vaihdettu nyt upouusiin ja kuumana starttaamattomuus on historiaa. Kiitos kaikille!

    vastauksena käyttäjälle: Takarummun avaaminen #162433

    Tuolta aiemmista jostain löytyi ohje, kävin hakeen Biltemasta 46 mm kuusikulmaisen hylsyn ja vääntövarren. Maksoi n. 22 e. Hylsyä piti puoliska milliä hioa ulkokehältä pienemmäksi että mahtui rummun aukosta sisään. Hyvin aukesi napamutteri.

    vastauksena käyttäjälle: Takarummun avaaminen #162431

    Okei, mainio ohje. Alkuun päästy mutta ei pidemmälle. Normi työkalut loppui napamutteriin… Lisään ohjeeseen: Aloita hakemalla kaupasta keliin sopivaa juotavaa sekä avainvälin 44 mm hylsy. :mrgreen:

    vastauksena käyttäjälle: Ei starttaa lämpimänä #162422

    Tilasin puolan ja tulpanjohdot, jos ei niillä tokene niin sitten alkaa venttiilien ropaaminen.

    vastauksena käyttäjälle: Ei starttaa lämpimänä #162418

    kiitos arvokkaista vinkeistä. Mistähän saisi ostettua uuden puolan ja tulpanjohdot?

    vastauksena käyttäjälle: Bensapumpun kalvot #137044

    Joopa. Sähköpumppu toimi 5 minuuttia ts. sätkä piti hinata takaisin kotiin. Hienoa. Mites saako vanhaan pumppuun uuden kalvon helposti? Osaisiko kukaan sanoa onko kalvo venynyt, jos laitan tänne valokuvan näytille?

    vastauksena käyttäjälle: Bensapumpun kalvot #137042

    Millaisia kokemuksia sähköpumpuista ?

    vastauksena käyttäjälle: Bensatankin irrotus #137063

    Jes, hyviä neuvoja, kiitos.

    Pumpun käyttövivun akselia kopeloinkin ja mietin, saako siinä olla yhtään välystä, koska tuntui olevan pikkuisen klappia. Se on jo kuitenkin paikallaan, niin jääkööt toistaiseksi.

    Kokeilin startata. Ei lähtenyt. Otin bensapumpun ja moottorin välistä letkun irti ja kappas vaan, pensaa ei tule letkusta. Huomasin sitten että just se etulokarin ja rungon kieppeillä oleva letku oli halki ja alkanut vuotaa. Letku poikki ja syyniin. Lienee ollut jo aiemminkin aika huonolla hapella, se oli sisäpinnaltaan ihan sulanutta mustaa kumia. Ja saattaa olla että se on jarruttanut bensan syöttöä.

    Huomenna uus letku paikalle.

    Kuitenkin: Onko pensapumppu mahdollista asentaa paikalleen siten, että se ei toimi? Luulisin että se käyttötanko menee itsestään pumpun vivulle, jos vähänkin tähtää pumppua oikealle paikalleen. Pitääkö pumppuun laittaa “syöttövettä” siis bensaa eli “ilmata” että lähtee pumppaamaan?

    vastauksena käyttäjälle: Bensatankin irrotus #137060

    Polttoaineen syöttö alkoi pätkimään jo viime kesänä. Ns “palava into” johtuu siitä että nyt on pakko paikallistaa ja korjata vika että 35 km matka 👿 katsastuskonttorille 👿 taittuisi ilman että pitää välillä stopata tien poskeen keräämään sätkälle voimia. Jos ei olisi pakko katsastaa, saisi jäädä vielä vuodeksi odottamaan. Kerron vielä missä vika oli. Ehkä kuitenkin loppujen lopuksi kaasarissa.

    vastauksena käyttäjälle: Startti #137018

    En tiedä onko tästä apua, mutta kerran yhdessä korjaamassani tuulilasin pyyhkimen moottorissa oli ne johdot, jotka lähtee kollektorista (siitä hiilien alla olevasta uritetusta pyörästä) pyörivän roottorin kelalle, irti juotoksistaan. Siis siihen roottoriin meni kollektorilta esim. jotain 12 johtoa, joista about 5 (en muista noita lukumääriä) oli juotoksista irti… pyöri, mutta pyöri pirun huonosti.

    Putsasin silloin itse ensin kollektorin, sitten vaihdoin hiilet, mittailin jännitteitä jne… viitisen kertaa piti purkaa koko hoito ennenkuin hokasin mistä kiikastaa. Juotin piuhat vaan takaisin ja monta vuotta on pyörinyt.

    vastauksena käyttäjälle: Tuuletin ilma-aukkoon #137032

    Eipä äkkiseltään tullut mieleenkään se bilteman moottoritilantuuletin, vaikka kokemusta on siitäkin. Pari vuotta sitten asensin sellaisen vanhaan traktoriin ja hyvin on laulanut siitä asti.

    vastauksena käyttäjälle: katastuksen iskaritesti #136998

    Meillä katsastusmies kysyi vaan, että onko näissä ollut alunperin näin veltot iskarit. Vastasin että joo. Leima tuli. Hyvä tyyppi.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 15)