Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 71)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Kutosen vas. etuikkunan kehikon materiaali #263089

    Sain hankittua toimivan ikkunan ystävälliseltä kiltalaiselta. Kiitos kaikille asialle ryhtyneille!

    vastauksena käyttäjälle: Kutosen vas. etuikkunan kehikon materiaali #263065

    Harmi, kiitos kuitenkin yrityksestä!
    Seppo

    vastauksena käyttäjälle: Kytkin #175111

    Olen irroittanut akseliholkin pari kertaa täkkipultilla (tai iso ruuvihan se on), josta terävin pää katkaistu, ja liukuvasaralla. Puslan sisäpinta menee kyllä skraiduille. Vaseliinihomma kuulostaa järkevämmältä, ei tartte pelätä että ruuvaa liian pitkälle.

    vastauksena käyttäjälle: BACK TO PUUMALA 17.-19. heinäkuuta 2015 #172471

    Teltta taitaa kastua, mutta eiköhän se jossain Tallinnan ja Torunin välillä kuivu!

    55-v. kaveriltani kysyttiin tänään kuulemma papereita Puumalan pitkäripaisessa… Sinne!

    vastauksena käyttäjälle: tulppa korkkasi.. Korjattu.. #175165

    Onko kansi koneessa kiinni ja kone paikoillaan? Meitsin nelkusta noin 1981 tai 1982 poksahti tulppa kesken ajon jengoiltaan, Haminassa. Citroen-korjaamossa veivasivat männän yläasentoon ja ruuttasivat pytyn täyteen vaseliinia. Sitten Helicoilin laiton lopuksi imaisivat jollain vehkeellä vaseliinit pois, jolloin oletettavasti työstöstä tulleet metallilastut tulivat poijes. Ei vienyt kauaa ja sitten taas mentiin. Ei se varmaan täysin dogmaattinen asennustapa ollut mutta praktinen kylläkin.

    vastauksena käyttäjälle: Kytkin #175106

    Kannattaisikohan myös kampiakselin takastefa vaihtaa nyt, kun se on esillä? Vanhan stefan reunamerkinnöistä pitää tihrustaa se sisäreijän koko. Vaihdoin kerran tarkistamatta normikokoisen stefan, ja se vuotikin, koska kampiakselia oli joskus koneistettu. Ei ollut minun eikä lankomiehen mieltä ylentävää nostaa kone taas saman tien uudestaan pois. Normaali stefa on 56 x 69 x 10, koneistettuun akseliin 55,5 x 69 x 10.

    Stefan poisto on sen verran tarkkuuslaji, että sen istukan pintaa ei saa tärvellä puukolla tms. kaivelimella. Stefan reunuksen keskelle voi varovasti porata pikkuisia reikiä, joista koukitaan stefa irti. On myös myynnissä koukkumaisia irroituspiikkejä. Ja uusi rinkula paikalleen suoraan vaikka puukalikalla kolkutellen, ulkopinta samalle tasolle istukan reunan kanssa.

    Muuta käytännössä opittua: vauhtipyörä kiinni uusilla ruuveilla jos mahdollista, mutta ennen kaikkea oikeaan momenttiin. Ja sen kytkinasetelman ruuvien momenttihan on yllättävän pieni (olen siihenkin tietenkin ruuvin katkaissut mutta sen sai onneksi pikku ruuvarilla nakuteltua irti). Momentit killan wikisivuilta: vauhtipyörä 3.8 – 4.5 kpm, kytkinasetelma 1.0 – 1.3 kpm. Vauhtipyörän pultteihin vissiin suositellaan myös laitettavan kierrelukitetta.

    Pronssilaakerin öljyämisestäkin on jossain ohje. Öljyämistoimella on joku nimi mutta en muista mikä. Jotenkin niin se menee että otetaan pusla etusormelle pystyyn, täytetään piripintaan moottoriöljyllä ja painetaan peukaloa päälle niin, että öljyä puristuu puslamateriaalin sisään. Siihen menee muutama minuutti.

    vastauksena käyttäjälle: Apua-Help 2015 – 2016 #173934

    Hyvä läpyskä, piristetty ulkoasu! Mikähän lie muuten syynä, että Latvia, Liettua, Puola ja Slovakia = nolla nimeä?

    (Harmillinen painovirhe Jukan nettisivun osoitteessa. Toimitus korjannee seuraaviin painoksiin? 🙂 )

    vastauksena käyttäjälle: Tu-Jä-Ken Wappuajelu #174923

    Kiitos, siellähän se St1 komeilee! Ei ole meiltä kuin 30,7 km. Sinne!

    vastauksena käyttäjälle: Tu-Jä-Ken Wappuajelu #174921

    Jos syyni-inssi huomenna suo ja minä vappuna elän, niin ajattelimme liittyä tähä samaan letkaan, kun se on meitä lähinnä.

    Mutta, karttapalvelu antaa useamman Nummenkylän St1:n, jotenka tarttisin varmuudeksi tarkemman osoitteen, mistä vappuajelut alkavat? Ehtiskö joku vielä tänne kuitata tarkempaa paikkatietoa?! Anteeksi maalaisuuteni!

    vastauksena käyttäjälle: Katsastuksen aatelia osa 2 ja vähän päälle #139885

    Klaukkalan Ajoneuvokatsastuksessa oli ainakin tälllä kertaa pari oikein sujuvaa ja asiallisen käsityskyvyn omaavaa katsastajaa, tyyliin “no nää nyt on aina vähän tämmösiä”. Vuosikatsastus 45,- , päästöt 20,-.

    vastauksena käyttäjälle: Club Shop #169471

    Muistutuksena että sitä emalista klubikilpeä menisi mulle kitaralaukkujen koristeeksi muutama kpl, jos saatte vielä kutakuinkin entiseen hintaan hommattua… 🙂

    vastauksena käyttäjälle: Kammen stefa #169608

    Minulla on Nurmijärvellä muistaakseni sekä normaalikokoinen takastefa 56-sisämitalla että koneistettua kampea varten 55,5 sisämitalla. Jos hätä on tullut käteen niin soittele nolla neljä nolla – 551 8354, haluisin sitten jossain vaiheessa mielellään samanlaisen tilalle jemmaan.

    vastauksena käyttäjälle: Lehdistä leikeltyä #143637

    Onko tällainen Le Mobile oikeasti olemasssa vaiko kuvankäsittelyn tuotos?

    http://www.dna-uutiset.fi/mail/email_072013.html?utm_source=newsletter_vk27&utm_medium=email&utm_campaign=dna_etu_uutiset” onclick=”window.open(this.href);return false;

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165889

    Thanks, onhan siinä näpräystä, koittanen ensin hitsata uudet mutterit päälle…

    vastauksena käyttäjälle: "Hilma", Dyane -75: ICN-607 #165887

    M10-ruuvi ja mutteri, Penan opilla

    Minulla on tämä sama homma nyt edessä. Onkohan tuosta Penan opista kuvausta foorumilla? Wikistä en löytännä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 71)