Kirjoitetut vastaukset
-
JulkaisijaArtikkelit
-
Autoni on nimenomaan vm 1970, 2CV4. Tuo palkin väärä malli
On loogisin selitys, nyt kun asiaa tarkemmin tutkii.
Saadakseen katon koukut korin hakasiin, joutuu palkin vetämään kohtuuttoman pitkälle ja kääntämään alas. Ja kun katto on lähdössä
lyhyt, tehtävä on haastava.Edellisessä vm.70 nelkussa oli ulkopuliset lukot, joilla katon kiinnitys
onnistui vaivattomasti. Myös palkki lienee ollut oikean mallinen.Ulkopuolisilla lukoilla varustettua kattoa en ole onnistunut löytämään
mistään. Enkä myöskään tarkoitukseen sopivia lukkoja.Vahinko, että muidenkin varaosien saanti, nelkkuun vaikeutuu koko ajan.
Ok.
Pitää tarkistaa tilaisuuden tullen ennen seuraavia avokatto ilmoja.Tarkistin, että takalasin yläpuolella olevassa poikittaistuessa on
paikka, johon katossa oleva kieli menee. Ja kieli on pohjassa, joten
säätövara on käytetty.Katto vaikuttaisi muuten olevan ok. Reunoissa olevat kumit, joiden pitäisi venyä ja pitää katto tiukasti kiinni, ovat vain turhan jäykät.
Täytyy talven aikana venyttää kattoa kunnolla.Hyvä kysymys. Muistaakseni kyllä. Täytyy tarkistaa heti aamulla.
Sivuilla oleviin ”välikoukkuihin”, joihin puolikattoa voi avata, menevät kyllähelposti paikalleen kattoa sulkiessa. Mutta monesta millistähän ei ole homma kiinni . . .Kyllä vain. Renkaat on tasapainossa. Paluumatka sujui huomattavasti miellyttävämmin.
Kiitos vain.Vinkkejä renkaiden tasapainotukseen ympäri Suomea on jo tähän ketjuun
tullutkin aika liuta.Olisiko ideaa koota sivustolle johonkin paikkaan:
Kilta suosittelee/suosii:
– katsastusasemat
– renkaiden tasapainotus paikat
– varaosa kirpputorit
– jne.
Varaosamyyjät tietysti mainostavat itse. Kaiken ei kuitenkaan tarvitse olla maksimaalista voittoa tuottavaa vaan tärkeämpää lienee, että kulkimet
pysyvät liikkessä.Yleinen linja taitaa olla, että Sätkän renkaita ei tarvitse tasapainottaa.
Mutta mutta. Joskus tasapainotus on välttämätöntä. Ja oikeasti näitä
kolmen pultin lisäosia tasapainotus koneeseen on harvalla yrityksellä.Retrorengas Sastamalassa tasapainottaa myös, mutta sinnekkin on matkaa turhan paljon
Selvä markkinarako tämä on.
Vaihdoin toisesta koneesta keskipakopainot/jouset ja nyt oikea sytytyskohta löytyy helposti. Kärkikotelo juuri ohjeen mukaisessa
asennossa.Nyt pitäisi vielä löytää oikea kaasarin säätö. Laskee hiukan bensaa
alleen pakosarjan ilmareiästäKyllä näin on. Molemmissa sylitereissä aivan samalla kohtaa.
Olisiko kärjetön sytytys ratkaisu. Siinähän on mangneettiin
perustuva ennakkoNäin toimien kärkikotelon säätövara loppuu kesken. Eli koestuslamppu
syttyy n. Kahden hampaan jälkeen yli vauhtipyörän reiän. Kone kyllä lähtee käyntiin, mutta sytytys on selvästi myöhäisellä. ?Otin takaa kaikki löysät pois. Venytin edestä pikkuhiljaa sidonta remmeillä kiristämällä muutaman päivän välein molemmilta puolilta yhtäaikaa.
Sieltä ne puuttuvat millit löytyi ja katto on paikallaan . . ja
pysyyIkkuna ottaa jo lähes kiinni kattorautaan. Uudessa katossa on kieli, joka
menee katon raudassa olevaan huullokseen. Otan kielen päästä
sen 5mm pois ja eikun veyttämään.Kiinnitys tapahtuu ulkoa päin, eli katon etureunassa on koukut,
joiden pitäisi yltää kiinni tuulilasin yläpuollla oleviin aukkoihinKiitoksia hyvistä vinkeistä. !
Täytyypä kokeilla releen laittoa tilaisuuden tullen. Nyt näyttää, että elektronisella säätäjällä
ilman, että yhtään toimilaitetta on päällä, neula nousee kierroksilla lähes pystyyn ja yleismittari
näyttää akun navoissa 14,5 v jännitettä. Eli häviöistä huolimatta virtaa riittää.Juuri näin. Sähköt kannattaa pitää kunnossa.
Laitoin ylimääräisen maadoituksen kytkinlaatikon ja korin välille. Tällä ei kuitenkaan tunnu olevan vaikutusta asiaan.
Yleismittarilla mitattuna jännite akun navoissa on auton seisoessa 12,75, samoin tupakan sytyttimestä mitattuna välillä plus ja runko.
Koneen käydessä tyhjäkäynnillä, mittarin neula on rasterilla ja jännite akun navoissa 13,50, kuin myös laturin ja rungon välissä.
Valoille tuleva jännite on tällöin 12,05. Moottori pysäytettynä valoille tulee 11,85, eli hävikkiä on jonkin verran, mutta katsotaanko
tämän olevan vielä hyväksyttävän toleranssin sisällä.Hain Sitroselta uuden säätimen. Nyt neula nousee n. 500 m ajon jälkeen rasterin ja valkoisen alueen rajalle
Siinä neula pysyy aika tarkkaan. Ylemmäs ei nouse korkeillakaan kierroksilla ja hieman alemmas putoaa tyhjäkäynnillä tai kun on päällä valot,
pyyhkijät, tomtom jne. Eiköhän tällä pärjätä. -
JulkaisijaArtikkelit