Kirjoitetut vastaukset

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 32)
  • Julkaisija
    Artikkelit
  • vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #269359

    Autoni on nimenomaan vm 1970, 2CV4. Tuo palkin väärä malli
    On loogisin selitys, nyt kun asiaa tarkemmin tutkii.
    Saadakseen katon koukut korin hakasiin, joutuu palkin vetämään kohtuuttoman pitkälle ja kääntämään alas. Ja kun katto on lähdössä
    lyhyt, tehtävä on haastava.

    Edellisessä vm.70 nelkussa oli ulkopuliset lukot, joilla katon kiinnitys
    onnistui vaivattomasti. Myös palkki lienee ollut oikean mallinen.

    Ulkopuolisilla lukoilla varustettua kattoa en ole onnistunut löytämään
    mistään. Enkä myöskään tarkoitukseen sopivia lukkoja.

    Vahinko, että muidenkin varaosien saanti, nelkkuun vaikeutuu koko ajan.

    vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #269345

    Ok.
    Pitää tarkistaa tilaisuuden tullen ennen seuraavia avokatto ilmoja.

    vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #269331

    Tarkistin, että takalasin yläpuolella olevassa poikittaistuessa on
    paikka, johon katossa oleva kieli menee. Ja kieli on pohjassa, joten
    säätövara on käytetty.

    Katto vaikuttaisi muuten olevan ok. Reunoissa olevat kumit, joiden pitäisi venyä ja pitää katto tiukasti kiinni, ovat vain turhan jäykät.
    Täytyy talven aikana venyttää kattoa kunnolla.

    vastauksena käyttäjälle: Katon kiinnitys #269323

    Hyvä kysymys. Muistaakseni kyllä. Täytyy tarkistaa heti aamulla.
    Sivuilla oleviin ”välikoukkuihin”, joihin puolikattoa voi avata, menevät kyllähelposti paikalleen kattoa sulkiessa. Mutta monesta millistähän ei ole homma kiinni . . .

    vastauksena käyttäjälle: 2cv renkaiden tasapainoitus #264072

    Kyllä vain. Renkaat on tasapainossa. Paluumatka sujui huomattavasti miellyttävämmin.
    Kiitos vain.

    Vinkkejä renkaiden tasapainotukseen ympäri Suomea on jo tähän ketjuun
    tullutkin aika liuta.

    Olisiko ideaa koota sivustolle johonkin paikkaan:
    Kilta suosittelee/suosii:
    – katsastusasemat
    – renkaiden tasapainotus paikat
    – varaosa kirpputorit
    – jne.
    Varaosamyyjät tietysti mainostavat itse. Kaiken ei kuitenkaan tarvitse olla maksimaalista voittoa tuottavaa vaan tärkeämpää lienee, että kulkimet
    pysyvät liikkessä.

    vastauksena käyttäjälle: 2cv renkaiden tasapainoitus #264022

    Yleinen linja taitaa olla, että Sätkän renkaita ei tarvitse tasapainottaa.
    Mutta mutta. Joskus tasapainotus on välttämätöntä. Ja oikeasti näitä
    kolmen pultin lisäosia tasapainotus koneeseen on harvalla yrityksellä.

    Retrorengas Sastamalassa tasapainottaa myös, mutta sinnekkin on matkaa turhan paljon

    Selvä markkinarako tämä on.

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyksen säätö 2cv4 #250972

    Vaihdoin toisesta koneesta keskipakopainot/jouset ja nyt oikea sytytyskohta löytyy helposti. Kärkikotelo juuri ohjeen mukaisessa
    asennossa.

    Nyt pitäisi vielä löytää oikea kaasarin säätö. Laskee hiukan bensaa
    alleen pakosarjan ilmareiästä

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyksen säätö 2cv4 #250953

    Kyllä näin on. Molemmissa sylitereissä aivan samalla kohtaa.

    Olisiko kärjetön sytytys ratkaisu. Siinähän on mangneettiin
    perustuva ennakko

    vastauksena käyttäjälle: Sytytyksen säätö 2cv4 #250951

    Näin toimien kärkikotelon säätövara loppuu kesken. Eli koestuslamppu
    syttyy n. Kahden hampaan jälkeen yli vauhtipyörän reiän. Kone kyllä lähtee käyntiin, mutta sytytys on selvästi myöhäisellä. ?

    vastauksena käyttäjälle: Katon venyttäminen #250921

    Otin takaa kaikki löysät pois. Venytin edestä pikkuhiljaa sidonta remmeillä kiristämällä muutaman päivän välein molemmilta puolilta yhtäaikaa.

    Sieltä ne puuttuvat millit löytyi ja katto on paikallaan . . ja
    pysyy

    vastauksena käyttäjälle: Katon venyttäminen #249042

    Ikkuna ottaa jo lähes kiinni kattorautaan. Uudessa katossa on kieli, joka
    menee katon raudassa olevaan huullokseen. Otan kielen päästä
    sen 5mm pois ja eikun veyttämään.

    vastauksena käyttäjälle: Katon venyttäminen #249036

    Kiinnitys tapahtuu ulkoa päin, eli katon etureunassa on koukut,
    joiden pitäisi yltää kiinni tuulilasin yläpuollla oleviin aukkoihin

    vastauksena käyttäjälle: Laiska laturi #226075

    Kiitoksia hyvistä vinkeistä. !

    Täytyypä kokeilla releen laittoa tilaisuuden tullen. Nyt näyttää, että elektronisella säätäjällä
    ilman, että yhtään toimilaitetta on päällä, neula nousee kierroksilla lähes pystyyn ja yleismittari
    näyttää akun navoissa 14,5 v jännitettä. Eli häviöistä huolimatta virtaa riittää.

    vastauksena käyttäjälle: Laiska laturi #226069

    Juuri näin. Sähköt kannattaa pitää kunnossa.
    Laitoin ylimääräisen maadoituksen kytkinlaatikon ja korin välille. Tällä ei kuitenkaan tunnu olevan vaikutusta asiaan.
    Yleismittarilla mitattuna jännite akun navoissa on auton seisoessa 12,75, samoin tupakan sytyttimestä mitattuna välillä plus ja runko.
    Koneen käydessä tyhjäkäynnillä, mittarin neula on rasterilla ja jännite akun navoissa 13,50, kuin myös laturin ja rungon välissä.
    Valoille tuleva jännite on tällöin 12,05. Moottori pysäytettynä valoille tulee 11,85, eli hävikkiä on jonkin verran, mutta katsotaanko
    tämän olevan vielä hyväksyttävän toleranssin sisällä.

    vastauksena käyttäjälle: Laiska laturi #226060

    Hain Sitroselta uuden säätimen. Nyt neula nousee n. 500 m ajon jälkeen rasterin ja valkoisen alueen rajalle
    Siinä neula pysyy aika tarkkaan. Ylemmäs ei nouse korkeillakaan kierroksilla ja hieman alemmas putoaa tyhjäkäynnillä tai kun on päällä valot,
    pyyhkijät, tomtom jne. Eiköhän tällä pärjätä.

Esillä 15 viestiä, 1 - 15 (kaikkiaan 32)